Kirjoittaja Aihe: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?  (Luettu 14370 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #15 : 11.11.21 - klo:23:21 »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #16 : 12.11.21 - klo:07:51 »
Luterilaisella on oikeus kirjoitteluunsa.

En ole kyseenalaistanut hänen oikeuttaan. Käytän omaa oikeuttani vastata hänen kirjoitteluunsa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #17 : 12.11.21 - klo:08:18 »
Ei voi olla ajattelematta, että luterilainen on onnistunut toimissaan, kun katselee tätä vilkasta  arviointia hänen viestintämenetelmistään erityisesti sitä varten perustetussa ketjussa. Parhaimmat onnittelut herralle!    :023:

Olen huomannut tämän toiminnan, mutta en onnittele siitä. Sen sijaan, jos hän kuuluu heränneisiin, körtteihin, hän voisi avata omaa itseään. Se olisi mukavampaa kuin nuo herjalta 'maistuvat' fraasit.

Tiedämme, että olet kasvissyöjä, ulkoilet vaimosi kanssa ja ostat hänelle prarfyymejä. Hyvä tämäkin. Tiedämme, että olet lapualainen ja ihannoit Lapuan menneisyyttä ja Päivi Räsästä.

Muuta ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #18 : 12.11.21 - klo:08:39 »
Olen huomannut tämän toiminnan, mutta en onnittele siitä.

Hän on nähdäkseni pitemmän aikaa kommenteillaan pyrkinyt kiinnittämään ihmisten huomion siihen, että kirkon ja ja herätysliikkeen uusi suunta ei välttämättä miellytä kaikkia. Tyyli kieltämättä on omaperäinen, mutta se kait ei sinänsä ole mikään rikos. Mielestäni hän palvelee yhteisöä ansiokkaasti kertomalla meille, että kaikkien ei ole pakko olla samaa mieltä asioista. Vähemmästäkin ihmistä on paikallaan kiittää.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #19 : 12.11.21 - klo:08:44 »
Niin on, jo n. vuoden. Mikäpä siinä. Olen samaa mieltä vapaudesta kirjoittaa mitä ja miten vain, foorumin sääntöjen puitteissa.

Kumpa tuntisimme hänet paremmin, niin voisi syntyä keskusteluja. Nyt olemme 'ottava' osapuoli ainoastaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #20 : 12.11.21 - klo:11:19 »
Hän on nähdäkseni pitemmän aikaa kommenteillaan pyrkinyt kiinnittämään ihmisten huomion siihen, että kirkon ja ja herätysliikkeen uusi suunta ei välttämättä miellytä kaikkia.

Aivan niin, nähdäksesi hänen viestinsä on tuo. Hän kätkee sanottavansa kaanaankielisten koristeiden alle meidän arvattavaksemme. Se juuri ärsyttää. Tahallista ärsyttäjää kutsutaan nettietiketissä trolliksi.

Minä puolestani oletan, että 'ei välttämättä miellytä kaikkia' on lievä ilmaus. Nähdäkseni hänen mielestään kirkon ja herätysliikkeen uusi suunta on perustaltaan väärä ja epäkristillinen. Samaan väärien suuntien nippuun hän taitaa laittaa myös ympäristönsuojelijat ja sosiaalista vastuuta tuntevat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #21 : 12.11.21 - klo:11:51 »
Myös politiikan nimittely( viher-vassari-suvakki, puhavihreä huulipuna-hallitus ) suututtaa avarammin ajattelevia.

Puhutaan politiikka Politiikka-siossa, ajatukset vastaan toiset + argumentit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #22 : 12.11.21 - klo:12:16 »
Suvaitsevaisuutta soisi löytyvän eri mieltä olevia kohtaan meiltä kaikilta, myös sieltä 'vihervassareilta' vai edistysmielisiksikö he haluavat itseään mieluummin kutsuttavan. Kristillisellä foorumilla kuitenkin keskustelua pyritään käymään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #23 : 12.11.21 - klo:12:56 »
Nimenomaan, suvaitsevaisuutta !  Tosin karjalaisenkyösti on ilmoittautunut suvaitsemattomaksi.   

Se on reilua, kun sen sanoo, niin voi varoa sanojaan.

Nyt olen ryhtynyt rohkeasti käyttämään sanoja Eleniuksien puolesta. En ymmärrä että oma joukko, körtit, käyttävät lyömäkirveenä niitä aseita joita ovat käyttäneet.

On kiva, armonkerjäläinen, että olet alkanut keskustella. Annat vähitellen kuvan itsestäsi hahmottua. Se luo luottamusta. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #24 : 12.11.21 - klo:14:15 »
Suvaitsevaisuutta soisi löytyvän eri mieltä olevia kohtaan meiltä kaikilta.

Suvaitsevaisuus ei poista oikeutta olla perustellusti eri mieltä asioista. Se oikeus on kaikilla. Minä pidän kipakkaakin mielipiteiden vaihtoa keskinäisen kunnioituksen osoituksena, kun se on asiallista. Suopea vaikeneminen on pikemminkin vähättelyä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33708
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #25 : 12.11.21 - klo:14:35 »
Totta. On kuin paljastaisi rintansa, ottaisi kilven pois kun vastaa.
Aina ei kuitenkaan osaa vastata, ei ainakaan oikein. Siinä juuri piilee kirjoitetun sanan vaikeus. On helppo tulkita väärin.

Tuo miten karjalaisenkyösti tutkii tukinnan mahdollisuuksia on niin tieteellistä etten taida ymmärtää oikein. Näin juuri tapahtuu kun oikein monisanaisesti koettaa ilmaista itseään.

Sauli Niinitö on kehittänyt siitä omalaatuisen tyylin. Miksi on vaikea sanoa suoraan, selvin sanoin.
No, monista töksäyttely on erittäin epähienoa. Körttiakkana minä en taivu hienouksiin.

Toivin että luterilainenkin sanoisi suoraan mikä 'mättää' meissä ei-perinnekörteissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #26 : 12.11.21 - klo:15:08 »
Suvaitsevaisuus ei poista oikeutta olla perustellusti eri mieltä asioista. Se oikeus on kaikilla.

Sitähän tässä ei kukaan kiistäkään. Ilo kuulla että sinäkin jaat tuon näkemyksen.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #27 : 12.11.21 - klo:18:16 »
Samaan väärien suuntien nippuun hän taitaa laittaa myös ympäristönsuojelijat ja sosiaalista vastuuta tuntevat.

Kyllä näin minäkin olen häntä tulkinnut.
Tosin syy tähän ei ole ympäristön suojelu ja sosiaalisen vastuun kanto, vaan muut syyt.
Luterilainen itsekin minun mielestäni kannattaa sosiaalisen vastuun kantamista ja luultavasti myös on ympäristön suojelun kannalla vähintäänkin siinä määrin, kuin keskivertoihmiset Suomessa.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #28 : 12.11.21 - klo:18:23 »
Tuo miten karjalaisenkyösti tutkii tukinnan mahdollisuuksia on niin tieteellistä etten taida ymmärtää oikein. Näin juuri tapahtuu kun oikein monisanaisesti koettaa ilmaista itseään.

Otan tämän palautteen huomioon ja pohdin, kuinka asiaa voisi parantaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #29 : 12.11.21 - klo:22:05 »
Luterilainen itsekin minun mielestäni kannattaa sosiaalisen vastuun kantamista ja luultavasti myös on ympäristön suojelun kannalla vähintäänkin siinä määrin, kuin keskivertoihmiset Suomessa.

Sinäkin joudut arvailemaan: 'minun mielestäni'. MInä en uskaltaisi lukea luterilaisen rivien välistä mitään 'vähintäänkin siinä määrin...' -arviota hänen mielipiteistään. Sen verran hän on piilossa omien naamioittensa takana.