Kirjoittaja Aihe: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen  (Luettu 4217 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #30 : 23.12.23 - klo:05:58 »
Ajatteletko, että Jumalan armo kuuluu vain uskoon tulleille? Pitääkö uskosta osattomat pelotella synnistä ja tuomiosta puhumalla?

Tästä ei ole kysymys vaan toivottavasti Pena lukee uudelleen tuon edellisen tekstini ajatuksella.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #31 : 23.12.23 - klo:07:02 »
Tästä ei ole kysymys.

Voisit kuitenkin vastata tähänkin kysymykseen.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #32 : 23.12.23 - klo:10:03 »
Raamatuntekstit voisivat olla lyhyitä, jotka sisältävät kutsuvan tai sielunhoidollisen ilmeen.
Yksi esimerkki tekstistä, joka sisältää molemmat elementit on esim:
"
Tulkaa minun luokseni kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat, minä annan teille levon.
"
Olen nähnyt pienissä puukilvissä olevia Raamatun lauseita kiinnitettyinä rakennustyömaiden aitoihin jalkakäytävien vieressä, joissa on lukenut muun muassa “Jumala on rakkaus”  ja “Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut”.  :eusa_pray:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #33 : 23.12.23 - klo:11:56 »
Ajatteletko, että Jumalan armo kuuluu vain uskoon tulleille?

En.

Raamatussa on kirjallinen kutsu jokaiselle ihmiselle tulla Jumalan armon piiriin ja sen jälkeen pysyä siinä.
Kristittyjä on käsketty viedä tätä sanomaa eteenpäin, jotta kutsu saavuttaisi ihmiset ja kutsun vastaanottaneet veisivät kutsua eteen päin.


Pitääkö uskosta osattomat pelotella synnistä ja tuomiosta puhumalla?

Heränneen ja suruttomat tulisi olla tietoinen synnistä ja tuomiosta ja näitä pelätä ja tästäkin asiasta pitää puhua.
Tähänkin aiheeseen liittyvät tekstit voivat olla paikallaan vaikka ladon seinässä.

Ja hyvinkin nuo kaikki Penan tekstit ladon seinään sopivat.
Ei minulla ole tietotaitoa antaa asiaan ehdottomia vastauksia.
Minulla on oma tapani valita tekstit.
Olen nähnyt kristillisiä tekstejä julkisuudessa, joita itse en laittaisi, mutta en uskaltaisi sanoa, että niitä ei pitäisi ollenkaan laittaa.

On vain hyvä, että ne harvat julkisille paikoille tekstejä tuovat ovat erilaisia. Näin tekstivalikoima on laajempi.

Kerran soitin eräälle tekstejä ylläpitävälle henkilölle ja kehotin harkitsemaan teksteihin toisenlaista lähestymistapaa. Puheluni ei ehkä vaikuttanut häneen, sain kuitenkin kerrottua asiani ja näin pois mielestäni. Aika pitkään juttelimme ja koko ajan leppoisan ystävällisesti.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Raamatuntekstimainostaulu valtatien varteen
« Vastaus #34 : 23.12.23 - klo:23:17 »

 Minulla on iskevä idea tekstimainostauluusi, Köpi! Raamatusta se. Ota yhteyttä minuun vaikka Facebookin "laatikon" eli F:n henkilökohtaisen osion kautta. Menkäämme jonain päivänä taas aterioimaan siihen meille jo tutuksi käyneeseen kauppakeskukseen. Kerron idean ruokapöydän ääressä siellä! :kahvi: