Kirjoittaja Aihe: körtit ja helluntailaisuus  (Luettu 80737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #90 : 16.01.07 - klo:10:48 »
Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Siis tässä maailmassa on tietyt luonnonlait. Saastutus on syy monelle katastrofille.

Tarkoitin vain, ettei se ollut Jumalan syytä että he kuolivat. Jumala nimittäin on tarjonnut pääsyn noista onnettomuuksista. Ihminen on kuitenkin vain ihminen ja kaikki eivät ole löytäneet paikkaansa Jumalan suunnitelmassa täysin.

---

Lisäys: Toivottavasti nyt tuli asiaan selkoa ettei kukaan loukkaannu, se ei ollut tosiaan tarkoitukseni.


No nyt täytyy kyllä sanoa, että minä ainakin menin tästä selvityksestä entistä enemmän solmuun! Ensinnäkin tsunamin syy oli maanjäristys. Luonnonilmiö, johon ei ainakaan minun ymmärtääkseni vaikuta mikään saastuminen tai ilmastonmuutos (ts. ei ole ihmisen itseaiheuttamaa). Se, oliko maanjäristys Jumalan "vika" vai ei, en osaa sanoa. Mutta itse kyllä näen että se oli Jumalan "vika", että he kuolivat. Miten muka Jumala tässä tapauksessa on tarjonnut pääsyn pois noista onnettomuuksista? Oliko noilla 300 000 uhrilla mielestäsi jotenkin huono usko?

Itse uskon siihen, että Herra antaa, Herra ottaa, ts. jokainen meistä kuolee kun sen aika on. Sitähän on vaikea sanoa, onko se tänään, huomenna vai 50 vuoden päästä. Eikös se jotenkin niin mene, että "Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut". En nyt oikein ymmärtänyt uskova perustelujasi.

uskova

  • Vieras
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #91 : 16.01.07 - klo:11:03 »
Ihmisten tekemät asiat vaikuttavat paljonkin luontoon, myös maanjäristyksiin.

Päivämme päättyy monesti vääräänkin aikaan vaikkei se olisi Jumalan tahto. Jotkut kuolevat liian aikaisin, aikaisemmin kun Jumala olisi halunnut. Onhan Jumalan tahto että kaikki pelastuisivat, mutteivat kaikki pelastu kun on tietyt asiat vaikuttamassa pelastukseenkin.

Ihmiselle on annettu vapaa tahto, joten elämä ja kuolema johtuvat valinnoista. Ihmiset tekevät vääriä valintoja, usein ymmärtämättään.

Uskon, että jos ihmiset kulkisivat johdatuksessa ja tekisivät valinnat sen perusteella, mitä Jumala tahtoo, niin he eivät kuolisi ennen aikojaan.

On vain niin monen tapahtuman ja asian summa, etteivät ihmiset ymmärrä tätä vaihtoehtoa useimmin eikä kukaan heille siitä ole kertonut.

Eli tarkoitan sitä, että jos ihmiset kulkisivat Jumalan johdatuksessa ja olisivat vain siellä, missä Jumala tahtoo ja siihen aikaan, milloin Jumala tahtoo, olisivat he oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja välttyisivät monilta katastrofeilta.

Mielestäni ei ole niiden kuolleiden ihmisten oma vika siinä mielessä, koska he eivät mahdollisesti tienneet tästä suuresta vaihtoehdosta ja mahdollisuudesta, kulkea siellä missä Jumala tahtoo. Jos joku tiesi varmasti, että tälläinen vaihtoehto on ja sitä olisi konkreettisesti tarjottu hänelle / heille, eivätkä olisi ylpeyttään hyväksynyt sitä, olisivat menneet minne tahtovat kuitenkin, olisi se silloin ollut heidän ylpeytensä syytä.

Lainauksena haluaisin sanoa Johanneksen evankeliumin loppuosasta jakeen pari:

Lainaus
18. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."
19. Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua".

Joh. 21

Eli Pietarikin ennen vyötti tai varusti itsensä omilla asioillaan ja meni, minne tahtoi. Mutta seuratessaan Jeesusta, Pietari vain ojentaa kätensä ja hänet varustaa toinen, tässä tapauksessa Jumala, ja vie sinne minne Pietari ei pakolla tahtoisi omassa itsessään. Eli päämääränä kuolema Jeesuksen tähden.

Toisin sanoen, niin kauan kuin ihmiset toimivat omassa voimassaan mennen minne tahtovat, niin kauan he voivat valita väärin ja tehdä väärin. Taas Jeesusta seuraten, minne Jeesus haluaa että mennään, Jumala varustaa ja Hänen voimassaan me liikumme, elämme ja olemme. Tällöin kuolemme vasta kun Jumala tahtoo.

Toivottavasti näkemykseni selventyi edes nyt :) vajavaisuudessani en aina osaa ilmaista asioita oikein.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #92 : 16.01.07 - klo:11:20 »
Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Ihmisten tekemät asiat vaikuttavat paljonkin luontoon, myös maanjäristyksiin.


Tämä on kyllä minulle ihan uusi tieto. Voitko selventää, miten ihmisen toimet vaikuttavat maanjäristyksiin? Ymmärtääkseni maapallo koostuu mannerlaatoista, joiden liikkeistä maanjäristykset syntyy. Miten 9,0 richterin maanjäristys johtuu ihmisen tekemisistä?

Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Päivämme päättyy monesti vääräänkin aikaan vaikkei se olisi Jumalan tahto. Jotkut kuolevat liian aikaisin, aikaisemmin kun Jumala olisi halunnut. Onhan Jumalan tahto että kaikki pelastuisivat, mutteivat kaikki pelastu kun on tietyt asiat vaikuttamassa pelastukseenkin.


Mistä sinä tiedät, koska Jumala haluaa päiviemme päättyvän? Minä ainakin uskon vakaasti siihen, että Jumala ottaa meidät tästä maailmasta pois, sitten kun hän sen oikeaksi katsoo. Se voi tuntua ihmisestä todella väärältä (esim. nuorena tai lapsena kuolleet, äkilliset kuolemat, onnettomuudet, kivuliaat kuolemat, ym.), mutta Jumalan tahtoa me emme voi tietää. Ja miten päivien "muka ennenaikainen" päättyminen vaikuttaa pelastumiseen? Mielestäni siihen vaikuttaa aivan jotkut muut asiat.


Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Ihmiselle on annettu vapaa tahto, joten elämä ja kuolema johtuvat valinnoista. Ihmiset tekevät vääriä valintoja, usein ymmärtämättään.


Siis voi hyvänen aika! Tokihan tällaisen kommentin (ehkä) voisi ymmärtää, jos ihminen kuolisi alkoholin tai huumeiden käyttöön, mutta sinä syyllistät tässä ne 300 000 kuollutta siihen, että he tekivät vääriä valintoja! Vääriä valintoja asuessaan Aasiassa (?!?!), matkustaessaan perheen kanssa lomalle (?!?!), ym.


Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Uskon, että jos ihmiset kulkisivat johdatuksessa ja tekisivät valinnat sen perusteella, mitä Jumala tahtoo, niin he eivät kuolisi ennen aikojaan.

On vain niin monen tapahtuman ja asian summa, etteivät ihmiset ymmärrä tätä vaihtoehtoa useimmin eikä kukaan heille siitä ole kertonut.

Eli tarkoitan sitä, että jos ihmiset kulkisivat Jumalan johdatuksessa ja olisivat vain siellä, missä Jumala tahtoo ja siihen aikaan, milloin Jumala tahtoo, olisivat he oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja välttyisivät monilta katastrofeilta.


Todella tylysti sanottu. Mistä sinä tiedät, kulkivatko tsunamin uhrit Jumalan johdatuksessa?

Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Toisin sanoen, niin kauan kuin ihmiset toimivat omassa voimassaan mennen minne tahtovat, niin kauan he voivat valita väärin ja tehdä väärin. Taas Jeesusta seuraten, minne Jeesus haluaa että mennään, Jumala varustaa ja Hänen voimassaan me liikumme, elämme ja olemme. Tällöin kuolemme vasta kun Jumala tahtoo.


Olen häkeltynyt. Toistan saman kuin Liisa aiemmin: onko tosiaan niin, että lähes 300 000 ihmisen kuolema tsunamissa oli mielestäsi uhrien omaa syytä, sitä etteivät he seuranneet Jeesusta, sitä että heillä oli heikko usko? Mitä jos oma tyttäresi, poikasi, perheenjäsenesi tai ystäväsi olisi kuollut onnettomuudessa? Olisitko yhä samaa mieltä?

Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Toivottavasti näkemykseni selventyi edes nyt :) vajavaisuudessani en aina osaa ilmaista asioita oikein.


No täytyy kyllä sanoa, ettei selventynyt. Olen aika häkeltynyt siitä, että joku kristitty todella ajattelee onnettomuudesta näin.

uskova

  • Vieras
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #93 : 16.01.07 - klo:11:43 »
En tarkoittanut että päivien ennenaikainen päättyminen vaikuttaa pelastukseen ainakaan uskovilla, mutta otin sen esimerkiksi Jumalan tahdosta joka ei aina toteudu koska ihmisille on annettu vapaa tahto.

Valinnoilla taas meinasin sitä, että joku menee lomamatkalle vaikka Jumala haluaisi heidän silloin esimerkiksi auttavan köyhiä kotimaassaan tai etsivän Hänen kasvojaan.

Aasiassa asuvilla taas, on väärä valinta (heistä riippumaton tässä tapauksessa, mutta väärä silti) on jäädä sinne. Toinen vaihtoehto olisi lähteä pois, turvaan, ennen kuin järistyksestä edes tiedetään.

En tarkoittanut olla tyly sanoessani johdatuksesta. Jos ihminen kulkee Jumalan johdatuksessa, Hän lomaileekin siellä mihin Jumala heidät laittaa lomailemaan ja lähtevät pois kun vaara uhkaa, Jumalan johdattaessa heidät pois. Jumala ei johdata ihmisiä kuolemaan muutoin kuin Jeesuksen nimen tähden, uskoisin. Näin myös raamattu antaa ymmärtää.



Esitän vastakysymyksen tuohon häkellykseesi:

Kenen syytä on, jos lapsi juoksee autotielle leikkiessään vaikka vanhemmat varta vasten ovat sen kieltäneet, eikä lapsi ole tohkeissaan kuunnellut vanhempiaan tai muistanut varoitusta kesken jännittävän leikin?

En löydä tuosta syyllistä. Näin vain on tapahtunut, lapsen ollessa joko välinpitämätön kiellolle tai liian tohkeissaan kuunnellakseen. Samoin tässä tapauksessa. Kun ihminen kulkee Jumalan johdatuksessa, hän kuuntelee mitä Isä sanoo ja toimii sen mukaan. Kun taas ei, joutuu moniin vaaratilanteisiin helposti.

Tätä ajan takaa :) ymmärsitkö nyt tarkoitukseni, vai olinko taas liian epäselvä kirjoitukseltani? Olen todella pahoillani jos olin.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #94 : 16.01.07 - klo:12:04 »
Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Valinnoilla taas meinasin sitä, että joku menee lomamatkalle vaikka Jumala haluaisi heidän silloin esimerkiksi auttavan köyhiä kotimaassaan tai etsivän Hänen kasvojaan.


Ja sittenkö Jumala kostaa heille väärän valinnan tapattamalla heidät tsunamissa? Uskon, että ihmiselle on annettu järki ja omatunto ja varsinkin, jos ihminen uskoo Jumalaan, hän tekee omat valintansa kristillisesti. Jos hänestä tuntuu, että nyt on oikein jäädä kotimaahan auttamaan köyhiä sen sijaan, että viettäisi lomaa oman perheen kanssa, hän myös tekee sen. Valinta voi myös olla toisenlainen, eikä se ole välttämättä ristiriidassa sen kanssa, miten hän muuten kristtittynä toimii.


Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Aasiassa asuvilla taas, on väärä valinta (heistä riippumaton tässä tapauksessa, mutta väärä silti) on jäädä sinne. Toinen vaihtoehto olisi lähteä pois, turvaan, ennen kuin järistyksestä edes tiedetään.


Miten? Siis miten?! Suurin osa kuolleista oli köyhiä ihmisiä, joilla ei ole _mitään_ mahdollisuutta päästä maastaan tai edes omasta kylästään pois. Miten he voisivat päästä edes pois sillä oletuksella, että JOSKUS voisi jotain tapahtua. Miksi Aasia on väärä paikka elää?

Etkä muuten vastannut siihen maanjäristys-kysymykseeni. Voisitko?

Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Kenen syytä on, jos lapsi juoksee autotielle leikkiessään vaikka vanhemmat varta vasten ovat sen kieltäneet, eikä lapsi ole tohkeissaan kuunnellut vanhempiaan tai muistanut varoitusta kesken jännittävän leikin?


Vanhemmat ovat vastuussa lapsestaan. Periaatteessa se on heidän vika. Tietysti riippuu minkäikäisestä lapsesta on kysymys. Tässäkin tapauksessa, jos lapsi menehtyy, näen sen Jumalan tahtona, vaikka se olisikin äärettömän vaikea ymmärtää.

En toistaiseksi ole vielä ymmärtänyt tai ehkä edes halunnutkaan ymmärtää mielipiteitäsi, koska minusta ne ovat perusteluineenkin käsittämättömiä. Mutta yritetään.

uskova

  • Vieras
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #95 : 16.01.07 - klo:12:24 »
Ei Jumala kosta väärää valintaa vaan heidän valintansa on tässä täysin Jumalasta riippumaton jolloin myös seuraukset ovat Jumalasta riippumattomia useimmiten.

Jumala puhuu ihmisille suoraan, jotka kuuntelevat Häntä ja viettävät aikaa vain Hänen kanssaan, kammiossa avoimin sydämin.

Köyhiä? Jumalan on kulta ja hopea. Jumala antaa myös varat maasta lähtöön siinä tapauksessa että Hän lähettää ihmiset pois sieltä.

Ei Aasia ole väärä paikka elää, sanoinhan että on väärä valinta jäädä sinne koska siinä tapauksessa, että he olisivat lähteneet tsunamin ajaksi pois, olisivat he säilyneet elossa.

Vanhemmat ovat vastuussa lapsestaan mutta riippumattomia tässä tapauksessa, jolloin lapsi on juossut autotielle heidän voimatta sille mitään. Jumala voi, mutta Hän tekee yhteistyötä ihmisen kanssa.

Toinen esimerkki voisi olla aikuinen, jota on lapsena varoitettu ja tietää hyvin, että kannatta muistaa katsoa oikealle ja vasemmalle tien yli mennessä, joku vielä varoittaa että ole varovainen, siellä on ruuhka aika. Tämä aikuinen on vain niin, niin kiireinen ja muut asiat mielessä, ettei kuuntele varoittajaa. Työasiat, kotiasiat, kaiken maailman huolet. Sitten jää auton alle. Samoin Jumala haluaisi puhua ihmiselle mutta tämä ei kuuntele tai kuule, koska tämän maailman huolet tukahduttavat Jumalan sanan ihmisten sydämiltä ja korvilta. Tsunamista oli muistaakseni myös profetoitu.

Eli oman kokemukseni ja raamatun perusteella, luetteloituna jos nyt saisin ilmaistua asian kunnolla:

1. Jumala puhuu ihmisille suoraan, kertoen ja varoittaen etukäteen mihin ei kannata mennä.
2. Hän ohjaa oikealle tielle nimensä tähden, sekä hengellisissä että ajallisissa asioissa.
3. Hän haluaisi kertoa ihmiselle tarkankin paikan mihin mennä, suoraan tälle ihmiselle.
4. Kun ihmiset pysähtyisivät kuuntelemaan, mitä Jumalalla on sanottavaa, he eivät olisi väärässä paikassa väärään aikaan.
5. Ihmiset usein menevät sinne minne haluavat, eikä sinne minne Jumala haluaa. Siksi tapahtuu Jumalan tahdon vastaisia asioita paljon.
6. Synti on Jumalan tahdon vastaista, näin esimerkiksi. Silti ihmiset tekevät syntiä, eikä se ole Jumalan tahto. Näin ollen ihminen voi kuolla myös Jumalan tahdon vastaisesti ennen aikaansa niin, etteivät kuuntele Jumalaa joka varoittaisi katastrofista.


Koska Jumala puhuu suoraan ihmisille, ainakin haluaisi puhua, hellästi ja kuiskaten ettei ihminen järkyty, on ihmisten hyvä kysyä Jumalan tahtoa ennen kuin menevät mihinkään.

Esimerkiksi tiedän, etten kuole ainakaan vähään aikaan koska olen antanut elämäni ja kuolemani Jumalan käsiin ja haluan kuunnella Hänen neuvojaan elämässäni, kulkea Hänen johdatuksessaan. Jumala on näyttänyt minulle asioita jotka tapahtuvat, jotka näen ennen kuolemaani.

Sitten maanjäristyskysymykseen:

Eikös ydinkokeet aiheuta maanjäristyksiäkin? Saatan olla väärässä tässä asiassa, mutta monet hirmumyrskyt esimerkiksi ovat saasteiden aiheuttamia.

Lisäys: Jumala puhuu todella hellästi ja hiljaisuudessa. Ihmiset ovat menossa jatkuvasti ja maailman huolet turruttavat heidät, joten he eivät kuule mitä Jumalalla olisi sanottavaa. Pyhä Henki murehtii tätä.

Eli toisin sanoen: en syytä uhreja että se olisi heidän oma syynsä. Väärä valinta on valittu vahingossa, ymmärryksen puutteen tähden. Ei siis heidän syynsä, eikä Jumalan. Vahingossa tapahtunutta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #96 : 16.01.07 - klo:13:06 »
Minkä takia muuten tsunamissa kuolemisesta on tehty jotenkin "huono"
kuolema? Itse ajattelen, että se on aika "kunniallinen" tapa kuolla eli on lomalla rannalla lököttelemässä ja yhtäkkiä vain se on ohi.

Mutta asiaan... Minä ajattelen enemmän An-nan tavalla eli saarnaajan kirjan tavoin "kaikella on aikansa, aikansa joka asialla taivaan alla" eli Jumala ottaa meidät pois, kun katsoo, että tehtävämme on täytetty. Sikäli en oikein ymmärrä ajatusta, että meidän pitäisi jostakin tietää, missä pitäisi olla milloinkin. Enkä varsinkaan tuota rangaistus-juttua väärässä paikassa olemisesta ymmärrä.

Toisaalta olen aina itsekseni miettinyt, että mitä merkitystä on elää, jos kaikki on suunniteltu etukäteen. Itse sain rauhan, kun mietin, että meille on määrätty päivien määrät, mutta ei sitä, mitä niissä tapahtuu. Eli jos joutuu pahaan kolariin, niin sen teorian mukaan siihen ei kuole, jos päivien määrä ei ole täysi, korkeintaan vammautuu. En tiedä, miten humpuukia tämä on, mutta sillä tavalla sain itselleni selitettyä sen, että päivien määrät on määrätty etukäteen. Jumala antaa mahdollisuuden, ja me päätämme, mitä sillä teemme. Joskus minulle tuli tästä mieleen, että tämä maailma olisi jonkinlainen "testi" eli katsottaisiin, kenestä on mihinkin niiden rajojen puitteissa, mitä kenellekin annetaan. Jonkinlainen "hurja tiedemies"-teoria siis, kun katsoo asian koomisen puolen.Tämä kuulostaa hullulta ja toivottavasti joku osaisi selitää, miten asia teologisesti oikein menee. Itse kuitenkin kehittelin itselleni tämän teorian joskus aikoja sitten, kun häiritsi se, että mitä merkitystä on millään, jos etukäteen tiedetään kaikki, mitä kukin tekee ja missä kohti tekee väärin. En ymmärtänyt sitä, että jos kaikki paha on määrätty jo etukäteen, niin miten sitä voisi sitten estää. Sen vuoksi siis ajattelen nykyisin näin. Voin olla siis täysin väärässäkin, mutta se auttoi minua saamaan rauhan itseni kanssa.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

uskova

  • Vieras
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #97 : 16.01.07 - klo:13:14 »
Lainaus
Enkä varsinkaan tuota rangaistus-juttua väärässä paikassa olemisesta ymmärrä.


Tuota en sanonut minä.

Sen mukaan mitä olen mietiskellyt rukoillen ja lukien raamattua, ymmärtäisin asian näin:

Silloin, kun vaellamme oman tahtomme mukaan, määräämme valinnoillamme itsellemme kohtalon.

Silloin taas kun vaellamme Jumalan johdatuksessa ja olemme antaneet Jumalan MUUTTAA tahtoamme ja persoonaamme sellaiseksi, joksika sen alun perin loi (Meillä on Kristuksen mieli, Jumala vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen, raamatun sanoin), Jumala määrää kohtalomme. Jos hairahdumme, Hän kääntää useimmiten pahan hyväksi tavalla tai toisella.

Saarnaajan kirjasta en niinkään ole varma, koska Salomohan muistaakseni hairahtui pois Jumalan tieltä ja rupesi epäjumalia palvomaan, jos oikein muistan. Sitä en tiedä, onko Saarnaaja siltä ajalta.

Ei kaikkea pahaa ole etukäteen määrätty, vaan etukäteen tiedetty.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #98 : 16.01.07 - klo:14:17 »
Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Köyhiä? Jumalan on kulta ja hopea. Jumala antaa myös varat maasta lähtöön siinä tapauksessa että Hän lähettää ihmiset pois sieltä.

Ei Aasia ole väärä paikka elää, sanoinhan että on väärä valinta jäädä sinne koska siinä tapauksessa, että he olisivat lähteneet tsunamin ajaksi pois, olisivat he säilyneet elossa.


Miksi Jumala ei sitten sanonut noille 300 000 ihmiselle, että lähtekää pois. Miksi hän ei antanut varoja siihen? Miksi hän ei varoittanut ihmisiä? Selityksesi ontuu, valitettavasti.


Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Esimerkiksi tiedän, etten kuole ainakaan vähään aikaan koska olen antanut elämäni ja kuolemani Jumalan käsiin ja haluan kuunnella Hänen neuvojaan elämässäni, kulkea Hänen johdatuksessaan. Jumala on näyttänyt minulle asioita jotka tapahtuvat, jotka näen ennen kuolemaani.


Kuinka voit tietä, että et kuole pian? Tämä on aika makaaberi aihe keskustella, mutta minusta on aika uskomatonta, että pystyt tietämään, ettet kuole lähiaikoina. Eihän sitä tiedä, koska joku hullu ajaa päälle tai kotona syttyy tulipalo tai liukastuu ja lyö päänsä jne. No en tietenkään toivo, että tällaisia asioita kenellekään tapahtuisi, mutta me emme tiedä koska meidän päivämme ovat luetut.


Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Eikös ydinkokeet aiheuta maanjäristyksiäkin? Saatan olla väärässä tässä asiassa, mutta monet hirmumyrskyt esimerkiksi ovat saasteiden aiheuttamia.


Mutta nyt puhuttiin maanjäristyksista, jolla ei ole mitään tekemistä saasteiden kanssa. Tässäpä hieman perusfaktaa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Maanj%C3%A4ristys
Viittaatko, että tsunamin aiheuttama maanjäristys olisi ollut ydinkokeen aiheuttama? Ei ydinkokeet maanjäristyksiä aiheuta - maan tärinää kylläkin, jota voidaan mitata samoilla mittareilla. Mutta tässä asiassa sinulla kyllä menee vähän puurot ja vellit sekaisin.

uskova

  • Vieras
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #99 : 16.01.07 - klo:14:59 »
Niin kuin sanoin, ihmiset eivät kuuntele Jumalaa sillä Jumala puhuu hiljaisuudessa, tai sitten Jumala puhuu palvelijoidensa kautta.

Olen ollut sitten väärässä tuossa maanjäristysjutussa.

Uskon, että Jumala on puhunut minulle että tiettyjä asioita tapahtuu ennen kuin kuolen. Hän on näyttänyt minulle asioita ja puhunut hiljaisuudessa sydämelleni.

Poissa Mikael K.

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #100 : 17.01.07 - klo:01:12 »
Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Niin kuin sanoin, ihmiset eivät kuuntele Jumalaa sillä Jumala puhuu hiljaisuudessa, tai sitten Jumala puhuu palvelijoidensa kautta.

Olen ollut sitten väärässä tuossa maanjäristysjutussa.

Uskon, että Jumala on puhunut minulle että tiettyjä asioita tapahtuu ennen kuin kuolen. Hän on näyttänyt minulle asioita ja puhunut hiljaisuudessa sydämelleni.


Hyvä, että myönnät erehtyneesi tuossa maanjäristyksiin liittyvässä väitteessäsi. Minä kysyn sinulta vuorostani: Oletko aivan varma siitä, että et ole erehtynyt kuolemasi suhteen? Mikäli erehdyit aivan vaatimattomassa seikassa puhuttaessa maanjäristyksistä niin mikä osoittaa ettet erehdy kuolemasta puhuessasi?

Olennaista ei ole meidän tietomme siitä mitä tulevaisuus tuo tullessaan vaan se miten elämme tässä hetkessä. Tämän hetken päätökset vaikuttavat luonnollisesti tulevaisuuteen. Elimmepä tai kuolimme niin saamme olla Kristuksessa ja hän on kaiken keskipiste - ei mikään ylpistävä tieto joistakin mahdollisista tai mahdottomista tulevaisuuden näkymistä.

uskova

  • Vieras
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #101 : 17.01.07 - klo:11:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Mikael K."
Lainaus käyttäjältä: "uskova"
Niin kuin sanoin, ihmiset eivät kuuntele Jumalaa sillä Jumala puhuu hiljaisuudessa, tai sitten Jumala puhuu palvelijoidensa kautta.

Olen ollut sitten väärässä tuossa maanjäristysjutussa.

Uskon, että Jumala on puhunut minulle että tiettyjä asioita tapahtuu ennen kuin kuolen. Hän on näyttänyt minulle asioita ja puhunut hiljaisuudessa sydämelleni.


Hyvä, että myönnät erehtyneesi tuossa maanjäristyksiin liittyvässä väitteessäsi. Minä kysyn sinulta vuorostani: Oletko aivan varma siitä, että et ole erehtynyt kuolemasi suhteen? Mikäli erehdyit aivan vaatimattomassa seikassa puhuttaessa maanjäristyksistä niin mikä osoittaa ettet erehdy kuolemasta puhuessasi?

Olennaista ei ole meidän tietomme siitä mitä tulevaisuus tuo tullessaan vaan se miten elämme tässä hetkessä. Tämän hetken päätökset vaikuttavat luonnollisesti tulevaisuuteen. Elimmepä tai kuolimme niin saamme olla Kristuksessa ja hän on kaiken keskipiste - ei mikään ylpistävä tieto joistakin mahdollisista tai mahdottomista tulevaisuuden näkymistä.


Erehdyin maanjäristysjutuissa, tuollaisessa pikkuasiassa joka osoittaa kuinka heikko olen itsessäni. Onneksi Jumalan voima tulee täydeksi heikkoudessa. Maanjäristysjuttu oli omaa luuloani, mutta kuolemastani puhuessa on jotain muuta kuin luuloa. On ilmestys tullut asiasta ja Jumala puhunut sydämelleni.

Mutta että ylpistävä tieto? Ei. Jumala karsii ylpeyden pois aika pian. Hän kurittaa jokaista lasta jonka ottaa huomaansa, jota Hän rakastaa. Miksi se olisi ylpistävä tieto? Nämä asiat nimittäin ovat ihan täysin luonnollisia minulle, eikä luonnolliset asiat normaalistikaan ylpistä. Jos tulee jotain ihan uutta ja yliluonnollista, etten ole ollenkaan tottunut, rehellisesti sanoen saatan ylpistyä hetkeksi. Sitten Jumala nuhtelee ja teen parannuksen, jos en kuuntele, Hän laittaa minut kovaan kouluun.

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #102 : 17.01.07 - klo:18:33 »
Lainaus käyttäjältä: "uskova"

Ei Aasia ole väärä paikka elää, sanoinhan että on väärä valinta jäädä sinne koska siinä tapauksessa, että he olisivat lähteneet tsunamin ajaksi pois, olisivat he säilyneet elossa.


Totta! Miten typerä valinta tuo todella onkaan, nyt kun sitä oikein miettii?
Miksei kaikki ihmiset tajuaisi väistää katastrofeja varsinkin kun siihen on kerran ratkaisu?
Jos kerran oikealla uskontavalla voi säästää henkikultansa pidempään (+saada taivaspaikan), niin kysympä kaikilta suureen ääneen: Mitä vielä odotamme?
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa hupa

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #103 : 17.01.07 - klo:19:05 »
Uskova: Käsityksesi siitä, että Jumala kuiskii koko ajan kaikkien korvaan, mutta vain harvat ja valitut, kuten sinä itse, osaavat kuunnella, tuntuu kuin tuntuukin meistä muista ylpistelyltä. Meistä, jotka ilman Jumalan lupaa saatamme matkustaa lomailemaan pitkäksikin aikaa.

uskova

  • Vieras
körtit ja helluntailaisuus
« Vastaus #104 : 17.01.07 - klo:21:39 »
Hmm. Olen erittäin hämmentynyt tästä vihamielisen oloisesta suhtautumisesta, koska tuntuu kuin minut käsitettäisiin väärin tässä tapauksessa.

Oikeasta uskontavasta en ole puhunut, vaan Jumalan kuuntelemisesta. En ole myös puhunut mitään sellaista että harvat ja valitut osaavat kuunnella. En minäkään osaa itsessäni mitään. Etsin vain kovasti Jumalan kasvoja, raamatun lupaus on että etsivä löytää. Etsin sitä, että rukoukset eivät olisi vain yksipuolisia samojen pyyntöjen jatkuvaa esittämistä, vaan että oppisin rukoilemaan Jumalan tahtomalla tavalla ja että se olisi kaksipuolista, oikein seurustelusuhde Jumalan kanssa.

Etsiminen jatkuu koska en vieläkään tunnu löytävän aikaa enkä tunnu aina osaavan hiljentyä Hänen eteensä koska maailman huolet tuntuvat välillä tukahduttavan Hänen äänensä sydämeni korvilta. Joka päivä jotain mutta liian vähän aikaa vieläkin vietän Hänen kanssaan kaksinkeskeisessä hetkessä.

On vain tärkeää lukkiutua kammioonsa ja palvoa Jumalaa kuunnellen Häntä, hiljentyen täysin koko sydämellään hetken palvomisen jälkeen, hiljentyä niin ettei ajatukset pyöri jatkuvasti päässä ja ettei sydämen halut olisi muualla kuin Jumalassa.

Sanoohan raamattukin: "senkaltaisia rukoilijoita Isä tahtoo, jotka rukoilevat Häntä Hengessä ja totuudessa". On hassu käännös kyllä, kreikankieli sanoo että "palvovat Hengessä ja totuudessa". Palvonta on vähän niin kuin nuori rakastavainen pari jotka vain katsovat toisiinsa ja ihailevat, ehkä suutelevat, ehkä kertovat rakkaudestaan toista kohtaan, kuitenkin pyyteetöntä ja on halu vain olla toisen seurassa.

Niin ja taivaspaikasta: ainoastaan Jeesuksessa on pelastus, muuhun uskomalla raamattu ei lupaa pelastusta.

Olen ihan neuvoton! On varmaan parempi lopettaa yritys korjata väärinymmärrystä koska se ei tunnu onnistuvan. Suhtautuminen yrityksiini korjata väärinymmärrys vain tuntuu lisäävän väärinymmärrystä. Kai sitten ilmaisussani on jotain pahemman kerran vialla vieläkin.

Enkä tosiaan ylpistele. Olen vain surullinen, koska rakkauteni lähimmäisiä kohtaan tuo sen surun heidän puolestaan. Haluaisin, niin kuin Jumalakin haluaisi, että tuntisimme Hänet. En minäkään vielä tunne, mutta haluaisin että kaikki tuntisivat niin kuin raamattu sanoo. Uskon että Jumala haluaisi myös kaikille meille puhua, haluaisi että kaikki etsisimme Hänen kasvojaan ja elävää suhdetta Hänen kanssaan niin että voisimme enemmän ja enemmän seurustella Hänen kanssaan.