Keskustelu > Testialue

Körttibaari osa 7

(1/30) > >>

Annikka:
Tässä minä istun, iso muki punaista mehua on edessäni. No, on siinä vähän maustettakin seassa, mutta vaan sen verran, jotta jos sitten nukkuisin paremmin.

Se ikuisuusaihe tulorekisteri on taas ollut esillä minulla. Olen taas opiskellut ohjeita ja chattaillut. Uutta on.
Olen aina ajatellut siten, että se on firmasta kiinni, jotta mitä eläkemaksuja se maksaa - esim. yrittäjäomistajan YEL voi olla sovittu summa per vuosi - ei siis hänen palkkatuloihinsa sidottu. Oy:n yrittäjällä siis voipi olla näin.
Sitten, jos on vierasta työvoimaa, niin täytyy maksaa työttömyys- työtapaturma- ja ammattitautivakuutuksia. Nyt näitä määrityksiä ei laitetakaan firman yleistietoihin sinne tulorekisteriin, vaan sen yrittäjäpalkansaajan tietoihin, jotta mitä eläke- ja sosiaalivakuutuksia maksetaan.  Näin mulle ainakin neuvottiin.

Mitenkäs  vn, joko olet lumityötaksat sinne kirjannut?

Bengt Sandberg:
.

         https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua

Annikka:
Vähän yksinäistä on, mutta mielenterveysseuraa en tarvitse.
Bengt huolehtii meistä kaikista, tarjoaa jokaiselle jotakin.

Sain tänään tehtyä sen vuoden ekan ilmoituksen sinne tulorekisteriin.
Rankka keisi on tällaiselle jo vähäsen ikääntyneelle, mutta mukana pysytään niin kauan kuin firma on pystyssä.

Juomat... no, vähäsen, mutta harkinnalla.

vn:
Morjensta pitkästä aikaa!    :039:

Olen sairastellut muutaman päivän kovaa flunssaa...vähän helppaa, mutta ei vielä ohitse.

Satuin näkemään telkusta äsken loppuosan hienon ohjelman tästä poppoosta
josta laitan linkin....onhan mahtavia pappoja kyllä...monet jo yläkerran orkesterissa...
Mutta musiikki elää!!
Jotenkin näiden kavereiden elämänasenteissa on kyllä opiksi otettavaa!

https://www.youtube.com/watch?v=3IXziQ2R3tM

En vaan nyt löydä live-kuvaa porukasta.

vn:
Onnittelut Annikka että tulorekisteri sulla jo korkattuna...minä en vielä kiirehdi...
ehkä minäkin siitä selviän....vaikka paljon negatiivista olen kuullut.... :023:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta