Kirjoittaja Aihe: Totinen kristillisyys  (Luettu 39333 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #15 : 15.12.09 - klo:23:23 »
Jumppu lähetti huumorin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #16 : 16.12.09 - klo:15:38 »

Varsinkin sinne ... e-kirjain puuttui muuten kirjain yhdistelmästä, joten onko se sana näin: perkele- piste.

Prkl = purkillinen  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #17 : 16.12.09 - klo:15:54 »
Luulen, että me kaikki suurin piirtein ymmärrämme, mitä sana totinen tarkoittaa otsikossa. Eihän tässä mistään tosikkomaisuudesta tai huumorintajuttomuudesta ole kyse. Sellaiset ihmiset, joista minulle on jäänyt kuva että he ovat totisia kristittyjä, ovat pääsääntöisesti hyvin huumorintajuisia. Heidän huumorinsa on hyväntahtoista, ei mitään toisen kustannuksella nauramista eikä räävitöntä navanalushuumoria.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #18 : 16.12.09 - klo:17:36 »
totisuutta?

"Tässä seison, enkä muuta voi."
-Martti Luther
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #19 : 16.12.09 - klo:21:05 »
Namibiassa, Swakopmundin merenrantakaupungissa, kutsutaan aavikon hiekkaan aikanaan juuttunutta höyrytraktoria Martin Lutheriksi juuri viitaten tuohon lauseeseen. Siellä se vieläkin seisoo muistomerkkinä eikä muuta voi.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #20 : 16.12.09 - klo:22:05 »
Namibiassa, Swakopmundin merenrantakaupungissa, kutsutaan aavikon hiekkaan aikanaan juuttunutta höyrytraktoria Martin Lutheriksi juuri viitaten tuohon lauseeseen. Siellä se vieläkin seisoo muistomerkkinä eikä muuta voi.

Mutta ei sentään keskellä aavikkoa:
http://www.flamingotravel.de/html/swakopmund.html

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #21 : 17.12.09 - klo:13:14 »
- Kai saa esittää yleispätevää tiedustelua kunhan ei käy kenenkään kimppun:  Ystävä!  Oletko uudestisyntynyt?  Ystävä! Oletko uskossa? 
- Minun tekstejäni vaivaa krooninen u-kirjaimen tuoton epävarmuus, joskus niitä tulee joskus ei. Tämä masiina kai vetelee viimeisiään ja huomaatteko, kuinka suomen kieleen pitää takoa juuri u-kirjainta?  Se on burnoutissa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #22 : 17.12.09 - klo:16:56 »
Martin Luther -höyrymasiina on nykyisin kaupungissa siitä yksinkertaisesta syystä, että Swakopmund on laajentunut sen luo. Katonkin se on saanut päälleen. Kiitos vaivannäöstä, mt!

santtu-62

  • Vieras
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #23 : 09.01.10 - klo:00:09 »
Koska huumori on vakava asia...
totiselle kristitylle.
Toivotan hyvää huomenta teille kaikille totisille kristityille tänään 09.01.2010, Armon päivänä.

ps. täältä alhaalla on lystiä, Hän on meidän joukossa ja opettaa meitä vajavaisia.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #24 : 09.01.10 - klo:09:30 »
Pappiraukat ovat niin kovan paineen alla, että heidän täytyy sensuroida puheensa hyvin tarkkaan, ettei siihen jää jäljelle oikein mitään.

Tiedän ainakin yhden (naispuolisen) papin, joka ei sensuroi puhettaan. Muista en osaa sanoa.

Lainaus
Kun papin- tai piispanvaaleja pidetään, niin siellä on kaikkein tärkein asia, miten suhtautuu naispappeihin. Seuraavaksi tärkeimmäksi asiaksi on nousemassa, siunaisiko/vihkisikö tuleva pappi/piispa homo- tai lesbopareja. Tuntuu, että näiden kysymysten vastausten perusteella karsitaan osa hakijoista auttamattomasti pihalle.

Kun naisia on papin viroissa jo huomattava määrä ja kun on kirkasotsainen vähemmistö, joka naispuolisia pappeja vastustaa, niin kysymys tältä osin on erityisen hyvä. Eli a) hyväksyykö naispuoliset papit b) onko valmis tekemään heidän kanssaan yhteistyötä. Jo sukupuolten tasa-arvon, mutta myös kirkon virkakäsityksen mukaan lienee selvää, että miespuolisten pappien on pystyttävä yhteistyöhön naispuolisten pappien kanssa. Myös suhtautuminen sukupuolisesti poikkeaviin on tärkeä kysymys. Mutta tärkein vaatimus näiden lisäksi on se, että papilla on hyvät vuorovaikutus- ja viestintätaidot, erinomaiset esiintymistaidot ja jonkinlaiset organisoimistaidot. Puheen varassa pappia ei pitäisi valita. Todellista osaamista pitäisi arvioida.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #25 : 09.01.10 - klo:09:43 »
- Kai saa esittää yleispätevää tiedustelua kunhan ei käy kenenkään kimppun:  Ystävä!  Oletko uudestisyntynyt?  Ystävä! Oletko uskossa? 

Noooh...näitähän on kysytty. En ole uudestisyntynyt, elän vain Jumalan armosta. En ole myöskään uskova vaan
syntinen kristitty. Minulla ei ole kellonaikaa, jolloin olisin antautunut uskovaiseksi. Ja miksi olisikaan, koska uskoni on horjuva, täynnä epäilyä ja epävarmuutta? Kaihdan uskon kirkasotsaisuutta, oman uskon kilven kiillottamista. Uskossa kun ei ole mitään kehumista.
Acta, non verba.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #26 : 09.01.10 - klo:12:16 »
Sellaiset ihmiset, joista minulle on jäänyt kuva että he ovat totisia kristittyjä, ovat pääsääntöisesti hyvin huumorintajuisia.

Nyt ymmärrän senkin, miksi minulta puuttuu huumorintaju.

Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #27 : 09.01.10 - klo:12:18 »
Minä olen uudestisyntynyt kasteessa!  Uskovainen en ole vaan syntinen jonka päälle on luettu yleinen, koko maailmaa koskeva  armahdus, -kasteessa se tuotiin henkilökohtaisesti minulle. Kaste kertoo siitä että minut(kin) on armahdettu, koska siinä syntini pestiin henkilökohtaisesti Jumalan edestä pois. Muuta en tiedä todistaa. Varsinkaan itsestäni en voi todistaa mitään.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #28 : 09.01.10 - klo:12:25 »
Minä olen uudestisyntynyt kasteessa!
Varsinkaan itsestäni en voi todistaa mitään.
No mitäs Sinä Jampe sitten teit tänään, klo.12.18.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Totinen kristillisyys
« Vastaus #29 : 09.01.10 - klo:13:07 »
- Minun huumorini on yleensä äkkiä huvennt kun joku käy hihaan kadulla: Ystävä! Oletko uskossa? Oletko uudestisyntynyt? Yleensä kai kysyn millä perusteella hän oikein kuvittelee olevansa minun ystäväni... jos olen pahalla päällä,  ja jälkimmäiseen: Hänen näkemyksensä mukaan en tietystikään ole, eihän hän olisi mutoin käynyt käsiksi... Ja kuulleeni kolmisen tulkintaa tästä Joh kolmosen keskustelusta, enkä vieläkään --- tai oikeammin, nyt uskallan sanoa, että en ymmärrä siitä hölkäsen pöläystä, enkä edes ota huolekseni ymmärtää. Jumala saa hoitaa sen asian. En minä päättänyt ihmiseksi syntymisestänikään mitään.

- Minua kiinnostaisi enemmän tietää lisää siitä, kuinka seurataan Kristusta, ja kun siitä keskustellaan, tulen kimppaan. Nyt lähden ulos, kun on hyvä ilma.
« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:13:09 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.