Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 15. erä  (Luettu 19274 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #45 : 29.11.21 - klo:23:13 »
Nyt on talvilajeissa pieni tauko, torstaina jatkuu ampumahiihto.
Viikonvaihteessa Marin ammunta sujui ihan kohttuullisesti, yksi huti liikaa molempina päivinä
jotta sijoitus olisi ollut edes tyydyttävä, mutta eiköhän se siitä.  :023:

Snooker sentään jatkuu nytkin, moni nimimies tippui jatkosta, mm. Higgins tänään.
Roketti ja Trumppi vielä mukana, ja muutama nuori kiinalainen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #46 : 30.11.21 - klo:07:35 »
Naisten maajoukkue etenee puolivälieriin salibandyn maailmanmestaruuskisoissa. Tämä kiinnostaa minua siksi, että olin yläkoulussa erään hyökkääjistä luokanvalvoja.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #47 : 30.11.21 - klo:10:49 »
No siinähän sitä on hyvä syy urheilun seuraamiseen laajemminkin.  :023:
Tärkeintä kuitenkin oma liikkuminen, muistaakseni olet kova pyöräilemään
koiran ulkoiluttamisen ohella.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #48 : 30.11.21 - klo:18:39 »
Nonni, nyt sitten Trumppikin putosi jatkosta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #49 : 04.12.21 - klo:12:13 »
Lillehammerin uusitulla hiihtoladulla hiihtäjän täytyy tehdä töitä lähes koko matkan.
Pitkiä lepuuttvia laskuja ei ainakaan näkynyt, ja se pani 'pakan sekaisin', paitsi että norjalaiset ottivat 7 sijaa kymmenen parhaan joukossa.

Iivo keskeytty, Perttu Hyvärinen oli paras suomalainen 25.sijallaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #50 : 04.12.21 - klo:12:35 »
Joo, nyt on urheiluhullun unelmapäivä.
On kyllä vaara siihen että oma kävelylenkki jää tänäänkin aatoksen asteelle meinaamiseksi.
Isoin vaiva laittaa ulkoiluvaatteet päälle ja mennä ulos ovesta, sen jälkeen yleensä sujunut hyvin.

Kohta alkaa Lillehammerissa naisten hiihto, siinä tuskin 7 norjalaista 10-sakissa, 4-5 korkeintaan.

Mielenkiintoiset ampumahiihdot myös tänään ja huomenna.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #51 : 04.12.21 - klo:12:52 »
Ihmiset ovat erilaisia, niin on ok. Minä taasen tympääntyisin tyystin, jos pitäisi urheilukisoja seurata. Radiouutisten jälkeen välillä tulee Urheiluradio. Koen oikein voimakasta tylsyyttä sen ohjelman parissa. Lapsena oli toisin. Kuuntelin Urheiluradiota ja seurasin  urheilua radiosta  tai kavereilla Tvstä, kun sitä silloin ei kotona ollut. Kaseteille nauhoitin joitain Häyrisen selostamia  jääkiekko-otteluita. Moskovan olympiakisoista minulla on valtava määrä kaseteille radiosta nauhoitettuja selostuksia eri lajeista ja varmaan sanomalehtiä niiltä ajoilta. Varsinkin jääkiekon MM-kisat kiinnostivat valtavasti.  Jääkiekko kiinnosti myöhemminkin, ehkä vielä 40 vuotiaanakin, nykyään ei juurikaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #52 : 04.12.21 - klo:12:57 »
Ihmiset ovat erilaisia, niin on ok. Minä taasen tympääntyisin tyystin, jos pitäisi urheilukisoja seurata. Radiouutisten jälkeen välillä tulee Urheiluradio. Koen oikein voimakasta tylsyyttä sen ohjelman parissa. Lapsena oli toisin. Kuuntelin Urheiluradiota ja seurasin  urheilua radiosta  tai kavereilla Tvstä, kun sitä silloin ei kotona ollut. Kaseteille nauhoitin joitain Häyrisen senpä takia jääkiekko-otteluita. Moskovan olympiakisoista minulla on valtava määrä kaseteille radiosta nauhoitettuja selostuksia eri lajeista ja varmaan sanomalehtiä niiltä ajoilta. Varsinkin jääkiekon MM-kisat kiinnostivat valtavasti.

Höyry häyrinen oli kyllä persoona.
Nykyään on tää vihervasemmisto, kun lyttää kaikki Timo Soinit ja muut vähänkin persoonallisemmat tyypit.

Ekan kerran Tanskassa, kun kuuntelin radiota, niin siellä kaikenlaiset mitä erikoisemmat tyypit jutteli ihan puuta heinää ja kun tulin konservaattisesta Suomesta, niin olin ihan ihmeissäni, miten ihmeset voikin noin vapaasti olla ihan hullua mieltä ja vieläpä radiossa. Suomessa olisi yleinen pahastuminen vienyt tuhkatkin pesästä tuollaisesta.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #53 : 04.12.21 - klo:13:57 »
Huh, olihan kova kisa Johaugilla ja Karlssonilla jälleen.

Heh, en ole koskaan kasetille nauhoittanut urheiluselostuksia Kössin tavoin.

Sen sijaan veljeni kanssa omaa selostusta on kyllä nauhoitettu, jotain siitä muistan...
Veljeni oli selostaja, ehkä Paavo Noponen, minä olin Pauli Nevala.
Minua haastateltiin miksi Ruotsi-Suomi maaottelussa ei mennyt ihan putkeen, siitä huolimatta
että joku yleisöstä toi putkea. Harmittelin kun joku ruotsalainen söi eväitään ja riisiä
oli levinnyt vauhtiradalle ja meinasin siihen liukastua. Selostaja meinasi tikahtua nauruun,
mutta sai harmiteltua kun kaikkea voi kisoissa sattua.   :003:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #54 : 04.12.21 - klo:15:42 »
Naisten maajoukkue etenee puolivälieriin salibandyn maailmanmestaruuskisoissa.

Pääsivät mitaliotteluihinkin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #55 : 05.12.21 - klo:17:03 »
Hep heijjaaa!    :109: :eusa_clap:

No jopas, Tero Seppälä 5. ampumahiihdossa takaa-ajossa!
Seurasin areenasta, eipä päässyt tv2:n lähetyksiin kun piti sählyä näyttää, höh.
Viimeksi miehissä tällaista menestystä ollut Paavo Puurusen aikaan.
Tero oli hiihdossa ja ammunnassa melkoisen nopea ja vain yksi hutilaukaus,
ei tietoakaan hermoilusta.


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #57 : 05.12.21 - klo:17:33 »
Juu, sitä samaa tässä vieläkin puhutaan meillä. Vihdoin Tero näytti mihin hän pystyy. Uusi valmentajako on tehnyt ihmeitä, vai tyttöystävä ?

Kivaa ei sensijaan ollut kun tätä ei nähnyt Kakkosella. Meillä ei telkkariin saa Areenaa näkymään, vaan katsoin läppärin Areenasta. Siinä ruutu on n. 16 tuumaa, kun telkkarissa kuva on 50 tuumaa. Mutta näinpähän kuitenkin. Kutsuin Matinkin maaliintuloa katsomaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #58 : 05.12.21 - klo:17:39 »
Tietsikan ruudulta minäkin areenaa seuraan kuulokkeet korvilla.
Ei olla otettu televisioon mitään "viihdejuttuja", molemmat pojat kyllä ottaneet.

No nyt alkoi sählyn loppuottelu, pitäisköhän seurata miten Kaupit pärjää.
Veera Kauppi teki juuri maajoukkueuransa 100. maalin, peli tasoittui 1-1:een, alan päästä
ehkä jyvälle.
Pena ehkä tietää onko nämä Kaupit sukua Minna Kaupille?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut, 15. erä
« Vastaus #59 : 05.12.21 - klo:17:52 »
Meille otettiin jo monta vuotta sitten C-more sport ja Max, sekä Eurosport-kortti.
Nyt kun on rukattu tv-kanavia niin että HD-kanavat ovat alkupään numeroitaj amuut lopussa, niin meiltä ovat kadonneet Eurosportit.

En minä juuri katso niitä, minulle riittä YLE. Mutta Matti katsoo tennistä ja snookeria. Pyöräily oli ainakin Eurosportissa.

Maksu on kyllä sama. Täytyy selvittää.  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)