Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 7  (Luettu 28496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #15 : 24.07.10 - klo:09:57 »
Kesä oli - kesä meni, ulkona sataa ja lämmintä 13 astetta ja minun piti lähteä kuopuksen kanssa isoon leikkipuistoon retkelle :'(. No, ohjelmassa on sitten kodin rästitöiden päivä; aloitin sen silittämällä, pakastimien sensuurilla (nyt taas tiedän mitä sisältävät). No huomiseksi on luvattu aurinkoa ja 30 astetta hellettä, joten ehkä retkeilemme silloin.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #16 : 24.07.10 - klo:15:39 »
Auringossa kellottelen, mikäs lomalaisella tässä ollessa  :icon_biggrin:
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #17 : 24.07.10 - klo:18:36 »
10 euron kilohintaan ostin litran mustikoita.
Olivat sen verran huonokuntoisia, että vain osa syötiin ja lopuista tuli mustikkapiirakkaa.
Kait se täytyy itse etsiä mustikat mustikanvarvuista suoraan, jos haluaa hyvälaatuista mustikkaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #18 : 24.07.10 - klo:21:59 »
Rakas pieni ihminen, tänään päätit riparisi, ja sain siunata sinut jatkamaan elämän matkaa. Niin, siellä oli ihanaa. Minä näen: Vie pitkään ennen kuin seuraavan kerran mikään on sinulle yhtä suuresti ja yhtäläisesti ihanaa. Miten nyt kertoa sinulle, kun palaat arkeen ja arjen suruihin, että iloitsen kaikesta minkä sait. Että suren enemmän kuin ymmärrätkään sitä, että se on nyt ohi. Että toivon sinun voivan kokea, miten "mennyt palaa luokseni, kuin paras osa elämääni", kun tyhjyydessä ojennat kätesi  ja se kaikki on ohi, kun ensimmäisen yön kotona nukut vähän huonommin, ertkä näekään  vain ihania leiriunia ja nuku ihanasti, niinkuin siinä pienessä yläpetissäsi leirikämpässä, näkisit silti jotakin tästä: Ikävän myötä toit tuliaisena mukanasi jotakin jota ei tarvitse ikävöidä yhtään. . Kiitoksen kautta, katumuksen kautta, vaikka vasta vähitellen omalla kohdallasi ymmärrät ne, vaikka vasta monen huomispäivän mentyä mailleen, tosissasi luottaisit: Paras osa elämääsi on sinun, ei ole jättänyt sinua, eikä jätä. "Minä olet sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun"-

Ja minä tarvitsen lohdutusta nyt yhtä paljon, kun ajattelen, millaista olikaan jättää se kaikki, luottamusta että myös sinun, rakas pieni,  kohdallasi on totta ja sinä sen uskot: Kämmenteni maloon minä olen hänet piirtänyt.  Selitäthän itse hänelle, Jeesus, ettet tuonut vain iloa, hyviä oppitunteja, huipputyyppejä isosina, ihanaa ruokaa, ihania iltaohjelmia, ihania rukiksia, hiljiksiä, ihania kavereita, ihania ilmoja, selitäthän, että sinä olit itse siinä kaikessa ja tapahtui sinun ja Isäsi tahto: Annoit jokapäiväisen leivän, sen, minkä me pystymme antamaan omista rajoituksistamme johtuen niin surkeasti että itkettää...  Ethän sano minulle, että petin hänet, lupasin vääriä asioita, kun hän huomaa, sinä tuot ristin, ja pyytää:  Seuraa minua.

Juuri tänään me kaksi taidamme tarvita enemmän rohkaisua kuin ikinä ennen, kuule meitä, laupias Herra Jumala, sillä minä pelkään elämää, hänen vaarallista elämänmatkaansa, pidäthän huolta meistä. Lohduta häntä kun hänellä on ikävä, lohduta minua, ja sano minulle tänä iltana: Älä pelkää. Älä pelkää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #19 : 25.07.10 - klo:20:34 »
Prinsessalla on riparitapaaminen jo ensi viikolla... vapaamuotoinen... osallistuuko, riippuu "asianhaaroista", hän uskoutui.
Koska äitinsä kuuli uutisen minulta, oletimme hänen edustavan ainakin yhtä "asianhaaraa". He asuvat siellä ja tapaaminen on jokseenkin täällä...
Olenko sydämetön kodinsärkijä kun sanoin prinsessalle että hänellä on aina vapaa majoitus luonani, ilmoittakoon vain jos tarvitsee vara-avaimen  :taistelu:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #20 : 25.07.10 - klo:21:12 »
Jonkun kanssa oli pakko päästä jakamaan sisällä vellova riemu ja ilo, tännepä siis.

Olin tänään mustikassa. Saalis ei päätä huimaa, joitakin litroja, mutta siitä seurasi aivan ihana olo. Se rauha ja hiljaisuus. Pelottavan hyvin kuuli omat ajatukset.  :icon_eek: Ihmeellinen haukeus valtasi hetkeksi mielen ja siinä kertaalleen jo päätin muuttaa kaupungista pois. Jonnekin kauas. No, sitten puski realismi takaraivosta ja muistutti, että kai sitä pitää jotain muutakin elantoa saada kuin muutama litra mustikoita. Tosin löysin myös vadelmia.

Juttelin vähän Jumalallekin. Kiitin mustikoista ja hiljaisuudesta.

Mieli on pitkästä aikaa hyvin rauhallinen ja onnen tuntee luissa ja ytimissä. Kaikki on hyvin.  :109:

Hyvää yötä!

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #21 : 25.07.10 - klo:21:55 »
Mettän rauha ja hiliaasuus on luannon retriitti, johona on hyvä hilientyä ja purkaa ja päivittää ajatuksiaan. Joskus on aistit kyllä herkistyny äärimmilleen, kun on nähäny karhun kynsimän lahopuun tai on joutunu hirvilauman reitille. Kerran näin hirven seisovan 500m:n päässä mun kulukureitillä. Ajattelin, että eiköhän se väistä kun kävelin sitä kohti, mutta mun oli häivyttävä takaviistohon, kun hirvi lähtikin tulemahan mua kohti.. :icon_eek:
Mettää turvallisempaa paikkaa ei kuitenkaan ookkaan, kun vertaa siihen mitä kaikkia urbaanis maalimas tapahtuu. :icon_rolleyes:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #22 : 25.07.10 - klo:22:20 »
Mettän rauha ja hiliaasuus on luannon retriitti, johona on hyvä hilientyä ja purkaa ja päivittää ajatuksiaan. Joskus on aistit kyllä herkistyny äärimmilleen, kun on nähäny karhun kynsimän lahopuun tai on joutunu hirvilauman reitille. Kerran näin hirven seisovan 500m:n päässä mun kulukureitillä. Ajattelin, että eiköhän se väistä kun kävelin sitä kohti, mutta mun oli häivyttävä takaviistohon, kun hirvi lähtikin tulemahan mua kohti.. :icon_eek:
Mettää turvallisempaa paikkaa ei kuitenkaan ookkaan, kun vertaa siihen mitä kaikkia urbaanis maalimas tapahtuu. :icon_rolleyes:

 :045:

"Metsän poika tahdon olla
sankar jylhän kuusiston,
Tapiolan vainiolla
karhun kanssa painii lyön :icon_eek:
ja maailma unholaan jääköön" (varmasti jää unholaan, jos alkaa painimaan karhun kanssa)...

Taitaa olla Aleksis Kiven tekstiä tämä lainaus.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #23 : 25.07.10 - klo:22:47 »
:045:

"Metsän poika tahdon olla
sankar jylhän kuusiston,
Tapiolan vainiolla
karhun kanssa painii lyön :icon_eek:
ja maailma unholaan jääköön" (varmasti jää unholaan, jos alkaa painimaan karhun kanssa)...

Taitaa olla Aleksis Kiven tekstiä tämä lainaus.

Jep, runo on nimeltään Metsämiehen laulu (Stenvall) ja sen on säveltänyt Sibelius. Lainaus on tekstin yksi säkeistö, joka toistuu näköjään runossa kahdesti.

Lähde: Wikipedia

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #24 : 26.07.10 - klo:07:05 »
Alkaa tappohelteet.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #25 : 26.07.10 - klo:08:16 »
Omituinen työ tehtävänä. Vanha teksti kaivettava esiin, pyyhittävä pölyt ja käännettävä saksaksi. EVVK ei ihan riitä, tulee omituinen olo kun palaa menneeseen.  Ohjelmahan sen lopullisesti  kääntää ja kielenkääntäjä tarkastaa, ja katson itse että se on jokseenkin kuten piti. Mutta hupsulta se tuntuu, kun korjauksiakin on tehtävä niin riivatusti. Olen vääntänyt kääntänyt tunnin ja olo on lievästi omituinen.  Ai että tämä oli joskus minusta mielenkiintoista? Jos poikkeilen lähipäivinä usein niin syy on sitten tämä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #26 : 26.07.10 - klo:09:55 »
 
 
  Jyväskylässä on alkanut 'hulluraama'.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #27 : 26.07.10 - klo:11:58 »

   Oli virkistävää käydä 97-vuotiaan ystäväni luona aamukylässä. Henkisesti vakaa ja
hengellisesti läheinen vara-äitini ei valittele hellettä, ei jatkuvaa sisällä-oloa vaikka mieli tekisi vielä luonnon helmaan kuten muidenkin .
Minulla on nykyään paljon enemmän velvollisuuksia lapsenlapsien suhteen, vai tuntuneeko vain siltä ja Liisa-neiti joutuu tyytymään vähempään.
Seurakunta on onneksi järjestänyt tukihenkilöitä jotka käyvät kerran viikossa ja kotiapu kerran päivässä.

Lisää virkistystä ostin rahalla. Uusia kesäkamppeita KappAhlista. Parit halpis-farkut ja pari puseroa.

Tänään en enää viitsi ulos pistäytyä, siellä on saunahelle ja kosteutta kuin viidakossa. Tappo-helle kuten myyrä kivasti ilmaisi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #28 : 26.07.10 - klo:12:23 »

Tänään en enää viitsi ulos pistäytyä, siellä on saunahelle ja kosteutta kuin viidakossa. Tappo-helle kuten myyrä kivasti ilmaisi.


En menis jos ei olis pakko - tähän asti järkyttävin päivä  :107:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #29 : 26.07.10 - klo:12:24 »

 
  Jyväskylässä on alkanut 'hulluraama'.

Mikä se on?  :017:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)