Kirjoittaja Aihe: Kuuluvatko Siionin virret?  (Luettu 9274 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Kuuluvatko Siionin virret?
« : 23.02.09 - klo:10:49 »
Siionin virret kajahtavat ja kuuluvat herättäjäjuhlilla ja körttiseuroissa. Kodeissakin niitä veisataan. Toisinaan jonkun körttivirren voi kuulla televisiojumalanpalveluksessakin. Mutta miten esimerkiksi Radio Dei!? Kuuluuko sieltä Siionin virsi milloinkaan? Vastatkaa te, jotka tuota radiokanavaa kuuntelette. Itse en sitä osaa kuunnella.

  Eli missä kaikkialla Siionin virret tänäisenä aikana kuuluvat?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #1 : 23.02.09 - klo:11:25 »
Hei !

Enpä minäkään enää kuuntele. Muistan toivekonserteissa kuulleeni Esa Ruuttusen laulavan Jaakko Löytyn Kahden maan kansalaista. En muita
ainakaan tunnistanut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #2 : 23.02.09 - klo:23:10 »
YLE Radio 1:llä soivat myös Siionin virret - niin kuin muidenkin herätysliikkeiden kokoelmat - Hartaissa sävelissä. Muita radiokanavia en yleensä kuuntele, niin en osaa sanoa. Mutta on minulla yksi muisto:

Joskus opiskeluaikoina heräsin puolen päivän maissa sunnuntaiaamuna töölöläisessä yksiössäni ja totesin, että enää en ehdi mihinkään kirkkoon. Netti siis auki - ja kas kummaa: radio Deiltä tulee studiojumalanpalvelus juuri tuohon aikaan. Kyseinen kanava ei minua niin kauheasti innosta, mutta avasin kuitenkin radion. Ja heti alkuvirtenä Herättäjä-Yhdistyksen valtakunnallinen kuoro lauloi Herraa hyvää kiittäkää!

Sen verran haluan tarkentaa, että Dei on minusta ihan hyvä kanava - en siis kuulu sen kiihkeisiin arvostelijoihin. Mutta kun YLE Radio 1 on vaan niin älyttömän hyvä kanava. Hartausohjelmien lisäksi suosikkejani ovat Tuomas Enbuske, Markku Heikkinen ja Markus Kajo vanhoine radio-ohjelmineen. Ja Ykkösaamu on Suomen paras ajankohtaisohjelma - television vastaavat häviävät mennen tullen.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Re: Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #3 : 23.02.09 - klo:23:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Siionin virret kajahtavat ja kuuluvat herättäjäjuhlilla ja körttiseuroissa. Kodeissakin niitä veisataan. Toisinaan jonkun körttivirren voi kuulla televisiojumalanpalveluksessakin. Mutta miten esimerkiksi Radio Dei!? Kuuluuko sieltä Siionin virsi milloinkaan? Vastatkaa te, jotka tuota radiokanavaa kuuntelette. Itse en sitä osaa kuunnella.

  Eli missä kaikkialla Siionin virret tänäisenä aikana kuuluvat?


kaipa Deissä osin soitetaan sitäkin, mitä kuuntelijat pyytävät. ja joskus olen miettinyt, että jos Ylen Radio suomen jne "toivotuissa levyissä" toivoisi körttivirsiä, niin miten juontajat reagoisivat? :)

vilkaisin Dein sivustoa ja siellä tällainenkin:
http://www.gospelviisut.fi/
nyt vain äkkiä virsiä väsäämään!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #4 : 25.02.09 - klo:06:59 »
mielestäni radio Dei:llä on hyvinkin paljon erilaista ohjelmaa samaan aikaan... vantaalaisena minä en kuuntelekaan ko. radioasemaa, mutta pohjanmaalla sattuu joskus kuuntelemaan... siikkareita pohjanmaalla ja gospelhömppää pääkaupunkiseudulla...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #5 : 25.02.09 - klo:07:27 »
Sitä hömppää ne taitavat haluta siihen gospelviisukilpailuunsakin. Jouko Mäki-Lohiluoma tuli ensiksi mieleen syvällisen körttihömpän tekijöistä. Ei liene ainoa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #6 : 25.02.09 - klo:09:23 »
jaa... yritän ruveta kuuntelemaan... pääkaupunkiseudullakin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #7 : 25.02.09 - klo:09:43 »
Kirjoitin Hengelliseen Kuukauslehteen joskus -60-70 -lukujen taitteen tienoilla runon Miltä mahtavat Siionin virret kuulostaa? Etsin sitä viime kesänä mökillä eteeni sattuneista sen aikaisista hajanumeroista, mutten löytänyt. Nyt vanhana vaarina olisi nostalgista palata Runon äärelle.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #8 : 25.02.09 - klo:10:03 »
Radio Dein ohjelmista merkittävä osa on eri järjestöjen tai seurakuntien tuottamaa ja perustuu ostettuun ohjelma-aikaan. Näiltä osin radiokanava on siis lähinnä jakelukanava. Vastaavasti ohjelmien sisältö vaihtelee.

Esimerkiksi ohjelmalistassa olevat "Eteläsavolaisten askelissa" ja "Hetki kanssasi" saattavat olla teologisesti katsottuna jossain määrin erilaisia, koska toisen takana on joukko helluntaiseurakuntia, toisen on tuottanut evankelisluterilainen seurakuntayhtymä. "Hyvää iltaa Kuopiosta" taas sisältää vuoroin helluntaiseurakunnan, metodistiseurakunnan, Raamattu puhuu -seurakunnan, vapaaseurakunnan, Kansan Raamattuseuran ja Kansanlähetyksen toimittamaa ohjelmaa.

Ohjelmantuottajina ovat myös Patmos & Leo Meller, adventistit, kristillisdemokraatit sekä joitakin yrityksiä.

Kuten edellä olevasta voi päätellä, vain osa kanavan ohjelmistosta on tuotettu journalistisin periaattein.

Dein oma tuotanto vaihtelee. Mukana on kiinnostavia puheohjelmia. Musiikkipuolesta en suuremmin välitä, mutta vika on varmaan minussa. Monelle muulle viikon paras hetki saattaa olle tiistai-ilta: Radio Dein ylistyshetki, nykypäivän praisehenkeen. Uutuuksia ja klassikoita. Mukana ylistyksenjohtajia meiltä ja muualta.

Systemaattisen teologian harrastajille kanava on mainio viihdeväline. Avataan se satunnaiseen aikaan ja koetetaan sijoittaa sisällöntuottaja perustellusti teologiselle kartalle ennen loppukuulutusta.

Mt

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #9 : 25.02.09 - klo:18:09 »
mt oli taas kerran tutun perusteellinen. Kiitos siitä.

   Mitä ilmeisimmin Radio Dei pysyy minulla kiinni.  Ainakin tällä erää minulle näissä tietyissä asioissa riittävät Siionin virret, ja herännäishenkinen pohdiskelu. Radio Dei ei siis tuohon asiaan anna käytännöllisesti katsoen mitään.

   ... Tai jotain... Tiedottaja, toimittaja ja herättäjäjuhlapuhuja Heli Karhumäki kertoi tekevänsä kristillistä murrepakinaa, ulostulokanavana Radio Dei. Olettaa ja odottaa sopii, että Helin pakinoiden päälle käynnistyy Siionin virsi. Edes joskus.

   Sanon vielä tästä kirjavasta uskonnollisesta mediamaailmasta: kerran olen käynyt TV7:n infossa/ avajaistilaisuudessa. Saman pöydän ääressä oli ainakin yksi väkisinsaarnaaja. Ja: vielä: TV7:n nettisivustolta olen katsonut emerituspiispa Yrjö Sariolan haastattelun. Radio Dein olen itse avannut kaksi-kolme kertaa. Kerran olen kuunnellut kyseistä kanavaa mestaripainijan kyydissä Etelä-Pohjanmaalla. Painija avasi kanavan heti kun starttasi autonsa.

   En siis osaa kulkeutua näille uskonnollisille kanaville. En vain osaa.

      Ketjun yllä on kysymykseni: Kuuluvatko Siionin virret? Voi kun voisi joskus huutaa: Siionin virret kuuluvat!

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #10 : 25.02.09 - klo:23:02 »
Komppaan Samulia Yle Radio Ykkösen suhteen: aivan mahtavia kulttuuri- ja ajankohtaisohjelmia.

Radio Deiltä kuuntelen välillä Tuomasmessua, ja jotkut raamattutunnit ovat myös olleet ihan kuunneltavia, esim. SRO:n tai Norvannon. Tosin nyt en ole pitkään aikaan osunut samaan aikaan kanavalle. Mitä mieltä muuten olette Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen -ohjelmista?

Sitä paitsi Radio Dei soittaa kiitettävän paljon Jaakko Löyttyä, Jukka Leppilampea jne.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #11 : 25.02.09 - klo:23:43 »
Tuossa vähän ylempänä sanon... ainakin yksi väkisinsaarnaaja... Täsmennetään: samassa tilassa oli vapaiden suuntien miehiä, joista ilmentyi jotain samaa kuin joistakin päällekäyvistä amerikkalaissaarnaajista.

   Mutta: tämän(kin) ketjun kommentteja on mukava lukea. On mukava, että maassamme on jokseenkin vapaa media. Radio Dei(kin) voi ja saa olla mukana kulkeva media monelle.

   On hyvä, että on varaa valita, vielä: Amerikasta lähteneet taantuman ankarat aallot muuttanevat myös mediamaailmaa. Mainosmarkkoja ja resursseja ei riitä kaikille. Joltista värinää on jo havaittavissa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #12 : 26.02.09 - klo:07:16 »
Herännäisnuorten valtakunnallinen kuoro Petra Berghällin johdolla veisasi seuraveisuun tapaan ennen aamuhartautta kaksi paastoaiheista Siionin virttä .
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #13 : 29.04.09 - klo:08:05 »
Padasjoella, meidän  kesämökkikunnassa, järjestetään Helluntaipäivän ip. klo. 16 veisut. Sain eilen kutsun tekstiviestinä ja olihan se iso ilo!

Jostain tilastosta näin pari vuotta sitten että P:joella on 1 jäsen. Suurin osa seurakunta-aktiiveista on esikoislestadiolaisia. Sitten on helluja ja vapareitakin. Molemmilla on omat temppelit eli rukoushuonetkin.

Nyt siis alkaa Siionin virret raikaa myös kesäpaikkakunnalla. Olisiko joku
muukin tehnyt saman kuin minä Lahden Herättäjäjuhlilla.

Täälläpäin käydään kyllä naapureittenkin seuroissa. Minäkin kävin Nastolassa
ja kokemus oli hyvä. Toivottavasti joku tämän lukija näiltä seuduilta voi tulla
veisaamaan P:joen srk-kodin alakertaan 31.5. :smt039
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Kuuluvatko Siionin virret?
« Vastaus #14 : 29.04.09 - klo:09:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Padasjoella, meidän  kesämökkikunnassa, järjestetään Helluntaipäivän ip. klo. 16 veisut. Sain eilen kutsun tekstiviestinä ja olihan se iso ilo!

Jostain tilastosta näin pari vuotta sitten että P:joella on 1 jäsen. Suurin osa seurakunta-aktiiveista on esikoislestadiolaisia. Sitten on helluja ja vapareitakin. Molemmilla on omat temppelit eli rukoushuonetkin.

Nyt siis alkaa Siionin virret raikaa myös kesäpaikkakunnalla. Olisiko joku
muukin tehnyt saman kuin minä Lahden Herättäjäjuhlilla.

Täälläpäin käydään kyllä naapureittenkin seuroissa. Minäkin kävin Nastolassa
ja kokemus oli hyvä. Toivottavasti joku tämän lukija näiltä seuduilta voi tulla
veisaamaan P:joen srk-kodin alakertaan 31.5. :smt039


Me tulemme Kuhmoisista. Tiedän sieltä myös pari muuta körttimökkiläistä, joten kutsun heidät mukaan. Toisella ei ole tietokonetta. Mauno tulee varmaan Virmailasta niin eiköhän saada kunnon seurat. Mihin kellonaikaan ne muuten ovat? Merkitsen heti kalenteriin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi