Kirjoittaja Aihe: Körtin kesä  (Luettu 26462 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Körtin kesä
« : 31.05.09 - klo:14:51 »
Tämän vuoden viimeinen toukokuun päivä on alkanut kääntymään ehtoon puolelle ja myös pääsiäisajan viimeinen juhla tältä kalenteri vuodelta. 
Nyt henkilökohtaisesti on tämän kevään aikana tapahtunut hengellistä kasvua ihmisenä, niin kristillisesti kuin myös aivan yleisesti. Sen täytyy kyllä todeta että tuskaa, vihaa ja katkeruutta oli ihan riittävästi, taisin olla jo hulluuden rajamailla, ainakin itse koin näin. 
Tänään on Luoja näyttänyt kauneutensa meille ja nuoret ovat päässeet kesän viettoon omille tahoilleen. Nykyhetkessä tapahtuu hyvinkin nopeasti muutoksia ihmisen elämässä suuntana milloin minnekin. Omalta kohdaltani minulle tämä tuo aivan toisenlaisen muodon kuin mitä se on ollut moniin vuosiin. Vähän ennen juhannusta alkaa melkein kahden kuukauden loma. No se kyllä sisältää jonkin verran etätyötä, mutta ei nyt mitään mikä aiheuttaisi sen suurempaa henkistä painetta itselleni.
Herättäjuhlien jälkeen seurojen pidot ovat aika vähäistä. Koska näin on, olen aikonut Seinäjoella panostaa kirjallisuuteen juhlien aikana, jos vaikka löytyisi minulle sopivaa ”petäjää” pureskeltavaksi heinäkuulle. Niin ja tietysti koska asun näin kauniissa maassa kuin Suomi, tulen tekemään muutamia matkoja Savon sydämeen ja päiväretkiä lähelle oleville luonnonsuojelu alueille ja onki retkiä unohtamatta.
Seurakunnassamme oli tänään virsi 119 Virsikirjasta. Viides säkeistö antaa pohdintaa minulle tänään Helluntaina, mutta myös varmasti koko tämän kesän ajaksi ... toivottavasti myös kesän jälkeenkin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #1 : 31.05.09 - klo:15:22 »
Hyvää Kesää Santtu.

Ilmeisesti meissä asuu pahaa ja siitä ei irti pääse, mutta hyvä se on pitää kurissa.
Kuten kirjoitit muutosta ja kasvuakin meissä tapahtuu.

Mitenköhän itse viettäisi tämän Kesän??
Kalastanut olen muina Kesinä niin paljon, että se nyt jäänee vähemmälle.
Töiden puolesta joutunee matkustelemaan ulkomailla, mutta parastahan olisi viettää Kesä Suomessa.

Körttijuhlista ei vielä osaa sanoa, kun on sinne tota matkaa ja pohjalaiset on sellaisia omalaatuisia yrmyjä että miten niitä jaksaisi.
Tai ei niitten kanssa pääse edes oikeen juttuun.
Millainenkohan luonnon puolesta se paikka on?

Kertokaas muut, mitä Kesällä puuhaatte, niin voisin katsoa josko mullekkin sopivaa vinkkiä löytyisi.
Nyt kun tänään helluntaina ei ole heilaa, niin ei kait sitten koko Kesänä, vaikka Kesäromanssi olisi kyllä tervetullutta.
 :icon_cool:



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #2 : 31.05.09 - klo:23:55 »
Viisveisaaja, eipä ole välttämättä Toivo vielä uponnut, kaverini kertoi että toinen versio kyseisestä "Jos ei heilaa helluntaina" -sanonnasta jatkuu: "...niin jono juhannuksena" :D

Minulla kesä menee töissä Karjasillan seurakunnalla Oulussa, kolme leiriä tiedossa (kaks riparia ja kymppileiri). Herättäjäjuhlilla tietysti ja sitten mökillä "hellahökkeliä" rakennellessa, olisi meillä uusi kotahökötys sinne tulossa rantaan.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #3 : 02.06.09 - klo:14:44 »
Viisveisaaja, eipä ole välttämättä Toivo vielä uponnut, kaverini kertoi että toinen versio kyseisestä "Jos ei heilaa helluntaina" -sanonnasta jatkuu: "...niin jono juhannuksena" :D

Minulla kesä menee töissä Karjasillan seurakunnalla Oulussa, kolme leiriä tiedossa (kaks riparia ja kymppileiri). Herättäjäjuhlilla tietysti ja sitten mökillä "hellahökkeliä" rakennellessa, olisi meillä uusi kotahökötys sinne tulossa rantaan.

Mun kesä alkaa 19.6 ja loppuu syyskuun alussa. Kesään kuuluu Puistoblues, Ruisrock, Kuhmon Kamarimuusikki. Ehkä menee poikieni kaa viettämään aikaan myös DBTL:ssä.  Muilta osin vietän aikaan poikieni kanssa runsaasti, kunhan töiltää ehtivät, uin, otan aurinkoa, luen pinon kirjoja ja juoksen paljon. Ehkä ilmestyn Seinäjojelle.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #4 : 02.06.09 - klo:15:43 »
Lahdessa n. 2 päivänä viikossa. Nurmikon leikkuu, kukkapenkkien kitkentä, roskien ja heinäsilpun kompostointi. Aamukävely, aamiaisen, lounaan, päiväkahvin ja päivällinen laitto. Pyykkikone pyörii pari kertaa. pyykin jälkikäsittely. Maton pesua, autotallin maalausta. Netissä 1-2 tuntia.( lehdet kannetaan mökille) Ostokset, vaalityötä, puheluita. Jumalanpalveluksessa sunnuntaisin, seuroissa jos niitä on. Koiranruoan keittäminen ( 4 ltr,kattilallinen 2x viikossa.)

Padasjoella. n. 5 päivää viikossa. Polttopuiden pinoamista, riuku-aidan rakentamista, rantatien ja talaan ympäristön siivous ja haravointi. Verkonsoutua, lintubongausta.
Ruoanlaittoa samoin eväin kuin kaupungissa. Ruohonleikkuuta väkisintyönnettävällä ja trimmerillä. Kasvimaan hoitoa, vedenkantoa, siivouta, lehtien, kirjojen lukemista. Tv:n töllötystä. Basson viihdyttämistä: pallonheittoa, kävelyitä. Luonnonkauneuden ihmettelemistä. Vierailu sairaalaan anoppia tervehtimään. Lounas Tauluntornissa.
Autolla-ajelua kyliä kiertelemään. Juttelua satunnaisten kävijöiden kanssa. Vierailuun valmistautumista. Urho ja Vilho ovat 2 viikkoa kanssamme,Haminan-serkku ja shiatsuhieroja ja lapsuudenystävä tulevat mökille. Saunomista joka päivä. Vammojen ja itikanpuremien hoitoa.Nukkumista.

Mitäpä sitä eläkeläinen muuta tarvitsee.  Niin, Taivaan Isälle juttelen vähänväliä ja muistelen foorumilaisia ja kirjoituksiaan.
Herättäjäjuhlia olen odottanut ja toivon pääseväni ja siellä monia tapaavani. Joko järjestely tapaamiseksi on tekeillä?

                                              :119:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #5 : 02.06.09 - klo:17:45 »
Tätä miekin kyselen

Lainaus
Herättäjäjuhlia olen odottanut ja toivon pääseväni ja siellä monia tapaavani. Joko järjestely tapaamiseksi on tekeillä?



Missä nähdään ?
Organisoiko joku tapaamisen vai törmäilläänkö sattumanvaraisesti?

 :039:
                                             
Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #6 : 02.06.09 - klo:18:01 »
Kesä menee tekonivelen kanssa seurustellessa.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #7 : 02.06.09 - klo:18:55 »
Nyt on myyrällä asiat huonosti,
eiköhän sinun pitäis tulla kans ihmisten ilmoille,
ettei tarvi pelkän tekonivelen kanssa seurustella   :icon_rolleyes:

Lainaus
Kesä menee tekonivelen kanssa seurustellessa.
Herra armahda.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #8 : 02.06.09 - klo:19:16 »
Kesä menee edellisten tapaan puutarhan hoidossa, "taiteen tekemisessä", veneretkillä Päijänteellä ja tietenkin vaimon hyvänä pitämisessä. Muutama saarna ja ehtoollisen jako kuulu myös kuvioon seurakuntien työntekijöiden loman aikana.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

myyrä

  • Vieras
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #9 : 02.06.09 - klo:21:41 »
Nyt on myyrällä asiat huonosti,
eiköhän sinun pitäis tulla kans ihmisten ilmoille,
ettei tarvi pelkän tekonivelen kanssa seurustella   :icon_rolleyes:


Kyllähän sinne Seinäjoelle muuten olisi lähtenyt, mutta tilanne on nyt tämä. Pohjanmaan preeriat olis kiinnostanu itäsuomalaisiin maisemiin tottunutta. Ei siellä liiemmin olekaan tullut käytyä.

Hämärästi muistan, kun oltiin kahdestaan isän kanssa v.62 Ylistaron hjuhlilla.  Yötä oltiin jossain ihme aitassa ja kuplavolkkarilla kai sinne köröteltiin. Yksi pikainen reissu Seinäjoelle sen jälkeen ja työmatka Vaasaan. Siinäpä kokemukset Pohjanmaalta.

Syksyinen Aholansaari kiinnostaa. Mitä hirveempi synkkä myrsky-yö, sen parempi. Silloin saisi mielikuvituksen paremmin liikkeelle kokemaan, millaista Ukko-Paavolla on siellä ollut kaikkien kiusaustensa keskellä.

Ensi vuonnahan hjuhlat sitten ovat - jos Jumala suo - vanhassa herännäisyyden pesäpaikassa eli Kiuruvedellä.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #10 : 02.06.09 - klo:22:08 »
Viisveisaaja, eipä ole välttämättä Toivo vielä uponnut, kaverini kertoi että toinen versio kyseisestä "Jos ei heilaa helluntaina" -sanonnasta jatkuu: "...niin jono juhannuksena" :D

Ja kolmas versio on "Jos ei heilaa helluntaina, niin kesällä kaks".   :D
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #11 : 03.06.09 - klo:12:04 »
Ja kolmas versio on "Jos ei heilaa helluntaina, niin kesällä kaks".   :D

Yritä nyt kuitenkin rajata siihen kahteen.
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #12 : 03.06.09 - klo:12:34 »
Kesäheilan jättäminen syksyn tullen heitteille on vakava rikkomus. Siitä todistavat monet suomalaiset elokuvat, joiden päättyessä neito menee kukkaseppele päässä ja viulujen vaikertaessa järveen.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #13 : 03.06.09 - klo:13:32 »
Mie kuulin vähän raadollisemman version tästä helluntaiheilasta:

Jos ei heilaa helluntaina - ei aidsia adventtina. 
Herra armahda.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Körtin kesä
« Vastaus #14 : 03.06.09 - klo:15:13 »
Kesäheilan jättäminen syksyn tullen heitteille ...
Yritä nyt kuitenkin rajata siihen kahteen.
Kertokaas muut, mitä Kesällä puuhaatte, niin voisin katsoa josko mullekkin sopivaa vinkkiä löytyisi.
Nyt kun tänään helluntaina ei ole heilaa, niin ei kait sitten koko Kesänä, vaikka Kesäromanssi olisi kyllä tervetullutta.
Erään ystäväni kanssa, keskustelimme kevään auringon paisteessa.
Miten päästä vuorovaikutukseen, toisen sukupuolen kanssa? 
Niin että se mahdollisesti voisi johtaa, jopa seurusteluun.
Aikansa kun hän oli kuunnellut sieluni tuskaa, totesi hän minulle: 
Kun olet raitiovaunu pysäkillä, niin osa ratikoista menee ohi ja taas toiset pysähtyy kohdallasi. Ja jos ne tänään menee kaikki sinun ohi, aina voi vaihtaa pysäkki tai vaikka kävellä jatkossa.
Taitaa toimia sukupuoleen katsomatta, en tiedä.
Mutta on helppo olla Vintiö.
Olen kesä mies  :004:
http://www.youtube.com/watch?v=s2msewxzMeY