Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 26  (Luettu 30515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #120 : 23.07.15 - klo:06:41 »
Sateeton, tuuleton, puolipilvinen, vähän yli +13 aamu. Mitähän päivä tuonee tullessaan?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #121 : 23.07.15 - klo:07:29 »
Täällä on sumu. Noin sateen vaihtoehtona se on mielestäni hyvin piristävä. Lämpömittaria ei ole mutta ei niin kylmää kylläkään nyt ole kun kävin katsomassa onko kiiliäiset täällä kuin edellisinä päivinä.

Kiiliäinen toimii kyllä lämpömittarina. Jos jää paljon alle viidentoista niitä nuokkuu terassilla kukkalaatikoiden alla ja havahtuu vain aterioimaan, näin tapahtuu paksupilvisinä sadepäivinä. Hyvä ettei astu päälle jos käy ilman silmälaseja korjaamassa yöpala-astiat pois.
Jos lämpenee jo kahdeksaantoista, ne juoksentelevat omia siilijuoksujaan, eihän ole aivan normaalia niiden tulla näin ihmisen kylkeen.

« Viimeksi muokattu: 23.07.15 - klo:07:34 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #122 : 23.07.15 - klo:09:06 »

Kiiliäinen toimii kyllä lämpömittarina. Jos jää paljon alle viidentoista niitä nuokkuu terassilla kukkalaatikoiden alla ja havahtuu vain aterioimaan, näin tapahtuu paksupilvisinä sadepäivinä. Hyvä ettei astu päälle jos käy ilman silmälaseja korjaamassa yöpala-astiat pois.
Jos lämpenee jo kahdeksaantoista, ne juoksentelevat omia siilijuoksujaan, eihän ole aivan normaalia niiden tulla näin ihmisen kylkeen.
Mukavia yksityiskohtia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #123 : 24.07.15 - klo:09:52 »
Koko yön satoi, 12 mm heitin lasista maahan. Aurinko paistelee jossain muualla, onneksi tuuli ei hyyhmää ilmaa tuntumaan kylmältä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #124 : 24.07.15 - klo:10:57 »
Mukavia yksityiskohtia.

Kiitos! Toivon että sisaren eskariryhmä nauttii syksyn siiliperiodista!  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #125 : 24.07.15 - klo:11:18 »
Heräsin päivänsäteisiin ääreestään kiitollisena  :109:  ja koetin löytää auringon kirkkautta kasveista jotka kykenevät pukkaamaan kukkaa ja vähän varttakin jos nyt pienikin tauko sateessa pidetään. Tosinhan piha on ylen vihreä.

Pilveen se sitten meni eli säärintamalta ei mitään uutta. Mummo soitti ja muisteli menneitä sääperspektiivistä. Väittävät että aika kultaa muistot mutta kyllä se usein näin meni, että aamulla käytiin hiihtämässä ja sitten haki kaveri luistelemaan ja illalla toinen kaveri laskemaan mäkeä. Kotkassa oli kaksi hienoa jäämäkeä, Sibeliuspuistossa ja Sairaalanmäellä jossa oli erinomaista jyrkkyysvaihtelua muutoinkin. Ellei muuta niin meidän pihassa oli oma latu jota kierrettiin. Talkkarin kokoamien lumikasojen päältä saatiin korkeuserot.

Kyllä muistoni mukaan opimme uimaan uimakoulussa ja kesät rakentelimme majoja ja fillaroimme pitkin kyläteitä.

Minä siis ajattelen että ennen oli sään puolesta paremmin  :icon_eek:  ja mietiskelen.

Voisin itse peruuttaa elintasossa kuuskytluvulle jos se pelastaisi planeetan ja antaisi vuodenajat takaisin mutta meillähän oli asiat hyvin, esimerkiksi oli sisävessa ja siis lämmin kylpyhuone aina talvisin. Parhailla kavereillani ei kaikilla ollut kaupungissakaan edes vesijohtoa eikä keskuslämmitystä eli heille pitäisi riittää sama...   

Ja käsittäähän tuon että kiinassakin halusivat jääkaapit.

Mutta sotateollisuus likaa maailmaa jokseenkin suotta.

Minun ei tarvitsisi päästä ulkomaillekaan... Mielestäni olimme ihan riittävän onnellisia vähemmällä, ja tämä on harkitsemani totuus. Minä mietin tätä pitkän aikaa.
« Viimeksi muokattu: 24.07.15 - klo:11:27 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #126 : 24.07.15 - klo:14:16 »
Sataa. Eihän tällainen ole enää kivaa. Heitin aamusta tippuneen veden 9 mm lasista maahan. Koirat eivät ole moksiskaan sateesta. Järkeilen, että miten Oulussa Qstokki-kansani pärjää. Meikäläistä tangomaalaista ei saataisi isolla rahallakaan Kuusisaareen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #127 : 24.07.15 - klo:14:26 »
Lahessa ei, ainakaan näillä rannoilla, ole satanut tippaakaan . Jokohan kääntyy tänään huomiseksi poutapäiväksi.
Nyt paistaa lämpimästi ja tuuli kuivattaa eiliset vedet nurtsilta. Koira pääsee kohta pihalle nukkumaan.
Matti pyöräilee, minä suunnittelen kolmansia kahveja terassille. :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #128 : 24.07.15 - klo:15:31 »
Älä sure Riitta-mummi! Vielä ehtii  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #129 : 24.07.15 - klo:15:44 »
Ehti jo !   Tuli ja meni aikamoinen ukkoskuuro.  Ja taas paistaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #130 : 25.07.15 - klo:09:23 »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #131 : 25.07.15 - klo:11:35 »
Onneksi olkoon osasit kyllä.

Täällä on kauniskauniskaunis kesäpäivä ja siili kiiliäiset näin toten eivät täällä tarvitsemassa ateriaa neljän tunnin välein. Puiden lehdet suhisevat ja istun terassilla orava seuranani. Se kuuluu jo uuteen sukupolveen eli arvatenkin on Emman tytär.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #132 : 25.07.15 - klo:12:05 »
Aurinkoinen päivä toistaiseksi, lämpöäkin yli 20 astetta...
Nyt pitäisi olla ulkona, kun vaan jalka kestäisi... :icon_sad:
Toista on luvassa huomiseksi...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #133 : 25.07.15 - klo:14:52 »
Uljuan altaan retkellä oli yksi sadekuuro mennessä, siitä asti on aurinko hissukseen paistellut. Ei tuule riittävästi leijan lennättämiseen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #134 : 25.07.15 - klo:18:37 »
Ei tuule riittävästi leijan lennättämiseen.

Meinasitko lennättää?