Kirjoittaja Aihe: Siionin virsiin liittyvät muistot  (Luettu 14704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Siionin virsiin liittyvät muistot
« : 19.03.05 - klo:12:00 »
Olisi kiva kuulla, millaisia Siionin virsiin liittyviä muistoja tämän foorumin käyttäjillä on. Ainakin itse olen huomannut, että joihinkin Siionin virsiin kytkeytyy niin vahvasti muistoja joistakin ihmisistä ja erilaisista tilanteista, että aina kun kyseisiä virsiä veisataan nämä muistot palaavat mieleen...

Onko joku virsistä "se meidän mummon lempivirsi" tai tuleeko jostakin virrestä mieleen esim. herättäjäjuhlat, rippileirin iltaveisuut tai sukulaisen hautajaiset tai jokin muu perhejuhla? Liittyykö johonkin virteen ikäviä muistoja?

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #1 : 22.03.05 - klo:12:10 »
Tämä menee ehkä hieman aiheen ohi noin kevytmielisyydessään, mutta isosisko ihmetteli pienenä, että mikäs se on se Mallastie... "muistan murhemiellä / viitoitta Mallastiellä / en tänään kulkenut". Semmosta.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #2 : 22.03.05 - klo:19:22 »
En tiedä onko sopivaa edes mainita miksi erinäinen joukkio repeää täysin 248:n aikana...
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa Mehis

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 11
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #3 : 22.03.05 - klo:19:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Lento"
En tiedä onko sopivaa edes mainita miksi erinäinen joukkio repeää täysin 248:n aikana...


Heh..  :D    252:n alussa tietty porukka repeää myös.   :lol:

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #4 : 22.03.05 - klo:20:02 »
Miksi ei olisi sopivaa mainita? Kyllä virsiin voi liittyä hauskoja ja typeriäkin muistoja, eikä niitä (ainakaan minusta) tarvitse hävetä.

Toki muistoja on myös vakavammista tilaisuuksista, kuten hautajaisista.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #5 : 23.03.05 - klo:19:10 »
Kysy mikko joskus henk. koht vaikka multa, Judelta tai rheespulta...
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa Linko J

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 67
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #6 : 23.03.05 - klo:19:23 »
"Pasuuna jo kohta soittaa Yljän tuloa"? Onko siinä jotain hassua...  :wink:

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #7 : 23.03.05 - klo:20:05 »
Konfirmaatiossa aloitettiin väärä virsi.. Meni hetki ennenkuin vaihdettiin oikeaan... :)
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #8 : 23.03.05 - klo:20:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mehis"
Heh..  252:n alussa tietty porukka repeää myös.


Todella...  :lol:

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #9 : 23.03.05 - klo:23:13 »
Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni"
Konfirmaatiossa aloitettiin väärä virsi.. Meni hetki ennenkuin vaihdettiin oikeaan... :)


Musta tuntuu että taisin olla paikalla. Hyvin te sen vaihdoitte.:) Eipä ole ainakaan tuommoista vielä ennen tapahtunut kun minä olen ollut läsnä :)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #10 : 24.03.05 - klo:11:49 »
Onko se 199 vai 200 missä sanotaan että "Pyyhi ennen nimeni Kirjastasi, Herrani..." Siitä tulee mieleen ne lukuisat perheleirit, kun Paavon pirtissä tuota veisattiin ja mää ihan pelkäsin sitä  :P   (kuten myös sitä joululaulua Nyt käymme joulun viettohon ko siinä "Laps' hankeen hukkuu, unhoittuu." :( ) Ylistaron juhlien tunnusvirrestä tulee myös paljon juttuja mieleen... En nyt muista numeroa mutta mun mumman lempivirsi (Sun armoasi anomaan jne.) on mulle myös tullut rakkaaksi koska huomasin että se teksti on ihan kuin itse olisin sen kirjottanut, tuntuu ihan siltä ko siinä sanotaan. Ja viiminen säkeistö on ihana.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #11 : 17.05.05 - klo:18:29 »
Muistoja vai?

Kyllä noihinkin muutamiin joikhuihin kyllä hyvät muistotkin mahtuu.

Hirveästi en ollut veisaillut ennen riparia, joten kai kaikki muistot liittynevät tavalla tai toisella saareen. Mutta toki muualtakin on. (ympäripyöreää, tiedän)

Yksi muisto nousee tässä mieleen ylitse muiden:
Pyörääliöin kotia kohti synkkänä syys yönä ja ajan kuluksi veisaan (melkoisen kovalla äänellä) Virttä 259 (En Siinain juurella,
pelossa, pimeässä nyt enää värjötä, vaan kuljen Siioniin...)
.
Siinä pyörääliöimässä tajuan yhtäkkiä ilmassa leijuvan pienen tulipallon noin 5m päässä minusta. Tupakan hehkuva päähän se siinä ja sen takana huulipyöreänä seisovaa paikallista nuorisoa.
Ei siinä ollut muuta sanottavaa kuin: "Hyvää Iltaa!"
Ja Ajaa ohi ja jatkaa ( Saan siellä katsoa uudessa elämässä kasvoihin Herran, kirkkautta loistaviin...)veisausta yhtä voimakkaalla ääneellä.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #12 : 17.05.05 - klo:18:58 »
Samoin täällä. Saari on ainut paikka missä on tullut veisattua + muut heris tapahtumat. Joten oma rippileiri tulee mieleen yleensäkin kun veisataan ja sitten jos joku virsi tulee mieleen ihan näin vain niin silloin kaikki saaren kaverit ja ystävät tulevat mieleen. Että virret on kiva asia, muistuttaa ystävistä ketä ei niin monesti vuoden aikana tule näkemään...

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #13 : 17.05.05 - klo:21:36 »
Itselle liittyy moniakin muistoja erilaisiin siionin virsiin, monistakin paikoista. Saaresta, seuroista, virsikirjasta veisattuina... Mitään erityistä tilannetta en nyt jaksa tänne vääntää, ne ovat ainakin minulla sen verran omakohtaisia että tuskin teille aukenevat vaikka kertoisinkin...

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Siionin virsiin liittyvät muistot
« Vastaus #14 : 18.05.05 - klo:09:33 »
Mää oon veisannu vaikka miten palijo. Tuli mieleen ko joku kesä vuonna kivi joskus kesäkuussa mää "harjottelin herättäjäjuhlia varten", äitin kanssa veisasin kesämökin parvella. Ko oli ikävä herättäjäjuhlille :?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna