Kirjoittaja Aihe: Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006  (Luettu 37889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #60 : 19.07.06 - klo:10:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
niin kertokaa vaikka monesko olette itse kuvassa.


Toinen oikealta.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #61 : 19.07.06 - klo:11:59 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Vuoroveisuut meni kuoron tasolla. Kansa ei päässyt niin korkealle.


Ei pidä paikkaansa. Yhtäkin biisiä laskettiin terssillä juhlakansan vuoksi. Muut virret olivat samalta korkeudelta kuin Siionin virsien nuottipainoksissa. Korkeimmillaan stemmat menivät 2-viivaiselle c:lle, mikä kuuluu ihan normaaliin ihmisen lauluäänialueeseen. Jos biisejä alettaisiin kovasti laskemaan, ne menisivät niin mataliksi, että niitä olisi vaikea laulaa, sekä juhlakansan, että esim. bassojen ja alttojen, joiden stemmat on useimmiten matalat. SV:ssä kun on usein aika laaja ambitus, siis se väli, mikä on alimman ja ylimmän äänen välillä. Mun mielestä on mukava laulaa Siionin virsiä niiden "oikealta" (=kirjoitetulta) korkeudelta kuin matalammalta, koska silloin ääni saa vapaasti kulkea eikä sitä tarvitse painaa matalimmissa kohdissa. Varsinkin veisuissa on tapana lähteä virret ihan liian matalalta, eikä kukaan pysty laulamaan niitä. Olikohan se pari vuotta sitten Ylistarossa, kun nuorten yöveisuissa aloitettiin joku virsi ihan järjettömän matalalta, niin että se meni monilla vaan ihan tirskumiseksi, kun ei pystytty laulamaan. Yhteisvoimin Miinan kanssa aloitettiin toinen säkeistö terssin tms. ylempää eikä mennyt kauaa kun koko kirkko veisasi jo uudesta sävellajista. Ei pidä ajatella, että jotkut kappaleet ovat liian korkeita, niihin vaan pitää tottua ja antaa mennä, kyllä rahkeita riittää kyllä ihan varmasti jokaisella!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Kuva
« Vastaus #62 : 19.07.06 - klo:12:18 »
Koko oikea reuna on minun ruhoani.
Seppos
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #63 : 19.07.06 - klo:12:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
niin kertokaa vaikka monesko olette itse kuvassa.


etuvasen

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #64 : 19.07.06 - klo:15:57 »
Eturivin keskimmäinen.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Re: Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #65 : 19.07.06 - klo:22:22 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Vuoroveisuut meni kuoron tasolla. Kansa ei päässyt niin korkealle.


Ei pidä paikkaansa. Yhtäkin biisiä laskettiin terssillä juhlakansan vuoksi. Muut virret olivat samalta korkeudelta kuin Siionin virsien nuottipainoksissa. Korkeimmillaan stemmat menivät 2-viivaiselle c:lle, mikä kuuluu ihan normaaliin ihmisen lauluäänialueeseen. Jos biisejä alettaisiin kovasti laskemaan, ne menisivät niin mataliksi, että niitä olisi vaikea laulaa, sekä juhlakansan, että esim. bassojen ja alttojen, joiden stemmat on useimmiten matalat. SV:ssä kun on usein aika laaja ambitus, siis se väli, mikä on alimman ja ylimmän äänen välillä. Mun mielestä on mukava laulaa Siionin virsiä niiden "oikealta" (=kirjoitetulta) korkeudelta kuin matalammalta, koska silloin ääni saa vapaasti kulkea eikä sitä tarvitse painaa matalimmissa kohdissa. Varsinkin veisuissa on tapana lähteä virret ihan liian matalalta, eikä kukaan pysty laulamaan niitä. Olikohan se pari vuotta sitten Ylistarossa, kun nuorten yöveisuissa aloitettiin joku virsi ihan järjettömän matalalta, niin että se meni monilla vaan ihan tirskumiseksi, kun ei pystytty laulamaan. Yhteisvoimin Miinan kanssa aloitettiin toinen säkeistö terssin tms. ylempää eikä mennyt kauaa kun koko kirkko veisasi jo uudesta sävellajista. Ei pidä ajatella, että jotkut kappaleet ovat liian korkeita, niihin vaan pitää tottua ja antaa mennä, kyllä rahkeita riittää kyllä ihan varmasti jokaisella!


Joo, no mulla oli huono päivä sitten siinä suhteessa. Ei vaan kulkenut. Innolla odotin vuoroveisuita, mutta petyin, kun en päässyt mukaan. En kai  ollut vapautunut, oli kireyttä, jotain henkistä laatua siinä täytyi olla.

Olen usein seuroissa aloittanut virret vaimoni mielestä liian korkealta. Ilmeisesti, kuten äitini sanoo, että olen herkkä poika, 'feelikset' (=fiilikset) vaikuttavat yllättävästi. Itsekään ei huomaa omaa kireyttään.
Yllättävä kokemus on, että tuttu virsi saa mennä kuinka korkealta tahansa ilman kireyttä, mutta oudompi ei ollenkaan.
Vuoroveisuiden virret olivat tuttuja. Siitä ei selitys löydy.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Re: Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #66 : 20.07.06 - klo:11:29 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Ja sitten voitaisiin jatkossa ajatella kunnon sisätilojakin ja jotain teemaa ja alustajaa... Mitä ensi talven aikana tulee esille.


............................................................................................................................... :)


.


Kauhanen T olisi kiinnostava alustaja.


{Lähden mökille. Palaan sunnuntaina 30.7.}


.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Rheespu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #67 : 20.07.06 - klo:12:53 »
Juu. Körttifoorumitapaamiset jatkukoon ensi juhlilla viimeistään. Enemmän tiedotusta kokoontumisesta (ja yleensä koko foorumista), mutta tönkkövirallisuutta karttaen.

Tuossa Liisan kuvassa olen kolmas oikealta olkihattuineni ja tuskin "jude" pahastuu, jos paljastan hänen olevan tuo tonen punapaitainen feeniksi vieressäni/takanani.
Hän nosti selkäänsä paperisiivet
-ja lensi pois

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Re: Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #68 : 20.07.06 - klo:13:03 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Joo, no mulla oli huono päivä sitten siinä suhteessa. Ei vaan kulkenut. Innolla odotin vuoroveisuita, mutta petyin, kun en päässyt mukaan. En kai  ollut vapautunut, oli kireyttä, jotain henkistä laatua siinä täytyi olla.

Yllättävä kokemus on, että tuttu virsi saa mennä kuinka korkealta tahansa ilman kireyttä, mutta oudompi ei ollenkaan.
Vuoroveisuiden virret olivat tuttuja. Siitä ei selitys löydy.


Joo, ja onhan ne vuoroveisuut sikäli aika aamusta, että ääni ei ole kunnolla ehtinyt auetakaan, ellei ole jo esim. aamuseuroissa ehtinyt veisaamaan. Sillä on yllättävän paljonkin tekemistä lauluäänen kulkemiseen.

Mulla taasen oli vaikeuksia oppia virsi 217, vaikka sitä ollaan kuorossa vaikka kuinka monta kertaa laulettu. En tajua mikä siitä tekee niin vaikeasti hahmotettavan, mutta itse jouduin turvautumaan nuottien katsomiseen joka kerta kun sitä laulettiin. Yleensähän melodian oppii suht. nopeasti, ainoastaan sanoja pitää katsoa, mutta tässä virressä melodia ei kyllä takertunut päähän millään. Hienoa, jos joku tiesi virren jo entuudestaan! Sitä ei ymmärtääkseni niin paljoa yleensä veisata.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #69 : 20.07.06 - klo:13:07 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
No jopas nyt jotakin... Olisit tullu Miinan kanssa saunomaan ja grillaamaan tai rimputellut puhelimella. Tai tuu ens lauantaina Sodankylään omaisten vierailupäivänä piipahtamaan 8)


Sodankylään, sinnekö asti parka jouduit! Jaksamista sinne, mites me nyt täällä foorumilla pärjätään, kun sä et pääse tänne kuin tosi harvoin!

Kauhanen T

  • Vieras
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #70 : 20.07.06 - klo:15:15 »
Hienoja kuvia. Miitin takia olisin juhlille voinut lähteäkin, mutta oli muuta.

Lainaus käyttäjältä: "Rheespu"
tuskin "jude" pahastuu, jos paljastan hänen olevan tuo tonen punapaitainen feeniksi vieressäni/takanani.

Ja eikös hänestä vasemmalle ole Jaakkoopuukkoo?

Lainaus käyttäjältä: "satman"
Ja sitten voitaisiin jatkossa ajatella kunnon sisätilojakin ja jotain teemaa ja alustajaa... Kauhanen T olisi kiinnostava alustaja.

Minä olen ollut jo täällä niin paljon äänessä... eikö ajateltaisi mieluummin jotain nollan viestin kirjoittajaa? He kai ovat parempia puhumaan kuin kirjoittamaan. Minä en tiedä olenko hyvä kirjoittamaan, mutta taatusti parempi kirjoittamaan kuin puhumaan!

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #71 : 22.07.06 - klo:17:53 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
No jopas nyt jotakin... Olisit tullu Miinan kanssa saunomaan ja grillaamaan tai rimputellut puhelimella. Tai tuu ens lauantaina Sodankylään omaisten vierailupäivänä piipahtamaan 8)


Sodankylään, sinnekö asti parka jouduit! Jaksamista sinne, mites me nyt täällä foorumilla pärjätään, kun sä et pääse tänne kuin tosi harvoin!
Hyvin ootte näkyny pärjäävän. JPr/LapJP/1.Jk on tällä hetkellä osoite, laita eteen Alokas Kälviä sekä perään Sodankylä ja postinumero. Mielellään hajuveden tuoksuisia kirjeitä kiitos!

Juu, kerkesinpä itsekin miittiin. Tuossa Liisan vieressä pälyilen ohi kamerasta...

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #72 : 22.07.06 - klo:21:06 »
No nyt taitaakin olla jo yhtä vaille kaikki foorumilaiset tunnistettu!  :lol:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #73 : 02.11.06 - klo:20:18 »
Menneen kesän muistoissa...
Lämmön ja virren
tuulien auringon
körttipukujen puheiden
ystävien joukossa.

Pimeän ja kylmän halki
Lahteen
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #74 : 03.11.06 - klo:23:44 »
Jees ja me mennään Lahteen ja satmannin oheistuksella siellä tulee 50 000 armon ikävää etsivää ihmistä. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä