Kirjoittaja Aihe: Hulluko olen? -Ihmeparantumiset  (Luettu 23202 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pete

  • Vieras
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« : 23.04.05 - klo:14:59 »
Saanko kysyä teiltä yhden erittäin vakavan kysymyksen? Olenko mielestänne hullu koska rakastan Jeesusta ja rukoilen Häntä?
http://www.vapauteen.com/todistuksia.html
 :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #1 : 23.04.05 - klo:16:58 »
Taitaapi olla kusetusta koko homma...

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Re: Hulluko olen?
« Vastaus #2 : 24.04.05 - klo:01:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete"
Saanko kysyä teiltä yhden erittäin vakavan kysymyksen? Olenko mielestänne hullu koska rakastan Jeesusta ja rukoilen Häntä?
http://www.vapauteen.com/todistuksia.html
 :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:


Vastaan: Ehkä.

Ihmeparantumiset ovat mielenkiintoinen asia. Mietin joskus rukoilemista siltä kantilta, että miten ihminen voi olla sellaisessa asemassa, että voi antaa ohjeita Jumalalle? Kysymys on retorinen, mutta minkä funktion se jättää rukoilemiselle? Jotakin ihmiseen itseensä liittyvää varmastikin.

Tässäkin valossa ihmeparantumiset tuntuvat jotenkin arvoituksellisilta. Miksi Jumala päättää/päättäisi jossakin tietyssä kohtaa toimia "suoraan", kun Hän toimii jatkuvasti joka puolella meille luonnollisilta tuntuvien lakien kautta? Ja jos näin toisaalta on, niin mitä ihmettä siinä on?

Tämmöisiä vain tässä joskus mietin.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #3 : 27.05.05 - klo:15:49 »
Nämä siis on näitä juttuja.

Kerran kuulin todistuksen jossa joku jolla oli (en nyt muista nimeä), mutta jonkinlainen aivojen rappeuma tauti. Sellainen jossa aivot rappeutuvat kerta kerran jälkeen. Tämä tuntemani ihminen olikin vähän sairas ja jutut oli joskus sen tasoisia. (Tarkoitukseni ei ole halventaa ketään. Pyydän etukäteen anteeksi mahdollista ilmaisuani.)

Siis aivojen rapeutumaa sairastavan ihmisen puolesta rukoiltiin (eräässä Tampereen ympäristössä ollevassa kirkossa jossa joitakin vuosia sitten kokontui sellainen porukka entisen johtajansa johdolla) ja sitten väitettiin saurauden hävinneen ja parantuneen. Ymmärsin että aivot palautuu "normaaliksi". Tästä todistettiinkin jossain tilaisuudessa. Ja jonkin ajan päästä kyseisessä ihmisessä ei ollut mitään näkyvää merkkiä (en siis huomannut, että keskustelun taso olisi mitenkään muuttunut). Asiaa ei tietenkää kokouksissa koskaan korjattu. Tuntui vähän kusetukselle... Oliko siis mitään parantumista koskaan tapahtunutkaan vai oliko sairaus parantunut ja myöhemmin uusinut ja jatkanut siitä mihin jäätiin????

En oikein ymmärrä mitä tapahtui ja miksi?  :?

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #4 : 27.05.05 - klo:20:06 »
Ihmeparantumisista Jyväskylän helluntaisrk:n yksi jäsen: http://www.jklhelluntaisrk.fi/index.php?ib=artikkelit&kid=5

Osan hänen viittaamistaan lääkäreistä tunnen ihan oikeasti.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #5 : 27.05.05 - klo:20:22 »
Edelleenkin näistä ihmeparantumisista samaa mieltä kuin alunperinkin, kusetusta koko homma. Poppamiehet ja shamaanit voi minunpuolestani jättää elokuviin ja lastensatuihin, ja nämä ihmeparantumiset kuuluvat samaan kastiin. Ei kai kukaan täysijärkinen oikeasti voi väittää parantuneensa syövästä, koska uskoi Jeesukseen? Usko antaa voimaa ja jaksamista, toivon siitä että joskus asiat ovat vielä paremmin. Ei se kuitenkaan syövästä paranna...

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #6 : 27.05.05 - klo:20:55 »
(Siltä varalta, että joku ei tuota linkkiäni seuraa, niin kerron oman mielipiteeni: Ihmeparantumiset ovat HYVIN harvinaisia. Karismaattinenliike vetelee hatusta parantumisia, jotka loppuvat parkkipaikalle useimmiten.)

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #7 : 27.05.05 - klo:22:03 »
Minä en henkilökohtaisesti pidä minkään helluntaiseurakunnan sivustoja missään määrin luotettavana lähteenä, oli siellä sitten viitattu oikeisiin lääkäreihin tai tohtori Sykeröön...

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #8 : 27.05.05 - klo:22:15 »
m.k., jos olisit lukenut tuon sivuston, niin tietäisit, että tutkijat eivät olleet löytäneet yhtään todellista ja todistettua ihmettä, vaikka kuinka yrittivät löytää niitä.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #9 : 30.05.05 - klo:11:31 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
...kukaan täysijärkinen oikeasti voi väittää parantuneensa syövästä, koska uskoi Jeesukseen? Usko antaa voimaa ja jaksamista, toivon siitä että joskus asiat ovat vielä paremmin. Ei se kuitenkaan syövästä paranna...


Pieni tarkennus. Harvat varmaankaan väittävät (tai kai niitäkin liikkeitä on), kenenkään parantuvan USKOSTA. Useimmiten siinä kyllä annetaan edes teoriassa kunnia Jumalalle.

Mä tiedän monia jotka väittävät kokeneensa parantumisen. Mutta sitten se taitaa unohtua, eikä sitä enää muisteta tai sitten parantumista ei olekaan tapahtunut. En tiedä  :? Kuten edellä kertomani tapaus aivorappeutuneesta jollei aivot palasi takaisin päähän terveenä :?:   :?:   :?:

Vaikka en olekaan tavannut ihmistä joka olisi IHAN OIKEASTI parantunut moisessa kokouksessa, niin silti uskon, että JUMALA HALUTESSAAN VOI PARANTAA! Mutten tiedä miksi sellainen on kuitenkin hyvin hyvin hyvin harvinaista.

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #10 : 30.05.05 - klo:15:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Lumi"
Pieni tarkennus. Harvat varmaankaan väittävät (tai kai niitäkin liikkeitä on), kenenkään parantuvan USKOSTA. Useimmiten siinä kyllä annetaan edes teoriassa kunnia Jumalalle.


Nyt tulee insider juttua. Olen ollut karismaattisen liikkeen sisällä, joten otanpa sitten sieltä omat muistoni taas esiin...

Tarkennuksen tarkennus: Harva parannusta korostava ryhmä kieltää sen, että joko "saarnaajan" tai ihmisen oma usko parantaa. Useimmiten asia esitetään näin: Jos et ole tarpeeksi (tai seurakuntasi ei ole, tai tilaisuudessa olevat ihmiset eivät ole) pyhä/nöyrä/kuuliainen/uskova/tms, niin et parane. He eivät julista, että paraneminen tulee armosta, vaan he julistavat, että paraneminen tulee ihmisten omasta pyhyydestä. Jumala ei kuule niitä, joilla on jotain vikaa. Armoa siis heillä ei ole, vaan vaatimus täydellisestä pyhyydestä.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #11 : 31.05.05 - klo:15:07 »
Siis pitää vain uskoa enemmän ja lopettaa synnin tekeminen. Ja jos käy jonkun oikein vaikutusvaltaisen esirukoilijan juttusille, niin ehkä sitä sitten paranee???

En tajua sitä, että miksi pitäisi mennä jonkun rukousGurun luo rukoiltavaksi että Jumala kuulisi paremmin. Miksi Jumala ei paranna vaikka yksin rukoilevaa jos on parantaakseen?

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #12 : 31.05.05 - klo:16:12 »
Pistetään neljä kirjainta peräkkäin ja saadaan vastaus: R, A, H ja A. Ei kait tuo muulla selity. Toisaalta myös nämä n.s. Suuret Gurut ovat niin taitavia manipuloijia, että he saavat hurmosilmiöt esiin. Suuri Melu on tärkeämpi Pyhän Hengen ilmenemismuoto kuin hyvä opetus, joten tyyppi, joka sellaista sasa aikaan, on kunnon PH:n lähettiläs.

Suomeen on roijattu useaan kertaan USAsta äijää, joka kieltää Kolminaisuuden. Kolminaisuus taas on kristillisen uskon kulmakivistä yksi tärkeimmistä. Mm. sovitus armosta usein joudutaan kadottamaan, kun kadotetaan kolminaisuus. Mutta miksi tuota äijää tänne tuodaan? Koska hän saa Ison Melun aikaan ja hänen tilaisuuksissaan ihmiset "parantuvat" (ainakin hetkeksi).

Voisin kertoa paljon muutakin tämän nykyisen karismaattisen liikkeen taustalta, mutta jätän sen väliin. Siihen liittyy paljon sellaista, joka on osa minua ja hengellistä kasvuani. Toisaalta myös saatan tahattomasti mustamaalata sellaisia, joita en halua loukata ja joita arvostan oikeasti.

Ehkäpä kuitenkin tässä tarvii hieman paljastaa omaa motiiviani ja taustaani, kun arvostelen "parantajia". Eli lyhyt lainaus yhdestä tekstäni:
Lainaus

Sitten alko vapaakirkon oma linja lipsumaan joissain asioissa. Vapaakirkon valtavirtaan alettiin tuomaan ilman kritiikkiä menestysteologiaa. Suhtaudun menestysteologiaan ja äärikarismaattisuuden hyvin voimakkaalla tunteella. Näin 1990-luvun liikehdinnän ja näin, kuinka kaameata jälkeä se teki ihmisiin. 1990-luvun liikehdinnässä ei vielä ollut parantuminen ja menestyminen kovinkaan suuressa roolissa. Monissa sielunhoitokeskusteluissa tuli aika selvästi, että "eräät parantajat" terveyttä luvatessaan rikkoivat ihmisiä aika totaalisesti. Terveyttä luvattiin, kunhan vain ihminen teki jotain sen eteen - uhrasi enemmän, nöyrtyi, oli kiltisti, uskoi paremmin, arvosteli vähemmän jne. Saarnaajat unohtivat, että vasta Ilm 21:ssa kaikki lupaukset täytetään sen sairaimmankin ihmisen kohdalla. Jumalan lupaukset muutetaan aika totaalisesti koskevaan vain maallista elämää ja Jumalan toiminta laitetaan riippumaan meidän teoista.


http://www.lysti.net/teme/pmwiki.php/Hengellinen/Luterilaiseksi

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Anonymous

  • Vieras
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #13 : 31.05.05 - klo:17:28 »
Wau Teme, olipa ihana lukea tuo "todistuksesi". Melkein tuli tippa linssiin.

Yksi syy itselleni miksi olen "kääntynyt" körtiksi on se, että olen varsin allerginen tänä päivänä tuolle Suurelle Melulle. On vaikea olla kokouksissa paikalla jossa rukoillaan ja huudetaan hallelujaa. Tai vaikka ihan vaan rukoillaan... Herännäisyydessä on niin mukavan rauhallista ja turvallista rukousta. Saa vaan istuta seurapenkillä ja olla!

Kerran kuuntelin yhtä rukousta, jossa joka kolmas sana oli Herra. Kiitos HERRA tästä päivästä, HERRA, että me HERRA saadaan olla HERRA sun kasvojes edessä HERRA. Ja volumi vaan kasvoi koko ajan...

Poissa Lumi

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 35
Hulluko olen? -Ihmeparantumiset
« Vastaus #14 : 31.05.05 - klo:17:29 »
toi olin äsken mä, olin vain kirjautunut ulos?