Kirjoittaja Aihe: Körttiläisyys on rauhan uskonto  (Luettu 21265 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #60 : 28.09.21 - klo:13:15 »
Puhumme samasta mahdollisuudesta. Trollauksen 'katkaiseminen' tapahtuu parhaiten 'kuoliaaksi vaikenemalla'. Hyökkäystä vastaan hyökkääminen jatkaa ja kiihdyttää sanasotaa.

Kolmas vaihtoehto olisi foorumin hallitseminen, sen sijaan, että viidakon laki on pyhä lehmänä. Ja sitä olisi pitänyt tehdä heti alkuun, kun huomasitte, että minun viikkokausien hiljainen seuraamiseni ei johdannut kuoliaaksi vaikenemiseen vaan trollauksen yltymiseen. Sinun tapasi hoitaa asia oli olla hiljaa, kunnes asia riistäytyi käsistä ja sitten ruveta letkauttamaan. Vasta sen jälkeen minä yhtyin keskusteluun. Jos körttifoorumi on saanut minusta vihollisen, kannattaisi hiljaa miettiä minkätakia. Vanhojen Siionin virsien kääntäminen ei olisi saanut missään tapauksessa tämän nimisessä foorumissa päätyä tähän. Ei voi minua syyttää yhtään mistään. Olin täysin tyytyväinen vuoden 2014 kiitoksiin ja vuosien 2015-2020 hiljaisuuteen. Ystävyyteni ei kelvannut. Teidän piti tyhjästä ruveta solvaamaan.
« Viimeksi muokattu: 28.09.21 - klo:13:24 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #61 : 28.09.21 - klo:13:23 »
Kolmas vaihtoehto olisi foorumin hallitseminen, sen sijaan, että viidakon laki on pyhä lehmänä.

Olen samaa mieltä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #62 : 28.09.21 - klo:13:43 »
Olen aivan tyytyväinen foorumin ylläpitoon. Olen ollut silloinkin kun täällä on yritetty ajaa 'omaa asiaa' tai puututtu ilkeästi erilaiseen ajattekuun. Ne on hoidettu viisaudella ja taidolla.

Benkku sai vapasti haukkua milloin mitäkin, ehkä minua eniten. Nielin kyyneleeni ja koetin ymmärtää. Jos ihminen ei ole tasapainossa uskonsa suhteen ilmenee 'sivopieruja'.

Körttiläisyyteen ei kuulu äksiisi, kuri, eikä pelolla hallitseminen.

Jos moderaattoei alkaisi puuttua jokaiseen 'erilaiseen ajatukseen'  se olisi foorumin varma kuolema.
Nykyinen hiljeneminen johtuu mielestäni meidän luonnollisesta väistymisesta, ja uusien, innostavien keskustelun alustusten puuttumisesta. Kuka niitä nyt alati tuottaisikaan !

Uskonkysymykset on käyty laajasti läpi sitten vuoden 2005, jolloin nuoret voimat aloittivat omalla laillaan, innokkaasti.

Minusta on tympeää kun kerättään 'peukkuja', kavereita ja kannatusta omalle porukalleen. On asia erikseen jos on todella samoin ajatuksin.

Me emme edusta HY:n virallista 'puolue-ohjelmaa', vaan rajatonta ja armollista ihmisyyttä johon sisältyy myös kirpeitä makuja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #63 : 28.09.21 - klo:14:17 »
^
Olen samaa mieltä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #64 : 28.09.21 - klo:14:19 »
Ja olen sitäkin mieltä, että ylläpidolla on erivapauksia, johan nyt toki.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #65 : 28.09.21 - klo:17:45 »
Olen sitä mieltä, että kun körttifoorumi on laittanut käännökseni "kultajalustalle" kaikkien nähtäviksi, josta jotkut aikanaan valittivat, niin on samalla ottanut vastuuta. Vastuuseen kuuluu se, että niitä suojellaan trollauksesta. Jos on eri näkemys vastuusta kuin kääntäjällä tai ei haluta ottaa sitä vastuuta vastaan, niin olisi sopivinta poistaa ne, kuten olen ehdottanut. Joko ne jätetään rauhaan, niin kuin on tehty vuodesta 2015 vuoteen 2020 asti, tai poistetaan. En ole laittanut ne tänne trollattaviksi. Luulin, että körtit olisivat mielissään. Eivät ole. Teidän sisäiset riidat eivät kuulu minulle. Jos jotkut teistä vihaatte omaa historiaanne ja se teitä ärsyyttää, asia ei kuulu minulle, joten poistakaa minun osuuteni vihariidoistanne. Jos joillekulle teistä on Malmivaaran virret kuvottavia, niin en halua teitä häiritä niillä.
Olen ne kääntänyt ja mielestäni minulla on oikeus myös esittää toivomuksia, miten niitä käytetään. Körtit eivät ole käyttäneet niitä ollenkaan siitä lähtien kun käänsin ne muuhun kuin trollaukseen ja solvaamiseen. Jos ette voi poistaa niitä, katson muihin instansseihin. Voin vedota seuraavaksi Herättäjä Yhdistykseen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #66 : 28.09.21 - klo:17:52 »
Olen aivan tyytyväinen foorumin ylläpitoon. Olen ollut silloinkin kun täällä on yritetty ajaa 'omaa asiaa' tai puututtu ilkeästi erilaiseen ajattekuun. Ne on hoidettu viisaudella ja taidolla.

Jos moderaattoei alkaisi puuttua jokaiseen 'erilaiseen ajatukseen'  se olisi foorumin varma kuolema.
Nykyinen hiljeneminen johtuu mielestäni meidän luonnollisesta väistymisesta, ja uusien, innostavien keskustelun alustusten puuttumisesta. Kuka niitä nyt alati tuottaisikaan !


Vanhojen Siionin virsien kääntäjän mielipide asiasta on se, jolla on merkitystä eikä se oletko sinä tyytyväinen. Jos kääntäjä on tyytymätön toimintaan, niin hänellä on oikeus vaatia muutosta. Jos ei löydy kompromissia, niin pitää poistaa ne käännökset, niin kuin on pyydetty. Kääntäjällä on kääntäjän oikeudet. Ne eivät kuulu Riitalle. Hän saa olla niin tyytyväinen kuin itse haluaa trollaukseen ja tukea sitä kaikin voimin jos haluaa. Mutta minulla on oikeus pyytää, että käännökseni poistetaan, kun kerran niihin ei voi suhtautua kääntäjän mielenmukaisesti, niin kuin on tehty vuodesta 2015 vuoteen 2020.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #67 : 28.09.21 - klo:18:27 »
Minä en tiedä että olisin täällä Siionin virsiä tai kääntäjää paheksunut.
Enkä tiedä kuka tai ketkä kirjoittajat täällä on niin tehnyt, ja miksi ovat näin tehneet.
Tietääkö joku tällaisesta?
Mielestäni ei ole Siionin virsien syytä että keskustelu on hankalaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #68 : 28.09.21 - klo:19:06 »
Mielestäni ei ole Siionin virsien syytä että keskustelu on hankalaa.

Syy hyvinkin voi olla minun. Mutta minulla ei ole ollut muuta asiaa täällä kuin vanhojen Siionin virsien kääntäminen. Jos on kiistaa minun kanssani, se on siitä eikä muusta. Olen ne kääntänyt. Foruumi on ystävällisesti laitettu näkyviin, jossa ne ovat olleet rauhassa vuodesta 2014 vuoteen 2020 puoliväliin. Sen jälkeen ei ole ollut rauhaa. Olipa minun syytäni tai jonkun muun, kääntäjänä pyydän, että ne poistetaan. Sitten rauha palaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #69 : 29.09.21 - klo:08:15 »

Körttiläisyyteen ei kuulu äksiisi, kuri, eikä pelolla hallitseminen.


Körttifoorumiin kuuluu kuitenkin sääntöjä. Katso tarkemmin. Sääntöihin ei kuulu kielto trollaamasta vanhojen Siionin virsien kääntäjää. Siksi kääntäjä pyytää, että käännökset poistetaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #70 : 30.09.21 - klo:20:07 »
Onko mahdollista että "trollata" termi on sen verran uusi viime vuosina yleistynyt,
että se ei ole sen takia körttifoorumin säännöissä noteerattuna?
Ja mielestäni on myös niin että minkään instanssin lakeja ja sääntöjä ei voida niin
täydellisesti ja kaiken kattavasti laatia ettei sinne jäisi porsaan reikiä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #71 : 30.09.21 - klo:20:27 »
Ei se aivan uusi ole. Trolli on yhtä kuin peikko. Trollaaminen on häiriköintiä, ja siitä kielletään foorumin säännöissä.

On kyllä niinkin että ihmisillä on erilainen käsitys häiriköinnistä.
Koetetaan nähdä sanojen taakse ja ymmärtää mistä moinen lähtee.

Vihastuminen eikä väärän tiedon oikaisu ei ole häiriköintiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #72 : 01.10.21 - klo:04:54 »
trollata (nettislangia) kirjoittaa ärsyttäviä viestejä, joihin muut innostuvat herkästi vastaamaan

https://fi.wiktionary.org/wiki/trollata

Ja lisäksi yleensä tarkoitus onkin houkutella muut vastaamaan.

Pidempi kuvaus löytyy TEPA-termipankista:

"Verkkohäiriköinti, jossa lähetetään ärsytysviestejä keskustelupalstoille tai muihin internetin palveluihin ja jonka tarkoituksena on saada toiset käyttäjät reagoimaan voimakkaasti."

Lisäksi huomautetaan, että "Verkkoprovosoija ei yleensä osallistu aiheuttamaansa keskusteluun. Arkityylissä termillä trolli voidaan viitata sekä ihmiseen, joka harrastaa verkkoprovosointia, että tällaiseen viestiin."
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #73 : 07.10.21 - klo:13:46 »
Trollataanko täällä?  :017:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Körttiläisyys on rauhan uskonto
« Vastaus #74 : 07.10.21 - klo:15:52 »
Trollataanko täällä?

Katso peiliin ja mieti sitä.