Kirjoittaja Aihe: NYT osa 6  (Luettu 35495 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #15 : 09.11.16 - klo:20:23 »
Tuo mitä kerrot on siunaavaa ja voimaannuttavaa, samoin kuin miulla äsken
lauluharkoissa käynti.
Turhuus on jotain muuta.  :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #16 : 10.11.16 - klo:10:54 »
Mie luen ja juon kohvii joka ei virkistä, onkohan se kofeiinitonta tää pulveri, vai enkö mie vaan jaksa enää?  Kaks yötä mie typerys annoin taas itteni riehua kun muka en huomiseksi viitti jättää jotain....
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #17 : 10.11.16 - klo:10:56 »
Tulin saunasta.Tähtikirkas taivas oli ulkona kattona, kuu on kasvavana puolessa välissä tätä kiertoa. Pakkaslumi narisi kivasti saappaitteni alla.
Sain tänään monenlaista voimaannuttavaa kokemusta. Turhuuttahan sellaisen ajattelu on.

Iloitten puolestasi. Mie pijän sinusta 1944. Kyllä sinä saat niitä jatkossakin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #18 : 10.11.16 - klo:12:57 »
^
Punastuin. Kuin olisi Vapaudenristillä palkittu.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #19 : 10.11.16 - klo:21:44 »
Lueskelen...  Efesolaiskirjeen 6:sta...ennen sota-asun alkamista tämä jae:


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #20 : 10.11.16 - klo:21:47 »
karkasi...siis...Ef 6:sta

4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.

Isät!!!   siis minä...poikani...Herra armahda meitä epäonnistuneita isiä, anna anteeksi!
Paranna haavat, hoida, siunaa, yhdistä...anna autuutesi ilo, lepo ja rauha

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #21 : 10.11.16 - klo:23:06 »
Hyvä veljeni, armahda itsesi. Mennyt on mennyttä, siihen ei voi enää vaikuttaa, se mitä on edessä siihen voi. Yritän henk. koht. hyväksyä tämän asian, vaikka se on mielestäni noussut epäreilusti esiin. Toimin aikanaan ymmärrykseni mukaan, mutta ehkä lähes jokaisen vanhemman on käytävä nämä asiat läpi.

Joku viisas on joskus ajatellut että:  Jumala suo minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa, minkä voin ja viisautta erottaa nämä toisistaan.

En enää yritä kasvattaa muita kuin itseäni, ja vielä sekin tuottaa todella harmaita hiuksia. Pakko myöntää että suurin osa niistäkin on jo hyljännyt minut. 

? Voikohan besserwisser muuttua?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #22 : 10.11.16 - klo:23:24 »
Kiitos!  Tilanne ei johdu minusta...muistutetaan...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #23 : 10.11.16 - klo:23:34 »
Tai johtuu, en sitä kiellä...
Jumala on antanut menneisyyden synnit ja puutteet anteeksi minunkin kohdaltani,
ja ne on upotettu meren syvyyteen ja rannalla lukee kalastaminen kielletty,
tuon tiedän ja haluaisin niin uskoa olevan myös ihmisten kesken, aina ei niin ole.
Ottaa vaan koville kun itsekin kyllä näen että ketju ei katkennut minuun, vaan jatkuu.
Ja satun lukemaan kovasti kohti käyvää kirjaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #24 : 10.11.16 - klo:23:40 »
Kirje filippiläisille 4

4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.


Tällaista meille on siunaukseksi ja rohkaisuksi annettu!   :109:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #25 : 10.11.16 - klo:23:55 »
Ennenwanhaan oltiin sentään tilanteessa mukana, mutta nyt ovat jossain bittiavaruudessa kännykköineen. Hukkaako jokainen nuoriso lapsensa "tulevaisuuden" alttarille? Onneksi lastenlasteni äiti ymmärtää olla läsnä, ehkä tämä on enemmän isien ongelma, tai isoisien ongelma, johon on vaikea puuttua.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #26 : 11.11.16 - klo:09:27 »
Samanlaisia tuntoja ja kokemuksia on... 
Olen kuullut sanottavan: Nyt aika on toinen...
Saamme olla Jumalan kämmenellä, Hän kyllä muistavi poikaa...Erkki Leminenkin kirjoitti

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33832
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #27 : 11.11.16 - klo:19:00 »
Ristiselkää juilii kovasti, lähes kramppaa. Kaikki kantaminen ja nosteleminen sen tekee kun se on enää harvinaisempaa arkielämässäni.
Nyt on paikat kunnossa ja kauniina.
Voltaren ja särkylääke hoitelee tänään ja huomena juhlien jälkeen saunotaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #28 : 12.11.16 - klo:07:46 »
Auttaisiko mikään kevyt jumppa? Vaikka luuluu menneen ohi. Minun meni selkäsäryt baletissa, no, jalkakivut sain tilalle.

Heräsin kaadettuani yskänlääkepullollisen sängylle, siis ensin pöydän ääreen nukahtaneena puoli neljä, sitten yskään mistä seurasi mitä seurasi. Väsytti niin todestaan sillä se tehojumppa on ehkä itelleni liian myöhään, en enää saa unta. No nyt olen sitten sammunut kuin kynttilä illalla...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #29 : 12.11.16 - klo:12:13 »
Ajelimme heti Kankaalaan, kun selvisi, että nuorten suunnitelmiin oli tullut muutos. Meitä ei tarvittukaan.
Lunta on tullut hivenen lisää. Seppos kirjoittaa Keski-Pohjanmmaalta uutisen lumitilanteesta, meillä on ehkä sama tilanne.