Kirjoittaja Aihe: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?  (Luettu 6919 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #15 : 09.08.09 - klo:10:20 »
Tosi vaikeaa, jollei mahdotontakin :icon_sad:

Viisas Ihminen sanoi, että anteeksi antamiseen on vain yksi katkera ja vaikeastinieltävä lääke
eli tämän "pahantekijän" puolesta rukoileminen.

Äärimmäisen vaikeaa.
Rukouksiin tunkee väkisin salainen toive,
että hänelle hävisi huonosti...tuntisi itse nahoissaan...saisi maksaa teoistaan... :107: :icon_sad:
tosi kristillistä :eusa_pray:
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #16 : 09.08.09 - klo:11:17 »
Niin minustakin. Ja senkin yritän yleensä tehdä syntisesti, itseni takia. Sitten kun alkaa olla mahdottoman katkera olo, pyydän Herraa apuun. Apua huudan itseni takia, vaikka pitäisi saada kahden(tai useamman) välit selviksi.
Etenkin jos koen itseni loukatuksi, ja toinen osapuoli ei ole tietävinään, anna siinä anteeksi!
Sitten on vielä asiat ja asiat. Vuosikymmeniä kestäneet vääryydet jättävät jälkensä, vaikka kuinka yrittää antaa anteeksi ja unohtaa.  :021: :013: :100:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #17 : 09.08.09 - klo:11:45 »
Liina, kuuleppas se on niin jotta joka tuntee ihtensä heikoksi on vahva koska on päässyt yli ylemmyyden ja viisautensa harhasta jota usein ihminen kopassaan hautoo ja ihan tosissaan vielä uskookin niin, voi jopa ihan tieteelliseseti sen todistaa ja myhäilee jotta olempa minä hyvä. Mutta jos sillä systeemillä arvottaa ihmisiä ja ihteensä niin tulee pettymään koska aina löyttyy se viissaampi.
Ihmiset pitää monesti Nobelin saajia viisaina, mutta katselkaapa joskus mistä ansioista niitä on myönnetty.Niistä monet eivät todellakaan ole olleet ihmiskunnalle hyväksi vaan todella pahasta, mainittakoon vaikka yksi lääketieteen palkinnon saanut keksintö joka aiheutti todellisuudessa sikiövaurioita ja vakavia epämuodostelmia syntymättömälle lapselle.Samoin rauhanpalkintoja on myönnetty tosi ihmeellisesti kun kyseessä on rauhan, eikä sodan ja terrorinpalkinto.
Minusta "viisas" ihminen on se joka ymmärtää tyhmyytensä ja miettii mitä se Todellinen viisaus onkaan ? Mutta se viisaudesta ja minun jaarittelustani taaskin.
Mutta että olet sydämelläsi näyttänyt rohkeutesi ja todellista elämän viisautta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #18 : 09.08.09 - klo:11:57 »
Piti lukea äskeisen lopussa jotta, Muista että olet sydämelläsi näyttänyt rohkeutesi ja todellista elänviisautta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #19 : 09.08.09 - klo:12:42 »
Minusta kaikkea ei voi, eikä tarvitse antaa anteeksi. Ei missään tapauksessa!  Jotain ehkä voi, jos teko on vähäinen ja tekijä katuu (oikeasti ja aidosti) sekä yrittää korvata tekemänsä vääryyden. Se voi olla mahdollista että jossain vaiheessa ihminen voi päästä tilanteeseen itsensä kanssa jossa katkeruus ja kärsitty vääryys ei enää estä itseä elämästä elämää mutta anteeksi ei tarvitse kaikkea antaa!  EI taatusti!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #20 : 09.08.09 - klo:13:14 »
Herran rukouksessa puhutaan anteeksi antamisesta niille, jotka ovat rikkoneet meitä vastaan (tai ovat meille velkaa). Tähän eivät ymmärtääkseni lasketa niitä, jotka ovat rikkoneet muita, vaikkapa lapsia, naisia, pakolaisia tai vanhuksia  vastaan. Heille ei yksityisen kristityn tarvitse antaa anteeksi. Kostamaankaan ei pidä ruveta. Rankaisuvalta kuuluu virkavallalle ja viime kädessä Jumalalle.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #21 : 09.08.09 - klo:16:24 »
Herran rukouksessa puhutaan anteeksi antamisesta niille, jotka ovat rikkoneet meitä vastaan (tai ovat meille velkaa). Tähän eivät ymmärtääkseni lasketa niitä, jotka ovat rikkoneet muita, vaikkapa lapsia, naisia, pakolaisia tai vanhuksia  vastaan. Heille ei yksityisen kristityn tarvitse antaa anteeksi. Kostamaankaan ei pidä ruveta. Rankaisuvalta kuuluu virkavallalle ja viime kädessä Jumalalle.
Tuota tuota, onpa vähän kinkkinen juttu. Kuitenkin vääryyttä kärsineen lapsen/naisen/vanhuksen on annettava anteeksi pahantekijälleen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #22 : 09.08.09 - klo:18:03 »
Vielä tuli mieleeni tuosta anteeksi antamisesta, että eikö Jeesus puhunut siitä vertauksessaan velallisista. Jos minä saan Jumalalta anteeksi kaikki syntini, niin eikö minun pitäisi antaa lähimmäiselle anteeksi, mitä tämä on minua vastaan rikkonut. Ei helppoa, ei totta vie.

Ihmiselle m
                 a
                        h
                             d
                                  o
                                       t
                                             o
                                                 n
                                                     t
                                                          a. ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #23 : 09.08.09 - klo:18:58 »
Vantaan Lauris oleva juttu opettaa anteeksiantamisen merkityksestä palion.  http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2000/2000-11-22/ajankohtaista/teemajuttu
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Voitko antaa anteeksi minkä teon tahansa ?
« Vastaus #24 : 11.08.09 - klo:13:32 »
Ala-asteen kolmannella luokalla sain uuden parhaan ystävän. Bestiksinä pysyimme koko peruskoulun. Lukiossa kaveriporukka vaihtui, vanhasta porukasta jäi ainoastaan tämä yksi ystävä. Tai niinhän minä luulin. Kun elämässäni tuli hetki, että olisin todella ystävää tarvinnut, kaverit käänsivät minulle selkänsä tämä "ystävä" etunenässä. Seuraava vuosi ei sitten ollutkaan mikään maailman ihanin.
En ole vielä pystynyt antamaan entiselle ystävälleni anteeksi. Ehkä ennen ekaa luokkakokousta...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna