Kirjoittaja Aihe: Puhuuko Jumala Sinulle?  (Luettu 29347 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhoma

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #75 : 23.06.09 - klo:11:46 »
Satman:   Osittain !
Mielestäni viikon yhdessäolo riittäisi ja tulos olisi mainitsemasi    :icon_wink:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #76 : 23.06.09 - klo:14:26 »
Asenteista, lähtökohdista ja lukemisesta puheenollen en voi olla sanomatta taas että
Jaakko Heinimäki vaikuttaa aina minuun voimakkaasti.
Tämänpäiväisessä Kotilieden kolumnissaan hän kertoi koesaarnakirjoitksestaan n. 20 vuotta sitten. Sitä sanottiin Miguel Unamunolta vaikutteita saaneeksi. J H ei oluut edes kuullut moisesta espanjalaisesta. Kun tutustui kyseiseen novelliin, huomasi että näin oli.

Minä vakuutuin J H:n teesistä että usko ei ole oikeaa uskoa, jos ei käy välillä epäuskon puolella. Epäuskossa  taidan nykyään useinkin käväistä, mutta vielä en koe sinne jääneeni. Kristus on nostanut pään taas pinnalle. Muistan lausetta:Minä uskon, auta epäuskossani.
 :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #77 : 23.06.09 - klo:20:43 »
Olen aina saanut pieniä etiäisiä...yleensä suhteellisen turhista ja pienistä asioista, kuten voitan arpajaisissa jotain pientä jos nyt osallistun jne. Tästä ketjusta tuli mieleen äitini kertoma tapaus. Isäni oli metsätöissä ja oli luvannut olla johonkin tiettyyn aikaan kotona. Isää ei kuulunut ja äiti oli kovasti huolissaan. Tuohon aikaan ei liiemmin kännyköitä ollut. Äiti sitten hermostuksissaan päätti rukoilla ja lukea Päivän Sanan tai jonkun vastaavan. Tunnuslauseena päivälle oli jotain tyyliin: Älä ole huolissasi, hän palaa kyllä. Äiti rauhoittui kummasti tekstin luettuaan ja myöhemmin iskäkin joutui kotio ihan ehjänä. Myöhemmin samana päivänä äiti kaivoi kohtaa uudelleen esiin ja totesi, ettei päivän teksti ollut mitään siihen suuntaan kuin oli aiemmin lukenut. Oli vain onnistunut lukemaan väärästä kohdasta. Oli syy moiseen kömmähdykseen mikä tahansa, sillä oli kerrassaan rauhoittava vaikutus.

Itse koin armon suloisuutta eilen...eksyin niin pahasti metsään, että hävettää vieläkin, onneksi pääsen korjaamaan mokailuni myöhemmin...jouduin kohtalaisen pahaan paniikkiin ja säntäilin pöpelikössä kuin se kuuluisa päätä lyhyempi kana. Ei auttanut kun lyödä kädet ristiin ja pyytää apua siltä ainoalta, joka pystyi siinä tilanteessa auttamaan. Kuin ihmeen kaupalla onnistuin rauhoittumaan ja kävelemään lähes suoraviivaisesti kunnes tulin pienelle ajouralle, joka vei isommalle, joka vei tielle. Ja lopulta löysin tien päästä talon, jossa vanha pariskunta puuhasteli pihalla. Menin kysymään, että missä olen. Ennen kuin ehdin asiani esittää, mummo totesi, että: "Olet kävellyt pitkän matkan, nyt mennään sisälle keittämään kahvit". Sisällä tutkittiin karttoja ja sain kahvin kanssa tuoretta pullaa...tunnelma oli lämmin ja kerrassaan ystävällinen...ja kun kahvit oli juotu ja kerroin mistä löydän autoni, tämä ystävällinen pariskunta vielä vei minut autollaan omani luo. Kyllä muistin illalla vielä sanoa rukouksessanikin kiitos. :001:

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #78 : 23.06.09 - klo:20:55 »
Jos tekisimme puolen vuoden naparetken yhdessä, eiköhän alkaisi sovullekin kertyä aineksia, joskin myös lopulliselle välirikolle.

Entisenä eräoppaana olen suositellut, että seurusteleva pari tulisi lähettää Lappiin viikoksi erävaellukselle. Sieltä paluun jälkeen tietäisi tuliko valinta tehtyä oikein. Sama pätee ilmeisesti tässäkin - samaa tahtia tai pesäero.

Lainaus
Liike on tärkeä. Vai mitä, isoveljet? Olenko oikeassa?

of course...kämppäkaveri viime talvelta.

ps. aina jää noita kiroitusvirheitä, joita joutuu korjaileen jälkikäteen :eusa_wall:
« Viimeksi muokattu: 23.06.09 - klo:21:03 kirjoittanut vaivattu sielu »
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #79 : 24.06.09 - klo:09:57 »
Ei minua oikeassaolijat ole häirinneet. Heidän lähtökohtansa ja asenteensa vain ovat niin kaukana omistani. Jos tekisimme puolen vuoden naparetken yhdessä, eiköhän alkaisi sovullekin kertyä aineksia, joskin myös lopulliselle välirikolle. Liike on tärkeä. Vai mitä, isoveljet? Olenko oikeassa?:048:
Satman:   Osittain !
Mielestäni viikon yhdessäolo riittäisi ja tulos olisi mainitsemasi    :icon_wink:
Kaksi kuukautta :icon_neutral:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Juhoma

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #80 : 24.06.09 - klo:10:27 »
Satman ;   Liian pitkäaika.  Kävisi niin kuin Manulle,  Ettei enää viikon päästä muista mistä se erimielisyys olikaan     :icon_biggrin:   (Tellervon kanssa )

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #81 : 24.06.09 - klo:11:07 »
Satman ;   Liian pitkäaika.  Kävisi niin kuin Manulle,  Ettei enää viikon päästä muista mistä se erimielisyys olikaan     :icon_biggrin:   (Tellervon kanssa )
Meidän tapauksessamme on kyse erilaisista raamattutulkinnoista.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Juhoma

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #82 : 24.06.09 - klo:11:26 »
Anteeksi vain Satman.  En huomannutkaan, kun minä en kinastele raamatusta    :icon_sad:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #83 : 24.06.09 - klo:11:43 »
Tarkoitin foorumia, en mitään henkilökohtaista.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #84 : 24.06.09 - klo:15:55 »
minä kinastelen Raamatusta... :003:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #85 : 24.06.09 - klo:23:36 »
minä kinastelen Raamatusta... :003:

No, kinastellaan vain.

Minun viimeinen Raamattuni on:
Pienoisraamattu 1992 viininpunainen 2713JRH | lisätiedot
Nahka, suojareuna, reunahakemisto, 2713JRH
Varustettu nimellä

Panetko paremmaksi?





 

« Viimeksi muokattu: 24.06.09 - klo:23:38 kirjoittanut vaivattu sielu »
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #86 : 25.06.09 - klo:07:12 »
Virheet ,rikkomukset ja erehdykset annetaan anteeksi.
Autetaan heikompia, avuttomia hoidetaan yhdessä.
Elämässä jokainen päivä on eilistä päivää parempi.


Heräsin . :icon_sad:

Katson ohitse virtaavaa ihmisjoukkoa, joka laahustaa viikkoaan päätökseen.
Minä vain käännyn joukon mukaan, ja häviän enkä erotu virrasta... :icon_cool:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #87 : 28.06.09 - klo:13:21 »
No, kinastellaan vain.

Minun viimeinen Raamattuni on:
Pienoisraamattu 1992 viininpunainen 2713JRH | lisätiedot
Nahka, suojareuna, reunahakemisto, 2713JRH
Varustettu nimellä

Panetko paremmaksi?

Minunpa Raamattuni sisällä onkin enkelikiiltokuva kun mummulta ja papalta tän sain joululahjaksi. Kumma että se on siellä pysynyt eikä ole luiskahtanut johonkin niistä niemistä, notkoista ja saarelmista missä kirjaa olen tarvinnut.
Ja hianoja karttojakin on. Ja muisto rippikoulusta. Ja tietoiskuja Raamatun syntymästä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #88 : 28.06.09 - klo:17:20 »
Minun Raamattuni sisällä onkin enkelikiiltokuva kun mummulta ja papalta tän sain joululahjaksi. Kumma että se on siellä pysynyt eikä ole luiskahtanut johonkin niistä niemistä, notkoista ja saarelmista missä kirjaa olen tarvinnut.
Ja hianoja karttojakin on. Ja muisto rippikoulusta. Ja tietoiskuja Raamatun syntymästä.

Minulle isänpäivänä (-84) lasteni ostama Raamattu on isolla marginaalilla. Olen kirjoittanut marginaalit täyteen omaa tekstiäni. Raamatun välissä on kaikenlaista lehtistä, lastenlasteni antamia kiiltokuvia, viikunapuun lehtiä Jeesuksen "kotijärven" rannalta kirjoituksineen, muistoja hengellisiltä juhlilta jne.
- Kansilehdelle olen kirjoittanut: En häpeä rakentajan poikaa. Hänen äitinsä nimi oli Maria ja Hänen veljensä olivat Jaakob, Joosef, Simon ja Juudas. Hänellä oli myös sisaria.
- Raamatun jakeiden määrä (v. 33/38 käyttöön ottama suomennos) on 31102, Sanojen määrä on 775693, pisin luku on psalmi 119, lyhin luku on psalmi 117, pisin jae on Ester 8:9, lyhin jae on Joh. 11:35, pisin kirja on Psalmit/Luukas.
- Siunaus on alkukielellä onnelliseksi tulemista. Israelin nimi on Raamatussa 3175 kertaa jne.

Eräs "tosiuskova" katseli kerran raamattuani ja totesi minun olevan alkutekijöissä raamatun lukemisessa. Hän oli siinä oikeassa - alkutekijöissä olen vieläkin, enkä sen valmiimmaksi tule koskaan. Sen suhteen, että hän sanoi 'minun häpäisevän raamattua kirjoituksillani ja sen väliin laitetuilla muistoilla', olen vähän eri mieltä. Raamattun sisältöön on ollut vaikuttamassa myös ihminen, kai minäkin voin siihen kirjoittaa siihen omia havaintojani.
 
« Viimeksi muokattu: 28.06.09 - klo:17:22 kirjoittanut vaivattu sielu »
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #89 : 28.06.09 - klo:21:53 »
Katsoin taas eilen Breaking the waves-elokuvan (se on NIIIIN uskomattoman hyvä!)
jossa Bess-tyttö keskustelee Jumalan kanssa.

Ihan niin selkeästi kuin hän en kuule Jumalan puhuvan.
Herra armahda.