Kirjoittaja Aihe: Tänään 76  (Luettu 13598 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 76
« Vastaus #30 : 13.01.23 - klo:19:39 »
Kaikki melkeinpä olisivat 1-10 saaneet vuoden urheilumitskun. Tämä on laiskan eetikon mielipide. Hyvä Iivo ja körttiläistä sukua.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 76
« Vastaus #31 : 15.01.23 - klo:20:01 »
Terveisiä foorumilaisille Benkulta, erityisesti Thomasille.
Juttelin hetki sitten Benkun kanssa puhelimessa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 76
« Vastaus #32 : 17.01.23 - klo:17:18 »
Mummo kaatui rollaattorilla. Näin tapauksen ja olin ensimmäisenä paikalla kyselemässä avuntarvetta, mutta heti meitä oli siinä neljä ja lisääkin tuli. Käsi oli hänellä niin kipeä että päätettiin jättää pystyynnostoyritykset sikseen ja soittaa ambulanssin. Sen tulossa kesti tänne lähiöön peräti 35 minuuttia. Kontribuutiokseni jäi tietää missä olemme, ja keksiä, että viereisestä käsityökoulusta voisi saada jotain millä lämmittää potilasta ja eristää maasta (räsymattoja löytyikin). Ohi kulkevat jalankukijat ja pyöräilijät melkein kaikki pysähtyivät kysymään tarvitaanko apua, ja yksi taksikuski myös.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 76
« Vastaus #33 : 17.01.23 - klo:17:47 »
Kyllä ihmiset auttaa kun mummo(t) kaatuu. Minullekin tuli apu heti kolmen ihmisen voimalla, vaikka ostarilla ei silloin montaakaan kulkijaa näkynyt.

Samoin ystävälleni A......e kun hän on kaksi kertaa kaatunut tässä lähellä.

Tuo onkin kylmillä vaikeaa tuon lämpimien peittojen tms. saaminen .

Mutta kylläpä lanssin tulo kesti.  Meille on tarvittaessa tullut kaksi kertaa kymmenessä minuutissa. palo-asema on melko lähellä. Linnuntietä ehkä 600 m, tietä myöten 1 km.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 76
« Vastaus #34 : 17.01.23 - klo:18:40 »
^ Joo, sitä ambulanssin hidasta saapumista porukalla ihmettelimmekin. Ehkä kun potilas on tajuissaan ja orientoitunut eikä hengenvaarassa, niin ei ole jonossa ihan ensimmäisenä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 76
« Vastaus #35 : 17.01.23 - klo:19:35 »
Näistä auttamistilanteista kuulin erään ennen joulua Rovaniemen asemalla tapahtuneesta kun tyttärenpoikani kävi meillä.

Hän kertoi että oli tyttökaverinsa kanssa asemalla lähdössä etelään kun eräs nuorehko mies jotakin syödessään alkoi yskiä ja kakoa. Sitten mies alkoi sinertää eikä kukaan muu kuin 'pikku-ukkoni' ryhtynyt toimeen. Hän tempaisi armeijassa oppimansa Heimlischin-otteella miestä takaapäin pallean tms. sisuskalun kohdalta niin että palanen kurkusta irtosi. Ihmiset antoivat aplodit.

Tämä on ' sukuvikaä, sillä itsekin autoin Eppu Salmisen ump´sukkeluksista ylös vedestä Mukkulan kartanon rannassayli 50 vuotta sitten. Vanhemmat kiittelivät kovin ja itse Eppu on ilmoittanut että minulla on ikuinen vapaalippu Helsingin kaupunginteatteriin. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 76
« Vastaus #36 : 17.01.23 - klo:21:25 »
Eppu on ilmoittanut että minulla on ikuinen vapaalippu Helsingin kaupunginteatteriin. :109:

Aika hyvä tarjous! Oletko hyödyntänyt?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 76
« Vastaus #37 : 18.01.23 - klo:08:27 »
Niin on, tai oli.  En ikäväkseni ole voinut käyttää sitä kun liikkumisemme ja minun etenkin istuminen paikallaan yli puoli tuntia on vaikeaa.

Olen Salmisten peheen tuttu kuudenkymmen vuoden takaa teatterinta. Silloinkin olin kesteatterissa ja olimme tuon tapahtuessa Mukkulan rannalla isolla näyttelijäporukalla vapaapäivää viettämässä. Hauskanpidon melskeessä poika pääsi livahtamaan veteen, jossa tulikin yllättävän syvää heti rantaveden jälkeen. Taisin olla lähinnä vesirajaa ja ehdin hätiin.
En itse sitä juuri minään pitänyt, mutta vanhemmat ja Eppu vielä tyttärellenikin on sanonut että pelasti hengen.

Vaikka muuten olen pelokas monien asioiden suhteen, hätätilanteissa en jäädy.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 76
« Vastaus #38 : 29.01.23 - klo:13:22 »
Iloinen Riitta-mummin puolesta.

Ukrainan väreissä tulossa kaarrokevillapaitaa kaksin kappalein kun nyt on ensimmäinen menossa ja nämähän tulee aika nopeasti.  .  Olen neulonut  niitä ennenkin useampia,  mutta kadottanut ohjeen joten arpomalla tehty muisteluun perustunut viritys taisi jäädä vaiheeseen.

Yks ystäväni vinkkas Strmsö-villapaidan ja onhan se aika sievä, lisäksi menee kahdella värillä.   Mietin vain, kun siinä ei ole helmassa koristetta kuten usein on  enkä viitsi sekoitella malliin liikoja omaperäisiä viritelmiä.,   tietäisikö kukaan,  saako mistään meiltämain ostaa sitä Ukrainan suojeluspyhän,  eli Pyhän enkeli Mikaelin vaakunaa joka näkyy Niinistön luotiliivissä, kun hän siellä kävi.  Ompelisin sen puseron reunaan.  Tai siis kaksi tarvitaan.  Teen siskolle ja itselle. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 76
« Vastaus #39 : 29.01.23 - klo:16:20 »
Vaakuna on Kiovan tunnus. Epäilen, että sellainen pitäisi tilata sieltä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 76
« Vastaus #40 : 31.01.23 - klo:04:09 »
Jos tästä isosta,  erehdyin pikkuisen silmukkaluvun kanssa kun tahdoin väljän,  eikä maltti koskaAn riitä mallituílkkuun jos lanka on oikea (seiskaveikkaa) teenkin ihailijapostia Zelenskyiille, ja siinä lähetän maksuosoituksen tai jotein yhtiin terveisiin (Putin, go home)  ja kirjekuorrn postimerkillä ja anomuksen saada yksi...  Mikä vaan on osoite,  mennkö k President Zelenskyi, Ukraina? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 76
« Vastaus #41 : 31.01.23 - klo:07:44 »
Vaakuna on Kiovan tunnus. Epäilen, että sellainen pitäisi tilata sieltä.

HeSa kertoi 30.1. tarkemmin. Kiovan vaakunassa arkkienkeli on sinisessä kentässä. Suojaliivissä on Kiovan aluepuolustusprikaatin tunnus, jossa enkeli on punaisessa kentässä.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Tänään 76
« Vastaus #42 : 01.02.23 - klo:21:42 »
Opettaako joku myös nyt?

Onneksi on pena armoitettu opettaja.
Tarkkaavainen aina. ihmetellä täytyy, eikö anna tilaa erehdyksille?

Ei siitä kun kaverini tapellessa tuolla sota alueella sanoi Lähetä Markku sukkia älä viisastele ja kun hään tuli Latviaan niin kertoi hänen UNIT vaan minä ja Herman ruotsista autettiin heitä.

Ja pojat oli ,pahoissa paikoissa ja minä liian vanha, et mua ei ne ois hyväksyneet sinne.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 76
« Vastaus #43 : 02.02.23 - klo:07:24 »
Onneksi on pena armoitettu opettaja.
Tarkkaavainen aina. ihmetellä täytyy, eikö anna tilaa erehdyksille?

Erehdykset ovat opettavaisia, kun ne korjataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 76
« Vastaus #44 : 02.02.23 - klo:10:55 »
On siivouspäivä. Pidän siitä että tulee siistiä ja raikasta ilman että teen sen eteen muuta kuin ruokaa. Ei siivooja sentään ruokapalkalla työskentele. Mukava on syödä kun pöydässä on useampi kuin kaksi ja H...u  on puhelias kuten minäkin.

Saan kuulla kodin ulkopuolisesta maailmasta ja jutellaan esi. lapsuudestamme. Hän ei ole aivan nuori tyttö, vaan ei vanhuskaan. Juttu luistaa ja homma sujuu.
Oikein odotan aina päivää jolloin hän tulee.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)