Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa (2.ketju)  (Luettu 48774 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #135 : 22.08.10 - klo:11:19 »
Leena, luin tekstisi kahteen kertaan ja tulin hieman surulliseksi. Harmitus. (Kirjoitin ekaks harmiotus, ajattelekin niin että luonasi on harmiotus vierailulla, kyllä se pian vaihtaa maisemaa!) Kävin kirkossa ja 'sain mitä hain', vaan en ehtoollista. Olin hieman pettynyt, en ollut lukenut kirkollisia tarkkaan, siinä on ihan selvästi ekumeeninen sanajumalanpalvelus. Lähdin vaan niin innoissani omaan kirkkoon ja kuuntelemaan Joensuun piispa Arsenin saarnaa, ei vaan, se oli kuulema opetuspuhe. Ajatuksia herättävästi puhuikin; Jeesuksesta Parantajana ja rukouksen merkityksestä.

Ehtoolliselle pääsen keskiviikkoiltana.


"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #136 : 22.08.10 - klo:12:53 »
Hyvä aikomus oli mennä messuun, mutta aina ei mene niin kuin meinataan. Niimpä annoimme ruumiille mitä ruumis tarvitsee, liikuntaa ja jauhelihakeittoa.

Atk-operaattori ja perheensä tulivat ja muistikku oli mukana ja kaikki vanhat kuvat ja sähköpostit ovat nyt tallessa. Putsasin työpöydän vanhasta
pöntöstä, näyttöpäättestä ja kirjoittimesta. Nyt on tilavaa ja pölytöntä.

Ensi sunnuntaina mennään kun on tehtäviä messussa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #137 : 22.08.10 - klo:16:05 »
Leena, luin tekstisi kahteen kertaan ja tulin hieman surulliseksi. Harmitus. (Kirjoitin ekaks harmiotus, ajattelekin niin että luonasi on harmiotus vierailulla, kyllä se pian vaihtaa maisemaa!) Kävin kirkossa ja 'sain mitä hain', vaan en ehtoollista. Olin hieman pettynyt, en ollut lukenut kirkollisia tarkkaan, siinä on ihan selvästi ekumeeninen sanajumalanpalvelus. Lähdin vaan niin innoissani omaan kirkkoon ja kuuntelemaan Joensuun piispa Arsenin saarnaa, ei vaan, se oli kuulema opetuspuhe. Ajatuksia herättävästi puhuikin; Jeesuksesta Parantajana ja rukouksen merkityksestä.

Ehtoolliselle pääsen keskiviikkoiltana.



Voi... tuo tuntuu jo siltä kuin olis puoli surua vähemmän. Aina kun joku auttaa, eikä voi itse palkita, ajattelee sitä kohtaa jossa Jeesus lähettää (Matt. ensimmäinen kerta) ne oppilaansa, ja puhuu siitä, miten tämä on kuin toivottaisi rauhaa talolle johon saapuu. Tämä talo yrittää olla toivotuksen arvoinen, ja vielä enemmän ajattelen sitä, jossa joku auttaa tilanteessa missä hyvänsä ja mielellään korvaisi vaan ei voi, nyt olet antanut yhdelle pienelle ja vähäiselle  surua jakamalla maljallisen vettä, et sinä jää palkkaasi vaille, niin sanotaan tässä ja tämä on varmasti totta.  MInäkin tiedän paikan jos saan keskiviikkona viikkomessun.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #138 : 25.08.10 - klo:19:53 »

Ehtoolliselle pääsen keskiviikkoiltana.




Pääsin. Kiitos  :eusa_pray:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #139 : 25.08.10 - klo:20:37 »
Pääsin. Kiitos  :eusa_pray:
Enkä mitä päässyt. En tajunnutkaan kun olin unessa, ja kun olen miettinyt ja murehtinut (hyvä leena: Älkää mistään murehtiko en-muista-missä) viikonlopun ja unet oli kevyitä, että katsos vaan. Nukuin pommiin mutta unta riittää ensi yöksi kyllä.

Olisin mielelläni mennyt... voi kun sais tilata kotikäyntipapin jolle kertois että luottamus romahti, oli vi-hai-nen,  >:( >:( >:( ja valvoi ja nyt kelpaisi ehtoollinen... minä vaiks maksaisin siitä... mutta kyllä tiedän semmoisia tehtävän, mutta eiköhän sairaita varten ole tämä.

Minä unelmoin taas ... no olis tämmöinen, ja siitä saisi kotonaan päivystävä- siis langan päässä -  päivystyspappi päivystyskorvauksen ja lisäksi menisi maksu KUA:lle tai Lähetysseuralle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #140 : 05.09.10 - klo:12:52 »
Istuin kirkossa, lauloin virsiä muiden mukana, kuuntelin tekstejä ja saarnaa, kävin ehtoollisella. Näin ulospäin.

Entäpä sisäänpäin? Vieläkin harmitti ne viikolla olleet harmitukset, kesken kiitosvirren mieleen tulivat kaikki ne sontiaiset ja kaikki vääryys, mitä olen kohdannut. En muistanut mitään hyvää, mitä olen saanut osakseni.

Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa.

Niinpä niin, mutta minä muistin ja hyvin muistinkin. Muistin liiankin hyvin.

Mutta kirkossa tuli käytyä.  :icon_eek:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #141 : 05.09.10 - klo:12:56 »
Juuri kävin. Kirkkokahvilla juttelin Tiitiäisen kanssa kaikenlaista ekohörhöä. Sielu ja henki rakentuivat kummasti.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #142 : 05.09.10 - klo:17:25 »
Terveisiä Joutsenon kirkosta. Siellä saarnasi hiippakunnan pappi, Ilkka Hakala. Hyvin saarnasikin. Hän anitoi ainakin minulle uutta näkökulmaa tuohon evankeliumitekstiin. Kymmenestä vain yksi kääntyi kiittämään Jeesusta, se samarialainen. Hakala pohti saarnassaan sitä, että juuri tuo samarialaisuus saattoi olla syynä, että mies kääntyi kiittämään Jeesusta.
Kaikilla heillä oli yhtä vahva usko. Sillä he parantuivat matkalla näyttämään itseään papeille. Nämä yhdeksän muuta olivat kai juutalaisia, jotka toden näköisesti kiittivät Jumalaa tästä ihmeestä. Menivät kiireesti kotiin kertomaan tästä ihmeestä ja ylistämään Jumalaa.

Joutsenossa oli rovastikunnan lähetystyön syysavaus. Ohjelma jatkui messun jälkeen kesäkodilla.
Istuin Hakalan Ilkan takana ja katselin hänen komeaa poninhäntäänsä. En malttanut olla tilaisuuden jälkeen kertomatta sitä sananmuunnosta, jonka Pena tänne foorumille joskus kirjoitti. Hiippakunnan pappi, paappakunnan hippi.  :003:
Pyryharakka

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #143 : 08.09.10 - klo:22:47 »
 Kaupungin kirkkoon oli vaivautunut noin 40 kuulijaa, kuuntelemaan H-Y:n kansainvälisen työn sihteeriä.

 Kahville ja V+V työn esitelmää kuulemaan hieman vähemmän..... ja tännekin seurakutsun laitoin.....

 Mitäkö tuosta ajattelisin????? Hyvällä saarnalla ja tieto-iskulla olisi voinut olla enemmänkin kuulijoita, no olivat kyllä monista ympäristön seurakunnista..... :icon_wink:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #144 : 09.09.10 - klo:07:24 »
Mä kävin Perkkaan kappelissa ja ne paikalliseksi kutsuivat sitä kirkoksi.
Eijakin oli siellä täältä oorumilta, vaan en tiedä millä nimimerkillä täällä kulkee.

Ihan ok seurat, vaikkakin kahvit ensin kuten täälläpäin on tapana ja ei päässyt ruotimaan puheita, niinkuin seurojen jälkeen olisi tapana.

Kirkossa tuli käytyä Tuomasmessussa viime Sunnuntaina ja Miikka Ruokanen ja vaimo numero jotakin kiinasta oli mukana ja kun hän oli pitänyt raivostuttavan evankeelisen puheensa, niin kansa alkoi taputtaa.
Aattelin, et ei oo totta kun ihmisille kelpaa joku suorituskristillisyys, mutta armon varassa ja siinä kasvaminen ei riitä.
Ihme kun ihmisillä on tarve rakentaa joitain omia pyhityksiä ja hakea Jumalalta hyväksyntää yrittämisien ja tekemisten kautta. :-\
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #145 : 09.09.10 - klo:08:28 »
Hyvässä aikomuksessa on päästä vielä tänä syksynä Kotkaan Tiitiäistä tapaamaan. Treffit on suunniteltu jumalanpalvelukseen. Sitten on oppaamme luvannut muutakin mukavaa.
Muiden paikkakuntien kirkoissa olen usen vain turistina. Ruskamatkoillaa olen ollut Kemijärven ja Ylitornion irkossa jumalanpalveluksessa. Padasjoella ja Luopioisissa tietty.Hgin Vanhassa kirkossa on vihitty nuorempi tytär ja  Herttoniemen ja Töölön kirkoissa on kastettu pikku-ukot. Lappeenrannan ja Kärkölän kirkoissa ädin kanssa lapsena ja teininä. Sukulaisia on siunattu Saarijärvellä, Vaasassa, Virolahdella, Kuhmoisissa ja Padasjoella ja Tampereella

Mutta kymmenet kirkot on käyty lomamatkoilla katsastamassa. Kerään postikortteja ja valokuvia albumiin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #146 : 09.09.10 - klo:19:31 »
Näet sitten vähän kruusatun uusgoottisen luomuksen, alttaritaulu jouluyöstä. En tykännyt lapsena, en. On kuin kermaleivos. Terveisiä Tiitiäiselle. Kerro kuka saarnasi, saatan tietää peräti, vaikka se Langinkosken puoli on tutumpi, lapsuudenystäviä töissä seurakunnassa. Muta minun ja systerin konfirmaatiokirkkoon menet.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #147 : 09.09.10 - klo:22:46 »
Onhan se Tiitiäinenkin nykyisin lankkarilainen. Miksi se tekisi treffit sinne uusgoottilaiseen Kirkkokadulle?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #148 : 10.09.10 - klo:09:08 »
Onhan se Tiitiäinenkin nykyisin lankkarilainen. Miksi se tekisi treffit sinne uusgoottilaiseen Kirkkokadulle?
Ka, tuotha mi en tient... mie ku näät oonki Keskuskavult. Siit Lankkari kirkost mie lapseen pijin.


Ketju täynnä, uudessa voi jatkaa.
« Viimeksi muokattu: 10.09.10 - klo:16:29 kirjoittanut anonyymivalvoja »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.