Kirjoittaja Aihe: Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja  (Luettu 11250 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kristitty

  • Vieras
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #15 : 08.11.07 - klo:09:33 »
rukoillaan myös ampujan perheen puolesta.hekin ovat uhreja.näissä asioissa on parasta hakea turvaa ja lohtua itsekunkin herrastamme jeesuksesta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #16 : 08.11.07 - klo:10:23 »
Lainaus käyttäjältä: "kristitty"
rukoillaan myös ampujan perheen puolesta.hekin ovat uhreja.näissä asioissa on parasta hakea turvaa ja lohtua itsekunkin herrastamme jeesuksesta.


Tämä on yllättävän tärkeä asia. Tehkäämme näin.

En saa tuta Tuusulan tunnelmia ennen kuin illalla kun palaamme kotiin Irlannista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #17 : 08.11.07 - klo:11:07 »
Oliko se nyt A-talk vai joku muu ohjelma eilen, kun haastateltiin jotain ammattilaista (ehkä psykologi?), joka sanoi, että tällaisiin on mahdollista puuttua etukäteen, mutta tavallisen ihmisen on vain niin vaikea huomata merkkejä ajoissa tai ottaa niitä tosissaan. Myönnän itsekin, että olen aika immuuni nettiviesteille. Ei ole hyvä tilanne tämäkään. Meidän pitäisi vain jotenkin oppia ottamaan tosissaan ja ylipäätään huomaamaan lähimmäisemme hätä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

kristitty

  • Vieras
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #18 : 08.11.07 - klo:11:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Oliko se nyt A-talk vai joku muu ohjelma eilen, kun haastateltiin jotain ammattilaista (ehkä psykologi?), joka sanoi, että tällaisiin on mahdollista puuttua etukäteen, mutta tavallisen ihmisen on vain niin vaikea huomata merkkejä ajoissa tai ottaa niitä tosissaan. Myönnän itsekin, että olen aika immuuni nettiviesteille. Ei ole hyvä tilanne tämäkään. Meidän pitäisi vain jotenkin oppia ottamaan tosissaan ja ylipäätään huomaamaan lähimmäisemme hätä.
olen samaa mieltä kanssasi veljeni jeesuksessa.

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #19 : 08.11.07 - klo:12:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Oliko se nyt A-talk vai joku muu ohjelma eilen, kun haastateltiin jotain ammattilaista (ehkä psykologi?), joka sanoi, että tällaisiin on mahdollista puuttua etukäteen, mutta tavallisen ihmisen on vain niin vaikea huomata merkkejä ajoissa tai ottaa niitä tosissaan. Myönnän itsekin, että olen aika immuuni nettiviesteille. Ei ole hyvä tilanne tämäkään. Meidän pitäisi vain jotenkin oppia ottamaan tosissaan ja ylipäätään huomaamaan lähimmäisemme hätä.

Minä ymmärsin niin, että hän tarkoitti juuri tuota mitä sanoit viimeisessä lauseessasi, ei niinkään sitä, että pitäisi olla tarkempana nettihörhöilyjen suhteen. Huomata lähimpien hätä ja auttaa.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #20 : 08.11.07 - klo:19:15 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva-kaisa"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Oliko se nyt A-talk vai joku muu ohjelma eilen, kun haastateltiin jotain ammattilaista (ehkä psykologi?), joka sanoi, että tällaisiin on mahdollista puuttua etukäteen, mutta tavallisen ihmisen on vain niin vaikea huomata merkkejä ajoissa tai ottaa niitä tosissaan. Myönnän itsekin, että olen aika immuuni nettiviesteille. Ei ole hyvä tilanne tämäkään. Meidän pitäisi vain jotenkin oppia ottamaan tosissaan ja ylipäätään huomaamaan lähimmäisemme hätä.

Minä ymmärsin niin, että hän tarkoitti juuri tuota mitä sanoit viimeisessä lauseessasi, ei niinkään sitä, että pitäisi olla tarkempana nettihörhöilyjen suhteen. Huomata lähimpien hätä ja auttaa.


Niin juuri tarkoitin. Tuo netti-immuniteetti oli omaa pohdintaani, jonka vain ajattelin samaan viestiin laittaa sen jälkeen, kun olin sen haastateltavan mielipiteen laittanut. Anteeksi, jos se sotkee tekstiä, mutta viesti nyt tuskin kuitenkaan siitä oleellisesti muuttuu.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #21 : 09.11.07 - klo:06:21 »
Lainaus käyttäjältä: "eeva-kaisa"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Oliko se nyt A-talk vai joku muu ohjelma eilen, kun haastateltiin jotain ammattilaista (ehkä psykologi?), joka sanoi, että tällaisiin on mahdollista puuttua etukäteen, mutta tavallisen ihmisen on vain niin vaikea huomata merkkejä ajoissa tai ottaa niitä tosissaan. Myönnän itsekin, että olen aika immuuni nettiviesteille. Ei ole hyvä tilanne tämäkään. Meidän pitäisi vain jotenkin oppia ottamaan tosissaan ja ylipäätään huomaamaan lähimmäisemme hätä.

Minä ymmärsin niin, että hän tarkoitti juuri tuota mitä sanoit viimeisessä lauseessasi, ei niinkään sitä, että pitäisi olla tarkempana nettihörhöilyjen suhteen. Huomata lähimpien hätä ja auttaa.


Itte otin kantaa ja yritin laittaa järkeä yhelle porukalle eräässä internet palstassa.

siellä se porukka oli avoimen rasista ja väkivaltaa lietsovaa.
Pistää pikkasen ajattelemaan, että tulisiko mennä sekaan vaan kaikenlaisten hörhöjen foorumeille ja yrittää saada jotain ajattelemista toisenlaisestakin mallista elää ja ajatella ja ratkoa ongelmia.

On kaikenlaisia avoimen sekaisia palstoja ja aina välillä käyn laittaa kommenttia, että rasismi on tyhmää ja perustelen sitä, mutta saastaahan ja herjauksia sieltä saa takaisin, mutta toisaalta haittaneeko tuo.

Jotenkin tälläiset valvotut foorumit ovat hyviä, sillä ne missä voi yhtytyä ja saada tukea sairaisiin mielipiteihinsä ovat ne joista tollaset ampumiset kumpuaa.

Juu ja osanottoni suureen suruunne omaiset ja uhrien omaiset .
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #22 : 09.11.07 - klo:11:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Itte otin kantaa ja yritin laittaa järkeä yhelle porukalle eräässä internet palstassa.

siellä se porukka oli avoimen rasista ja väkivaltaa lietsovaa.
Pistää pikkasen ajattelemaan, että tulisiko mennä sekaan vaan kaikenlaisten hörhöjen foorumeille ja yrittää saada jotain ajattelemista toisenlaisestakin mallista elää ja ajatella ja ratkoa ongelmia.

On kaikenlaisia avoimen sekaisia palstoja ja aina välillä käyn laittaa kommenttia, että rasismi on tyhmää ja perustelen sitä, mutta saastaahan ja herjauksia sieltä saa takaisin, mutta toisaalta haittaneeko tuo.



Hyvä, että edes joku jaksaa. Itse olen joskus harrastanut tuota mm. suomi24-palstalla, joka tosin ei ole pahimpia tapauksia lähellekään. Sielläkin jo into aikanaan loppui, kun sateli vaikka mitä vastaan ilman perusteluja ja nykyisin käynkin lähinnä lukemassa jotain keskustelua, jos sitäkään. Asiallisesta keskustelusta ei tietoakaan.

Itse ajattelen, että hyvä vain jos joku jaksaa takoa järkeä päähän. Minusta on niin sääli, että ihmiset yllyttävät toisia väkivallan tekoihin. Tämäkin tapaus oli näköjään kypsynyt pitkän työn tuloksena. Tänään luin ekan kerran Savon Sanomista siteerattuja Linkolan ajatuksia. En ollut ennen kuullutkaan koko ihmisestä, mutta järkytyin ajatuksista. Miten ihminen voi olla noin kylmä. Jos kotona on tuollaista ajatusmaailmaa ihannoitu ja vielä nuori vetäytyy syrjään ja hakee kyseenalaisilta historian henkilöiltä ja järjestöiltä ajatuksia maailmankatsomuksensa rakentamiseen, niin tuloksen ymmärtää ehkä vähän paremmin. Eilinen keskusteluohjelma tv:ssä oli mielenkiintoista katsottavaa, kun siinä käsiteltiin asiaa monelta kantilta ja ampujan luokkakaveriakin haastateltiin.

Tämä on tietysti taas tätä kuuluisaa jälkiviisautta, mutta silti olen sitä mieltä, että jotain täytyy kehitellä, että tällainen ei toistuisi. Jos yksi prosentti nuorista on psykoottisia ja 10 prosenttia masentuneita, niin heitä täytyy tukea ja auttaa. Ja se ei ole yksin valtiovallan asia, vaan meidän jokaisen.

En minä tiedä mikä siinä on, mutta jostain syystä tämä järkytti itseäni kovasti. Tsunami-katastrofi oli helpompi käsitellä, kun siinä oli kuitenkin kyse luonnonvoimista, eikä ihmisen pahuudesta. Itse olen nämä pari päivää ollut vähän surullinen (ahdistunut?) siitä, että joku ihminen voi kehittää itselleen noin pahan vihan kaikkea kohtaan. Rupesin miettimään, että voisinko tehdä itse jotain paremmin ja vastaus oli kyllä. Voisin ottaa lähimmäisen paljon paremmin huomioon. Totesin, että voin kyllä sanoa tekeväni niin, mutta käytännössä kuitenkaan en tarkkaile ympäristöäni paljoa siltä kannalta, että kuka on minun lähimmäiseni kulloisenakin päivänä.

Ainoa positiivinen asia tässä on tämä kollektiivinen suru. On mukava huomata myös, miten kirkko on ottanut tämän(kin) katastrofin omakseen. Ja se, miten sanotaan, että ihmiset ovat mukamas vieraantuneet kirkosta, mutta silti se on nyt se turvapaikka. Hienoa, että kirkko on siellä, missä on hätä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #23 : 09.11.07 - klo:14:12 »
Hyvää keskustelua, ihmiset. Käytännönläheistä. Viisveisaaja ja Johannes, teidän asenteestanne meidän muiden pitäisi ottaa mallia.

Ihan oikeasti, kyllä varmaan paljon tekisi, jos tämänkin foorumin aikuiset ja nuoret yhdessä ja erikseen tavoittaisivat osan niistä, jotka kirjoittelevat pelottavia asioita toisaalla. Ja eihän tämä ole ainoa foorumi, jossa huolta kannetaan. Netin päässä on paljon ihmisiä, joilla voisi olla aikaa keskustella kunnolla ja tosissaan ja vakavasti toistensa kanssa.

Tehdäänkö jotakin käytännöllistä? Perustetaanko oma huone habbo-hotelliin (niin kuin kunnan nuorisotyössä on jo tehty), mennäänkö jonnekin foorumille (suomi24) olemaan läsnä?

[Itse kyllä auliisti myönnän, että en esim. suomikaksnelosella ole enää aikoihin käynyt just sen takia, että on raskasta vääntää kaikesta toisinajattelijoiden kanssa. Mut siellä ehkä kristityn läsnäolo voisikin olla tarpeen.]

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Muistetaan Tuusulan koulusurman uhreja
« Vastaus #24 : 10.11.07 - klo:00:08 »
Ensi pyhän televisiojumalanpalvelus (isänpäivä) tulee Tuusulan kirkosta. Ilmeisesti kirkko on taas kuten koko viikon pullollaan väkeä. Täytyy mennä auttamaan.

Täällä on muuten olut mahtava henki ja koko auttamisen keskus on Jokelan kirkko. Olemme saaneet naapuriseurakunnista ja muualta apuvoimia 24h päivystyksen ylläpitoon. Nuorille on tarjottu mahdollisuus vietää yönsä kirkolla ja keskustellen hoitaa itseään ja toisiaan. Talkooporukat ovat laittaneet ruokaa heille. Muut auttamispaikat ovat sulkeutuneet turhina. Kaikki on keskittynyt kirkolle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi