Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa (3.ketju)  (Luettu 43050 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #60 : 06.11.10 - klo:18:00 »
Olispa huomena jo terve. Kömpisin sinne.  En taida uskaltaa, ajattelin että saisin jo mennyksi töihin ensi viikolla. Siellon porukka jonka lääkityksen haluan tsekata, se voi taas olla mitä vaan, jos mitä sivuvaikutusia ja vaste puuttuu....    ja lausunnot kasaantuvat. 

Ääh... siis... Seppoko on Lontoossa ja minä mietin jotain  kömpimistä sinne... hyvä taas, Leena.

Hyvien voimien suojassa  :026: :026: :026: :026: :026: käy kaikkeen...  oli sisaren kolmosen konfirmaatiovirtenä, kun nuoret tulivat sisälle kulkueena, lauloivat tätä.  Kai kaikki tietävät että sitä ei ole kirjoitettu vastoin yleistä harhaluuloa Buchenwaldissa, vaan natsien "vaarallisten poliittisten rikollisten" säilössä Prinz Albrecht-strassella, kellarissa. Paikassa, josta Canaris sanoi: Täällä on helvetti. Olikin kyllä.  Joku sytyttää toivon kynttilän helvetissäkin.  Leena rukoilee hiljaa että Leenasta tulisi murusen verran sinnepäin, ei hyvältä näytä, mutta pyytää voi aina.  Silloin elämä ei jää turhaksi. Edes jollekin, kiltti Jumala, anna rakkautesi valua tämän ruosteisen rännin läpi... sytytä toivon kynttilä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #61 : 07.11.10 - klo:14:57 »
Eilen kävin kirkossa, mutta tänään kuuntelin radiosta. Olipa todella hyvät kirkonmeiningit Suomussalmelta.

 
Suomussalmen seurakunnan jumalanpalvelus Suomussalmen kirkosta.

Saarnaajana kirkkoherra Risto Kormilainen. Liturgina Helge Itkonen. Kanttorina, urkurina sekä Suomussalmen kirkkokuoron johtajana Merja Matero.

http://areena.yle.fi/player/index.php?clip=1422907&language=fi

Onko Risto Kormilainen körttiläinen vai kuvittelenko vain?
« Viimeksi muokattu: 07.11.10 - klo:15:05 kirjoittanut Pirska »
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #62 : 07.11.10 - klo:19:29 »
Eilen kävin kirkossa, mutta tänään kuuntelin radiosta. Olipa todella hyvät kirkonmeiningit Suomussalmelta.

 
Suomussalmen seurakunnan jumalanpalvelus Suomussalmen kirkosta.

Saarnaajana kirkkoherra Risto Kormilainen. Liturgina Helge Itkonen. Kanttorina, urkurina sekä Suomussalmen kirkkokuoron johtajana Merja Matero.

http://areena.yle.fi/player/index.php?clip=1422907&language=fi

Onko Risto Kormilainen körttiläinen vai kuvittelenko vain?

Et kuvittele
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #63 : 07.11.10 - klo:19:31 »
Kormilainen puhui hyvin.  :109:
Herra armahda.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #64 : 07.11.10 - klo:19:39 »
Lainaus käyttäjältä: Pirska
Eilen kävin kirkossa, mutta tänään kuuntelin radiosta.

Samat sanat.
Kuuntelin vielä ortodoksikokouksen, joka tuli sitten seuraavaksi.
Pidän suunnattomasti ortodoksimuotomenoista, erässä elämäni vaiheessa kävin siellä useasti.
Sitäpaitsi ortodoksipappien saarnat ovat monesti varsin koskettavia ja suorapuheisia.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #65 : 07.11.10 - klo:19:52 »
Moi

Hyva oli Simo Juntusen saarna, jota minulla oli ilo kuunnella. Kormilaisen kuuntelen huomena kun tulen kotiin. Kormilainen on myos kirjoitellut jonkin verran.

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #67 : 07.11.10 - klo:21:33 »
Moi

Hyva oli Simo Juntusen saarna, jota minulla oli ilo kuunnella. ---



Sen kyllä uskon.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #68 : 07.11.10 - klo:21:45 »
Samat sanat.
Kuuntelin vielä ortodoksikokouksen, joka tuli sitten seuraavaksi.
Pidän suunnattomasti ortodoksimuotomenoista, erässä elämäni vaiheessa kävin siellä useasti.
Sitäpaitsi ortodoksipappien saarnat ovat monesti varsin koskettavia ja suorapuheisia.


Mitäpä tykkäsit Suomussalmen kirkonmeiningeistä?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #69 : 08.11.10 - klo:09:32 »
Just kun tulin kotia niin sattuikin olemaan Johanneksen kirkossa Herättäjän kirkkopyhä ja aiheena vielä toi kahden maan kansalaisuus. Ja kun kotiappäin ajeltiin niin rupes tulemaan lunta. Siinä kyllä ajatteli että nyt kuule Isä riittää jo tervetulotoivotukset, en jaksa enää itkeä tänään.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Aallotar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #70 : 08.11.10 - klo:13:32 »
Olipa Sannelilla voimakkaan tunnepitoinen automatka! Menin Johanneksen kirkkoon eilen kun sain vapaata. Herännäisnuorten kuoro laulo kauniisti ja koskettavasti. Johanneksessa olen päässyt ripille kauan sitten ja jokunen vuosi sitten vihillekin. Nuokin muistot olivat tunteina mukana eilen. Seurat messun jälkeen olivat hyvä kokemus minulle (todella myöhäisheränneelle). Tunsin oloni nytkin kotoisaksi hyvien puheiden ja virsien kaikuessa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #71 : 09.11.10 - klo:12:58 »
minä käyn kirkossa... se on minun työtäni
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #72 : 10.11.10 - klo:17:03 »
Kormilainen puhui hyvin.  :109:

Kirjailija, pastori Risto Kormilainen pitää iltahartauden viikon kuluttua keskiviikkona 17.11.

Huomenaamulla hartauden pitää Kotimaan artikkelitoimittaja Jussi Rytkönen, iltahartauden teologian tohtori Matti Myllykoski.

Myös ensi viikon torstaina 18.11. Jussi Rytkönen pitää aamuhartauden, iltahartauden rovasti Liisa Tuovinen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #73 : 21.11.10 - klo:10:47 »
Kuuntelin radiosaarna, Antiikin aikana ihmiskuva oli irvokas ja tarvittiin vallankumous, Niin Kristus saapui. Ja ainoa mitä pikkuisen edellytetään, on että olemme hiukkasen jumalisia. Ei ole enää kärsimystä, joka olisi nimetön. kasvoton, kuulumaton,. Pienen itkevän nälkäisen kasvot herättävät myötätuntomme. Niin ei ollut ennen.
Jäin kovin miettiväiseksi.
Kaikki on siis hyvin?
Miksi juuri jumaliset ovat useimmiten julmimpia, kovimpia ja tuomiohenkisimpiä? Miksi juuri uskovien seurassa on niin paha olla?
Näin oli jo kun olin lapsi.   Äitini tuli raamattupiiristä milloin itkun partaalla milloin raivoissaan. "Kyllä nuo uskovaiset ovat yksiä perkeleitä! En ole ikinä kohdannut omahyväisempää väkeä!"  Lopulta yritimme isäni kanssa jo sanoa, että älä mene sinne. Sinulle tulee vain paha olla. No - menihän hän.
Mutta nyt, kenelle nämä soittavat kaivatessaan seuraa, tarvitessaan ulkoiluttajaa, tarvitessaan mitä hyvänsä  Minun äidilleni. Joka aikanaan ei ollut kai sitten riittävän hyvä. Ja minä pelkään että hän tappaa itsensä työllä palvellessaan heitä. Saarnaan siitä koko ajan. "Mutta ajattele nyt itsekin - hänellä ei ole ketään. Niin kai, mutta kun ei ole muita" Eikä se tule marttyyrin äänellä. Hän on niin tosissaan, etten pääse iskemään mihinkään saumaan --- minähän menetän hänet, me menetämme hänet, hän kuukertuu kyllä kohta itse jonkin rollaattoria tukiessaan tai pukiessaan jotakuta jolla "ei ole ketään". Mutta nyt on kaikki hyvin, mehän itkemme itkevien kanssa, aika on toinen kun  Jeesus tuli. Niin - häneen saa sorrettu samastua. Mutta jaksaako --- sitäpaitsi puhuttiin muusta. Ei samastumismahdollisuudesta kun on oikein paha olla,  se ei nimittäin yhtään auta, krokotiilinkyynelistä, ei liioin niistä ole mitään hyötyä. Maailma on nyt hyvä? Kristittyjen ansiosta?    Sitä minä en usko. Moni natsi oli harras kristitty.
Niin. Kaikkihan on nyt aivan toisin kuin antiikin Kreikassa. Alkukristityt mullostivat maailman jo.
Mihin Kristusta enää edes tarvitaan?  Ihmisistähän on jo tullut kristuksia --- etenkin niistä jotka täällä vahtivat toistenkin jumalisuutta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Käytkö kirkossa (3.ketju)
« Vastaus #74 : 21.11.10 - klo:13:04 »
Tänään en vielä jaksanut kirkkoon, mutta ulkoilimme n. puoli tuntia. Se tuntui yhtä hyvältä. Viikon päästä Adventtina toivoisin jo kykeneväni joukkoon laulamaan. Yskä on kyllä  " Kuudenviikonyskää"  sanoi tytär jolla on jo ollut sama virus.

5.12. on myyjäis-seurat ja olen lupautunut myyjäksi ja teen lanttulaatikoita ja karjalanpaistia. Voi kunpa voisin olla sielläkin.
Jouluviikko onkin Matin väärtiviikko ja minullekin on jotain tehtävää.

Jätän nyt sairauteni ja tervehtymiseni Jumalan haltuun.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)