Kirjoittaja Aihe: Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!  (Luettu 18468 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #30 : 14.01.08 - klo:16:13 »
Summittaisten sutkautusteni takana on pieni harmistumiseni siitä, että en ymmärrä täysin, mitä tarkoitat vihjauksilla: 'katsoa peiliin ja kysyä onko kaikki hyvin', 'havainnoida itse kukin tuntemuksensa mukaan' tai 'enenevässä määrin vesittymässä'. Minusta tuntuu, että jotain tärkeää jää sanomatta suoraan. Siksi yritän härnätä esiin varsinaista asiaa.

Benkku

  • Vieras
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #31 : 14.01.08 - klo:16:24 »
Arvoisa juHOMA4, 12.01.2008 sanoit että jätäisimme lampaat rauhaan ja minä pahoittelin asiaa että ajatukseni ja kirjoitukseni karkasi aivan väärälle polulle.
14.01.2008 kirjoitat " Enemmän olen huolestunut tästä rakkaasta Hengellisestäkodistamme Herännäisyydestä. Se on enenevässä määrin Vesittymässä. "  Tällöin minun on kysyttävä, mitenhän tämä liittyy Tampereen piispan vaaleihin.

Minulla muuten on se peili särkynyt jo ajat sitten,parhaillaan liimaillen sitä kasaan, jos vaikka sieltä löytyisi äijä. Toiseksi minä en kyllä itse ole huutelemassa geeneistäni tai suvustani saatika mistään muustakaan.Mutta jokainen saa taapertaa ja ilmaista itseänsä niin kuin haluaa, kaikella kunnioituksella.

Sillä minun pää taipuu maata kohti ja nöyrästi.

ps.Niin,että miten oli ne piispan vaalit.

jUHOMA4

  • Vieras
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #32 : 14.01.08 - klo:17:17 »
Piispan vaalit sinänsä ovat selvät, eikä me niihin voida vaikuttaa. Luotan, että oikea henkilö tulee aikanaan valituksi.
Mitä vesittymiseen tulee, jos ette sitä missään näe, se on hyvä asia.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #33 : 14.01.08 - klo:18:14 »
Benkku, ystävyydellä: Miten aitoa on, kun sanot, että pääni painuu alas ja nöyrästi. Eikös toisten pidä huomata tuo. Toisaalta: on tässä itse kukin joskus ikään kuin nurkkaan ahdistettuna joutunut itseään kehumaan. Piilevästikin.


  Mutta itse asiaan: Jos olisin yht´äkkiä ollut vaikkapa oriveteläinen opettaja ja oikeutettu Markku Koivistoa äänestämään Tampereen piispanvaaleissa, niin ehkäpä en häntä äänestäisi. Mutta kyllä Koiviston ehdokkuus aiheutti sen, että Tampereen tulevaa piispanvaalia seuraan herpaantumattomalla mielenkiinnolla. Koivistolle kiitos tuosta mielenkiintolisästä!

Benkku

  • Vieras
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #34 : 14.01.08 - klo:18:51 »
Hyvä,Kalistaja. " Sillä minun pää taipuu maata kohti ja nöyrästi. "
Ei ole päivää jolloin ei itse kehuni ja pätemisen tarve tulisi esiin. Mutta joka kerta on sitä vain nöyryttävä uudestaa ja uudestaan ja pääni painuu aina vain raskaamin alas. Aitoudesta en tiedä kun en osaa sitä mitata enkä usko että kukaan mukaan, paitsi Kristus.

Mutta,mutta.
Markku Koivistosta ja hänen tukijoukoista oli eilen lyhyt uutisointi tv:ssä, taisi olla Mtv3 kymmenen uutisissa. Oli meininki vähän niin kuin ison veden takana.
Henkilökohtaisesti nousi verenpaine koko teatteria katsoessa, tämä on minun henkilökohtainen mielipide.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #35 : 14.01.08 - klo:19:49 »
Koiviston kampanjointi tuntuu tosiaan oudolta ja suunnatulta ohi varsinaisten valitsijoiden. Intoa tuntuu kyllä riittävän sen verran, ettei nokialaisuuden vesittymisestä tunnu olevan vaaraa. Käykö arkikörttejä tuollainen määrätietoisuus kateeksi?

jUHOMA4

  • Vieras
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #36 : 15.01.08 - klo:10:50 »
Onko olemassa myöskin PYHÄKÖRTTI   :?:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #37 : 15.01.08 - klo:11:59 »
Onhan arkinenkin körtti toki pyhä. Vastakohta arjelle on juhla.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #38 : 15.01.08 - klo:12:15 »
Palataanpa taas otsikkoon sinänsä kiehtovasta ja näppärästä keskustelusta, jota tuossa ihan tässä tämän "laatikon" yllä on.

    Eli että: Käykö Tampereen piispanvaaleissa niin, että Tampereen tuomiorovasti Olli Hallikainen ja Nokia Mission Markku Koivisto "syövät" toistensa ääniä - miehet ovat jokseenkin samoilta nurkilta, alueelliset asiat vaikuttavat siinä missä mielipide-erotkin.

    Eli takaa voi tulla vaikkapa Lapuan hiippakunnan hiippakuntasihteeri Eija Harmanen.

    Mitäs jos nyt saadaan naispiispa. Ei paha, ei paha...

jUHOMA4

  • Vieras
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #39 : 15.01.08 - klo:13:41 »
Olisipa se hienoa saada Hiippakuntaamme Naispiispa.  
Olisi heti yksi kipupiste vähemmän kirkossamme.
Penalta kysyisin vielä. Onko Sinun mielestäsi sitten "Arkikörttejä ja Juhlakörttejä"   :?:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #40 : 15.01.08 - klo:15:31 »
Katso peiliin herättäjäjuhlilla ja viikon päästä kotona; huomaatko eron?

jUHOMA4

  • Vieras
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #41 : 15.01.08 - klo:15:53 »
Paljon kiitoksia neuvosta,joka ei kylläkään ollut vastaus kydymykseeni.
Olen käynyt Herättäjäjuhlilla n. 60 kertaa. Ensimmäisen kerran Raudaskylässä 1940.   Enkä vieläkään saa vastausta, edes peiliin katsomalla.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #42 : 15.01.08 - klo:16:59 »
Arkisin olen arkiminä ja juhlassa olen juhlaminä. Talvella olen talviminä, keväällä kevätminä, kesällä kesäminä ja syksyllä syksyminä. Nyt olen jokseenkin hämmentynyt, kun säätilasta ei oikein osaa päätellä vuodenaikaa.

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #43 : 15.01.08 - klo:19:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Arkisin olen arkiminä ja juhlassa olen juhlaminä. Talvella olen talviminä, keväällä kevätminä, kesällä kesäminä ja syksyllä syksyminä. Nyt olen jokseenkin hämmentynyt, kun säätilasta ei oikein osaa päätellä vuodenaikaa.

Minuus tuolla hyhmässä. Minuus koettuna sen mukaan mitä ulkoisesti tapahtuu. Jännittävän voimakas luonnonvaikutus.
(Ohi aiheen ja ojaan)
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

jUHOMA4

  • Vieras
Koivisto ehdolla Tampereen piispaksi!
« Vastaus #44 : 16.01.08 - klo:08:09 »
Toivotaan, että tulemme toimeen oman "minän" kanssa, niin arjessa kuin juhlassa ja silloinkin , kun olemme "hämmentyneitä"    (esim. Piispanvaalissa)
Eilispäivän mietelause radiossa:  "Mitä et voi estää, se täytyy kestää"
Näin ajattelin viimeyönä , kun satuin heräämään.   :roll: