Äänestys

Suhteeni urheiluun

harrastan urheilua, mutten seuraa sitä.
6 (16.7%)
seuraan urheilua, mutten harrasta sitä.
7 (19.4%)
seuraan urheilua ja harrastan urheilua.
15 (41.7%)
en tee kumpaakaan
8 (22.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 35

Äänestys päättynyt: 30.05.05 - klo:22:10

Kirjoittaja Aihe: Mietteitä urheilusta  (Luettu 13535 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #15 : 13.01.09 - klo:08:36 »
Kalistaja hei kamoon, yritettäiskö kuitenkin jatkossa pysyä kohtuudessa :palvonta:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #16 : 13.01.09 - klo:09:59 »
Niinhän minä pysyinkin, paljon jäi kertomatta. Esimerkiksi se missä maassa - Suomen ulkopuolella - olen urheilua seurannut.

  Mikä edellisessä tekstissäni oli n i i n kohtuutonta, että riemastuit satman, siellä kirjapinon takana, jossa kaiketi nytkin piilossa olet!?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #17 : 13.01.09 - klo:10:08 »
No hyvä on, kaikki on suhteellista. En ole kirja-, vaan DVD-pinon vieressä enkä edes sermin takana, vaan avoimesti käytettävissä. :wink:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #18 : 13.01.09 - klo:10:11 »
Joo, joo..  satman. Mutta lähde ruokatunnilla lenkille ( juoksu- tai kävelylenkki ). Se tekee terää. Passaa myös miltei kaikille muille foorumisteille.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Re: Mietteitä urheilusta
« Vastaus #19 : 13.01.09 - klo:10:22 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Monipuolinen liikunta ja urheilu on kehittävää fyysisesti ja henkisesti.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #20 : 13.01.09 - klo:11:01 »
Olemme puolison kanssa innokkaita penkkiurheilijoita.Hän entisenä piirinmestaruustason kuulantyöntäjänä ja korkeushyppäjänä ja ent.
armeijanaikaisena ampumahiihtäjänä vielä aktiivisempi kuin minä.Paitsi
jalkapallosta taidan minä pitää enemmän.
Asuimme vuodet 66-68 Hämeenlinnassa ja ensin ihan Kaurialan kentän laidassa.Meidän olohuoneen ikkunaan näkyi kenttä,mutta vain toinen maali.
Piti mennä pelejä katsomaan paikan päälle.Siitä se alkoi.Siellä arki-iltaisin pelasimme tennistä.
Mieluisinta katsottavaa TV:stä on yleisurheilu,mäkihyppy,hiihdot,uinnit
ja jalkapallo.Suomalaisten painit isoissa kisoissa tulee katsottua ja judokin
nykyisin.Nyrkkeily on liian ronskia katsottavaa,hyvä kun voin elokuvissa
katsoa nyrkkeilykohtaukset.Maku on kyllä mennyt doping-sotkujen vuoksi.
Silti sitä usein istutaan iltapäivisin TV:n ääressä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #21 : 13.01.09 - klo:19:47 »
Riitta-mummi on saanut pään!!! :D
________________________

Nyt kyllä varmaan saan paheksuvia katseita osakseni ja menetän
kaikki virtuaaliystävät kun
paljastan, että olen oikein urheiluvihamielinen.

Joskus kun oli essolla tai shellillä kampanja,
että penni litralta bensaa meni urheilun hyväksi niin minä tyttö kiersin ne asemat  ja  k a u k a a.

Ja pidän paitaa "rokki on pelastanut minut urheilulta".

Ja jos olisin tyranni ja despootti määräisin sanomalehdistä
k a i k k i urheilusivut pois (muuta kulttuuria tilalle tai vaikka säätiedoituksia)
ja samoin televisiosta ja radiosta kaikki urheiluohjelmat pois pois!


Huh!
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #22 : 13.01.09 - klo:20:01 »
Voi Atanasia,ei haittaa !
Ole sinä vaan reilusti aito kulttuurinystävä.Minä olen vähän sitä ja tätä.
Siis tosi kahden maan kansalainen.
Tyttärenpoika tuli eilen Intiasta ja laittoi mummin pään nettiin,että nyt
sitten tunnetaan naamastakin.

Tervehdys kaikille täältä Lahdesta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22080
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #23 : 13.01.09 - klo:20:17 »
Seuraan urheilua silloin tällöin. Olympialaiset, futiksen World Cup tai Saksan-Itävallan mäkiviikot kiinnostavat, lätkän viikottainen seuraaminen ei mahdu maailmaani. Harrastan itse liikuntaa, joka muuttuu urheiluksi korkeintaan pyöräillessäni kevätliukkailla. Pari kertaa on fillari yllättäen lipsahtanut altani.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #24 : 13.01.09 - klo:23:03 »
Voihan sitä olla sekä urheilun että kulttuurin ystävä! Atanasia, miksi vihaat urheilua?

(Itse en muuten henk.koht. voi sietää sitä joidenkin muusikkojen asennetta, että "musiikki pelasti minun urheilulta" :-?)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Mietteitä urheilusta
« Vastaus #25 : 14.01.09 - klo:09:42 »
Pekingistä katselin upeaa kuviokelluntaa...
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Mietteitä urheilusta
« Vastaus #26 : 15.06.09 - klo:17:30 »
Vatsassa pyörii pikkuhuuhkajia. klo. 19.15
 :026:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mietteitä urheilusta
« Vastaus #27 : 15.06.09 - klo:18:15 »
Voihan sitä olla sekä urheilun että kulttuurin ystävä! Atanasia, miksi vihaat urheilua?

(Itse en muuten henk.koht. voi sietää sitä joidenkin muusikkojen asennetta, että "musiikki pelasti minun urheilulta" :-?)
Kysymys ei ole suunnattu minulle, mutta vastaan omasta puolestani. Minäkin nimittän milteipä vihaan urheilua. (Nuorempana pidin rock musiikista, mutta kauheasti en piittaa enää siitäkään.)

Muistan, kuinka antipatiani urheiluun alkoi ihan olisiko jo peräti ensimmäiseltä tai toiselta luokalta koulusta. Ennen kouluikää pidin hiihtämisestä ja mäenlaskusta. Sitten koulussa hiihdimme ja tuli tunne, että minun täytyy hiihtää nopeammin kuin pystyn. Samoin tuntui, että täytyy juosta nopeammin kuin pystyy. Joka vuosi pidettiin urheilukilpailut, joihin tietysti oli pakko kaikkien osallistua. Niinhän sitä osallistuttiin, vaikka ei olisi haluttanut. Jostain syystä missään muussa aineessa kuin urheilussa ei pidetty kilpailuja. Pitkään olivat sukset naftaliinissa, mutta vanhemmuuten olen kaivanut ne taas esiin ja hiihtelen hankia hiljalleen ihan itsekseni.

Antipatiani syveni, kun opettaja ylisti ihan Jumalan arvoiseksi miehen, joka oli kauheasti urheillut. Kademielihän siinä tuli, kun tunsin, etten itse pysty mihinkään. Samoin ärsyttää se hirvittävä kohkaaminen televisiossa ja lehdissä urheilukilpailujen aikana. Ja niitä riittää niin loputtomasti, että entinen ei ehdi loppua kun uusi alkaa. Kauhean innokas television katsoja en ole ollut koskaan, mutta kaikkein vähiten minua kiinnostaa katsoa sieltä urheilua.

 Mieheni taas katsoo urheilua todella mielellään. Kun kisat ovat toisella puolella maapalloa ja tärkeät ottelut tulevat iltayöstä, isäntä seurustelee television kanssa kaikki yöt sen puoli vuotta vai kauanko ne kestävät. Siltä se ainakin tuntuu, että puoli vuotta siinä menee. Minäkin haluaisin välillä seurustella hänen kanssaan, mutta täytyy odottaa kiltisti, että tärkeä ottelu on ensin mennyt ohi.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Mietteitä urheilusta
« Vastaus #28 : 15.06.09 - klo:23:04 »
Kysymys ei ole suunnattu minulle, mutta vastaan omasta puolestani. Minäkin nimittän milteipä vihaan urheilua. (Nuorempana pidin rock musiikista, mutta kauheasti en piittaa enää siitäkään.)

Muistan, kuinka antipatiani urheiluun alkoi ihan olisiko jo peräti ensimmäiseltä tai toiselta luokalta koulusta. Ennen kouluikää pidin hiihtämisestä ja mäenlaskusta. Sitten koulussa hiihdimme ja tuli tunne, että minun täytyy hiihtää nopeammin kuin pystyn. Samoin tuntui, että täytyy juosta nopeammin kuin pystyy. Joka vuosi pidettiin urheilukilpailut, joihin tietysti oli pakko kaikkien osallistua. Niinhän sitä osallistuttiin, vaikka ei olisi haluttanut. Jostain syystä missään muussa aineessa kuin urheilussa ei pidetty kilpailuja. Pitkään olivat sukset naftaliinissa, mutta vanhemmuuten olen kaivanut ne taas esiin ja hiihtelen hankia hiljalleen ihan itsekseni.
Pidin lapsena monenlaisesta pelailusta ja hiihdosta, pyöräilystä jne mutta en koskaan pärjännyt koulun pakollisissa kilpailussa enkä siis osallistunut mihinkään urheiluseuratoimintaan. Sattumalta pikkupaikkakunnallani oli ikäluokassani monta hyvää lentopalloilijaa joten lentistä pelattiin PALJON. Ei sitä liiemmin opetettu koskaan, joten enhän minä sitä oppinut. Lukiossa oli viisas liikunnanopettaja kun jakoi poikaporukan hyviin ja huonoihin ja niinpä me huonotkin saimme onnistumisen kokemuksia samantasaisten parissa. Silti lukion jälkeen päätin, ettei koskaan enää lentopalloilua mutta intissä huomasi, että jotakin osasi ja varsinkin kesälentiksessä siitä olen nauttinutkin. Silti edelleenkin niskakarvat nousevat pystyyn, jos joku iskee tai syöttää turhan kovaa...

Aikuisvuosina olen muutenkin innostunut ei-kilpailuhenkisestä urheilusta ja retkeilystä vaikka enemmänkin voisi liikkua. Koulussa se oli aivan liian paljon suorituskeskeistä, toivottavasti nykyään opetus on vähän erilaista.

Minäkin haluaisin välillä seurustella hänen kanssaan, mutta täytyy odottaa kiltisti, että tärkeä ottelu on ensin mennyt ohi
Todella upeaa, että annat hänen katsoa moisen etkä kerro elämän prioriteetteja pelin tms aikana


Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mietteitä urheilusta
« Vastaus #29 : 16.06.09 - klo:12:37 »
Mieheni taas katsoo urheilua todella mielellään. Kun kisat ovat toisella puolella maapalloa ja tärkeät ottelut tulevat iltayöstä, isäntä seurustelee television kanssa kaikki yöt sen puoli vuotta vai kauanko ne kestävät. Siltä se ainakin tuntuu, että puoli vuotta siinä menee. Minäkin haluaisin välillä seurustella hänen kanssaan, mutta täytyy odottaa kiltisti, että tärkeä ottelu on ensin mennyt ohi.

Valtaosalla miehistä on samanlainen kytkös televisioon. Minulle tärkeitä ovat lätkäottelut, koska olen itse sitä harrastanut. Toukokuussa kytken itseni TV:n eteen Giron takia, heinäkuussa Tourin takia ja syyskuussa Vueltan takia. Olen koulussa näihin suuriin pyöräilytapahtumiin.
Acta, non verba.