Kirjoittaja Aihe: Totinen kristillisyys  (Luettu 39330 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #30 : 09.01.10 - klo:14:05 »
No mitäs Sinä Jampe sitten teit tänään, klo.12.18.


No pitäiskö kieltää kyseinen tapahtuma?  Tässä kohdassa on pakko todistaa mitä on tapahtunut, mutta sekin mieluummin niin että tulisi mahdollisimman selväksi ettei siinä omilla ansioilla ollut mitään tekemistä asian kanssa.  Mielestäni onnistuin kohtuullisesti.   :109:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #31 : 09.01.10 - klo:14:28 »
No pitäiskö kieltää kyseinen tapahtuma? 
Ei...mutta hieman,...no joo...antaa olla.
Minähän en pidä itseäni totisena todistajana tai totisena kristittynä.

Vaan ennemminkin Ristin ryövärinä, Hänen Armostaan.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #32 : 09.01.10 - klo:15:09 »
No pitäiskö kieltää kyseinen tapahtuma?
Ei...mutta hieman,...no joo...antaa olla.
Minähän en pidä itseäni totisena todistajana tai totisena kristittynä.

Vaan ennemminkin Ristin ryövärinä, Hänen Armostaan.

Rippikoulussa ja P. Ruotsalaisen elämäkerroissa puhuttiin, että ihmisen tie on joka aamu uusi. Viittasi ilmeisesti siihen, että parannus on vielä tekemättä, eikä sitä edes ole tulossa. "Tämän valmiimmaksi en tule."
Eikös tuo tarkoita vähän samaa, kuin herätä joka aamu ryövärinä? Vaikka juuri edellisenä iltana niin hurskaasti ajatteli.

Mutta pitää vain ihmetellä, että jos olen uudestaan syntynyt kasteessa, niin miksi syntymätodistukseen on merkitty syyskuu, eikä lokakuuta, jolloin minut kastettiin?
"Kasteessa otettu seurakunnan yhteyteen..." "Minä olen sinut nimeltä kutsunut..."
Siinä sitä "syntymistä"?
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #33 : 09.01.10 - klo:16:21 »
Minä olen tällä seutukunnalla ainoa uskossa oleva naapurini Matin lisäksi...joka tuli uskoon minun ansiostani...vaikka kyllä joskus on syytä epäillä Matinkin uskon aitoutta. 
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #34 : 09.01.10 - klo:17:30 »
Taitaakin olla niin, että vaikka körttiläisyyden vakuutellaan olevan "kirkon oppia" niin kasteen kohdalla näkyy vielä pietismin hapatus eli  uudestisyntyminen tahdottaisiin kieltää kasteesta?  Vai mikä Benkkua muuten häiritsee siinä kun totean uudestisyntyneeni kasteessa?

Kasteessahan en ole tehnyt yhtään mitään, vaan tullut kastetuksi. Lisäksi minulle on rippikoulussa kerrottu että uudestisynnyin kasteessa.  Mitäpä asiassa on epäilemistä sitten, muuta kuin uskoa pois vaan?

Jos körttiläisyydessä on soveliaampaa kieltää kokonaan Jumalan teko kuin myöntää kasteessa tapahtuva uudestisyntyminen, niin enpähän ole arvioissani osunut kovin väärään tähän asti! Vai edustaako Benkku jotain individualistista äärilaitaa? :017:


Joka tapauksessa minä olen uudestisyntynyt kasteessa enkä sitä häpeä. Se, miten huonosti olen vaelluksessani onnistunut, on kylläkin suuri häpeän aihe, mutta Jumalan suomaa armoa en kehtaa hävetä tai kieltää. Se minua onkin ihmetyttänyt että tällä palstalla moni puhuu kovaan ääneen hyvistä teoista ja jopa mainostelee niitä allekirjoituksissaan, mutta kasteesta ei puhuta juuri sanaakaan vaikka se o nkaikkein tehokkaimpia omavanhurskauden riistäjiä ihmiseltä. Ehkäpä siitä puhuminen kirvelee juuri siksi?



ja sitten lopuksi vielä. siltä varalta jos joku ei vielä ole ymmärtänyt:
Minähän annan piut paut sille mitä körttiläisyydessä "yleensä" jostain asiasta ajatellaan!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #35 : 09.01.10 - klo:18:29 »
Lainaus käyttäjältä: Jampe
Joka tapauksessa minä olen uudestisyntynyt kasteessa enkä sitä häpeä.


Onnitelut sinulle.
Aivan kaikki eivät kuitenkaan ole kasteessa uudestisyntyneet, ainakaan omien sanojensa mukaan.
Itse pidän varsin todennäköisenä, että en uudestisyntynyt kasteessa.
Jos kuitenkin näin oli, eli että uudestisynnyin silloin, olisin siitä toki iloinen, jos sen saisin tietää.

Lainaus käyttäjältä: Jampe
Se minua onkin ihmetyttänyt että tällä palstalla moni puhuu kovaan ääneen hyvistä teoista ja jopa mainostelee niitä allekirjoituksissaan,


Ei kannata asiaa liikaa surra, sillä
tuskin meistä nyt kukaan todellisuudessa hyviä teko ja arvostaa taikka muuten suosii, vaikka sitä jotain niihin liittyvää tuleekin joskus sivuttua.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #36 : 09.01.10 - klo:18:37 »
Vai edustaako Benkku jotain individualistista äärilaitaa?
Kuten esimerkiksi,mitä? Olisi nimittäin mielenkiintoista tietää kun en itse sitä edes tiedä.

Jampe,jos minun kirjoitukset ovat ristiriitaisia ja ärsyttäviä, niin on ne kyllä Sinullakin, ei kylläkään niin ärsyttäviä kuin minun.

Toisaalta voisin heittää Sinulle kysymyksen takaisin, mutta en kyllä pyydä Sinulta vastausta.
Sillä en itsekkään vastaa Sinulle,esittämääsi kysymykseen.

ps.hieman on aistittavissa Sinussa "sekahedelmäsopan keittäjä".


Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #37 : 09.01.10 - klo:21:13 »
Ai että oikein Minulla?

BUAAAHHH! :003:

 Kuvittelen välillä jopa vähän ymmärtäväni sinun piikittely-sarkasmi-huumoriasi, jollain kieroutuneella tavalla...


...tai sitten en.

Joka tapauksessa =>  :023:

-ai niin; -ne täydelliset lauseet!  Huono seura turmelee hyvät tavat...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #38 : 09.01.10 - klo:21:43 »
Provosoiduin viestistäsi, Jampe sen verran ja vaikka en omista niin hyviä käytöstapoja kuin Sinulla on.
Koen että olen velvollinen vastaamaan viestiisi. :icon_cool:
Ai että oikein Minulla?
Sinulla, juuri Sinulla. Toivottavasti tämä
BUAAAHHH!
ei ole pahoinvointia "totisella kristityllä". Vai onko se sittenkin tuskan huuto, kun totuus alkaa pilkistämään näyttämön verhon takaa?

Kuvittelen välillä jopa vähän ymmärtäväni sinun piikittely-sarkasmi-huumoriasi, jollain kieroutuneella tavalla...
Ryövärin ajatus on "kiero", siksi Sinäkin olet ulkona kuin (pakko mainita)lumiukko.

Huono seura turmelee hyvät tavat...

Niinpä, siksi ihmettelen miksi seurustelet huonossa seurassa :icon_wink:

« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:21:51 kirjoittanut Benkku »

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #39 : 09.01.10 - klo:23:25 »
Lainaus käyttäjältä: Pirska - 16.12.09 - klo:15:54
Sellaiset ihmiset, joista minulle on jäänyt kuva että he ovat totisia kristittyjä, ovat pääsääntöisesti hyvin huumorintajuisia.
Nyt ymmärrän senkin, miksi minulta puuttuu huumorintaju.


  
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #40 : 10.01.10 - klo:11:17 »
Toivottavasti tämä  ei ole pahoinvointia "totisella kristityllä". Vai onko se sittenkin tuskan huuto, kun totuus alkaa pilkistämään näyttämön verhon takaa?



Voi se olla sitäkin, kuka tietää...  Mutta sen minä sanon, että niinkuin olet itsekin monesti todennut, että sinä luet vain muutaman sanan tekstistä ja ne kohdat joita et viitsi lukea,täytät mielikuvituksesi palolla ja omilla ennakkoluuloillasi jonka jälkeen sinulla onkin taas varma ja ennenkaikkea "oikea" mielipide asiasta kuin asiasta!  :039:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #41 : 10.01.10 - klo:11:53 »
Suruttomana en ainakaan itseäni pidä. Kai jonkinlainen surullisuus on kenen tahansa tietynlaisena tausta-asenteena tässä kylmässä ja satunnaisessa maailmassa. Eikä sen takia, etteikö olisi täällä rakkaita asioita ja ihmisiä vaan myös ja ehkä etenkin sen takia, että on. Minulle läheisempi kristillinen asennoitustapa on myös vakava, pitkälle surumielinen ja ikävöivä - vaikka parempi tietysti olisi olla evankelisen ilomielinen.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #42 : 10.01.10 - klo:11:57 »
Nyt voisi katsoa mitä asiasta sanoo Katekismus - Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kristinoppi.
Luku 35, Kasteen lahja, viimeinen kappale:
"Kaste tekee meistä Kristuksen opetuslapsia ja kristillisen kirkon jäseniä. Vaikka olemme syntymästämme saakka ihmiskunnan yhteisen syyllisyyden alaisia, kasteessa meille annetaan kaikki anteeksi ja meidät puetaan Kristuksen puhtauteen. Pyhä Henki synnyttää meidät uudesti ja lahjoittaa meille uskon, jolla voimme tarttua kasteen lupauksiin."

Minä uskon mitä Katekismuksessa sanotaan ja sanon että olen uudestisyntynyt kasteessa. Siitähän kertoo sekin, että samassa rytäkässä hylättiin pakanallinen nimeni "Vaavi" ja Jumala kutsui minua nimellä Sanna Maija. Niinhän se kuulemma silloin kristinuskon ihan ensimmäisillä vuosisadoillakin meni että kun Erkki Pakana meni kasteelle, se sai uuden nimen, niinku nyt vaikka joku Stefanos.

Ja minähän en tehnyt mitään muuta kuin olla röllötin kummitädin sylissä mummulan nurkassa. Jumala se oli kun jotain teki.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #43 : 10.01.10 - klo:12:23 »
Nyt voisi katsoa mitä asiasta sanoo Katekismus - Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kristinoppi.
Luku 35, Kasteen lahja, viimeinen kappale:
"Kaste tekee meistä Kristuksen opetuslapsia ja kristillisen kirkon jäseniä. Vaikka olemme syntymästämme saakka ihmiskunnan yhteisen syyllisyyden alaisia, kasteessa meille annetaan kaikki anteeksi ja meidät puetaan Kristuksen puhtauteen. Pyhä Henki synnyttää meidät uudesti ja lahjoittaa meille uskon, jolla voimme tarttua kasteen lupauksiin."

Minä uskon mitä Katekismuksessa sanotaan ja sanon että olen uudestisyntynyt kasteessa.

Jos nyt ruetaan oikein näsäviisastelemaan, niin tuossa on eroa...
synnyttää meidät uudesti vrt. synnyin

Subjekti - objekti vertailu?
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #44 : 10.01.10 - klo:13:04 »
Jos nyt ruetaan oikein näsäviisastelemaan, niin tuossa on eroa...
synnyttää meidät uudesti vrt. synnyin

Mitä eroa?
Jos äiti synnyttää niin lapsi syntyy, daa?

...ja mistä muuten edes tuon synnyin-sanan repäsit kun ei sitä mun tekstissäni ole...? :017:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna