Kirjoittaja Aihe: ovensuulla  (Luettu 6789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
ovensuulla
« : 11.06.08 - klo:08:42 »
Osuinpa sattumoisin paikkaan (ihan muissa asioissa), joissa oli herättäjäjuhlien talkoolaisten tapaaminen. Sisään en toki mennyt, vaikka moni (hämmästyttävän) ystävällisesti viittilöikin sinne, mutta jäin hetkeksi ovesuuhun kuuntelemaan alkuveisuuta & puhetta. Hetken tuntui siltä kuin olisin salaa kurkkinut kauan sitten kadottamaani kotitaloon.

Nyt mietin, tohtisinko lähteä käymään heinäkuun juhlilla. Kai sinne uskaltaa yksinkin mennä? En osaa (edes) laulaa, mutta ehkä siihen veisuuseen voi (ja pitää, tässä tapauksessa ihan jo inhimillisyyden vuoksi :D ) osallistua hiljaakin?

Konkareista tällainen kysely tuntuu tietysti tuiki hassulta, "ei kun sekaan vain". Mutta konkarit ovatkin kaikesta päätellen reippaita, rohkeita, yhteisöllisiä, kadehdittavan käytännöllisiä ja jopa hilpeitä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: ovensuulla
« Vastaus #1 : 11.06.08 - klo:08:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Liina"
Nyt mietin, tohtisinko lähteä käymään heinäkuun juhlilla. Kai sinne uskaltaa yksinkin mennä? En osaa (edes) laulaa, mutta ehkä siihen veisuuseen voi (ja pitää, tässä tapauksessa ihan jo inhimillisyyden vuoksi :D ) osallistua hiljaakin?


Yksin minäkin sinne olen menossa.
Acta, non verba.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Re: ovensuulla
« Vastaus #2 : 11.06.08 - klo:09:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Liina"
Nyt mietin, tohtisinko lähteä käymään heinäkuun juhlilla. Kai sinne uskaltaa yksinkin mennä? En osaa (edes) laulaa, mutta ehkä siihen veisuuseen voi (ja pitää, tässä tapauksessa ihan jo inhimillisyyden vuoksi :D ) osallistua hiljaakin?


Yksin minäkin sinne olen menossa.


Olet kuitenkin ehkä ollut ennenkin? Tunnet jonkun edes etäisesti? Tiedät tavat ja tavattomuudet?

Kiitos silti kannustuksesta, jollaiseksi viestisi uhkarohkeasti tulkitsin.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
ovensuulla
« Vastaus #3 : 11.06.08 - klo:10:17 »
Sanoisin, että rohkeasti mukaan vain, mutta se ei taida olla odottamasi vastaus ;) Mutta loppujen lopuksi juhlilla on niin paljon väkeä, että yksi vähän ehkä hukassakin oleva ihminen ei kamalasti huomiota herätä. Veisuuseen saa liittyä, jos huvittaa, pakko ei ole. Itse nautin veisaamisen lisäksi myös muiden veisuun kuuntelemisesta.

Juhlille on tervetullut, vaikkei olisikaan reipas ja laulutaitoinen ;) Tulehan toki käymään ja katselemaan menoa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: ovensuulla
« Vastaus #4 : 11.06.08 - klo:16:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Liina"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Liina"
Nyt mietin, tohtisinko lähteä käymään heinäkuun juhlilla. Kai sinne uskaltaa yksinkin mennä? En osaa (edes) laulaa, mutta ehkä siihen veisuuseen voi (ja pitää, tässä tapauksessa ihan jo inhimillisyyden vuoksi :D ) osallistua hiljaakin?


Yksin minäkin sinne olen menossa.


Olet kuitenkin ehkä ollut ennenkin? Tunnet jonkun edes etäisesti? Tiedät tavat ja tavattomuudet? Kiitos silti kannustuksesta, jollaiseksi viestisi uhkarohkeasti tulkitsin.


Oikeasti tulkitsit. Yllättäen tapasin juhlilla ystäviäni, joita en olisi kuvitellut kallellaan körtteihin. Sinne vaan sekaan. Kaikki on samaa sakkia.
Acta, non verba.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Re: ovensuulla
« Vastaus #5 : 11.06.08 - klo:17:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Sinne vaan sekaan. Kaikki on samaa sakkia.


 :D
Tuo oli ehkä kannustavin koskaan kuulemistani tervemenoatoivotuksista. Sopisi vaikka sloganiksi t-paitaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
ovensuulla
« Vastaus #6 : 11.06.08 - klo:20:21 »
Juu, ja sitä sakkia on siellä sen verran, että eipä siellä tarvitse pelätä joutuvansa silmätikuksi. Tavat ovat tavalliset... Muista kansanjuhlista tunnelma muistuttaa myönteisessä mielessä jossain määrin maatalousnäyttelyä, paitsi että metrilakun asemesta myydään körttipastilleja ja metsätalousneuvojen asemesta kojusta saa Siionin virsiä. Grillimakkaraa on tarjolla kummassakin.

Ensikertalaista siellä ei konkarista erota.

Mt

P. S. Hallelujaa ei ole tapana huutaa, eikä tehdä aaltoja. Nämä kun muistaa, niin on jo täys körtti...

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
ovensuulla
« Vastaus #7 : 11.06.08 - klo:21:29 »
Halle lujaa ei ole myöskään minun seurapiirissä oppimaani, mutta voi olla niinkin, että lauletaan päätöspäivänä jumalanpalveluksessa sitä. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
ovensuulla
« Vastaus #8 : 11.06.08 - klo:22:12 »
"Halle lujaa" kuuluu ehkä enemmän raveihin?
Eikä yksin voi aaltoja tehdä.
Näistä tavattomuuksista siis pidättäydyn, kiitos neuvonantajien.

Grillimakkaran syömistä koetan harjoitella.
Ja Siionin virsien sanoja, joista monet osuvat suoraan olemisen ytimeen. Kunhan saan kirjan hankituksi. Toivottavasti siinä on myös lempivirteni, "minä vaivainen vain, mato, matkamies maan". Jos ei ole, ihmettelen lisää.
Luulen että opin sanat helpommin kuin grillimakkaran syömisen.

*muoks krjivihree*

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
ovensuulla
« Vastaus #9 : 12.06.08 - klo:07:49 »
Kannattaa huomioida ero näiden välillä:
'Halle, lujaa!' on kannustushuuto Hallelle, olkoon sitten vaikka ravihevonen.
'Hallelu, Ja!' on Jumalan (Ja) ylistämistä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
ovensuulla
« Vastaus #10 : 12.06.08 - klo:13:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Liina"
Grillimakkaran syömistä koetan harjoitella.


Obligatorista on myös körttipastillien mutustelu. Juhlilla kun kuuluu sellaista tasaista pastillinrouskutusta. :wink:
Acta, non verba.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
ovensuulla
« Vastaus #11 : 12.06.08 - klo:13:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Liina"
Grillimakkaran syömistä koetan harjoitella.


Obligatorista on myös körttipastillien mutustelu. Juhlilla kun kuuluu sellaista tasaista pastillinrouskutusta. :wink:


APUA! Menee vaikeaksi. Pitääkö niitä todella rouskutella?
No, antakaa tulla kaikki vaan, näkyy noita obligatorisia tapoja löytyvän, kun oikein kaivaa. Sisäpiiriläiset eivät vain huomaa, kun "kaikki kuitenkin tietävät". Höh.

"napsii grillimakkaraa ja pastilleja sekaisin, nam*

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
ovensuulla
« Vastaus #12 : 12.06.08 - klo:13:33 »
Minä kuulun ehdottomasti pastillinimijöiden koulukuntaan. Vain siten niitä voidaan käyttää perinteiseen tapaan seurapuheen pituuden mittaamiseen. Rouskuttaminen on ahneutta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
ovensuulla
« Vastaus #13 : 12.06.08 - klo:15:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Minä kuulun ehdottomasti pastillinimijöiden koulukuntaan. Vain siten niitä voidaan käyttää perinteiseen tapaan seurapuheen pituuden mittaamiseen. Rouskuttaminen on ahneutta.


Olet oikeassa. Körtit imevät mieluummin kuin rouskuttavat. Ja onhan pastilli ihkaimemiseen tarkoitettu.  :wink:
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
ovensuulla
« Vastaus #14 : 12.06.08 - klo:16:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Minä kuulun ehdottomasti pastillinimijöiden koulukuntaan. Vain siten niitä voidaan käyttää perinteiseen tapaan seurapuheen pituuden mittaamiseen. Rouskuttaminen on ahneutta.


Olet oikeassa. Körtit imevät mieluummin kuin rouskuttavat. Ja onhan pastilli ihkaimemiseen tarkoitettu.  :wink:


Hauskaa, mutta itse asiassa täysin epäasiallista(tervettä). Tule sellaisena kuin olet, vaikka kyseessä ei ole pyjamakutsut. Sen kun muistaa imeskellessään körttipastillia makkaralla maustettuna. niin kaikki maanpäällä on hyvin. Ja eiköhän Liina se sinun lempivirtesi sieltä löydy Siionin virsistä Jos ei löydy niin palauta viallinen kirja siihen myyntipisteeseen mistä sen ostit, niin saa ehomman tilalle.. Tulkaa kaikki ja jos tunnet epävarmuutta ettet tunne ketään niin aiemmilla juhlilla on ollut foorumi laisten tapaaminen myöhemmin täällä ilmoitettavassa paikassa, jossa sitten voi tavoittaa vaikka moderaattori hirviön tai lempeän ylläpitäjän kuten muitakin tuttuja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi