Kirjoittaja Aihe: Kävin kirkossa 26  (Luettu 7560 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 007

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 170
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #60 : 05.11.23 - klo:18:40 »

Näkeekö Körttikodin juhlamessun jostakin ?

Taisi tulla vain radiosta, mutta seurat pitäisi näkyä tästä https://www.youtube.com/watch?v=VZaqNqAAUiI ja alkavat noin 3 minuutin päästä alkukuvasta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #61 : 05.11.23 - klo:21:47 »
Aioin eilen katsoa Nojatuolikirkon josta olen yleensä pitänyt. Nyt kävi ensimmäisen kerran niin että lopetin kesken. Herrojen teologien keskustelu sekoitti 'pottuhalmeeni'
ja painoin katkaisijaa.

Tänään tuli uusintana Lotta-järjestön juhlamessu, jonka olen ainakin kerran nähnyt ja kuullut tohtori Haukion saarnan.
Antauduin kyökkihommille että sain katsoa rauhassa Vuokatin viestit.

Näkeekö Körttikodin juhlamessun jostakin ?

Seurat löytyy Youtubesta https://www.youtube.com/watch?v=VZaqNqAAUiI

Katsoin ne sieltä ja  paikanpäällä näytti olevan hyvin ahdasta. En ole nukkunut yhtään yötä siellä, mutta olin 20 vuotta kodin isännistössä ja taloyhtiön hallituksessa. Kiitos niistä antoisista vuosista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #62 : 06.11.23 - klo:08:11 »
Seurakuntamme on Kotkassa mukana järjestämässä Kolahtaako? -elokuvaviikkoa. Sen alkajaisiksi pidettiin eilen elokuvamusiikkiin tukeutuva messu. Ajatus saattaa kuulostaa hupsulta, mutta tulos oli taas hieno ja koskettava. Esimerkiksi Bond-elokuvan tunnuslaulu Ei aina käy niin toimi puhuttelevana 'saarnavirtenä'.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #63 : 10.11.23 - klo:20:18 »
Seurakuntamme on Kotkassa mukana järjestämässä Kolahtaako? -elokuvaviikkoa. Sen alkajaisiksi pidettiin eilen elokuvamusiikkiin tukeutuva messu. Ajatus saattaa kuulostaa hupsulta, mutta tulos oli taas hieno ja koskettava. Esimerkiksi Bond-elokuvan tunnuslaulu Ei aina käy niin toimi puhuttelevana 'saarnavirtenä'.

Cool.

Penalla on kyllä lahjaa tuollaiseen.

Pena ja myyrä niin olisi kirkollinen kulttuuri in kapakka.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #64 : 10.11.23 - klo:20:21 »
Seurakuntamme on Kotkassa mukana järjestämässä Kolahtaako? -elokuvaviikkoa. Sen alkajaisiksi pidettiin eilen elokuvamusiikkiin tukeutuva messu. Ajatus saattaa kuulostaa hupsulta, mutta tulos oli taas hieno ja koskettava. Esimerkiksi Bond-elokuvan tunnuslaulu Ei aina käy niin toimi puhuttelevana 'saarnavirtenä'.

Radikaalia ja coolia, voikohan ton konseptin kopioida.

Pitänee vinkata, jos saa niin norjalaisille ja tanskalaisille kirkollisille ehdottaa.

Tollanen voisi vetää enempikin jengiä zyrkkaan.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #65 : 01.02.24 - klo:18:23 »
Kävin Ryttylän kirkossa.

Joku vanhus nainen sai sairauskohtalon. coolisti mentiin siitä huolimatta messu ylös alas.
Pappi taisi alussa olla eniten shokissa, mutta onneksi kokosi ittensä ja jopa päivän tekstistä Saul ia älkää surko Jumala on nostava uuden Hänelle sopivan tekstistä Niinistöön viittaavan vitsin.

Varmaan katteli mua, kun oon cool tollasissa tilanteissa.
Joskus aiemmin olin tilanteessa, jossa messun aikaan joku kuoli, siis vanhus heitti lusikan nurkaan ja poistui muonavahvuudessa, kuten armejassa todetaan.
No silloin joku nainen sai hepulin ja oli hysteerinen ja kilui ja mesoi kovasti ja vähällä oli, ettei paniikki ois tarttunut. Naiset on erikoisia.

Täällä Riihimäen Ryttylässä kaikki meni coolisti ja minusta ne elvytti mummin, en nyt tiedä, mutta oli dramatiikkaa.

Eikö muut kuin minä foorumilaisista käy kirkossa?
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #66 : 07.02.24 - klo:19:40 »
^ Ei ole tullut raportoitua käymisiä. Ei ole sattunut mitään niin erikoisia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #67 : 08.02.24 - klo:17:23 »
Kävin kirkossa, näin papin, kanttorin ja suntion.

Sitten menin baariin eikä sielläkään ollut ketään.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #68 : 10.03.24 - klo:11:58 »
En urheilu-ruoanlaittto-ohjelmien takia ehtinyt tähän tänään. Mutta myöhemmin ...

https://areena.yle.fi/1-63782089
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #69 : 10.03.24 - klo:16:08 »
Kävin kirkossa ja jäin kahveillekin. Juttelin kanttorin ja tutun eläkeläisrovastin kanssa viisaita kunnes suntio vihjaisi, että olisi lähdettävä kotiin.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Kävin kirkossa 26
« Vastaus #70 : 22.03.24 - klo:12:29 »
Kävin kirkossa ja jäin kahveillekin. Juttelin kanttorin ja tutun eläkeläisrovastin kanssa viisaita kunnes suntio vihjaisi, että olisi lähdettävä kotiin.

Minusta kirkossa tulisi olla aina ovet auki.

Ongelma varmaan olisi, että vandaalit tulisivat sotkemaan paikkoja, mutta tiekirkot ja muut kun on kesäisin auki, niin kiva poiketa sinne ja rauhoittua ja olla vaikka rukouksessa.

Tietysti ainahan voi rukoilla autossa ja kotona, mutta oon tykännyt poiketa kirkkoon, kun on ollut auki ja saanut istahtaa siellä ja rukoilla.
Vaikka taidan olla ihan pohjamutaa näin muuten kristillisessä vaelluksessani.

Tik toc.