Kirjoittaja Aihe: Lucian päivä ja tiernapojat  (Luettu 10147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Lucian päivä ja tiernapojat
« Vastaus #15 : 14.12.07 - klo:14:00 »
Itse en oikein ikinä ole kauheasti villiintynyt tästä Lucia-jutusta. Ja se kynttilät päässä riehuminen aiheuttaa pelkotiloja jo pelkkänä tarkkailuna. Steariinia päässä tai hiuksissa, tai vielä pahempaa tuli irti. Kauhistuttavaa. Tietty logiikkahan tässä hommassa lienee, että kun Pyhimys Luciaakaan ei tuli vahingoittanut niin ei sitten Lucia-neitoakaan?

hm

  • Vieras
Lucian päivä ja tiernapojat
« Vastaus #16 : 14.12.07 - klo:15:12 »
Eipä oltu täällä inhassa idässä valittu Lucia-neitoa. En ainakaan Karjalaisesta huomannut uutista. On tietysti voitu joissain kouluissa valitakin.

No...täällä valitaan kesällä Joensuun Elli ja kyllä se muutamaa Luciaa vastaa. :wink:

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Lucian päivä ja tiernapojat
« Vastaus #17 : 14.12.07 - klo:18:35 »
Lainaus käyttäjältä: "hm"
No...täällä valitaan kesällä Joensuun Elli ja kyllä se muutamaa Luciaa vastaa. :wink:


Täällä muistaakseni valitaan Savonmuan Hilima, mutta se ei ole mikään iso mediatapahtuma.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

hm

  • Vieras
Lucian päivä ja tiernapojat
« Vastaus #18 : 14.12.07 - klo:20:10 »
Äh...olihan se L. valittu. Tummahiuksinen nuori neito. Juttu oli eduskunnan pääsihteerin Seppo Tiitisen 60-vuotisjuhla haastattelun vieressä. Syvennyin Tiitisen juttuun. Hän on syntyjään Leppävirralta. Tämä Lucia voisi olla vaikka Italiasta. Se siitä.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Lucian päivä ja tiernapojat
« Vastaus #19 : 14.12.07 - klo:23:25 »
Ai Leppävirralta? Itse olin lukevinani, että Pietarsaaresta tai jostain sieltä päin semmoinen vaaleahiuksinen neito. En kuitenkaan ole varma, kun en niin syventynyt siihen juttuun.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."