Kirjoittaja Aihe: Körtin kesä  (Luettu 26458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #15 : 03.06.09 - klo:15:26 »
Minäkin muistan, kun aikanani masennuin aina helluntaina, kun ei ollut heilaa. Sitten lopulta noin miljoona vuotta sitten löysin oman rakkaani syksyllä. Naimisissa olemme edelleen ja jopa melko onnellisestikin. Joten ei muuta kuin tsemppiä vaan kovasti kaikille heilan etsijöille. Ei se esirukouskaan yhtään pahaa tee.

Toisaalta, varsinkin lasten ollessa pieniä minua lohdutti suuresti, kun muistin monta kertaa, että ei se niin hääviä ollut sinkkunakaan, vaikka olikin aikaa yllin kyllin. Ei tarvinnut kadehtia sinkkuja, kun muisti niin elävästi, kuinka kipeästi kaipasi miestä (ja lapsia).
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #16 : 03.06.09 - klo:22:33 »
Tulevana pyhänä piretähän Lapualla Ränkimäen talomuseos museoseurat, johon toivotahan osallistujien laittavan körtit tai muutoon wanahaa vaatetta päällensä. Ittellä ei körttivaattehia oo, mutta kovasti orotan seuroja ja että pääsen wanhanajan tunnelmista napsimahan mukavia rikikuvia. Ilimat kun viälä suasiis, että seurat voitaas pihalla järiestää. Miljöö on ainakin erityysen hiano. http://lapuaseura.vuodatus.net/page/perinnepaiva07
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #17 : 03.06.09 - klo:22:39 »
Tulevana pyhänä piretähän Lapualla Ränkimäen talomuseos museoseurat, johon toivotahan osallistujien laittavan  Miljöö on ainakin erityysen hiano. http://lapuaseura.vuodatus.net/page/perinnepaiva07
Sinä se Mörtti-57 osaat sitten saada toiset kateeliseksi ja katkeraksi  :icon_wink:
On se hienoa kuinka perinteitä vaalitaan. :023:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #18 : 04.06.09 - klo:07:20 »
Laitathan, Mörtti, sen mustan lierihattusi päähän museoseuroihin lähtiessäsi?

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #19 : 04.06.09 - klo:20:31 »
Laitathan, Mörtti, sen mustan lierihattusi päähän museoseuroihin lähtiessäsi?

Niin ja tiukka ilme - pää alas painettuna. Muuta ei kai tarvitakkaan.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #20 : 04.06.09 - klo:22:43 »
Nottako vähän tähän tyylihin?  http://www.youtube.com/watch?v=blLN1dEkR8k&feature=related

Näistä puukoosta tuli miälehen kansakouluaikaanen juttu. Olin saanu hianon, uuren puukoon, joka vyällä menin kouluhunki. Eräs luakkakaveri tarttui tupes olevahan puukkohon ja minä yritin estellä tarttumalla siihen sillä seurauksella, että terä viilsi mun neliähän sormehen haavat. Opettajallehan ei tästä pukahrettu mitään, vaan minä nualin haavani :P
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #21 : 05.06.09 - klo:09:11 »
Lainaus
Nottako vähän tähän tyylihin?  http://www.youtube.com/watch?v=blLN1dEkR8k&feature=related

 :icon_lol:  siinäpä pohojalaane kansanluonne kiteytettynä reiluun minuuttiin!
Herra armahda.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #22 : 05.06.09 - klo:18:33 »
:icon_lol:  siinäpä pohojalaane kansanluonne kiteytettynä reiluun minuuttiin!

Olemme kaikki pohjalaisia rapujuhlissa. :003:
Acta, non verba.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #23 : 05.06.09 - klo:19:57 »
Nottako vähän tähän tyylihin?  http://www.youtube.com/watch?v=blLN1dEkR8k&feature=related

Olin saanu hianon, uuren puukoon, joka vyällä menin kouluhunki. Eräs luakkakaveri tarttui tupes olevahan puukkohon ja minä yritin estellä tarttumalla siihen sillä seurauksella, että terä viilsi mun neliähän sormehen haavat. Opettajallehan ei tästä pukahrettu mitään, vaan minä nualin haavani :P

Minulla oli puukko pienestä pojannaskalista asti vyöllä. Käytinkin sitä ahkerasti - se näkyi ja koskikin. Vasen etusormeni oli aina äitini laittamalla "tupolla" peitetty. Vieläkin on arpia vieri vieressä. Pajupilliä ja kehityksen huippuna pajuhuiluja syntyi lukematon määrä. Kaarnalaivat purjeineen seilasi Vääräjoessa ja vesimyllyt virtapaikoissa pyörivät lähinnä kai omaksi iloksi. Onneksi ei silloin ollut vielä tietokoneita, jotka olisivat vieneet nämä hyvät ja iloa tuottavat harrastukset.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #24 : 05.06.09 - klo:21:29 »
On niitä puukko junkkareita muuallakin.
Kun asuin Tanskassa nuorena,,siis yli vai oliko alle 40 vuotiaana, niin meitin porukalla oli aina puukko vyöllä.
Ajeltiin viritetyilä mopoilla ja oli logo selässä.
Görlöse luki liekkien sisässä nahka vai oliko farkkuliivissä.

Kun tulin Suomeen valtion pakottamana. Siis Suomenpassi ja siksi armeja kutsui ihmettelin kun kaikilla oli hienot vaatteet ja kukaan ei tervehtinyt vastaantulevia ja puhumattomuus ja raskashenkisyys.
 Niin siis se puukko juttu ihmetytti kanssa. Ois pitäny joutuu Pohojanmaalle armejjaan, niin ois ollu kotosampaa.

No joo nyt viimeksi käydessä, ni narkkarit käyttelee linkkuveistä ahkeraan dullan leikkaamiseen.
Sitten venäläisilä on aina linkkuveitsi mukana, lihan leikkaamiseen ja muuhun...

No puukotukset sikseen, Mistä täällä keskusteltiinkaan?

Niin joo Kesä ja Körtin Kesä?
Kai se menee voivotellessa. Omaa mahdottomuutta??

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10395
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #25 : 06.06.09 - klo:05:13 »
Mistä täällä keskusteltiinkaan?

Niin joo Kesä ja Körtin Kesä?
Kai se menee voivotellessa. Omaa mahdottomuutta??


Kyllä. Tahtoisin parantua, vaikka en sairas olekaan.
« Viimeksi muokattu: 06.06.09 - klo:05:20 kirjoittanut satman »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #26 : 06.06.09 - klo:07:44 »
Kyllä. Tahtoisin parantua, vaikka en sairas olekaan.

Lähden maailmalle etsimään itseäni, syvältä itsestäni, kun sen löydän, tuon sen sulle lahjaksi
ehkä ainiaaksi. (Petri Tiili, Moottoritie on kuuma)
Acta, non verba.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #27 : 08.06.09 - klo:00:44 »
Rikikuvia museoseuroosta Ränkimäen talomuseosta Lapualta. :icon_sunny: http://picasaweb.google.fi/MTamppari/Museoseurat#
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #28 : 08.06.09 - klo:00:49 »



  Mörtti: Oletko ollut herättäjäjuhlakökässä?

santtu-62

  • Vieras
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #29 : 08.06.09 - klo:00:50 »
Rikikuvia museoseuroosta Ränkimäen...
Kiitän Mörtti- 57. Nyt voin mennäkin nukkumaan näiden kuvien myötä.