Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa osa 12.  (Luettu 20963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #75 : 05.04.22 - klo:12:44 »
Kuulun aakooässään: Anarkistinen Karjala-Seura hähhää.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #76 : 05.04.22 - klo:16:45 »
Kuulun aakooässään: Anarkistinen Karjala-Seura hähhää.
:068:

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #77 : 05.04.22 - klo:16:47 »
:068:

Mitä tekemistä pohjalaisella on karjalaisten kanssa? Ei mitään!

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #78 : 05.04.22 - klo:16:50 »

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #79 : 05.04.22 - klo:19:20 »
Kuulun aakooässään: Anarkistinen Karjala-Seura hähhää.
Taidat olla oikein Anarkistisen Karjala-Seuran rollaattoripataljoonan komentaja hähhää.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #80 : 05.04.22 - klo:19:33 »
^ Antifasisti

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #81 : 07.04.22 - klo:18:55 »
Ylen tuoreessa kannatuskyselyssä suosituimpana puolueena jatkaa kokoomus. Puolueen kannatus nousi merkittävät 3,5 prosenttiyksikköä ja asettui 26,1 prosenttiin. Puolueen kannatus on Ylen mittaushistorian ennätys. Mittauksen perusteella 26,1 prosenttia suomalaisista kannattaa kokoomusta. Se on paras lukema, joka kokoomukselle on Ylen kyselyssä koskaan mitattu.  :eusa_clap:

Kokoomuksen kaula seuraavana tulevaan SDP:hen revähti peräti 7,1 prosenttiyksikköön. Kova on myös 3,5 prosenttiyksikön korotus, jonka kokoomuksen suosio on loikannut edellisestä kuusta. Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Tuomo Turja arvioi Ylelle, että kokoomuksen suosion taustalla on puolueen pitkäaikainen positiivinen suhtautuminen Suomen Nato-jäsenyyteen.  :eusa_clap:

Lähteet

Kokoomukselle Ylen mittaushistorian ennätys uudessa gallupissa – kannatus yli 26 prosenttia
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a404d628-9126-46f7-b51f-9a6e65c8a8ef

Nato-linjaukset liikuttavat puolueiden kannatusta
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/1d93f5d0-cd70-4898-bdcf-c8a86453766e

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #82 : 12.04.22 - klo:15:07 »
Mitenkäs minun laskupäässäni intetään että SDP ja Vasemmistoliitto summautuvat vielä vaan tasatulokseen kokomustan kanssa  (en nyt muista niitä ulkoa).   :071:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #83 : 12.04.22 - klo:15:10 »
Ja sitten ne sanoo että

 el pueblo
unido
jamas
sera
vencido


Minkä minä myönnän varmasti kirjoittaneeni väärin mutta kun sen olen epsanjan kielellä oppinut joskus kun Chileä joku kovin kourin koitteli.   :075:

Ja hävisihän sekin yhtenäinen kansa vaan ei maapallolta. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #84 : 12.04.22 - klo:15:14 »
Kuulun aakooässään: Anarkistinen Karjala-Seura hähhää.

Ottaako se naisjäseniä jos ovat riittävän äksyjä akkoja (uhhuhhuuu) :067:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #85 : 12.04.22 - klo:15:56 »
Minkä minä myönnän varmasti kirjoittaneeni väärin mutta kun sen olen epsanjan kielellä oppinut joskus kun Chileä joku kovin kourin koitteli.

Eihän tuosta puuttunut kuin pari aksenttia: El pueblo unido, jamás será vencido.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #86 : 17.04.22 - klo:19:04 »
Pääministeri Sanna Marin nahkatakki on herättänyt ihastusta ja vihastusta, sillä musta nahka on läpi historiansa edustanut seksiä, vaaraa ja kapinaa.  :eusa_pray:

Lähde

Pääministeri Sanna Marinin nahkatakki sai sosiaalisen median riemastumaan eikä ihme: Musta nahka on läpi historiansa edustanut seksiä, vaaraa ja kapinaa
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008755100.html

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #87 : 17.04.22 - klo:20:33 »
Pääministeri Sanna Marin nahkatakki on herättänyt ihastusta ja vihastusta, sillä musta nahka on läpi historiansa edustanut seksiä, vaaraa ja kapinaa. 

Onko tämä politiikkaa? Tjaa... Punkkari Maukka Perusjätkä lauloi aikoinaan: Vaatteet on mun aatteet.

https://www.youtube.com/watch?v=3qP1H86vsEo

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #88 : 02.05.22 - klo:18:18 »
Pohdin ja arvailen  maamme hyvin nopeita käännöksiä suhteessa naapuriimme Venäjään.

On oltu vuosikymmeniä varpaisillamme. On vaiettu aidoista mielipiteistä, pidetty suu säpissä. Ja nyt yhtäkkiä ! Ikäänkuin olisi, ja ehkä onkin, kaikessa hiljaisuudessa tehty 'varasuunnitelmia' tällainen täyskäänöksen suhteen.

Ihmeen nopeati alkaa olla valmista Naton suhteen. On pian boikotoitu kaikkea mitä suinkin voidaan. On irtisanouduttu sopimuksista ja myyty omistuksia Venäjällä.

Viisasta näin onkin toimia nyt kuin Venäjän valheellisuus lähes kaikessa on todettu ja todistettu.

Parasta on että tämä kriisi on yhdistänyt kansaa. On suuri yhteinen vihollinen,ja  koko läntiselle maailmallekin on. Voisi sanoa että : "Kukaan ei olisi uskonut !"
Putin veti lähes kaikkia 'höplästä'. Unohdettiin että venäläinen on aina venäläinen.
Heillä on aina ollut tsaarinsa, orjansa ja 'sielunsa', ja se sielu on venäläinen.

Omaisuus on siellä aina virrannut ' tsaarin ystäville' ja siihen on nöyrrytty, on oltu alamaisia.

Tapahtuuko nyt muutos ? Uudistuvatko yli sadan vuoden takaiset , ja miin suuntaan ?

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa osa 12.
« Vastaus #89 : 05.05.22 - klo:09:42 »
kuin Venäjän valheellisuus lähes kaikessa on todettu ja todistettu.

Tämä on hyvä tiedostaa ja on lännessä tiedostettukin.

Samalla on hyvä tiedostaa - tuota äskeistä epäkohtaa unohtamatta - että myös lännessa osataan propakanda.
Meidän arvoihimme ei kuulu sokea uskominen kaikkeen, mitä länsimedia tuottaa, vaan pyrkimys kriittiseen medialukutaitoon, myös itsekritiikkiin. Nämä ovat eräitä elementtejä, jotka tarjoavat edellytyksiä mahdollisimman totuudenmukaiselle uutisoinnille.

Venäjä on esimerkki siitä, mihin voidaan päätyä, jos pikkuhiljaa aletaan nakertaa sananvapautta monin erilaisten ylevien hyveiden eteenpäin viemiseksi. Lopulta voidaan olla tilanteessa, jossa valhe on sallittu ja totuus kielletty.