Kirjoittaja Aihe: Hullu harrastus 2  (Luettu 6366 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Hullu harrastus 2
« : 21.11.22 - klo:10:21 »
Olen ollut ahkerasti Älypäässä, selkäni kivuista huolimatta. En ole vielä aiva perillä siitä kuinka systeemi toimii, mutta nimimerkki näkyy Tähtipelaajien joukossa. Välillä sija nousee, välillä se laskee vuorostaan.

Öppis, oletko perillä miten pitää pelata että nousu olisi vakaata ? Kun minä pelaan melkein mitä vaan sieltä löytyy tulee huonoja pelejä joukkoon. Silloin sijoitus putoaa.,

Mitä olen katsellut kärkipelaajien tilastoja, heillä on paljon suppeampi laji-valikoima.

No, minähän olenkin  'jokapaikan höylä', ja se on minusta mukavaa.

Pinterest on nyt II-sijalla.

Ukrainan sotaa en jaksa enää seurata, en edes Putinin edesottamuksia. Trump kyllä jaksaa huolestuttaa. Mihin menee USA ?

Urheilukaan ei tunnu , ainakaan nyt vielä, entiseltä. Qatarin MM-kisat aion boikotoida. Rukaa vähän kiinnostaa odotella, ja Taivalkosken hiihdot kyllä katsoin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #1 : 11.12.22 - klo:14:47 »
Nyt tiedän sitten mitä on peliriippuvuus ! Olen koukuttunut Älypäähän.

Se hyvä tästä on ollut että lähimuisti paranee koko ajan. Huonoa on se että selkä ei parane.  :003:
Matti ei tykkää myöskään kun en istu enää koko ajan tv-urheilun aikoina hänen rinnallaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #2 : 11.12.22 - klo:15:39 »
Nyt tiedän sitten mitä on peliriippuvuus ! Olen koukuttunut Älypäähän.

Se hyvä tästä on ollut että lähimuisti paranee koko ajan. Huonoa on se että selkä ei parane.  :003:
Matti ei tykkää myöskään kun en istu enää koko ajan tv-urheilun aikoina hänen rinnallaan.
Tärkeintä olisi, ettei kiinnitä sydäntään Älypäähän tai siihen, mikä on maailmasta.  :icon_xmaslol:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #3 : 11.12.22 - klo:16:10 »
Amen !

    :107:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #4 : 18.12.22 - klo:22:26 »
Mikä on vaihtelevan virkistyksen/vaihtelun ja koukkuun jäämisen ero?
Mietin omaa sudokujen täyttämistä....ja ehkä jotain muutakin

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #5 : 19.12.22 - klo:12:43 »
Mikä on vaihtelevan virkistyksen/vaihtelun ja koukkuun jäämisen ero?
Mietin omaa sudokujen täyttämistä....ja ehkä jotain muutakin
Tärkeintä olisi, ettei kiinnitä sydäntään sudokujen täyttämiseen eikä johonkin muuhun maailmallisuuteen.   :icon_xmaslol:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #6 : 16.01.23 - klo:18:43 »
Olen oikein uurastanut uusimman harrasteeni Älypään parissa.

Se minkä pää, tai aivot kohenee, alaraajat huononee. Istun innoissani aivan liian pitkään yhteen menoon. Sain sairaanhoitajalta ohjeita seniori-jumppaan Youtubessa.

Minun 'menestyvimmät' alueeni ovat murteet, koirat, ruoka, luonto, terveys ja maantietokin.

Rakkaat kirjallisuus ja historia ovat niin vuosiluku- ja nimipainotteset ja aiheet laajat, etten ole niissä haka.

Suomen murteista ( eikä Älypäässä muita olekaan ) ovat minulle helpoimmat Etelä-Pohjanmaan ja Tamperen murteet. Niissä on muutamia samoja ilmaisujakin.
Ne ovat tulleet tutuiksi kirjoista.

Lapinmurre on omanlaisensa, ja siihen on Rosa Liksomin avulla tullut tuttuja sanoja ja ilmaisuja.

Turun murteeseen olen tutustunut turkulaisen vävyn puheissa ja joissakin elokuvissakin sitä kuulee.

Stadin slangi on muuttumassa. Siihen on tullut englannista uudis-slangisanoja ja lyhenteitä. Muuten tunnen sitä melkoisesti nuoruudesta, sillä Kärkölä on suht lähellä Helsinkiä. Pena ja Benkku ovat sitä myös hiukan foorumilla viljelleet.

Lempi-aiheitani olisivat klassinen musiikki ja kuvataide, mutta edellistä tunnen vain kuuntelulta, mutta jälkimäisessä pärjäilen kohtalaisesti.

En pärjää lainkaan sanapeleissä, saati ristikoissa tai sudokuissa joita en ole koskaan yrittänytkään, siis sudokuja. Numerot eivät minua kiinnosta niin kuin sanat.   :003:

Kävin kyllä tänään rollailemassakin vaikka oli kurja ilma. Kävin katsomassa tulvaa läheisellä Merrasojalla. Oli se !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #7 : 16.01.23 - klo:23:00 »
Mielenkiintoista  :023:

Joskus kokeilin tuota "Älypäätä", luultavasti en ihan päässyt jyvälle toimintatavoista yms.
Kokeilin jotain toistamiseen ja tuli samat kysymykset uudelleen, ei mitään järkeä sellaisessa, uusintakierroksella pitäisi kysymykset vaihtua.
Mulla vähän toisin kuin Riitalla, sudokuja tykkään täytellä, pitää vaan malttaa lopettaa jos takkuaa liikaa, muutama "työvoitto" on kyllä tullut.

Tänään ollut forkalla tosi hiljaista, ja minäkin häippäsen saman tien, löysin telkusta jälleen snookeria, viime yönäkin tuli seurattua.

Hyvää yötä!

Ennusteen mukaan tulossa taas vaihteeksi lumisateita, ehkä pääsen taas ulkoliikunnan pariin lähipäivinä.
Oli jo harkinnassa pyöräilykauden aloitus tammikuussa, yleensä ollut maaliskuussa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #8 : 17.01.23 - klo:08:40 »
Minun huomioni on että aina kun olen vastannut väärin ja peli loppuu tulee seuraavalla kierroksella uusiakin vaihtoehtoja.

Muistiinhan tämä perustuu, ja sillä tarkoituksella pelaankin.

Olen nytkolmen kuukauden jälkeen hoksannut systeemin jolla parhaiten pääsee eteenå'in listoilla, jos sitä siis haluaa.

Ensin halusin vain pelata ja muistaa, mutta nyt olen huomannut ( ensimmäisen kerran elämässäni ) kilpailuhenkeä itsessäni.   :017:
Toisaalta se lisää motivaatiota. Sitähän urheilijatkin toteuttaa.   :003:

POlen todellinen 'penkki-urheilija'. Kaksi penkkiä olen rikkonut pelatessani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #9 : 30.01.23 - klo:13:58 »
Älypään historia-pelin kysymyksien kautta olen saanut tietää että Yhdysvaltojen presidentteinä on ollut miehiä joilla on ollut aikamoinen maine, ja on edelleenkin.

Eräs on tappanut miehen kaksintaistelussa, eräällä toisella oli 650 orjaa siitä huolimatta että hän vastusti orjuutta.
Nixon, Clinton ja Trump ovat jatkaneet samaan tapaan, ja mitä onkaan kun 'kirjat avataan'.

Swasimaassa on ollut päämies jolla oli 70 vaimoa ja 210 lasta.  :109:

Pieni ihminen näitä ihmettelee.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #10 : 30.01.23 - klo:15:16 »
Swasimaassa on ollut päämies jolla oli 70 vaimoa ja 210 lasta.

Swazimaa eli Eswatini, viralliselta nimeltään Eswatinin kuningaskunta, lieneekin Afrikan taantumuksellisin valtio. Sitä hallitaan jokseenkin samaan tapaan kuin yksinvaltaisia kuningaskuntia parisataa vuotta sitten. Uudenaikaista demoktratiaa vaativat mielenosoitukset vaiennetaan väkivalloin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Swazimaa

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #11 : 01.02.23 - klo:20:15 »
Mielenkiintoista  :023:

Joskus kokeilin tuota "Älypäätä", luultavasti en ihan päässyt jyvälle toimintatavoista yms.
Kokeilin jotain toistamiseen ja tuli samat kysymykset uudelleen, ei mitään järkeä sellaisessa, uusintakierroksella pitäisi kysymykset vaihtua.
Mulla vähän toisin kuin Riitalla, sudokuja tykkään täytellä, pitää vaan malttaa lopettaa jos takkuaa liikaa, muutama "työvoitto" on kyllä tullut.

Tänään ollut forkalla tosi hiljaista, ja minäkin häippäsen saman tien, löysin telkusta jälleen snookeria, viime yönäkin tuli seurattua.

Hyvää yötä!

Ennusteen mukaan tulossa taas vaihteeksi lumisateita, ehkä pääsen taas ulkoliikunnan pariin lähipäivinä.
Oli jo harkinnassa pyöräilykauden aloitus tammikuussa, yleensä ollut maaliskuussa.

Ittekkin kokeilin älypään raamattuvisaa ja joku velimatti aina ekana, vaikka peittosin hänet useasti, sitten oli joku muu tietovisa siellä, niin sama juttu, siinä modessa kyllä on joku blugi.

Ristikkoja täyttelen nykyään ettei suomi pääse unohtumaan, mutta tuntuu että nettiristikot n suunniteltu lapsille?

Shakki myös tyhmää.

Paras aivo voimistelu on kirjoittautua körttifoorumille ja pähkäillä siel imisten lähimmäisten syvällisiä tuumailuja.
Niin ja pähkähulluja, kuten minun.

Paras harrastus, suosittelen.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #12 : 01.02.23 - klo:20:28 »
Muistan kun Viro itsenäistyi tai jotain, mniin tuli amerikaista joku Suuper perhe ja perusti ameerikkalaisen uskonlahkon, tai jotain, en ole teologi tutkijakin vain vähän.

No tää jengi perusti seurakunnan ja kun  olin eri seurakaunnasta nuorten kanssa jossain, niin ne sano mulle, että ne ihmetteli kun toi jengi puhuu amerikklaisella aksentilla, vaikka ne ei ole olleet kuin pohjoishaaga pohjoisin paikka missä olleet, eli kotikulmien jengiä, homeboy jengiä.

Tapasin heitä myös ja ihmetytti miten ne puhui jenkkiaksentilla. Kait se niin on et mihin jengiin kuulut, niin voimakkaasti se vaikuttaa?
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #13 : 13.02.23 - klo:13:59 »
Pinterest on mainio väline keräilijöille. Mihin minäkin sijoittaisin vaikkapa nämä rakkaat pienikokoiset puusta valmistetut esineet, kysyn vaan.
Postimerkit tai tulitikkurasioiden etiketit vielä mahtuvatkin varastotiloihin, mutta entä vanhat autot, kirkot tms. isommat. :023:

Vanhaa ja kaunista käsityötaitoa jopa satojen vuosien takaa:

https://fi.pinterest.com/pankkirouva/kauniit-vanhat-esineet-beautiful-old-objects/puiset/

https://fi.pinterest.com/pankkirouva/autotcars/vanhat-ja-kauniit/

https://fi.pinterest.com/pankkirouva/vanhat-rakennukset-old-buildings/kirkot/
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #14 : 13.02.23 - klo:19:23 »
Vaikka harrastaisit mielestäsi miten tahansa 'hullua juttua', kerro silti. Kun kertoo harrastuksistaan ja näin avaa hiukan itsesään, se luo lähentyvää tuntua.

Tiedetään esim. musiikkimaun perusteella aika paljon niistä jotka linkkejä laittavat.
Tiedetään erään harrastavan piirtämistä ja koiria. Eräs kertoo laulavansa ja täyttävänsä sudokuja, sekä uivansa.

Erään körtti-akat ovat kovia kokkaamaan, eikä vain pakolta.

Meillä oli kova kalastaja ja eräs joka kävi lavatansseissa. Jazzin diggaamisesta on useampikin kertonut, samoin metalli-musasta ja tangoistakin.

Mitä sinä harrastat ?
( Foorumille on rekisteröitynyt useita uusia ihmisiä. Olisi kiva kuulla teistäkin ). :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)