Kirjoittaja Aihe: Pohdintoja 2  (Luettu 37132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #30 : 06.09.18 - klo:18:50 »
Mun mielestä se ei ole rohkeutta, että uskoltaa tehdä jotain radikaalia, kuten hypätä benjihypyn, kun joillekkin se ei ole iso juttu.

Mutta se on minusta rohkeutta, että voittaa oman pellon, eli sen mikä peloittaa.

Itte en oo koskaan tykännyt hisseistä, mutta aina olen ylittänyt itteni ja vaan mennyt hissiin.
Nyt oli yksi urakoitsija Nöykkiön vesitornia saneeraamassa ja pyysi multa tarjouksen putkien eristämisistä ja sinne ylös sitten huristeltiin hissillä ja sieltä alas ja joka suuntaan.
Pelotti, mutta voitin pelon.

Annoin aika ison tarjouksen hinnaltaan, että ei vaan tulisi se urakka mulle, mutta näkee nyt.

Tulee muuten hienot fiilikset, kun tekee mitä pelkää ja pääsee siitä yli.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #31 : 06.09.18 - klo:20:29 »

Ei kun sellaista mietin, että aika kilpailuyhteiskunnassa me eletään?

Kaikessa, kuten körttifoorumilla, paitsi körttibaarissa, niin yritetään kirjoittaa fiksusti ja fiksummin kuin muut tai ainakin sinnepäin.
Itse olen tehnyt niin useasti.
Yrittänyt vastata fiksuimmilleni viisaammin kun he ovat kirjoittaneet.

Ihan syvältä den der.

KKenelle munkaan tarvitsee täällä päteä tai yrittää olla enempi kuin olen.
No ehkä muualla, mutta körttibaariin olen kyllä lukenut latinaa ihan sisämmen palosta.

Äh ajatus hukkuin, varmaan johonkin ajatuksiin körttibaariin happuhour reihin?

Mut, niinku toi ajatus, äh sekin meni, mutta ollaanko me kilpailuyhteiskunnansävelissä vapaa aikoinakin?

Itte kun kerran olin vapaa ajalla kalassa, et huono omatunto, kun täällä vaan kalassa töissä se ja se ja ne ja ne ongelmat.

Onko kellään samoja tuntemuksia?

Sågan någet?
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #32 : 07.09.18 - klo:07:23 »
Kääntöpuolena oikeasti viisaiden kannanotot kuitataan nykyisin vain heidän viisastelunaan eikä oteta vaarin todelliseen tietämiseen perustuvista varoituksista ja ohjeista. Hallituksemmekin näyttää syyllistyvän tähän. 'Kaiken maailman dosentit' ovat alojensa asiantuntijoita ja tietävät oikeasti.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #33 : 09.09.18 - klo:20:16 »
Eduskunnassa ne aina siteeraa joitain dosentteja ja muita tutkijoita ja sitten toinen puoli muita tutkijoita ja ne väittelee, kun toi dosentti sanoo noin ja toi dosentti sanoo noin.

Aika sekasta touhua.
Olisi hyvä jos poliitikot voisi ihan itte perustella miksi heidän ehdotuksensa on hyvä ja viitata johonkin dosentin sanomiseen, mutta kuitenkin itse perustella sanomisensa.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #34 : 14.09.18 - klo:19:40 »
Kuolema pysäyttää. Läheisen kuolema jättää aina, joskus pitkäksikin aikaa 'tyhjän paikan' tuntemuksen. Tässä olen minä, missä  h ä n   nyt on ? Se ei yleensä selviä, emme voi olla varmoja onko hän tuolla vai  siellä.  Se on lähteneen sielun ja Luojamme välinen asia. Vaikka kuinka hyvin tunnemme vainajan, pelastusvarmuus on harvoin jälkeenjääneelleaivan selvinnyt.

Jäämme kaipaamaan ääntä, olemusta, tapaamista, katsetta. Se on kaikkein oudointa että niitä ei enää ole. Äsken vielä oli, mutta ei enää.

Pitkään sairastaneen kuolema on tietyllä tavalla ymmärrettävän luonnollista. Niin päättyvät  vaikeat sairaudet. Monet vanhat ihmiset kuolevat silkkaa vanhuuttaan.

Minuun koskee kun ajattelen, etten enää kuule Leenan ääntä, emme voi jutella omia juttujamme, koskettaa kättä, halata.Toisaalta joku ihminen jää olemaan niin vahvasti entisiin 'maisemiinsa' että paikkakin muuttuu täysin erilaiseksi hänen kuoltuaan.
Näin koen Matin vanhemman veljen kuoleman jälkeen koko mökkiseutumme tienoon jääneen tyhjilleen isännän äänen ja askelten hiljennyttyä.

Uskon Hyvän Jumalan pitvän huolta ainakin äidistäni ja Liisa-neidistä. Vai onko se vain toiveajattelua.
Uskon heidän olevan 'isiensä tykönä', ja sinne toivon itsekin pääseväni.

Toivon tapaavani myös koiramme.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #35 : 14.09.18 - klo:19:45 »
Niin se on elämä. Mitä iäkkäämmiksi tulemme, sen enemmän meille kertyy kokemuksia luopumisesta.


Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #36 : 14.09.18 - klo:20:46 »
Yhtenä päivänä kuollaan, muina meidän tulisi elää.

Vaikkakin viisaan sydän on surutalossa, tyhmän ilotalossa.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #37 : 14.09.18 - klo:22:08 »
 :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Luin tässä hiljaa, kiitos sanoistanne ajatuksistanne...
Taivaan koti on päämäärämme, Tie on valmistettu....
Monet ystävät ja omaiset siellä odottavat

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #38 : 03.12.18 - klo:10:42 »
 :017: :102: :002:

Piti minunkin kokeilla noita erilaisia hymisiöitä.

Tosta pohdiskelusta.
Olin kuuntelemassa opetusta Korinttolaiskirjeen yksi luvusta muistaakseni 6 opetusta, joka ei tietenkään herännäisyyteen kuulu, siis opettaminen.

No en nyt sitten tjunnut aata en öötä, kuten useasti käy.

Oli puhetta, että haureellinen tekee syntiä itseään omaa ruumistaan vastaan.
Ja jotenkin, että jos yhtyy porttoon, niin tulee yhdeksi lihaksi porton kanssa ja te olette siis kalliisti ostetut kirkastakaa Kristus omassa ruumiissanne.

Tajuukohan kukaan muu tuosta mitään.

Tää tuli mieleen, kun luin että jossain rippikoulussa on jaettu opasta näistä asioista ja kielletty siinä kaikenlainen seksuaalinen käytös ja ajattelu.

Sitten tämä puhuja kävi kuumana asiasta Patric Tiainen ja joku Tynkkynen tai joku perussuomalainen. Olikohan Sebastian.
He kun ovat vetäneet seurakuntiansa oikeuteen, kun heidät on erotettu jostain seurakunnista ja puhujan mielestä käyvät oikeutta ja terapiaansa julkisissa lehdissä ja hänen mielestään nämä on enempi seurakuntien sisäisiä asioita.

Häntä kovasti raivostutti, että seurakunnan asioita käsitellään julkisesti.

Siellä Raamatun jakeessa oli jotenkin, että oletteko liian tyhmiä ratkaisemaan kiistojanne seurakunnassa, vaan vedätte maailmanoikeussaleihin juttujanne.
Käännös viisveisaajan mukaan.

En nyt viittinyt alkaa uutta aloitusta tästä ja tää taitaa olla enempi nuorison juttuja, mutta mielenkiinnosta olisi kiva kuulla tämän ehkä jonkun jaksaneen lukea mielipidettä tai ajatuksia asiasta?
Tik toc.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #39 : 10.01.19 - klo:15:38 »
Olen tässä taas ollut maailman turuilla ja toreilla.
 Huomioni kiinnitti se Saudi neito joka Bangkokin lentokentällä joutui viranomaisten haltuun ja aiottiin käännyttää perheensä luo. Saudiviranomaiset tuohtuivat kun porukka Bangkokissa ei tajunnut ottaa neidon kännykkää pois, siis pelko kasvojen menettämisestä on suurempi häpeä kuin jonkun ihmisoikeus.  Syvästi mielessäni tuomitsin teon, en sitä hyväksy vieläkään.
Mutta ei hirveästi hetkauta jos pakolaisia kuljettava laiva käännytetään jostain satamasta johon se on pyrkimässä. Kyydissä on yleensä lapsiakin ja kuitenkin olen "kaksin käsin" työntämässä paattia rannasta ja hädän alaisia surman suuhun.
Voi minua.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #40 : 24.04.19 - klo:16:04 »
Olen tässä taas ollut maailman turuilla ja toreilla.
 Huomioni kiinnitti se Saudi neito joka Bangkokin lentokentällä joutui viranomaisten haltuun ja aiottiin käännyttää perheensä luo. Saudiviranomaiset tuohtuivat kun porukka Bangkokissa ei tajunnut ottaa neidon kännykkää pois, siis pelko kasvojen menettämisestä on suurempi häpeä kuin jonkun ihmisoikeus.  Syvästi mielessäni tuomitsin teon, en sitä hyväksy vieläkään.
Mutta ei hirveästi hetkauta jos pakolaisia kuljettava laiva käännytetään jostain satamasta johon se on pyrkimässä. Kyydissä on yleensä lapsiakin ja kuitenkin olen "kaksin käsin" työntämässä paattia rannasta ja hädän alaisia surman suuhun.
Voi minua.

Missähän du den Don peternostre on, kun ei olla kuultu.

Helmi seassa.

https://www.youtube.com/watch?v=KtBbyglq37E
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #41 : 24.04.19 - klo:16:07 »

Ihmisiä kuten don pate, no joku, niin huomaa vaikka ei tee muuta kuin kirjoittaa, niin huomaa, että kundi elää rukouksessa.

Joidenkin kanssa tulee sellainen sydämen yhteys, vaikka vaan lukee juttujaan.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #42 : 26.04.19 - klo:16:58 »
Miksiköhän lapissa kiroillaan niin ,,, siis paljon.

Kävin äsken Rovaniemellä ja kiltin oloinen ja nätti tyttö kiroili ihan kauheesti ja kukaan ei kattonut sitä sen kummemmin.
Tapasin yhden opettajan ja ajattelin, että kait ton sivistys ei ainakaan salli kiroilla, mutta ei kun ärräpäitä solkenaan.

Eihän se nyt mua haittaa, mutta joku lääketieteellinen tutkimus on tehty, että ne kun kiroilee paljon niin sairastaa enemmän.

Eli jos kiroilee ja murisee, niin se vaikuttaa henkiseen ja fyysiseen terveyteen. Pitäis kattoo jostain onko lappilaiset enempi sairaita kuin muut.

Kaikenlaista, hymyilisivät ja juttelisivat pehmoisia kuin vihervassarit, niin maiilmakin hymyilisi heille ?
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #43 : 26.04.19 - klo:17:16 »
Onneksi se homottelu on jäänyt pois, paitsi multa kyllä tulee sitä.
Jotenkin näin, miksi toi homobussi ei liiku. Toikin homo tossa jonossa, ja tuolla toi tolppahomo. ( taksimies ) ihan homojen hommaa tässä vaan ootella.
Jos keittäis kahvit, mut toi homo kahvinkeitinkin on niin homo hidas tiputtaa homo kahvia.
« Viimeksi muokattu: 26.04.19 - klo:17:22 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pohdintoja 2
« Vastaus #44 : 26.04.19 - klo:20:38 »
Paheesta voi tehdä parannuksen, mutta tapa pysyy.  :017: