Kirjoittaja Aihe: Semmarit  (Luettu 13225 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Semmarit
« : 20.04.07 - klo:01:43 »
Taalla nayttaa taas ainakin nain uuden levyn julkistamisen aikoihin olevan liikkeella useampikin Semmari-fani. Onhan Semmareista aina valilla foorumilla puhuttukin, mut nyt on oikein oma paikka.

Oma intaantumiseni Semmareihin on suht tuoretta (niin, aikaisemmin en vaan ollut kyllin kypsa tai sitten painvastoin  :roll:  ). Joka tapauksessa mun on jo pitemman aikaa pitanyt ostaa niiden levy, mut ei oo tullu aikaiseksi. Sain suosituksiakin mika levy kannattais ostaa, mut oon unohtanut nekin.

Mut nyt elaman tilaisuus kehua Semmareita ja antaa suosituksia mika levy kannatais ostaa ekaksi. Siis eihan se oo laheskaan sama ku livena (tai videolta :wink: ), mutta ois jotenkin niin suomalaista soittaa sita taalla Irlannissa. Niin ja en ainakaan heidan loytanyt kohtaa, etteivat toimittaisi levyja tannekin.
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Semmarit
« Vastaus #1 : 20.04.07 - klo:17:27 »
Semmarit. Parhautta.

Pari kaveriani hehkuttivat Semmareita ja joskus vähän yli vuosi sain itseäni niskasta kiinni ja lainasin kirjastosta vinon pinon Semmarilevyjä. Ja rakastuin. Siitä sitten lähti levyjen ostelu ja musiikin kuuntelu. Syksyllä olin ensimmäisellä keikalla Kuopiossa (2.9) ja ylihuomenna olisi vuorossa seuraava. Pääsee käyttämään Tirammes no ajoren-paitaa (lukekaa takaperin), mahtavaa.

Keskiviikkona tosiaan ilmestyi uusi levy, Laulut ja tarinat. Luulin joutuvani odottamaan sitä sunnuntaihin asti, mutta äiti kävikin Jyväskylässä keskiviikkona ja toi tuon ihanuuden. Kyllä sitten odotinkin äitiä kotiin :p Kaverit koulussa saivat hermoromahduksia minun hehkutuksieni takia, ihmisparat. Sitten kun levyn sain käsiini, unohduin lukemaan toisen kansivihon tarinoita enkä edes muistanut laittaa levyä soimaan :) Sitten kun sain levyn viimein soimaan, se onkin soinut koko ajan. Kotona, koulussa ja autossa. Haastetta ovat luoneet ainoastaan mp3-soittimen napit, jotka päättivät että nyt riitti. Yksissä omissa napeissa toinen toimii ja koulussa olen sitten lainaillut milloin kenenkin nappeja, että saan musiikin soimaan. Tänään sain sitten kaverilta kuulla, että voisitko edes joskus olla kuuntelematta sitä :p Samainen kaveri mietti myös mitä tapahtuisi, jos minulta ottaisi Semmari-levyt viikoksi pois (aiheuttaen järkytystä, miten kukaan voisi olla niin julma...)

Tällä hetkellä voisin sanoa, että Laulut ja tarinat on paras Semmari-levy, osta se. Siinä on aivan mahtavia biisejä (Wrow mary, Ó lo Anché, Kuuletko, Vieraalla maalla, I don't mind, Sanahelinää, Pienet linnut jne. jne.). Toinen suosikkilevyni on Wunderbaum (Oboe ja maito!!!), samoin Hakkaan sun ovee. No jaa. Sanotaan nyt vielä että myös Ukkokiekuu, Sampo Texas ja Kuka on tuo mies ovat aivan mahtavia. Ruohonjuuritasolla-levystä en voi sanoa mitään, sitä en omista. Vielä. Filminauhaa-dvd puuttuu myös, johtuen siitä, että rakas koneemme ei tykkää näyttää niitä. Murh.

Nykyään Semmaribiisit ovat sen verran tuttuja, että aina kaikenmaailman sopiviin (ja sopimattomiin) tilanteisiin tulee heiteltyä jotain lyriikanpätkää. Toiset tajuavat, toiset eivät. Tirammes no ajorenia sai selitellä aika monelle ihmiselle, että lukekaapa lapset takaperin se niin ymmärrätte.

Mitähän sitä vielä sanoisi? Semmarit ovat aivan mieletöntä. Varsinkin livenä. Levyllä mahtavia, mutta liveshow on jo jotain aivan mahtavaa. I don't mindin surffilaudat, Bonsain sumopuvut, Pienten lintujen huputiti-huudatukset, Larpatellaan jne. jne. jne. Jotain aivan uskomatonta. Olisipa jo sunnuntai.

Niin ja joo. Miettikää vartti mistä minun allekirjoitukseni on peräisin...
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Semmarit
« Vastaus #2 : 21.04.07 - klo:13:08 »
Minun semmarituttavuuteni perustuu Wunderbaumiin ja yhteen keikkaan, ja täytyy sanoa, että jos minulle Wunderbaum oli viidenteen biisiin asti ihan kiva levy, niin Larpatellaan-kiertueen vika keikka oli kyllä silkkaa tervanjuontia. Nehän oli, herranjestas, huonoja ne biisit! Encoreshow'tkaan eivät pelastaneet keikkaa.

Tämä on minun mielipiteeni.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Semmarit
« Vastaus #3 : 23.04.07 - klo:11:13 »
En o Semmarein levyistä erityisesti kiimaillut, mutta yhden keikan näin ja showssa laulut löysivät oikean sijansa. Suosittelen keikkoja!
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Semmarit
« Vastaus #4 : 23.04.07 - klo:15:35 »
Vuosia sitten jo hurahdin Semmareihin.

Huumori uppoaa ja "autotallikuoroilu" mitä ainakin alkupääntuotanto mielestäni on vallanmainiota.
Ollaan sisarusten kanssa hankittu kaikki levyt (paitsi "kuka on tuo mies", kun ei tahdo saada oikein mistään :() Ja useimmat laulutkin lähtevät sisaruspoppoolla aivan lonkalta.

Muutamalle keikallekkin olen ehtinyt ja onhan niistä täytynyt tykätä.

Uusin levy mutruttaa suuta, kun oli Dvd:ltä ja keikoilta kuullut jo monet kappaleet ja montaa uutta ei tullut, mutta tykätä täytyy silti.

Oon fani.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Semmarit
« Vastaus #5 : 23.04.07 - klo:21:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho A."
Ollaan sisarusten kanssa hankittu kaikki levyt (paitsi "kuka on tuo mies", kun ei tahdo saada oikein mistään :().

Eiköhän tuotakin kohta löydy, kun uudelleenjulkaistaan yhdessä muiden vanhojen levyjen kanssa 30.4 Ja keikoilta tuota ainakin kai löytää, sieltä minäkin ostin omani viime syksynä ja taisi sitä eilenkin olla myynnissä. Tai no, ainakin Ruohonjuuritasolla oli :D

Seuraavalta keikalta voisikin sitten ostaa paidan, kun levyhylly alkaa näyttää nätiltä :p
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Semmarit
« Vastaus #6 : 24.04.07 - klo:14:25 »
Niin siis sehan on kai saletti, et livena Semmarit on kaikkein parhaita. Mut kai se on sama kun uusien ruokienkin suhteen, kun tarpeeksi maistaa rupee tykkaamaan. Vaati se minultakin pari keikkaa ja eraan semmari-dvd:n tayteisen viikonlopun eraassa maalaistalossa :lol: , et rupes oikein kunnolla semmareista tykkaamaan
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Semmarit
« Vastaus #7 : 24.04.07 - klo:15:40 »
Olen menossa torstaina heidän konserttiinsa. Yhtään levyä en omista ja olen nähnyt porukan vain telkkarissa. Mutta - odotukset ovat korkealla!
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Semmarit
« Vastaus #8 : 24.04.07 - klo:19:46 »
Armo kannattaa -> Kyllä kannattaa kaikkia muita odotuttaa....

Eikö kukaan muista? Semmarit jousilla, ehkä v. 1997 tai 1998  :D

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Semmarit
« Vastaus #9 : 24.04.07 - klo:23:04 »
Jousi versiot tuttuja vain Dvdn uumenista. :{
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Vaati se minultakin pari keikkaa ja eraan semmari-dvd:n tayteisen viikonlopun eraassa maalaistalossa :lol: , et rupes oikein kunnolla semmareista tykkaamaan


 :wink:

Ole hyvä vain.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Semmarit
« Vastaus #10 : 05.05.07 - klo:22:24 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Armo kannattaa -> Kyllä kannattaa kaikkia muita odotuttaa....

Eikö kukaan muista? Semmarit jousilla, ehkä v. 1997 tai 1998  :D


Niin mikäs juttu tää oli?
Itse tykästyin jotenkin erityisesti tuon uuden levyn Vieraalla maalla -kappaleeseen. Muu oli tutusti yllättävää Semmarit-tavaraa, mutta tämä jotenkin yllättävänkin yllättävää. Hienoa tunnelmointia, jokin ikävä kuuluu, ja tulee jotenkin körttiläinenkin tuntu siihen/ siitä.

Lainaus käyttäjältä: "Semmarit"
En osaa anteeksi veljeltä pyytääkään
Se minkä tehnyt oon, pystyiskö ymmärtämään
...
Herra minua varjelkoon
Herra minua armahtakoon
Pahat tekoni paljastukoon
jos kotiin pääsen niin

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Semmarit
« Vastaus #11 : 23.05.07 - klo:11:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Armo kannattaa -> Kyllä kannattaa kaikkia muita odotuttaa....

Eikö kukaan muista? Semmarit jousilla, ehkä v. 1997 tai 1998  :D


Niin mikäs juttu tää oli?


Oho, en ollut jostain syystä huomannut tätä kysymystä! Kyseessä oli siis Semmareitten ja Lohjan (?) orkesterin yhteiskiertue (Semmarit jousilla), ja väliajan jälkeen kuoro ja orkesteri oli paikalla, mutta kapellimestaria ei näkynyt missään. Kuoro alkoi laulaa "Kyllä kannattaa kaikkia muita odotuttaa", vain sitä lausetta toistettiin säkeistössä. Toisen säkeistön sanat meni "Minä olen vain orkesterinjohtaja" ja sen säkeistön lopuksi Atso Almila hikipäissään juoksi lavalle.

Tämän episodin seurauksena aina kun näen tunnuksen "Armo kannattaa", mulla alkaa pyöriä päässä "Kyllä kannattaa..."  :-?

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Semmarit
« Vastaus #12 : 23.05.07 - klo:14:19 »
^ Hah, loistavaa! :lol:  Tällaistakin on Semmarit-huumori, mainio juttu.

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Semmarit
« Vastaus #13 : 23.05.07 - klo:18:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho A."
Vuosia sitten jo hurahdin Semmareihin.

Huumori uppoaa ja "autotallikuoroilu" mitä ainakin alkupääntuotanto mielestäni on vallanmainiota.
Ollaan sisarusten kanssa hankittu kaikki levyt (paitsi "kuka on tuo mies", kun ei tahdo saada oikein mistään :() Ja useimmat laulutkin lähtevät sisaruspoppoolla aivan lonkalta.

Muutamalle keikallekkin olen ehtinyt ja onhan niistä täytynyt tykätä.

Uusin levy mutruttaa suuta, kun oli Dvd:ltä ja keikoilta kuullut jo monet kappaleet ja montaa uutta ei tullut, mutta tykätä täytyy silti.

Oon fani.


Melko samanlainen semmarifaniuden kohtalo: lapsesta lähtien kulkenut Semmarit mukana. Levyjä ei ole kaikkea, (ei raha puussa kasva!) muutama löytyy ja DVD myös. Periaatteessa Semmarit on aina ollu osa mun elämää, joskus suuremmassa ja välillä pienemmässä roolissa.

Keikkoja olen muutaman nähnyt... Taaskaan ei ehkä vaan rahat riitä vaikka totta kai istuisin jokaisessa jos olisi mahdollisuus.. Ensimmäisellä keikalla olin joskus -97 tai -98, luulisin.. Seuraava keikka oli vasta 2001 vuonna, sitten 2005 ja 2007. :( mutta suuri Semmarifani olen! Uusin levy pyörii melko paljon kyllä milloin missäkin koneessa<3

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Semmarit
« Vastaus #14 : 12.02.08 - klo:14:21 »
Ostinpa minäkin levyn, kun oli tarjouksessa ja sain siten tilaisuuden...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."