Miten täällä pystyisi olemaan ettei joutuisi koko ajan syytettyjen penkille, siitäkin huolimatta että en ole mielestäni puhunut kuvottavuudesta mitään.
Minun syntini onkin kai hiljaa oleminen. Jumala antaa anteeksi katuvalle ja anteeksipyytävälle ihmiselle, ihmisten on paljon vaikeampaa antaa toisilleen anteeksi.
Avioerotilanteissa on unohdettu että vastoinkäymisten keskellä pitäisi pystyä elämään, ja nähty vain toisen heikkoudet, erotetulla on aina vaikeampaa kuin erottajalla.
Syyttäjällä on helpompaa kuin syytetyllä, siihen asti kunnes syyttäjä ja erottaja huomaa myös oman syyllisyytensä, se joskus kestää.
Pystyn täällä foorumilla jatkamaan kirjoittelua kyynisenä, loukkaantumatta, katkeruutta en koe, meitä on moneen junaan, olemme erilaisia vaatimustemme kanssa.
"Olemme erilaisia vaatimustemme kanssa." Totta. Sen jälkeen kun käänsin virret, meni viisi vuotta, kun harvoin kävin täällä ja vielä harvemmin kirjoitin. Sitten ruvettiin harrastamaan sitä ajatusta täällä, että virret eivät saisi olla näkyvissä, koska olin maine-, asema-, raha- ja kultajalusta-ahne. Se ei tullut siitä, mitä kirjoitin täällä, koska olin ollut vaisu ja seurasin hiljaa sitä kampanjaa poistaa virret näkyvistä. Se tuli yksinomaan siitä, että olin kääntänyt virret. Se riitti körteille todistakseen, että oli ylpeä, ja siksi ne pitää poistaa. Teillä oli vaatimus, että kääntäjä ei saa olla ylpeä ja se pitää painaa alas, muuten virret ei saa olla.
Minulla oli vaatimus, että sellaista alaspainokampanjaa ei saa olla, niin kauan kuin virret ovat näkyvissä. Vaadin, että kampanja lakkautetaan tai virret poistetaan. Ette ole suostuneet suhtautumaan eri tavalla, joten virret lopulta poistettiin.
Ei ole kysymys anteeksiantamisen vaikeudesta. On tosi kysymys siitä, että meillä on eri vaatimukset. Vaaditte kiven kovaa, että kääntäjä on kestettävä tietynmäärää kritiikkiä, seppoksen sanoin, johon kuuluu myös sanat kamala, kuvottava, ja narsisti. Toisten ei tarvitse kestää sellaista, koska he eivät ole kääntäneet ca. 10.000 riimitettyä riviä eivätkä siis olekaan ylpeitä.
Niin viisveisaaja, seppos, pena, riita-mummo, ja HYn herra Hiltunen päättivät poistaa virret suostumatta vaatimuksiini. Viisveisaaja oikein julisti miten paha hän kuvittelee olevansa ja körttitapaan julkisesti ylpeili siitä.
Olette valinneet mitä halusitte. Olisi voinut nauttia asiallisesta käännöksestä körttien historiallisesta tekstistä tai saada minulta lisää tulta körttihengellisyyteen, joka palvelee kuvitellussa pahuudessa vellomista. Ei ihme, että viisveisaaja julisti omat postit tänne tärkeämmäksi kuin vanhat käännökset. Hänhän edustaa nykykörtteyden ihanteet: haukkua toisia ylpeydestä, jos nostavat päätään tekonöyryydestä tekemään jotakin ja ylpeillä itse omasta keksitystä pahuudesta. Se on tietysti yksi vaihtoehto, kun jumalattomat yrittävät keksiä itselleen pelastuksen tien. Armo muka tulee niille, jotka vellovat tekonöyryydessä, ja pelastus tai ainakin hengellisyys tulee kärsimyksen kautta, ja jos toinen ei kärsi toisen mielestä tarpeeksi, niin rakastava teko on panna hänet kärsimään.
Täällä körtit kirjoittelevat niin kuin kuuluisivat sikalaumaan, johon Jeesus ajoi demonit. Sika kuorossa valhe-evankeliuminne vinkuu. Luulette tarvitsevanne herätystä, muttette nuku. Olette sikaraatoja rannalla.
Ainoa körtti täällä, joka on vanhanaikainen körtti, jolla on herkkä omatunto ja joka ei ole pilattu v. 1972 virsikirjan uudistuksella on 1944, joka on Jumalan lapsi sikalauman keskellä. On Jumalalla omansa joka kansassa, heimossa, ja kielessä. Luterilainen on oma tapaus, kun ei ole körtti. Hänessä on se vika, ettei tarpeeksi ankarasti tuomitse körttien jumalattomuutta, vaikka tuomitseekin.
"Jumala antaa anteeksi katuvalle ja anteeksipyytävälle ihmiselle, ihmisten on paljon vaikeampaa antaa toisilleen anteeksi."
Tässä on tämä harha pähkinäkuoressa. Jumala ei anna anteeksi ihmiselle, joka päättää katua ja etsii anteeksiantoa kyyneleillä, niin kuin Eesau, jota Jumala vihasi. Päin vastoin, ihminen, jonka Jumala suvereenissa armossaan ennen maailman luomista on ennaltamäärännyt Jumalan lapseksi, katuu ja pyytää anteeksi, silloin kun Pyhä Henki koskettaa häntä.
Ei ole kenellekään ihmiselle vaikea antaa anteeksi. Joko on mahdotonta antaa anteeksi tai on mahdotonta olla antamatta, riippuen siitä, onko ihminen valittujen parissa tai ei.
Te ette anna minulle anteeksi siitä, että teidän mielestänne paljastin ylpeyttäni kääntämällä SV. Vaikka teidän logikkanne tuntuu järjettömältä, se on teille aivan selvä. Uskotte vielä lähes 10 vuoden jälkeen, että tavoittelen mainetta, asemaa, rahaa, ja kultajalustaa virsien kääntämisen kautta ja uskotte, että pelastuisin, jos katuisin sitä ylpeyttä. Siksi ette voi antaa minulle anteeksi. Minä taas olen lopulta käsittänyt, ettette kuulu Jumalan valittuun joukkoon, ja siksi ette pysty näkemään syntiänne julistamalla minut kamalaksi, kuvottavaksi, ja narsistiksi siksi, että käänsin virret. Ette pysty antamaan minulle tämän hyvän työn anteeksi, koska olette Eesaun laumassa ettekä Jaakobin. Siksi me vihaamme toisiamme. Se kuuluu asiaan. Olemme eri puolta.