Kirjoittaja Aihe: Kuka vielä karppaa?  (Luettu 3014 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Kuka vielä karppaa?
« : 11.10.22 - klo:17:38 »
Kansalaiset.  Medsörjare.  Joskus kun vuosituhat eli ensimmäisiä sarastuksiaan, minä hyvin muistan kansan karpanneen.

Karppaako joku ajankohtaisesti?

Minkälaisetn muistot kiarppaus jätti bodyynne ja souliinne?

Kysyn koska kiinnostaa. Heivasin hiilarit paitsi aamukaurapuuroa jolle ryhdyin, en meinaa ruveta kananmunille en tosin myöskään silavalle enkä lehtipihveille, molempiin on syynsä.  Mutta noin puurokananmuna ja munakas j 3 pv ja rasvatonpiimää koska pidän siitä ja mustikkapuolukoita nyt alkuun koska en näinkään voi jatkaa sekä kaksi lenkkiä kävellen ei makkarana, mutta ei mitään vehnäpainotteisia sämpylöitä päällisineen.

...................

Kylläkyllä, ravitsemusterapeutti on kehissä. 

--------------------

En ole erikoisesti laihduttanut koskaan paitse kun duunissa pidettiin joku skaba. Voitin kyllä. Taustalla on liikaa istumista puolimakailua stressiä ja se kesällinen munuaistulehdus ja korona ja sen unohtaminen että ulkona on aika ihanaa liikkua. 

Vaakani on joka-aamuinen tuttavani, sillä olin kauhean kiinnostunut silloinkin näkemään heiluuko paino tosissaan ettei  kannata.  Riippuu ehkä, onko hyvin kiinnostunut kaikesta mitä siinä tapahtuu ja ,mikä ei ole totta.

Ei, en ole sairastunut ortoreksiaan enkä syö karkkia. '''

.....................

Meinaan päästä statiineista ja ehhhkä verenpaineesta.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #1 : 11.10.22 - klo:17:45 »
Ei kalorien laskemista!  Hyvää ruokaa  jos pitää kaurapuurista  ja tomaattia kunnes sen hinta kiipeää pilviin. Helppoa sillä yksikin kananmuna eikä ole nälkä. 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #2 : 13.10.22 - klo:07:54 »
Tervepä terve, Leena.  Ajattelin että voisin kokeilla kuitenkin  niin, että  se kaurapuuro ja erinäiset kasviksdet kuuluvat valioon, mitään tasvasieppareita en uskalla koettaa koska D.vitamiini oli kesällä romahtanut.

Jos saisin puserrettua siihen superkarppiin, hiilarit alle 20g / pöivä muutama viikko, tai jotain, oliai kiinnosravaa kuinka voi terveydenbtilani.,  Ketoosi on ainut ruokavalio jolla hoidetaan hankalaa epilkepsiaa, mutta proteiini kuten yx kananmuna täyttää ähyyn saakka.
Kertoivat että verenpaineet menivät ja kaikki muu metaboliahäiriö.  Me saamme nähdä nyt.   :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #3 : 13.10.22 - klo:17:57 »
Klo 5:ltä nousen ku jouttisonsari.. kahvia keitän aika paljon ja kahvimuki pihalle ja sytyttelen piipun tai savukkeen. Siinä on minun paras hetki. En syö sen enempää aamupalaa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #4 : 13.10.22 - klo:18:05 »
Ainakaan siinä ei ole piilorasvaa näin arvelen eikä lisättyä sokeria ellei kahviin ole lisättynä.   :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #5 : 15.10.22 - klo:12:40 »
Kysyin vakavissani.  Tästä on jo toistakymmentäkö ajastaikaa mutta ihmisiltä putosi huono kolesteroli ja kai kokonaiskolesterolikin ja verenpaine normalisoitui ja diabetes saatiin joko pois tai hallintaan, siis se tyyppi 2, joka tulee kun karttuu ikää ja elopainoa.

En viitsinyt laittaa tätä sairauteni-ketjuun, koska kyseessä on paremmin epäterveyden hoitoyritys.

On vain hyvin haastavaa saada hiilarit alle 20 grammaa päivässä, kun yrittää testailla pääsiskö ketoosiin. Eihän se ole pakko mutta kun se sopisi niin hyvin monin puolin.   

....................

Kaikki on tietty ihan koronan syytä, ei  m inun tietystikään.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #6 : 15.10.22 - klo:21:55 »
Jotkin nesteet on lähdössä ja ehkä sitten rasvat vähin erin, kun viikossa putosi paino 2 kiloa. On hyvä vaaka, sen osti minulle noin neljä vuotta sitten yustäväni kun hän päätti pudottaa oman painonsa... :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #7 : 19.10.22 - klo:21:39 »
Ei edes Leena, hän muuto nvain terveellisti ja ryhtyi kotikokkeihin.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #8 : 21.10.22 - klo:09:43 »
Minulla diabeteslääke Trulicity =(trollikaupunki) vei muutamassa kuukaudessa 17kg ja vaikutti pysyvästi ruokahaluun. Tosin lääkekuuri  vaikutti vaimon mukaan myös rajusti psyykeen ja myös aiheutti pahan ripulin. Se siitä ja sen auttamana voidaan paremmin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #9 : 25.10.22 - klo:02:17 »
Olen matkalla kohti lääkehoitoja, kun kilot tulivatkin muuan epilrepsialääkkeestä mutta psyykkisiä sivuvaikutuksia pelkään, niistä on jo muutama kokemus ja huh. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #10 : 28.10.22 - klo:19:13 »
Kansalaiset.  Medsörjare.  Joskus kun vuosituhat eli ensimmäisiä sarastuksiaan, minä hyvin muistan kansan karpanneen.

Karppaako joku ajankohtaisesti?

Minkälaisetn muistot kiarppaus jätti bodyynne ja souliinne?

Kysyn koska kiinnostaa. Heivasin hiilarit paitsi aamukaurapuuroa jolle ryhdyin, en meinaa ruveta kananmunille en tosin myöskään silavalle enkä lehtipihveille, molempiin on syynsä.  Mutta noin puurokananmuna ja munakas j 3 pv ja rasvatonpiimää koska pidän siitä ja mustikkapuolukoita nyt alkuun koska en näinkään voi jatkaa sekä kaksi lenkkiä kävellen ei makkarana, mutta ei mitään vehnäpainotteisia sämpylöitä päällisineen.


Tervehdys! En nyt ihan juuri karppaa/ketoile tms vähähiilaria harrasta, vaikka oikeastaan kannattaisi. Nimittäin vaikutus bodyyn ja souliin on selvä. Yhtään pidempään virallissuositeltua sapuskaa syötyäni alkaa tulla niveltuntemuksia sen perusjutun "lounaan-jälkeen-alkaa-väsyttää" lisäksi. Kun jätän viljat ja (muut) sokerit/hiilarit enimmälti pois, nuo mainitut oireet häviää noin viikossa. Ei nivelvihlaisuja, ei iltapäivän väsyilyä. Jalat on kevyet, olo on kevyt ja energinen, ajatus pysyy paremmin kasassa.

Kesällä tuli repsahdettua pahemminkin ns herkkuihin. Liikuntaa ei muuta kuin lyhyet pätkät työmatkalla. Havahduin ykskaks siihen, että mites nyt hengästyn niin herkästi, onko verisuonet jo tukossa ja sydäri kohtsillään tulossa. Kävin elämäni ekan kerran sydänfilmissä, sieltä vikaa löytynyt. No entäs verisuonet, mietin. Olin jo saanut tarpeekseni kesäherkuista ja vaihdoin syömiset kokonaan lihaan, kalaan, kananmuniin, jonkin verran juustoa ja vähän kasviksia ja marjoja/hedelmiä. Kummastus oli suuri, kun happi ja askel alkoi puolentoista viikon jälkeen kulkea paremmin. Ihan selkeä ero hengityksessä. Samat matkat kävelin kuin aiemmin, mutta en hengästynyt enää samalla tavalla. Pakko oli uskoa, kun itse tuon koin. Niveltuntemusten ja ruuan jälkeisen väsymyksen häviämisen olen kokenut moneen kertaan aiemminkin, kun olen vähentänyt radikaalisti hiilareita ja tilalle protskua.

Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #11 : 28.10.22 - klo:19:16 »
Olen matkalla kohti lääkehoitoja, kun kilot tulivatkin muuan epilrepsialääkkeestä mutta psyykkisiä sivuvaikutuksia pelkään, niistä on jo muutama kokemus ja huh.

Mihin vaivaan lääkehoitoa nyt on tarkoitus?
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuka vielä karppaa?
« Vastaus #12 : 29.10.22 - klo:04:04 »
Mihin vaivaan lääkehoitoa nyt on tarkoitus?


Kiitos kun kerroit vähähiilarisen vaikutuksista!  Syön kyl usein aamulla kaurapuuroa, muuten kanssa kanaa kalaa  ja usein kaaleja ja nyt sieniä ja marjoja, puolukoita piimän kanssa.

Minun pitää sitä diabeteshoitoon alkuaan kehitettyä jota käytetään kun pitäis saada  elopaino, paha kolesteroli ja verenpaine alas.  Pistellään.  Kaksi ekaa päivää lupaa hyvää, tunnen oloni kylläiseksi järkisyömisellä eika tule yönälkää.  Vähän etova olo tuli, mutta se kuuluu menevän ohi.

Joistakin lääkityksistä tulee nälkä enkä voi niitä vaihtaa, en edes jaksaisi enää taas laukata Farmaca Fennicaa ns soveltuvin osin läpi niin että  nämä tuntuvat tosi tarpeellisilta.  StatiinejA en voi käyttää, niidtä tulee, tai nyt jo kiolmesta koikeillusta, kovat lihaskivut ja kesällinen munuaisinsuffiusienssi johtui niistä, muuta selitystä en keksi.  :kahvi:

Minun on  ollu sinua ikävä!   Numerokin liukeni vesikannuun kun kännykkäni ui siinä yhden yön-.   :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.