Kirjoittaja Aihe: Kuuluvatko Siionin virret?  (Luettu 9275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #15 : 29.04.09 - klo:13:05 »
Tällä puheella Seppo, tavataan ja veisataan siis 31.5.klo 16.00 Padasjoen srk.kodin alakerrassa. Lahtelainen, Padasjoelta miehensä kanssa kotoisin oleva oma körtti- pappi Leena Hokka lähetti kutsun, joten hän on varmaankin myös paikalla.

Kutsu kulkee !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Re: Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #16 : 02.05.09 - klo:22:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Siionin virret kajahtavat ja kuuluvat herättäjäjuhlilla ja körttiseuroissa. Kodeissakin niitä veisataan. Toisinaan jonkun körttivirren voi kuulla televisiojumalanpalveluksessakin. Mutta miten esimerkiksi Radio Dei!? Kuuluuko sieltä Siionin virsi milloinkaan? Vastatkaa te, jotka tuota radiokanavaa kuuntelette. Itse en sitä osaa kuunnella.

Radio Deissä on niin ärsyttävä musiikkitarjonta, että en jaksa kuunnella sitä niin kauaa, että ehtisin päästä Siionin virsiin saakka. Jos siellä joskus on jotain parempia kappaleita, niin ne on esitetty niin ärsyttävällä tavalla, että kuulostavat kaikki hihhulikappaleilta tyyliin Metrotytöt. Siinä kanavassa voisi olla muutakin järkevää kuin Raamattu kannesta kanteen, jos saisi sen musiikkipuolen kuntoon.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #17 : 03.05.09 - klo:08:09 »
Olen samaa mieltä. Kuinka voinkaan ennen niitä tangon-tahtiin tehtyjä imellyksiä kuunnella! Niin muuttuu maailma, Pirskaseni.

Lauantai-iltaisin tulee kyllä klo 22.00 jälkeen amerikkalaista vanhaa gospelia.
Joku kokkolalainen ruotsinkielinen juttu. Sen säveliin eilenkin nukahdin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #18 : 03.05.09 - klo:12:09 »
Tänään Mukkulan kirkossa aloitettiin Wilhelmi Malmivaaran virsikirjan virrellä 631 b-sävelmällä ja loppumusiikkina komea-ääninen Nastolan eläkl.
oleva kanttori T.Häkli lauloi J.Löytyn sävellyksen Kahden maan kansalainen. Hiukan erilaiset sanat oli nuoteissaan kuin meillä SV:ssä. Mutta useat pyyhkivät silmiään kirkosta poistuttaessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #19 : 03.05.09 - klo:13:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Tänään Mukkulan kirkossa aloitettiin Wilhelmi Malmivaaran virsikirjan virrellä 631 b-sävelmällä ja loppumusiikkina komea-ääninen Nastolan eläkl.
oleva kanttori T.Häkli lauloi J.Löytyn sävellyksen Kahden maan kansalainen. Hiukan erilaiset sanat oli nuoteissaan kuin meillä SV:ssä. Mutta useat pyyhkivät silmiään kirkosta poistuttaessa.


Ettei olisi olleet ne vanhat sanat jotka multakin parilta Löytyn levyltä löytyy? Löytty on kova muuttelemaan sanoituksiaan  :wink:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #20 : 03.05.09 - klo:21:20 »
Lainaus käyttäjältä: "mami"
 Mitä mieltä muuten olette Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen -ohjelmista?


Olen kysynyt saman kysymyksen täällä, mutta kukaan ei ole vastannut. Minusta se on aivan tavattoman hyvä ohjelma, pesee mennen tullen kaiken maaliman saarnat ja seurapuheet.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #21 : 03.05.09 - klo:22:02 »
Olen kuunnellut Norvantoa paljon. Monet vuodet istuin korva radiossa, kuuntelin ja nukahdin. Hän on turvallisen oloinen Raamatun opettaja. Mutta.
En uskalla enää uskoa kenenkään sanasta sanaan selittäjän opetuksen totuuteen. Kuinka kukaan uskaltaa jae jakeen perästä kertoa MITÄ Jumala milloinkin tarkoitti ja tarkoittaa?
Mielenkiintoista kuultavaa toki, mutta annan olla nykyisin kuuntelematta.

Olen suurinpiirtein niputtanut Mellerit, Westergårdit, Koivistot ja Norvannonkin "oikeassaolijoihin" joita en tarvitse. Jumalanpalvelukset ja
seurapuheet ovat ruokkineet nykyisen pienen lapsen nälkäni.

Seppo Tirkkosta diggaan. Erkki Lemistä kaipaan ja Jaakko Heinimäki- fani olen tunnetusti. :oops:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #22 : 03.05.09 - klo:22:58 »
Mie olen Paavo Ruotsalais-fani. :wink: Kato ite Ruamatusta, hän lienee lausahtanut.

No, Paavo oli tunnetusti sielunhoitaja eikä Raamatun selittäjä. Siksi hän inhosi suuria seurojakin (kai), kun siellä on vaikeampaa kohdata ihminen yksityisesti (näin luulen).

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #23 : 04.05.09 - klo:07:52 »
Paavo on minullekin ylitse muiden., ihmisistä, siksi en pannutkaan häntä tuohon fani-luetteloon. Kun olen hänestä, ja hänen ajatuksistaan lukenut
olen ihmetellyt sitä ajatustemme samanlaisuutta vaikka tässä elon-aikojemme väliä on likemmä 200 vuotta. Aika muuttaa tapoja muttei
ihmisen sisintä. Ei Paavo mitään palvomista tarvitse, mutta muistamista
ei tarvinne kieltää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #24 : 13.06.09 - klo:13:54 »
SV.219 1-9.