Kirjoittaja Aihe: Körtin kesä  (Luettu 26717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22106
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #45 : 15.06.09 - klo:20:42 »
Täytyyhän ilman vaihtua ja hengen kulkea. Muuten maatuminen muuttuu mätänemiseksi.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #46 : 15.06.09 - klo:22:39 »
Huomenna olisi tarkoitus lähteä Multialle eräälle mökille, jota pienellä porukalla olemme vuokranneet jo usean vuoden ajan aina juhannuksen aikaan.

Haluan kokea yksinäisyyden ja yhteisöllisyyden samaan aikaan.
Arvostan tuttuja ihmisiä, mutta pidän myös yksinäisyydestä.
Vaimoni taasen haluaa jäädä keskustelemaan kaikkien tuttujen kanssa kesäjuhlilla, joten juhla-alueella kävely tyssääntyy tuon tuostakin, kun pysähdytään juttelemaan. Pitkästyn suuresti.
Ja aina vaihdetaan samat jorinat/kuulumiset.
Pitäisi ehkä printata omat kuulumiset paperille ja jakaa niitä jokaiselle kiinnostuneelle.
Tällöin saisin olla omissakin oloissa ja nauttia kollektiivisesta yhteisöllisyydestä.
Etkö voisi kirjoittaa juhannuskirjeen (vrt joulukirje), jossa kertoisit kaiken olennaisen ja lähettäisit moisen tutuille :)

Yksinäisyys on silloin mukavaa, jos se on valittua. Kesäjuhlilla on varmaan paljon "pakosta" yksin olevia, toivottavasti
osaisimme heitäkin huomioida.





santtu-62

  • Vieras
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #47 : 16.06.09 - klo:20:40 »
Yöttömän yön juhla lähenee, samalla on minun hyvä pitää (mahdollisesti, jos omatuntoni kestää pysyä pois) pieni loma esimerkiksi ”körttifoorumilta”.  Jaksaa sitten pohdiskella elonkorjuun aikoihin uudestaan:
”Mistä on oikein kysymys?”

Joten toivon jokaiselle teille hyvää kesää ja juhannusta 2009, turvallista liikennöintiä merellä, maalla kuin myös ilmassa.
Niin ja olkoon ne säät nyt sitten sellaiset kuin ovat…

http://www.youtube.com/watch?v=P-kS8tNAvJM

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #48 : 17.06.09 - klo:14:10 »
Yöttömän yön juhla lähenee, samalla on minun hyvä pitää (mahdollisesti, jos omatuntoni kestää pysyä pois) pieni loma esimerkiksi ”körttifoorumilta”.  Jaksaa sitten pohdiskella elonkorjuun aikoihin uudestaan:
”Mistä on oikein kysymys?”

Joten toivon jokaiselle teille hyvää kesää ja juhannusta 2009, turvallista liikennöintiä merellä, maalla kuin myös ilmassa.
Niin ja olkoon ne säät nyt sitten sellaiset kuin ovat…

http://www.youtube.com/watch?v=P-kS8tNAvJM


Erinomaisen hyvää jussia!
Acta, non verba.

Poissa korhp

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #49 : 21.06.09 - klo:09:49 »
Miten ihanaa on kerran kesässä päästä lapsuuden maisemiin Keski-Pohjanmaalle , kierrellä tutut pellonpientareet; kuunnella kuovin, pääskysen , peipon, satakielen ja monien muiden pitämää konserttia. Hui ja vielä uskaltauduin uimaan (=kastautumaan) Väärässäjoessa; mikä nautinto!!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #50 : 21.06.09 - klo:14:56 »
Miten ihanaa on kerran kesässä päästä lapsuuden maisemiin Keski-Pohjanmaalle , kierrellä tutut pellonpientareet; kuunnella kuovin, pääskysen , peipon, satakielen ja monien muiden pitämää konserttia. Hui ja vielä uskaltauduin uimaan (=kastautumaan) Väärässäjoessa; mikä nautinto!!

Kaamea ilma oli Jussina. Eipä juuri houkuttanut mereen mennä. Jussin vietto sisätiloissa ei ole välttämättä hauskaa. Mutta hauskaksi muuttui vasta parin punkkupullon jälkeen.
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #51 : 21.06.09 - klo:21:14 »
Huomenna alkaa mulla rokualla 10-leiri. Yhteensä 300 tenavaa, Karjasillan leirikylässä eli meidän vastuulla 87. Onnellista kymmentä heille :)
Hassua, mulla tämä ykskymppinen ensi vuonna loppuu.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #52 : 21.06.09 - klo:21:19 »
Hassua, mulla tämä ykskymppinen ensi vuonna loppuu.

Onnea jo nyt kakskymppiselle!
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #53 : 22.06.09 - klo:19:00 »
Tämä körtti lentää huomenna kukonlaulun aikaan Kajaaniin ja jatkaa sieltä Kainuun körttiopistolle kirjoittajakurssille. Onko muita tulijoita?  :039:
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #54 : 22.06.09 - klo:20:30 »
Tämä körtti lentää huomenna kukonlaulun aikaan Kajaaniin ja jatkaa sieltä Kainuun körttiopistolle kirjoittajakurssille. Onko muita tulijoita?  :039:
No eipä ole, mutta hyvää matkaa kuitenkin. Sitten osaat kirjoittaa entistä viisaammin tänne körttifoorumiin, kun palaat kurssilta. :eusa_angel:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #55 : 22.06.09 - klo:22:09 »



  Vai Mieslahteen meni mami! Hienoa! :eusa_clap: Olen käsittääkseni ottanut kyseisellä opistolla ensimmäiset askeleeni, ja ihan mielelläni siellä kirjoittamista opiskelisin tänäisenä aikana. Mutta kun olen sopinut nyt olevani pääkaupunkiseudulla, ja kohta Kuopiossa, sitten Seinä
joella - kirjoittamassa! :icon_biggrin:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #56 : 23.06.09 - klo:09:17 »
Aurinko alkaa paistaa tähänkin risukasaan. :eusa_clap: Uutta perunaa tulee jo omasta pellosta. Salaatti on sateen takia kasvanut kovin suureksi. Samoin tilli. Mutta persilja kasvaa kituuttaa vielä. Odotan mansikan kypsymistä.
Acta, non verba.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #57 : 23.06.09 - klo:11:43 »
Salikselle voisi neuvoa, että typpeä se maa tarvii... hih-hii
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #58 : 23.06.09 - klo:14:39 »
Entisenä tosikkona sanon Salikselle, että minulla persilja on aina hidaskasvuista. Se on sen luonto. Kypsyy vasta vanhana.
Salaattia meilläkin oli jo juhannusviikolla syötäväksi. Toivottavasti lehtokotilot eivät ala maalla lisääntyä. Ovatko auton mukana kaupungista sinne kulkeutuneet. Yksi oli vesisaavin kyljessä ja juhannuskokkoa rakentaessaan miehet olivat löytäneet kaksi.
Siis varkaita paratiisissa. Myyrät tuhosi mansikkamaan. Keväiset taimet ei paljon tuota.

Täällä lahtelaiskörtin huushollissa on toinen järjestys kuin salolaisveljellä. Mummi siivoaa pihan ja auton. Puoliso imuroi ja piiskaa matot. Mummin selkä ei tykkää imurista, mutta taipuu kyllä pensaidenleikkuuseen ja muuhun puutarhahommaan.

Maalasin eilen autotallin seinää kalkkivellillä kolmeen kertaan. Lankkumaalarin työ ei päätä kysy, mutta jälki näkyy ja sehän on palkitsevaa. Sama on siivouksen kanssa. Muuten siivousta vertaisin parannuksentekoon. Näkyy ja tuntuu hetken, sitten taas uusitaan.

               :005:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8428
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #59 : 23.06.09 - klo:17:24 »
Häh. Ai onks Juhannus jo ohi?
Jos mun duunikaverilta kysyy, niin sillä se vaan jatkuu ja jatkuu ja humalassa kokoajan.

No hän on virosta ja siellähän Juhannus on vasta alkanut tänään.
Hauskaa Jaanin päivää virolaiset.

Tekis mieli tulla sinne Seinäjoelle, mut en oikein tiedä.
Miten kaukana se paikka on juna asemalta?
 Jos kysyy tiedä stadiksi onks körttisbileet missä, kulkeeks skuru? Ni saako selkäsaunan?
 Maarianhaminassa jos erehtyy kysymään missä juna asema on saa selkäänsä.

Siis niinku "Körtin kesä" siitähän mun piti, vaikka olen sekunda sellainen ja tälläinen.
Nyt Aurinko vihdoinkin paahtaa ja ei muuta kuin töitä, töitä ja töitä.
Voisi olla terapeuttista alkaa viljelijäksi kuten Salis, olen haaveillut kalastajan ammatista, mutta aina se on kaatunut. Lähinnä kait siihen pelkoon, et ois liian yksinäistä.

Olisiko siellä Ahosen saaressa mitään erikoista teema juttua mihin voisi mennä. Joku pienten ihmisten kokoontumisajo?
Kaikki valta tekoälylle!