Kirjoittaja Aihe: Ajan merkkejä  (Luettu 35642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #120 : 14.12.23 - klo:10:22 »
Onhan sinun ihmiskeskeisyytesikin tullut täällä tutuksi, luterilainen. Omaa henkilöäsi kirkastat kehumalla Jeesuksen mielen mukaista ruokavaliotasi. Toisaalta piikittelet nimeltä - usein pilkkanimeltä - mainiten milloin ketäkin.
Emmekös me kaikki ole ainakin pienessä määrin ihmiskeskeisiä? Paljonhan täällä piikitellään muun muassa Päivi Räsästä.  :icon_xmasneutral:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #121 : 14.12.23 - klo:22:37 »
Paljonhan täällä piikitellään muun muassa Päivi Räsästä.

Hänen toimiaan arvioidaan, se on totta. Kyllähän sinä, luterilainen, olet foorumin ainoa piikittelijä.  :003:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #122 : 15.12.23 - klo:14:32 »
Kyllähän sinä, luterilainen, olet foorumin ainoa piikittelijä.  :003:
Enhän minä koskaan piikittele, ja jos piikittelenkin, niin en minä sitä niin tarkoita.  :icon_xmaslol:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #123 : 15.12.23 - klo:15:00 »
Kuulukohan adventismiin se että eletään pelossa ja vavistuksessa jatkuvasti. Mitä haaskausta elää näin Luojamme luomassa hyvyydessä ja kauneudessa.

Ja jos vielä itse tarkkaileekin merkkejä alati, niin että pelottelee niillä muitakin ! Huh, ajattelisivat kaikkia heikkoja keskuudessamme.
En osaa sanoa adventismista, mutta olet varmaankin huomannut, miten maailma on paha vaikka et tarkkailisikaan ajan merkkejä. Katso dokumentti 20 days in Mariupol. Se löytyy Yle Areenasta. Kannattaa katsoa lyhyissä pätkissä ja odottaa verenpaineen laskua. Mitä pidemmälle dokumentti etenee sitä enemmän vihaa Putinin Venäjää, putinisteja ja venäjämielisiä.  :eusa_pray:

”Venäjän hyökättyä Ukrainaan muutama toimittaja ja kuvaaja jäi piiritettyyn Mariopoliin raportoimaan sodan kauhuista. Menet heidän kuvistaan levisivät ympäri maailman ja videot näyttävät tuskan, jota sairaaloihin loukkuun jääneet ihmiset, haavoittuneet ja kuolevat joutuvat kokemaan. Samalla palkittu dokumentti näyttää millaista sotakuvaajan työ on.”

20 Days in Mariupol https://areena.yle.fi/1-67287489

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #124 : 15.12.23 - klo:15:46 »
Kuten huomaatkin, olen niin herkkä etten katso noita kauheuksia mitä Venäjä ( ja myös Israel ) muutoinkin heikossa  maailmantilanteessa lisäävät.

Sota on sotaa, mutta sen pitäisi olla reilua, ei viattomiin kohdistuvaa.

Nyt Kinakin taas vahtii Taiwania. etenkin yhtö manner-Kiinan lähellä olevaa saarta.

Venäjällä on kiikarissa Suomen lisäksi Baltian maat ja ehkä Moldovakin.

Vaikka Nato loi tunnun turvallisuudesta, niin amerikkalaiset joukot viidessötoista varuskunnassa enteilevät muuta. Tosin Norjassa olen niitä nähnyt jo 80-luvulla.

Pahinta ahdistus on nuorilla, jopa lapsilla. Etenkin taas näin Joulun aikana pahan kosketus on ilmeinen. Herodes vastaan Betlehemin seimen lapsi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #125 : 15.12.23 - klo:16:05 »
Enhän minä koskaan piikittele, ja jos piikittelenkin, niin en minä sitä niin tarkoita.

Et ole niin tyhmä kuin nyt esität. Tiedät varmasti käyttäneesi tarkoituksella ivallisia nimityksiä vaikkapa edellisen hallituksen ministereistä ja viimeksi presidenttiehdokkaaksi pyrkivästä vanhasta ja ansioituneesta valtiomiehestä.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #126 : 15.12.23 - klo:18:52 »
Kuten huomaatkin, olen niin herkkä etten katso noita kauheuksia mitä Venäjä ( ja myös Israel

Sitä tulee pohtineeksi, että mitä Israelin pitäisi tehdä?
Toisella puolella on terroristijärjestö, joka ei välitä ihmishengistä, vihaa niitä arvoja, joita me edustamme, linnoittautuu siviilien sekaan ja sieltä ampuu. Toisella puolella taasen alueen ainut demokratia.
 1944 voisi varmaan sotilaana tuoda tähän lisävaloa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #127 : 15.12.23 - klo:18:57 »
Venäjä taas vaikuttaa suurelta terroristijärjestöltä, joka antaa ymmärtää, että sota loppuu heti, kun Ukraina päättää lopettaa sotimisen.
Ja tottahan se tietysti on.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #128 : 15.12.23 - klo:19:04 »
Jälleen yksi vihje siihen suuntaan, että 'luterilainen' on adventisti.

Minusta tuo vaikutti ennemminkin erään suosikkisaarnaajani saarnan tyyliseltä.
Tunnettu saarnaaja, ei adventisti, vaan nykyään evankeelisen liikkeen piirissä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #129 : 15.12.23 - klo:19:07 »
Luulen, että adventistit kokevat synkkää riemua aavistellessaan maailmanlopun tuloa.

Tuota en tiennytkään.
No, oppia ikä kaikki.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #130 : 17.12.23 - klo:12:16 »
Et ole niin tyhmä kuin nyt esität.
Minä olen oikeastaan aika tyhmä, vaikka itse sanonkin.  :icon_xmaslol:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #131 : 17.12.23 - klo:14:14 »
Taviskin näkee ja kokee kaikenlaista, puhumattakaan tiedemiehistä ja poliitikoista.
Raamatun ennustukset toteutuu.
Aamen! Jumalan sana ajan merkeistä toteutuu silmiemme edessä. Näinköhän profetiat "Venäjä hyökkää Suomeen" - ovat ajankohtaisia juuri tänään?  :eusa_pray:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #132 : 19.12.23 - klo:17:27 »
Lopunaikana tulee sanomia sodista ja suuria maanjäristyksiä.
-No nyt Islannissa on ollut iso maanjäristys, joskohan loppu on lähellä?

No itse alan todella huolestumaan kun Al Aksa Jerusalemissa häviää ja siihen paikale tulee uusi temppeli.
Jo nuorena kuuntelin paljon opetuksia aiheesta. No ehkä ne oli saaarnoja ei opetuksia ja ennustuksia.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #133 : 28.12.23 - klo:08:29 »
Näitä on nähty siitä kun Jeesus kuoli ja uskon mukaan nousi ylös kuolleista.  Joitakuita ne jaksavat kiehtoa kuin muutamia kummitukset, toisia taas ufot ja sieppaukset niihin.  Hölynpölyä josta muuten taitaa se iso kirja suorastaan varottaa, 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Vs: Ajan merkkejä
« Vastaus #134 : 28.12.23 - klo:13:35 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)