Kirjoittaja Aihe: Kuuluuko mitään?  (Luettu 14791 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuuluuko mitään?
« Vastaus #45 : 01.06.11 - klo:19:46 »
Kaikki eivät ole joukon mukana kulkijoita - ei nuorena eikä vanhana. Kuulun tähän joukkoon, joka on ilmeisesti pieni vähemmistö.
Congratulations!
Olitko aina myös eri mieltä kuin kaikki toiset?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Kuuluuko mitään?
« Vastaus #46 : 01.06.11 - klo:20:00 »
Congratulations!
Olitko aina myös eri mieltä kuin kaikki toiset?

No en tietenkään. Mutta usein eri mieltä kuin enemmistö. Se ei aina ole hauskaa, koska se maksaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuuluuko mitään?
« Vastaus #47 : 02.06.11 - klo:08:33 »
No en tietenkään. Mutta usein eri mieltä kuin enemmistö. Se ei aina ole hauskaa, koska se maksaa.

Ei ole, se on totta. Jää yksin ja saa köniinsä kaikkialla.  Olin itse koko ajan rajalla;  opettajien lapsi selittämässä kavereille ettei ne ole porvareita, ja vanhemmille ettei kamut kaikki ole  kommareita.  70-luku ei ollut hyvää aikaa olla nuori, usein ajattelen, vaikka maailmaa olisi kaupittu kuinka sekeänä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Kuuluuko mitään?
« Vastaus #48 : 02.06.11 - klo:10:15 »
Jää yksin ja saa köniinsä kaikkialla.  Olin itse koko ajan rajalla;  opettajien lapsi selittämässä kavereille ettei ne ole porvareita, ja vanhemmille ettei kamut kaikki ole  kommareita.

Sama ns. uskonnollisissa kuvioissa. Jos puolustaa luterilaisia helluntaifoorumilla, tulee turpiin. Jos puolustaa helluntailaisia luterilaisella, sama juttu.

Alkaa selvitä eräs mysteeri lapsuudesta. Isä-vainaa oli tavallinen duunari, mutta ei silti vasemmistolainen. Voi olla yksi syy siihen, että olin koulukiusattu. Kerran kivisateessakin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kuuluuko mitään?
« Vastaus #49 : 02.06.11 - klo:12:59 »
Leikkimään en ryhdy. Eikä saa kokeilla. Mutta ehken joskus eteenpäin ja taaksepäin samanaikaisesti menemme, kahdenkeskisessä keskustelussa, eri ihmisten kanssa, eri tilanteissa, asioista joista ihan alkuun kirjoitin. Kyllä minä Myyrästä viisastun. Sen tiedän. Nyt haluaisin kysyä miksi tänäiset lokit ovat jo yhtä röyhkeitä kuin 2000-luvun ihmiset? Lokkien jäätelötötterövarkauksia olen nähnyt useita viikon aikana, Helsingin Kauppatorilla ja Espalla! Kerrotko Myyrä, lokkien lisääntyneistä rohkeusröyhkeyksistä; haluan viisastua sinusta pikaisemmin kuin sinä minusta.  :icon_lol: :icon_biggrin:

Mie en tarkottanu mitään leikkiä. Tämän päivän kirkossa on niin monta totuutta, enkä vielä tunnista mikä on se körttiläinen totuus. Mie oon vielä niin hidas lukija (syytän tässä kohdassa lukivikaani), etten ole jaksanut lukea kaikkia sellaisia herännäisyydestä kertovia opuksia, jotka olisi suotava lukea. Siis oikopolkuna mielummin keskustelisin ja kuulisin asioita, kuin luikisin niitä pölyisistä kirjoista.
Pyryharakka

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Kuuluuko mitään?
« Vastaus #50 : 06.06.11 - klo:16:57 »
Kokemus=subjektiivinen totuus
Subjektiiviseen totuuteen luottaessa, jokaisella on oma totuutensa asiasta, joka voi olla värittynyt elämänk okemuksella.
Tutkittuun totuuteen tarvitaan myös objektiivinen totuus subjektiivisten  lisäksi.
Asiantuntija-asemassa olevan totuus voi liian helposti nousta etusijalle,( joten hän voi väittää helpommin mustaa valkoiseksi
ja valkoista mustaksi, jos niin tahtoo).
Elämä on kemiaa.

Poissa Preba

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 61
Vs: Kuuluuko mitään?
« Vastaus #51 : 06.06.11 - klo:17:39 »
Asiantuntija-asemassa olevan totuus voi liian helposti nousta etusijalle,( joten hän voi väittää helpommin mustaa valkoiseksi
ja valkoista mustaksi, jos niin tahtoo).


Jep, asiantuntija osaa myös puhua omiaan valistuneemmin ;) Läjä faktoja ei vielä sinällään takaa sitä että näkökulma olisi oikea. Samasta faktakasasta saa hirveän määrän erilaisia johtopäätöksiä näkökulmasta riippuen.

Luova esimerkki: Jos ulkona näkyvää maisemaa katsoo kuperan lasin, kuten lasipullon läpi, teknisesti ottaen siinä on kaikki samat elementit kuin oikeassa maisemassa, mutta se ei silti kuvaa todellisuutta.