Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 16. erä  (Luettu 15566 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #75 : 11.09.22 - klo:17:38 »
Hieno peli, hieno voitto. Upea peli kaikilta, mutta Lauri Markkanen on ylivoimeinen ! :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 007

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 170
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #76 : 11.09.22 - klo:17:58 »
Olen alkanut seurata koripalloa. Kun termit ja muut säännöt alkavat aueta on hienoa katsottavaa ! Jopa hienompaa kuin lentopallo.

Susijengin pelit EM-kisassa olen nähnyt kaikki paitsi Serbia-pelin, joka tuli yöllä.

Nyt menee Kroatiaan vastaan. Tasaista on, eikä ainakaan kahden erän jälkeen Suomen tarvitse hävetä. Suomi johtaa 2 pisteellä nyt puoliajalla.

Entiset Jugoslavian osavaltiot ovat hyviä tässä palloilulajissa. Kroatiaa kannatan jalkapallossakin.

Täällä myös seurataan korista ja kyllä lentistäkin. Serbia on kova ja Suomen valmentajan mukaan pelaa "oppikirjamaista ja kaunista koripalloa." Johtuu kyllä myös heidän pitkistä ja vahvoista pelaajistaan. Voittivat Suomen 100-70.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #77 : 11.09.22 - klo:20:11 »
Jos sinäkin tykkäät urheilusta, historiasta, musiikista ja kirjoittamisesta olemme ' samaa puuta'. En tiedä oletko nuorta vaiko vanhaa, mutta minä olen nuorten mielestä ikivanhaa.

Olen jo viiden lapsenlapsenlapsen isoisoäiti. Joten ymmärrän nuortenkin asioita.
Itsekin olen lapsellisella leikkimielellä varustettu.

R-m 79 v.    :117:

Katsoin myös äsken päättyneet SM-viestit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #78 : 12.09.22 - klo:07:21 »
Korista tuli katsottua 70-luvulla paikan päällä. Lentopalloa myös. Oli paikalliset joukkueet joita kannustaa. Tosin joo, ei minusta urheilukatsomossa ääntä lähde, mutta ehkä sekin auttoi että roposeni lippukassaan luovutin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #79 : 12.09.22 - klo:08:21 »
Meillä täällä Lahdessa on Namika, LNMKY ( nyt nimi on egl. Lahti Bascettball  tms. ) josta moni poika oli tuttu 60-70-luvuilla. Eräskin Eero myöh. hammaslääkäri asui enoni vuokralaisena Kruunuhaassa. Matilla oli työkaverina eräs Viertiö ja kaikkihan Lahessa tunsivat Lampenin veljekset Timon ja Asserin. Timo teki 42 pistettä yhtenä kolmesta ennätyksesä ennen eilistä Lauri Markkasen 43 sta.

Lahtelainen vaatetusfirma Luhta eli Luhtaset li ja on kai edelleen suurin sponsori. Myös Luhtasia on nähty Namikan miehistössä.

En ole käynyt matseissa, mutta lehtien urheilusivuilta olen omiamme seurannut. Nyt telkkasista on ollut tosi hienoa seurata, on aikaa myös siihen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #80 : 09.11.22 - klo:10:29 »
Urheiluhullu kohta piristyy kun hiihtokisoja alkaa tulla, ja jalkapallon mm-kisat reilun viikon päästä.  :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #81 : 21.11.22 - klo:19:27 »
Olin ajatellut boikotoida Qatarin kisoja, mutta toisin kävi. Qatar-Ecuador matsin jätinkin katsomatta, mutta tänään jo lankesin Englanti-Iran  ottelun osittaiseen seuraamiseen. Siinä olikin maaleja !

Sen sijaan nyt kyttäävät Hollanti-Senegal ottelussa 0-0-tahtiin molemmat 'lempparini'.

En ole seurannut mitkä maat eivät joko päässeet, tai eivät halunneet osallistua näihin
kisoihin.  Oliko Tanska tai Ruotsi näitä ?

Paljon onkin puhuttu kisojen rakennustöiden kuolemantapauksista, ja se onkin oikein. Orjatyövoimaa on käytetty !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #82 : 22.11.22 - klo:09:40 »
^ Wikipediasta löytyy kätevästi mukana olevat maat lohkoittain, ja taitaa myös aika nopeasti päivittyä päivän otteluiden tuloksetkin sinne lohkokaavioihin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Jalkapallon_maailmanmestaruuskilpailut_2022#Lohkovaihe

Minulta taitaa muiden kiireiden takia jäädä kisat seuraamatta nyt. Kätevää, kun ei tarvitse miettiä mahdollisia eettisiä perusteita. Ehkä jonkun loppuottelun katson. Tai sitten en.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #83 : 22.11.22 - klo:10:09 »
Kiitän hienosta linkistä !

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #84 : 22.11.22 - klo:14:21 »
Nukuimme parhaiden palojen aikana. Matsi Argentiina- KSA nähtiin melkein kokonaan, mutta KSAn maalien ajan olimme unessa molemmat. 

Minua väsytti aamuinen kauppareissu jalan, ja Matti nukkuu aina ruokaperäiset.

Sensaatiomainen yllätys sanoi studion Jarkko Wiss.  1 - 2 ei ollut huikean hieno peli, mutta voitto KSAlle oli ansaittu. Mihin Argentiina kaatui ?   :017:

Kerro juhani !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #85 : 22.11.22 - klo:17:33 »
Tanska-Tunisia  0-0.

Peli ei ollut huono, mutta melko ikävystyttävä paitsi aivan toisen puoliajan loppua jolloin alkoi olla tapahtumia.  Tunisia väsyi,Tanska jaksoi paremmin. Eriksen melkein teki maalin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #86 : 22.11.22 - klo:19:50 »
Saudi-Arabia 2 ja Argentiina 1. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tässä on sellainen jytky, jota minä en olisi odottanut. Kaikkein rikollisinta Argentiinan esitys on ollut minulle (mm. 1974-Qatar 2022). Argentiina on FIFAn taulukossa sijalla 3!!! Saudit on sijalla 51.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #87 : 22.11.22 - klo:20:02 »
Argentiina oli valtavan paljon hyvää jalkapalloa ensimmäisellä puoliajalla. Messikin teki maalin. Mutta Saudit olivat niin paljon parempia loppupuoliajalla. Tykkään Saudeista. Inhoan Argentiinalaisia, jotka rikollisilla otteilla yrittivät niin saada Saudeja häviämään.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #88 : 22.11.22 - klo:20:05 »
Puola-Meksiko  myös  0-0.  Tilanteita oli, mutta tulosta ei.

Ainakin saudit on komeita katsella !   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #89 : 22.11.22 - klo:20:17 »
Se on :039:
wilhelmi niskasen jäljillä