Kirjoittaja Aihe: Tänään 42  (Luettu 32100 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #90 : 23.09.15 - klo:18:30 »
Tulimme Ouluun. Lauralla on vapaata tarhasta. Minulla on lyhyt ostoslista tavaroista, mitkä tarvitsen pirtin hellan uudistamiseksi. Pois pääsemme pyhänä.
Huomenna vien läppärin Taitonetin pojille. Läppäri heittelee tekstini ilkeästi miten sattuu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 42
« Vastaus #91 : 23.09.15 - klo:19:10 »
Minulla on myös vaikeuksia uuden läppärini kanssa. Vanha oli sopivan yksioikoinen. Tässä on niin paljon toimintaa että sekoilen välillä. Tuo sähköisyyskö vaivaa vai mikä kun DNA:kin teki Vikakartoituksen. Se liittyi jotenkin tuohon USB:n johon tulostin on liitetty.

Esimerkki: Kun kopioin musiikkia tai maalauksia, niin ensimmäisen saan liitteeksi tekstiini, mutta jos yritän samaan toista, alkaa linkiksi tulla vain sitä ensimmäistä.
Oma ymmärrys ei riitä, mutta vetkutellen pärjään.

Sitten tämä on niin herkkä, että heittelee eteen ja esiin ikonisivua jatkuvasti kesken kirjoittamisen. Ehkä ' sähköinen' sormeni antaa jonkin impulssin tällaiseen toimintoon.  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 42
« Vastaus #92 : 24.09.15 - klo:08:11 »
Illalla pitää mennä katsomaan/kuuntelemaan Carmenia  :107: On toinen kerta kun" ajopuu" vie meikäläisen oopperaan. Eiköhän tästäkin selvitä, harmittaa vaan kun mökkireissu siirtyy päivällä eteenpäin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22077
Vs: Tänään 42
« Vastaus #93 : 24.09.15 - klo:08:21 »
Carmen on niitä 'helpoimpia' oopperoita. Elämää ja erotiikkaa riittää. Musiikki vie mukanaan. Uskon sinun selviävän koettelemuksesta ilman minkäänlaista kipua tai tuskaa.  :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 42
« Vastaus #94 : 24.09.15 - klo:10:30 »
Tuntuu kun en jaksaisi kunnolla päästä hereille tänään. Yhä unettaa vaikka nukuin yön hyvin ja jo uudet unet klo 9 10 välillä. Kahvillakaan en tahdo toeta, eikä sitä alati
siedä hörppiäkään.
 
On ollut tuota alitajuista jännitystä pari viikkoa ja sen lauettua taitaa käydä näin.
Onneksi puuhasin eilen ruokia koko loppuviikoksi, nyt vain otan ja lämmitän valmista.

Jos piristyn iltapäiväksi, harvoin sisäpihan jälleen kerran. Koivunlehtiä sataa kyllä vielä jonkin aikaa, mutta eikömän männynneulasten sade jo loppune.

Matille on tänään käynti Mehiläisessä. Laittavat Holter-seurannan varmuudeksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 42
« Vastaus #95 : 24.09.15 - klo:10:58 »

Matille on tänään käynti Mehiläisessä. Laittavat Holter-seurannan varmuudeksi.

Minulla oli aikoinaan Holter vuorokauden. Sanottavia rytmihäiriöitä ei ollut. Vajaatoimintaa sillä ei saa selville eikä Echollakaan. Kardiologi sai lievän vajaatoimintani selville sillä pitkäpiimäisellä kokeella, jossa ensin juodaan jotain nestettä ja sen jälkeen odotetaan 10 min (käytävässä) ja sitten mennään pitkäkseen yhteen laitteeseen. Hoitsu mittaa jotain toisessa huoneessa ja lääkäri sitten aikanaan ilmoittaa tulokset. En muista enää oman vajaatoimintani prosenttilukua; se on aika pieni, mutta kuitenkin sitä on.

Sydämeni on sikäli ongelmallinen, kun vika on niin vasemmalla, ettei sinne tahdo nähdä millään vehkeellä. Mulla on kuulemma laaaja sydän.

Sydämeni on vasemmalla  :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #96 : 24.09.15 - klo:13:06 »
Kävin kaupasta hakemassa auton takakonttiin valmiiksi kaksi säkkiä tulen kestävää valumassaa ja tulen kestävää silikonia yhden putkilon. Tarkoitus on korjata pirttimme Högfors-hella. Tavarat maksoivat 51 euroa. Olen jo irroittanut hellan kansiosan pois, että uskoisin hommasta selviäväni. Uusi hella maksaisi 600 euroa ja hormiliitäntäkään ei olisi varmasti sopiva. Rajojani kokeilen.
Auringonkukan siemeniä sain 18,95 euroa per 25 kg.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 42
« Vastaus #97 : 24.09.15 - klo:14:33 »
Olisipa kiva katsella noita hommiasi virestä. Minusta ei mikään ole yhtä mukavaa kun katsoa kun mies tekee ' oikeita' töitä.  Siksi kai tykkään Tanskalaisesta maajussistakin niin kovasti.
On meilläkin remppaa riittänyt vaikka olemme lähes aina asuneet uudessa rakennuksessa. Seitsemän kotia meillä on ollut yhdessä ja vain 3 kk asuimme vuokralla vanhemmassa kun odotimme osakkeen valmistumista.

Puunkaatohommat on myös hienoa katsottavaa. Aiemmin kun kykenin olin aina risusavotassa mukana.

Sain kuin sainkin itsestäni irti lähteä haravointiin pihalle. Leikkelin myös villiviinin oksia metritolkulla, olivat rehottaneet seinälle, mutta myös nurmikolle.

Kuuma tuli. Aurinko paistaa . Lämpötila varjossa 17 astetta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #98 : 24.09.15 - klo:16:50 »
 :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 42
« Vastaus #99 : 24.09.15 - klo:20:39 »
Ilmeisesti huono sienivuosi, mutta jotain sentään löytyy.
Värjäykseen sopivaa verihelttaseitikkiä löytynyt kangasmaastosta ja tänään löytyi
ämpärillinen limanuljaskaa sammaleisesta harvasta kuusikosta, tuotakin värjäykseen
vaikka voisi kai syödäkin. Kantarelleja sieltä täältä löytynyt syöntisieneksi.
.....mullakin olisi kotimökillä hellan pesän seinämän korjausta kun saisi aikaiseksi...
Enempi ajatukset alkaa pyöriä jalkakivussa ja mitä on edessä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #100 : 25.09.15 - klo:08:01 »
Kirjan lukemisen merkeissä mennee tämä päivä. Kaupungissa eläminen tässä kunnossa on minunlaiselle vaikeampaa kuin maalla. Aika ei kulu, kun ei ole käsille töitä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #101 : 25.09.15 - klo:09:37 »
Päivää lähempänä Hugon saapumista. Täytyy valitettavasti opiskella uskontotiedettä minä en siitä pidä, mutta joskus sellaistakin täytyy, ja etsiä mitä ihmettä tällä viikolla piti suorittaa historiasta. Se saattoi olla harkitsematon vetäisy, mutta historiaa aina tarvitsee ja haluan kerrata etten puhu läpiä päähäni tai joudu googlettamaan kaikkea. 

Me odotamme ajankohtaisesti mitä taiteilijat Pentti ja Skyttä vastaavat. Ne pyydämme huomioimaan kuinka suuressa määrin Hugo pysyttelee kaapissa!  Vain parasta siilille, joka syntymästään on omistanut elämänsä toisten hyväksi. Hugo omistaa auton, mutta miettii olisiko sille suurempi tarve toisaalla.  Jos liikkuva siili huomaa auton turhaksi se lahjoitetaan pois. 

Tuttu lintu koputtaa ikkunaa, täytyy nousta tästä ravitsemisen sitä.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #102 : 25.09.15 - klo:09:40 »
Kirjan lukemisen merkeissä mennee tämä päivä. Kaupungissa eläminen tässä kunnossa on minunlaiselle vaikeampaa kuin maalla. Aika ei kulu, kun ei ole käsille töitä.

Sinun kannattaisi opetella neuvomaan sukkia. Ihan totta. Eräs hyvä kaverini pyyteli opettamaan ja hän oppi ainaoikein josta teki pannulapun äidillensä,  tästä on kyllä aikaa. En epäile ettei sukka olisi ollut seuraava.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #103 : 25.09.15 - klo:09:48 »
Kiitos ystävän neuvosta. Olen siten ajatellut, että kun tulen vanhaksi ja menen vähiin ja on asuttava kivimuurin sisällä, niin hommaan kiltin mäyräkoiran. Se komentaa minut lempeällä tavalla kävelylle rustingin ympäri ja kenties sillalle asti, niin ja Kaariina meidät ruokkii. "Valkeat vaatteet olkoot päälläni, öljy ei tukastani puuttuisi ja istuisimme koiran kanssa kaupungin porteissa haastamassa tärkeitä asioita".

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #104 : 25.09.15 - klo:10:40 »
Kiitos ystävän neuvosta. Olen siten ajatellut, että kun tulen vanhaksi ja menen vähiin ja on asuttava kivimuurin sisällä, niin hommaan kiltin mäyräkoiran. Se komentaa minut lempeällä tavalla kävelylle rustingin ympäri ja kenties sillalle asti, niin ja Kaariina meidät ruokkii. "Valkeat vaatteet olkoot päälläni, öljy ei tukastani puuttuisi ja istuisimme koiran kanssa kaupungin porteissa haastamassa tärkeitä asioita".

Tämä teksti kertoo myös kyvystä käyttää kynää....    :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.