Kirjoittaja Aihe: Enkelit - taivaallinen palvelusväki  (Luettu 5400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« : 02.10.20 - klo:17:48 »
Rohkaisevien viestien tuominen henkilökohtaiseen pulmaan on usein enkelin tehtävänä. Vaikkapa rohkaisuna Saarain orjattarelle Suurin tien varrella lähteen tykönä.  1. Moos. 16:7-11.  Uudessa testamentissa vaikkapa tuore aviomies Joosefin saama  rohkaisu tuona aikana sangen harmillisena pidettyyn asiaan eli morsiamen turhan aikaisessa vaiheessa alkaneeseen raskauteen.  Matteus 1:20-25.

Mielenkiintoista näissä lukuisissa raamatussa kerrotuissa ihmisen ja enkelin kohtaamisissa on se,
että enkeli tietää sen ihmisen asiat, ketä hän tulee kohtaamaan. Viesti ei ole sellainen ylimalkainen,
jotta kyllä sinä selviät, vaan viesti on yksityiskohtaan pureutuva. Toinen mielenkiintoinen seikka on se,
että ihminen ei kutsu enkeliä juttelemaan kanssaan, vaan enkeli tulee yllättäen tuomaan viestiä.

Enkelit olivat myös taivaallinen sotajoukko, joka ei arkaile tarttua aseisiin. Kertomus Assurin kuninkaan häätämisestä ja kaupungin pelastamisesta tuo tietoomme, jotta Herran enkeli löi kuoliaaksi
Assurin  leirissä  sata kahdeksankymmentä viisi tuhatta miestä. Jes. 37:36.
Myös muita voimallisia tekoja enkelit tekivät,  vaikkapa avasivat ulospääsyn  apostoleille
tarkoin suljetusta vankilasta.  Apostolien teot  5:19-20.

Mikä sitten on enkelin rooli? He ovat Jumalan palvelusväkeä, mutta myös palvelusväkeä niille ihmisille,
jotka saavat autuuden periä,  Sinulle ja minulle. Mietit ehkä, jotta onko enkelien rooli aikojen saatossa muuttunut  – ei minun mielestäni.  Jos meillä on yhteys keskenämme  ja henkilökohtaisesti yhteys Jumalaan, niin miksipä ei myös tuo taivaallinen palvelusväki olisi kanssamme. Mielestäni enkelit eivät koskaan toimi oman päänsä mukaan, vaan yhteisymmärryksessä Jumalan tahdon kanssa.


Heprealaiskirje:
1:13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
1:14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?



Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33743
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #1 : 02.10.20 - klo:18:05 »
Sen jälkeen kun ymmärsin enkelini olon läsnä elämässäni olen alkanut ymmärtää että kaikki ne ohjeet, neuvot, sattumukset joita olen kutsunut johdatukseksi ovatkin oman enkelini ohjeita.

Olen kuullut Piritan sanovan jo ammoin, kun en uskosta juuri mitään tiennyt. aivan selvän lauseen.: " Kyllä sen Essin on sinne susirajan taakse mentävä ! "

Tämä liittyi sellaiseen kun tytär alkoi empiä lähteäkö lainkaan opiskelemaan Kajaanin opettajanvalmistuslaitokseen. Hän sitten lähti, mutta myöhemmin vaihtoi toiseen laitokseen.

Monet muutkin 'johdatukset' ovat olleen niin käytännöllisiä,kaikkeen maalliseen liittyviä ohjeita[, ettei Jumalan Poika itse, varmaankaan, ole niihin puuttunut.

Myös se kerta kun autoni oli lumisella kapealla kadulla osumassa vastaantulijaan, mutta oikeni kuin itsestään, oli suojelusenkelin apu. Sanoinkin uskovalle serkulle joka oli kyydissä, että siihen väliin mahtui vain enkelin siipi.

Kiiltokuviin tai posliinienkeleihin olen aina suhtaunut, lapsuuden  jälkeen, nuivasti. Täytyykö heistä olla kuva , johon uskoa.  :017:

Minulla on oma enkeli !   :041: ( lapsellisuuksissani käytän hymiöitä, ilosta )

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #2 : 02.10.20 - klo:18:58 »
Sen jälkeen kun ymmärsin enkelini olon läsnä elämässäni olen alkanut ymmärtää että kaikki ne ohjeet, neuvot, sattumukset joita olen kutsunut johdatukseksi ovatkin oman enkelini ohjeita.

Olen kuullut Piritan sanovan jo ammoin, kun en uskosta juuri mitään tiennyt. aivan selvän lauseen.: " Kyllä sen Essin on sinne susirajan taakse mentävä ! "

Tämä liittyi sellaiseen kun tytär alkoi empiä lähteäkö lainkaan opiskelemaan Kajaanin opettajanvalmistuslaitokseen. Hän sitten lähti, mutta myöhemmin vaihtoi toiseen laitokseen.

Monet muutkin 'johdatukset' ovat olleen niin käytännöllisiä,kaikkeen maalliseen liittyviä ohjeita[, ettei Jumalan Poika itse, varmaankaan, ole niihin puuttunut.

Myös se kerta kun autoni oli lumisella kapealla kadulla osumassa vastaantulijaan, mutta oikeni kuin itsestään, oli suojelusenkelin apu. Sanoinkin uskovalle serkulle joka oli kyydissä, että siihen väliin mahtui vain enkelin siipi.

Kiiltokuviin tai posliinienkeleihin olen aina suhtaunut, lapsuuden  jälkeen, nuivasti. Täytyykö heistä olla kuva , johon uskoa.  :017:

Minulla on oma enkeli !   :041: ( lapsellisuuksissani käytän hymiöitä, ilosta )
Mitäköhän arkkienkeli Gabriel tuohon sanoisi?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33743
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #3 : 02.10.20 - klo:19:27 »
Kerro oma näkemyksesi. Ja jos tiedät arkkienkelin ajatukset, kerro nekin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #4 : 02.10.20 - klo:21:55 »
Sen jälkeen kun ymmärsin enkelini olon läsnä elämässäni olen alkanut ymmärtää että kaikki ne ohjeet, neuvot, sattumukset joita olen kutsunut johdatukseksi ovatkin oman enkelini ohjeita.

Olen kuullut Piritan sanovan jo ammoin, kun en uskosta juuri mitään tiennyt. aivan selvän lauseen.: " Kyllä sen Essin on sinne susirajan taakse mentävä ! "

Tämä liittyi sellaiseen kun tytär alkoi empiä lähteäkö lainkaan opiskelemaan Kajaanin opettajanvalmistuslaitokseen. Hän sitten lähti, mutta myöhemmin vaihtoi toiseen laitokseen.

Monet muutkin 'johdatukset' ovat olleen niin käytännöllisiä,kaikkeen maalliseen liittyviä ohjeita[, ettei Jumalan Poika itse, varmaankaan, ole niihin puuttunut.

Myös se kerta kun autoni oli lumisella kapealla kadulla osumassa vastaantulijaan, mutta oikeni kuin itsestään, oli suojelusenkelin apu. Sanoinkin uskovalle serkulle joka oli kyydissä, että siihen väliin mahtui vain enkelin siipi.

Kiiltokuviin tai posliinienkeleihin olen aina suhtaunut, lapsuuden  jälkeen, nuivasti. Täytyykö heistä olla kuva , johon uskoa.  :017:

Minulla on oma enkeli !   :041: ( lapsellisuuksissani käytän hymiöitä, ilosta )
Pyydä Pirittaa käymään meilläkin kanavoimaan enkelivoimaa arjen askareihin.   :109:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #5 : 03.10.20 - klo:07:37 »
Enkeleiden vierailua voinee pyytää suoraan Jumalalta. Katekismuksesta löytyvät sopivat sanatkin: Sinun pyhä enkelisi olkoon kanssani, ettei paha vihollinen saisi mitään valtaa minuun. Amen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33743
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #6 : 03.10.20 - klo:10:53 »
Kiitos Pena !

Turha minulta, lapualainen, on pyytää edes kiusallaan. Itsekin saan vain tarpeisiini.

En ole ' enkeli-uskovainen' kuten sanoin. En palvo heitä, en kerää alttaria, en mystifoi.  En usko 'yliluonnollisii'. Uskon Jumalan voimaan ja hänen apuunsa, myös enkelien kautta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #7 : 03.10.20 - klo:11:44 »
Kiitos Pena !

Turha minulta, lapualainen, on pyytää edes kiusallaan. Itsekin saan vain tarpeisiini.

En ole ' enkeli-uskovainen' kuten sanoin. En palvo heitä, en kerää alttaria, en mystifoi.  En usko 'yliluonnollisii'. Uskon Jumalan voimaan ja hänen apuunsa, myös enkelien kautta.
Aamen, kiitos Penalle! Joo, niin se on kuulkaas rakkaat ystävät ja körttiläiset, miten meidän täytyy riisuutua kaikesta omavanhurskaudestamme, jotta voimme siten ehkä olla Jumalalle otollisia ilman omavoimaisuutta myös enkelien kautta. :)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #8 : 03.10.20 - klo:13:34 »
Meidän täytyy riisuutua kaikesta omavanhurskaudestamme, jotta voimme siten ehkä olla Jumalalle otollisia ilman omavoimaisuutta myös enkelien kautta.

Taitaa se otollisuus jäädä noilla keinoin saavuttamatta. Jeesuksen vanhurskauteen meidän on turvauduttava; omamme ei koskaan riitä.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #9 : 03.10.20 - klo:16:02 »
Enkelit tunnistavat vanhurskaan ihmisen. Enkeli on kuin vanhurskaiden väestörekisterin pitäjä. Kuka tai millainen ihminen on vanhurskas? Lainaus sivulta "aamenesta öylättiin" sanasto

https://evl.fi/sanasto/-/glossary/word/Vanhurskas

Myös ihmistä voidaan sanoa vanhurskaaksi, jos hän uskoo Jeesuksen sovitustyöhön ja siinä lahjoitettuun syntien anteeksiantamukseen. Näin vanhurskas ihminen tarkoittaa henkilöä, joka on uskonsa kautta osallinen vanhurskaasta Jumalasta.


KR 1933/-38
Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

KR 1933/-38
Matt. 13:49 Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #10 : 03.10.20 - klo:17:58 »
Taitaa se otollisuus jäädä noilla keinoin saavuttamatta. Jeesuksen vanhurskauteen meidän on turvauduttava; omamme ei koskaan riitä.
Aammen aamen! Penassa ja armonvilahduksessa on meille kyllin! :)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #11 : 03.10.20 - klo:18:08 »
Tärkeintä on että olemme saaneet omalla kohdallamme ottaa vastaan
Jeesuksen sovitustyön.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #12 : 03.10.20 - klo:19:15 »
Aamen, kiitos Penalle! Joo, niin se on kuulkaas rakkaat ystävät ja körttiläiset, miten meidän täytyy riisuutua kaikesta omavanhurskaudestamme, jotta voimme siten ehkä olla Jumalalle otollisia ilman omavoimaisuutta myös enkelien kautta. :)

Taitaa se otollisuus jäädä noilla keinoin saavuttamatta. Jeesuksen vanhurskauteen meidän on turvauduttava; omamme ei koskaan riitä.
Aammen aamen! Penassa ja armonvilahduksessa on meille kyllin! :)

Ei sinun tarvitse Penaa mielistellä, kyllä sinä olet foorumin enkelin siipien suojassa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33743
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #13 : 04.10.20 - klo:11:04 »
Hyvää Enkelien päivää !

Katso Jumalanpalvelus Tampereen Aitolahden kirkosta:

https://areena.yle.fi/1-50278019?autoplay=true

                                 Kiitos Enkeleistä !

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Enkelit - taivaallinen palvelusväki
« Vastaus #14 : 04.10.20 - klo:11:17 »
Hyvää Enkelien päivää !

Katso Jumalanpalvelus Tampereen Aitolahden kirkosta:

https://areena.yle.fi/1-50278019?autoplay=true

                                 Kiitos Enkeleistä !

Katsoin tämän.