Kirjoittaja Aihe: Tänään 21  (Luettu 22613 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 21
« Vastaus #15 : 10.06.14 - klo:08:39 »
--- taitaa olla hiukan kesäflunssainen, käyneenkö nyt kovissa löylyissä.



Siitepölyallergia?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 21
« Vastaus #16 : 10.06.14 - klo:09:50 »
Meillä oli konttikuusen kaato. Sellainen iso järkäle, minkä pikkuveli kaatui parit lumet sitten juuriston lahoamiseen. Kaivatin piiriojat 17 v sitten ja silloin juuristoa jouduttiin repimään ojan vuoksi. Ensin karsittiin alaoksat tikapuilta, sitten kiipesin kuuseen 9m korkealle ja vein liinan, jota jatkettiin köydellä ryytimaan yli. Panin Zetorin puikkoihin ja ajoin sen työmaansa ääreen köyden kiristäjäksi. Naapurin Antti tuli kuskiksi ja itse olin sahuri, vai- moihmisemme olivat pomoina. Kuusi kaatui majesteetillisen kauniisti suunniteltuun suuntaan, vain muutaman sentin liikaa sähkölinjaan päin, koska tuulen sortokulmaa näin mökkeissä asuessa ei oteta huomioon. Olen ajatellut särkeä puun hellapuiksi, pihkataskuisena kuusi paukkuu palaessaan ja saan "aitoa" ääntä pirttiin, kun kuuntelen sota-ajan Dallapeta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Tänään 21
« Vastaus #17 : 10.06.14 - klo:10:09 »
Siitepölyallergia?
Sekin sopii tyttären imagoon. Kuitenkin hän tuiki-tunnollisena sairastuu usein kun loma alkaa. Niin nytkin. Vanhempi poikakin oli samassa räähkässä viikko sitten. Siksi eivät jääkään yökylään, vaan palaavat myöhäisjunalla omaan sänkyyn. Äsken soiteltiin tästä. Saunakaan ei sovi.
Matilla on heinänuha aluillaan. Timotei on alkanut pölyttää. Hän allergisoitui vasta liki seitsemänkymppisenä. Minä puolestani pääsin heinänuhasta nelikymppisenä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 21
« Vastaus #18 : 10.06.14 - klo:11:21 »
Meillä oli konttikuusen kaato. Sellainen iso järkäle, minkä pikkuveli kaatui parit lumet sitten juuriston lahoamiseen. Kaivatin piiriojat 17 v sitten ja silloin juuristoa jouduttiin repimään ojan vuoksi. Ensin karsittiin alaoksat tikapuilta, sitten kiipesin kuuseen 9m korkealle ja vein liinan, jota jatkettiin köydellä ryytimaan yli. Panin Zetorin puikkoihin ja ajoin sen työmaansa ääreen köyden kiristäjäksi. Naapurin Antti tuli kuskiksi ja itse olin sahuri, vai- moihmisemme olivat pomoina. Kuusi kaatui majesteetillisen kauniisti suunniteltuun suuntaan, vain muutaman sentin liikaa sähkölinjaan päin, koska tuulen sortokulmaa näin mökkeissä asuessa ei oteta huomioon. Olen ajatellut särkeä puun hellapuiksi, pihkataskuisena kuusi paukkuu palaessaan ja saan "aitoa" ääntä pirttiin, kun kuuntelen sota-ajan Dallapeta.

Tuo veto on ahtaassa paikassa puuta kaadettaessa olennainen. Meillä on ihan tolkuttoman korkeita koivuja ja olen vienyt ketjun niin ylös kuin tikkailla pääsee (puussa ei ole alhaalla oksan oksaa) ja sitten kiinnittänyt toisen pään vinsiin ja kiristänyt niin kireälle kuin saan ja puu kaatuu juuri sinne kuin halutaan. (toki tehdään normaali kaatokolo, mutta se ei riitä)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 21
« Vastaus #19 : 10.06.14 - klo:12:25 »
Näin se on. Vedon raskaassa ja pitkässä puussa pitäisi olla jatkuva, siis kaatumisen aikanakin, koska silloin ei esim tuulenpuuska ehdi vaikuttaa. Kaatumaan lähtöhän on se majesteetillinen juttu, hitaasti mutta varmasti. Meillähän on tässä tontilla kylän muuntaja, joten linjoja lähtee neljään suuntaan. Tilaa on niukasti.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 21
« Vastaus #20 : 10.06.14 - klo:12:42 »
Tänään on lomalaisella haikea reissu Helsinki-Vantaalle, kun viimeinen ripe pikku-Belgiastani lähtee takaisin kotimaahan. Onneksi nämä eivät ole hyvästit, vaan heipat siihen asti, kun ensi vuonna itse lähden Belgiaan. Muita suuren suuria suunnitelmia ei ole täksi päiväksi...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 21
« Vastaus #21 : 10.06.14 - klo:13:37 »
Tänään päättyi kissani elämä, kestettyään 13 päivää vaille 19 vuotta.

Yhtäältä vapautta, ei tarvitse enää kiirehtiä kotiin pikkuisen seuraksi, mutta tyhjää vapautta.

Olen varmaan nyt muutaman vuoden kissattomana, katsoo sitten asteleeko elämäni vielä yksi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 21
« Vastaus #22 : 10.06.14 - klo:13:40 »
Sanoisin, että iälle elänyt kissa. Oli varmasti viisas asukki ihmisen hupilaisena.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 21
« Vastaus #23 : 10.06.14 - klo:14:04 »
Tänään päättyi kissani elämä, kestettyään 13 päivää vaille 19 vuotta.

Yhtäältä vapautta, ei tarvitse enää kiirehtiä kotiin pikkuisen seuraksi, mutta tyhjää vapautta.

Olen varmaan nyt muutaman vuoden kissattomana, katsoo sitten asteleeko elämäni vielä yksi.

Otan osaa! Suosittelen ostamaan oheisen kirjan. http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9518210713
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Tänään 21
« Vastaus #24 : 10.06.14 - klo:14:10 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 21
« Vastaus #25 : 10.06.14 - klo:15:34 »
Tulipa kanneltua kiviä pitkästä aikaa...kumma juttu että iän myötä jaksamisen rajoissa olevat kivet
senkun pienenee...pienenisi vaan elämän taakatkin samassa suhteessa...no juu...
Niinhän se on että minua itseänikin kannetaan ja jää vain yhdet jalanjäljet...  :eusa_angel:

Mutta kukkamaa-alueesta takapihallamme tuli hieno  :023:
Ja kantamani kivet antaa siihen hyvän säväyksen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 21
« Vastaus #26 : 10.06.14 - klo:16:09 »
 :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 21
« Vastaus #27 : 10.06.14 - klo:16:53 »
Ystävä pistäytyi.
Umassakin tuli lyhyeltään käytyä.
Salaattia söin juuri ison kulhollisen ja hedelmäsalaattia myös kaupan purkista ja muutaman mansikan.
Pian voisi keittää kenties kahviakin. :kahvi:
Päivä kulunut normi uomaansa.
Huomenna onkin taas asiointipäivä aamusta alkaen.
Pilvipoutaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 21
« Vastaus #28 : 10.06.14 - klo:18:56 »
Nyt käväisin  toistamiseen rannassa ja uinkin vähän pisempään.
Aurinkokin on alkanut taas paistamaan. :eusa_angel: :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 21
« Vastaus #29 : 10.06.14 - klo:19:36 »
Kuusen kaadosta ja katkonnasta on kroppa kipeä. Saunan lämpö auttaa ihmeesti. Kuusi oli tyvestään 60 cm. Maahan aika syvälle on kaikki alapuolen oksat painuneet, täytynee käyttää Zetorin nostolaitetta. Jos vain katkon oksan maan rajasta, se ei sinne pihkaisena laho, vaan nousee joka kevät roudan mukana ruohonleikkurin terään, ehkä.