Kirjoittaja Aihe: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!  (Luettu 21071 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22044
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #30 : 20.09.21 - klo:15:13 »
Ei mene ohi, jos joku kyseenalaistaa rokkareita, ei! Nehän ovat pyhiä lehmiä.

Eivät ole sen pyhempiä kuin ihmiset yleensäkään, lehmiä eivät ollenkaan (Rokkikukoiksi joku nimittää). Eivät toisaalta ole sen pahempiakaan. Se, että Stingin tulkinnat John Dowlandin luuttulauluista ovat jonkun mielestä nautittavia, ei tarkoita hänen jumaloimistaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #31 : 20.09.21 - klo:16:07 »
Minä olen tänne linkittänyt monenlaista musiikkia ja laulua vuosien varrella.
Pääosin sellaista mistä itse pidän.
Ehkä minun pitäisi enemmän osata laittaa sellaista mikä on tänne sopivaa, kun tietäisin millaista,
vai onko parempi etten laita mitään?
Vuosien varrella vähän vaihdellut, jos viimeksi kulunutta puolta vuotta ajattelen, niin olen
laittanut eniten Justin Johnsonia, jonkin verran Chris Rea, Esa Ruuttunen, Voces8, Mustarastas,
Sauli Ahvenjärvi, ja viimeksi taisi olla Myrkur, mistä Viisveisaajakaan ei tainnut välittää.
Näissä mun laittamissa linkeissä on se huono puoli että huonona kieli-ihmisenä en ymmärrä
ulkokielisten sanoista hönkäsen pöläystä, kuuntelen vaan miltä kuulostaa.
Ja toki voin pitäytyä vain Justinissa joka ei laula ollenkaan ja Saulissa suomenkielisenä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #32 : 20.09.21 - klo:19:32 »
Eivät ole sen pyhempiä kuin ihmiset yleensäkään, lehmiä eivät ollenkaan (Rokkikukoiksi joku nimittää). Eivät toisaalta ole sen pahempiakaan. Se, että Stingin tulkinnat John Dowlandin luuttulauluista ovat jonkun mielestä nautittavia, ei tarkoita hänen jumaloimistaan.

Niinkuin hyvin tiedät, kierrät asiaa. Tarkoitin huomauttaa, miten täällä on vapaasti haukuttu vanhojen Siionin virsien käännöksiä, vaikka mitään muuta ei haukuta. Minusta se on "kuvottavaa" jos saan lainata vanhaa körttien kieltä. En suorastaan ota minkäänlaista kantaa muusta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #33 : 20.09.21 - klo:19:34 »
Ehkä minun pitäisi enemmän osata laittaa sellaista mikä on tänne sopivaa, kun tietäisin millaista,
vai onko parempi etten laita mitään?

Laita vaan. Kaikki sopii. Voi olla varmaa, ettei kukaan paheksu mitään, kun et laita vanhoja Siionin virsiä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #34 : 20.09.21 - klo:21:55 »
Eivät ole sen pyhempiä kuin ihmiset yleensäkään, lehmiä eivät ollenkaan (Rokkikukoiksi joku nimittää). Eivät toisaalta ole sen pahempiakaan. Se, että Stingin tulkinnat John Dowlandin luuttulauluista ovat jonkun mielestä nautittavia, ei tarkoita hänen jumaloimistaan.

On mielenkiintoista, ettet kokenut tarvetta reagoida, kun viisveisaaja aloitti viimeisen Siionin virsikritiikkiallon, pilkkaamalla minua, kun kuulemma Siionin virret ovat minulla "pyhä lehmä." Mutta kun minä lainaan hänen sanojaan, niin heti täytyy puuttua siihen. QED. Saa haukkua täällä vanhojen Siionin virsien käännöksiä niin kuin kerkii eikä kukaan muu kuin minä paheksu sitä. Mutta jos minä vastavaisesti lainaan niitä sanoja, niin heti on selityksiä ja ollaan eri mieltä.
Tätä juuri paheksun. Ja siksi olette nyt suurin piirtein kaikki minua vastaan. Mistä se johtuu?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #35 : 20.09.21 - klo:22:21 »
On mielenkiintoista, ettet kokenut tarvetta reagoida, kun viisveisaaja aloitti viimeisen Siionin virsikritiikkiallon, pilkkaamalla minua, kun kuulemma Siionin virret ovat minulla "pyhä lehmä." Mutta kun minä lainaan hänen sanojaan, niin heti täytyy puuttua siihen. QED. Saa haukkua täällä vanhojen Siionin virsien käännöksiä niin kuin kerkii eikä kukaan muu kuin minä paheksu sitä. Mutta jos minä vastavaisesti lainaan niitä sanoja, niin heti on selityksiä ja ollaan eri mieltä.
Tätä juuri paheksun. Ja siksi olette nyt suurin piirtein kaikki minua vastaan. Mistä se johtuu?

Ettäs tiedät
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22044
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #36 : 20.09.21 - klo:22:40 »
On mielenkiintoista, ettet kokenut tarvetta reagoida, kun viisveisaaja aloitti viimeisen Siionin virsikritiikkiallon, pilkkaamalla minua, kun kuulemma Siionin virret ovat minulla "pyhä lehmä."

Elämä ilmiöineen on mielenkiintoista, mutta ei siihen tarvitse aina reagoida noin kiivaasti.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22044
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #37 : 20.09.21 - klo:22:42 »
Tarkoitin huomauttaa, miten täällä on vapaasti haukuttu vanhojen Siionin virsien käännöksiä, vaikka mitään muuta ei haukuta.

On niitä käännöksiä kehuttukin niinkuin hyvin tiedät.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #38 : 21.09.21 - klo:08:07 »
On niitä käännöksiä kehuttukin niinkuin hyvin tiedät.

Siinäpä se. Ihminen valitsee mihin ja miten reagoi. Siitä on nimenomaan kysymys.
On se ihmeellistä kuitenkin, että olen kääntänyt 10.000 riviä riviä vanhoja Siionin virsiä ja siitä saanut vain vihamiehiä. Olisi luullut päinvastoin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #39 : 21.09.21 - klo:08:16 »
Vuonna 2014 käänsin ja 12 ihmistä kehuivat. Kukaan silloin ei tarvinnnut haukkua.
Olin tyytyväinen. En valittanut mistään.
Sitten v. 2020 ruvettiin haukkumaan niitä. Ne jotka aikaisemmin kehuivat, arvioivat uudestaan. Silloin kukaan ei puolustanut niitä. Niin puolustauduin itse. Se oli teille liikaa. VN on ainoa, joka on pahoitellut tapahtumaa täällä, ja vasta nyt äskettäin.
En tiedä miksi puhun kiviseinälle. Ehkä tarkoituksena, että tiedätte mitä sanon muille ihmisille teistä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22044
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #40 : 21.09.21 - klo:08:37 »
On se ihmeellistä kuitenkin, että olen kääntänyt 10.000 riviä riviä vanhoja Siionin virsiä ja siitä saanut vain vihamiehiä.

Ei pidä paikkaansa, että olisit saanut vain vihamiehiä. Nähdäkseni et ole saanut lainkaan vihamiehiä. Vaikka joku onkin kritisoinut käännöstyösi kohdetta - vaikka vanhentuneeksi - sinun henkilöäsi kohtaan ei ole hyökätty.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #41 : 22.09.21 - klo:05:37 »


 VN on ainoa, joka on pahoitellut tapahtumaa täällä, ja vasta nyt äskettäin.






No tällaista palstan täytettä.





   Vn ei olekaan körtti.

Kaikki ovat körttejä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #42 : 28.09.21 - klo:18:10 »
Ei pidä paikkaansa, että olisit saanut vain vihamiehiä. Nähdäkseni et ole saanut lainkaan vihamiehiä. Vaikka joku onkin kritisoinut käännöstyösi kohdetta - vaikka vanhentuneeksi - sinun henkilöäsi kohtaan ei ole hyökätty.

Jos minua ei olisi sanottu narsistiksi vanhojen virsien kääntämisen takia, en olisi reagoinnut tällä kertaa. Valitan ajoittain enkä jatkuvasti. On aina joku syy miksi aloitan uudestaan. Tämä kierros alkoi siitä, että minua sanottiin narsistiksi. Se on henkilöä kohtaan hyökkäys jos mikä.
On totta, että joku kerran lisäsi vanhentuneisuutta haukkumislitaniaan. Se on kaikkein typerin kohta. Se osoittaa niin suurta sivistymättömyyttä, että koko historian käsite puuttuu. Se on järkyyttävä typeryyttä. Kun kerran tämä foorumi osoittautuu sen tasoiseksi, olisi syytä poistaa vanhentuneitten virsien käännökset kokonaan, kun kääntäjä niin pyytää. Ei tosiaankaan ole voitu ennakoida tämän tasoista typeryyttä, joten foorumi esiintyy valhellisin perustein. Jokainen, joka tänne eksyy, olettaa kaikkien tietävän jo kansakoulun perusteella, että historia on olemassa. Kun sitä käsitettä ei täällä hyväksytä niin se olisi pitänyt jossain ilmoittaa, että käyttäjä tietää sen ja osaa välttää foorumia.
Olkaa hyvät ja poistakaa käännökseni. Ne ei kuulu foorumiin, joka ei tunne historian käsitettä. 
Kun asia kävi ilmi, en reagoinut. Ajattelin vaieta kuoliaaksi, niin kuin useinmiten teenkin. Mutta se ei kuollutkaan. Sen takia täytyy asioita hoitaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #43 : 29.09.21 - klo:08:11 »
Jos minua ei olisi sanottu narsistiksi vanhojen virsien kääntämisen takia, en olisi reagoinnut tällä kertaa. Valitan ajoittain enkä jatkuvasti. On aina joku syy miksi aloitan uudestaan. Tämä kierros alkoi siitä, että minua sanottiin narsistiksi. Se on henkilöä kohtaan hyökkäys jos mikä.
On totta, että joku kerran lisäsi vanhentuneisuutta haukkumislitaniaan. Se on kaikkein typerin kohta. Se osoittaa niin suurta sivistymättömyyttä, että koko historian käsite puuttuu. Se on järkyyttävä typeryyttä. Kun kerran tämä foorumi osoittautuu sen tasoiseksi, olisi syytä poistaa vanhentuneitten virsien käännökset kokonaan, kun kääntäjä niin pyytää. Ei tosiaankaan ole voitu ennakoida tämän tasoista typeryyttä, joten foorumi esiintyy valhellisin perustein. Jokainen, joka tänne eksyy, olettaa kaikkien tietävän jo kansakoulun perusteella, että historia on olemassa. Kun sitä käsitettä ei täällä hyväksytä niin se olisi pitänyt jossain ilmoittaa, että käyttäjä tietää sen ja osaa välttää foorumia.
Olkaa hyvät ja poistakaa käännökseni. Ne ei kuulu foorumiin, joka ei tunne historian käsitettä. 
Kun asia kävi ilmi, en reagoinut. Ajattelin vaieta kuoliaaksi, niin kuin useinmiten teenkin. Mutta se ei kuollutkaan. Sen takia täytyy asioita hoitaa.

On aika poistaa vanhojen Siionin virsien käännökset Körttifoorumista.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #44 : 01.10.21 - klo:14:07 »
Heränyt tumma ystäväkansa suvaitsee erikoisesti Päivi Räsästä.  :eusa_clap: