Kirjoittaja Aihe: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)  (Luettu 14338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #15 : 19.12.08 - klo:20:17 »
Matt. 11:28-30. Tämä on ollut vuosia sitten tärkeä kohta minulle, kun on ollut vaikeaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #16 : 22.12.08 - klo:19:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Hei taas Viisveisaaja !

Tulit pienen tauon jälkeen takaisin.Kiva kun lopussa kerroit,että kaipaat
lepoa ja lapsenuskoa.Niin pitää minunkin mielestäni meidän uskolla ahdis-
tettujen olla levollisia näiden asioiden kanssa.

Tuosta Jesajan kohdasta kyselen,että onko se yksittäisille ihmisille,vai Israelin kansalle.Samaten kysyn Jesaja 9 1 - 6


   Hyvää Joulua myös täältä Lahden-mummilta :P


Lahden mummo on paras.!

Ai tää paikka:
Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus. Sinä lisäät kansan, annat sille suuren ilon; he iloitsevat sinun edessäsi, niinkuin elonaikana iloitaan, niinkuin saaliinjaossa riemuitaan. Sillä heidän kuormansa ikeen, heidän olkainsa vitsan ja heidän käskijänsä sauvan sinä särjet niinkuin Midianin päivänä; ja kaikki taistelun pauhussa tallatut sotakengät ja verellä tahratut vaipat poltetaan ja tulella kulutetaan. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä. Jes. 9:1-6.


Aika vaikea huomata tuota suurta iloa ja suurta rauhaa, ns, Jeesuksen päälle uskovissa.
Kuitenkin hieno paikka ja, jos vertaa siihen, että Jeesus sitten syntyi vuosia satoja tai tuhansia jälkeen, niin profetian voimaa ja olemassaoloa ei voi kiistää. Tai ole kiistäminen.
Taas kirjoittelen liikaa tänne ja suomenkielikin on mitä on.
Raivostuttaa kun puhua osaa, mutta ei kirjoittaa suomeksi ja taas tanskaksi osaan samat puhua mut ei kirjoittaa ja mitään ei kunnolla.
Mahtaa maahanmuuttajilla on vaikeaa Suomessa siinä vaiheessa kun tulee uusikieli ja vanha alkaa loppumaan, silloin ei osaa mitään kieltä kunnolla.
 :roll:

Nykyään jos käyn vanhassa kotimaassani ne sanoo, et puhun 70 luvun outoa slangia. :roll:
Murheensa kullakin.

Rauhaisaa Joulua
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #17 : 22.12.08 - klo:19:59 »
Aamen,murheensa kullakin.


  Älä epäile,etteikö surullisenkin ilmeenkin takana voisi olla iloitseva sydän.
  Ilmeet ovat kummallinen juttu.Monet klovnit ovat tosi surullista väkeä.
  Minun koirani ( ilman mitään muslimivihjailuja ) , englanninspringerspaniel
  nimeltä Basso, on maailman surullisin silmiltään, muuta "ukkopaha" on
  11 ,6 v. iästään huolimatta kuin pentu.
  Minä tulin isoäidiksi 42 vuotiaana ja olen 22 vuotiaan tyttärentyttäreni kanssa  usein se "kahjompi ".
Toivottavasti  kielellinen ilmaisuni aukeaa sinulle.Minäkään en ole ymmärtänyt, että sinulla on kaksi kieltä, ja myöskin olet säilyttänyt  
salassa sukupuolesi.Oletin,että olet nuori mies,mutta Sanneli, vai An.na vai kuka se nyt olikaan antoi ymmärtää,että olet nainen.
Olin ajatellut jo jättää teidät kaikki joulurauhaan, mutta keskustelu  on
niin kiintoisaa, että taas lankesin sanailemaan.

Kyseisen Jesaja 9: 6 kaksi viimeistä riviä taas ihmettellyttävät.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #18 : 22.12.08 - klo:20:13 »
Ei himpe, luuleeks ne mua naiseksi?
 :oops:  :oops:
Oon mä mies ja luulisin heterokin vielä.

Oikeesti kun asuu Hesassa ja suurin osa mun kavereista on maahanmuuttajia ja mun työläisistä, niin tää kommentointi saattaa kuullostaa oudolta. Siis vaikutteita tulee muualta enempi kuin supisuomalaisilta.
Moni aina hämmästyy työmaallakin kun sanon, et eiku oon ihan suomalainen sällli.

Aika outo toisaalta tuo Raamatunpaikkasi, mut toisaalta mitä vanhemmaksi tulee sitä oudommaksi kaikki tulee kans. :roll:
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #19 : 22.12.08 - klo:20:38 »
Jee: nyt tuli kuvakin. Enkö oo ihan suomalaisen näkönen?

Vaikkakin, no joo,,Kiitti Lisa et sait editoitua kuvan sopivaksi avattareen.
 Siis Jesajan kirjaanko keskustelu jäi?
Musta Jesajan kirjoituksista jae sieltä toinen täältä on vaikeaa kommentoitavaa. Mulle tuli silloin ekan armovilauksen saatuani jotenkin mieleen rauhoittavasti se jes 42:3, mutta kyllä varmaankin kokonaisuus Raamatusta on se ratkaisevin asia.

Jouluun rauhaa. :roll:
Tik toc.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #20 : 23.12.08 - klo:11:33 »
Häh? Kyllä mää oon ainaki koko ajan tienny että Viisveisaaja on mies.

Mutta Harry Potter ja Salaisuuksien kammio -kirjan Gilderoy Lockhartia luulin pitkään naiseksi. :wink:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #21 : 18.11.21 - klo:06:23 »

Neuvokaa työ "rohveetat,mutta elkää sotkea pottuhalmetta kuin siat"
 


Min en o lukent ruamatuva. Pittää lukkee. Nyt on kumminkin tilanne, jotta näillä mennää. Herra hoitaa, Jeesus auttaa, Jumala on. Kiitos Jeesus.

Olemme pihalla kuin lumiukot, jos kirjoitamme kiukussa. Onneksi näin ei ole. Varoitanpa vaan etukäteen varmuuden vuoksi. Pitäkee keskusta tiukkana.

Tuo ryhmädynamiikka! On se outo. Amerikassa on kirkkoja joka kulmalla. Kaikissa käy eri ihmisiä. Miksei yksi riitä? Säästyis luonnonvaroja. Rakentaminen tuhoaa luontoa. Ihminen on täi. Nyt se on tervassa. Mutta Jeesusta kiitetään. Ei ole muuta.

Näillä mennään.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #22 : 18.11.21 - klo:09:19 »
Hyvät oli neuvot PekkaV:llä.

Amerikas niinko muuvallakii kirkot on ihmisii-kirkkoloit. Ristuksen kirkko on yks ja ainoo oikia kirkko. Ja sinne mahtuu kaikk ko tahtoo tulla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #23 : 03.01.22 - klo:13:14 »
Hyvät oli neuvot PekkaV:llä.

Amerikas niinko muuvallakii kirkot on ihmisii-kirkkoloit. Ristuksen kirkko on yks ja ainoo oikia kirkko. Ja sinne mahtuu kaikk ko tahtoo tulla.

Paitsi Siionin virsien kääntäjä. Se siellä kuulisi vain solvauksia, kun uskalsi ei toivottuna henkilönä kääntämään niitä kamalia virsiä täynnä kuvottavaa pappisvihaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #24 : 31.01.22 - klo:15:58 »
Onko mitään selitystä mihin perustuu vanhoillislestadiolaisuuden patrioottinen miesvalta ?

Jatkuvasti saa kuulla uutisia sen liikkeen sisällä tapahtuvista pedofiilisista teoista.
 Samaa jotenkin kun islamin ääsimmäiset teot pieniä poikia kohtaan.
...

Jeesus s : Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
ja sanoi:
»Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa.

Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.

Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.


...
Saako vl-mies kohdella lastaan eri lailla kuin muut , vai antavatko miehet heillä synnit anteeksi toinentoisilleen  hyvä-veli-menetelmällä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #25 : 31.01.22 - klo:16:11 »
Saako vl-mies kohdella lastaan eri lailla kuin muut , vai antavatko miehet heillä synnit anteeksi toinentoisilleen  hyvä-veli-menetelmällä.

Ei,
körttimiehiä, v-l, miehiä ja muita miehiä koskee samat säännöt.
Kukaan heistä ei saa kohdella lapsia kaltoin.

Nyt on uutisissa ollut toista kymmentä vuotta sitten tapahtunut lapsen kaltoinkohtelu, joka pitää tuomita.
Kaikki sen jälkeen ja ennen sitä tulleet tapaukset on myös meidän tuomittava.

Sitä en tiedä, kuinka hedelmällistä on näissä yhteyksissä julkisuuteen tuoda esiin henkilön ihon väri, seksuaalinen suuntautuneisuus, uskonto tai muu vastaava ominaisuus.
Sen esiin tuominen helposti vie ajatukset pois itse asiasta, eli hyväksikäytöstä ja on omiaan lietsomaan vihaa kyseistä ryhmää kohtaan.

Silloin, kun kyseessä on heteromies/nainen, joka kuuluu valtaväestöön eikä mihinkään uskonnolliseen yhteisöön eikä mihinkään pieneen poliittiseen puolueeseen tai muuhun pienryhmään, tällöin ei ole tapana kertoa henkilön taustoista enempää. Muussa tapauksessa taustayhteisö hyvin helposti kerrotaan.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #26 : 31.01.22 - klo:17:37 »
Kun lehdistö tuo julkisuuteen tiedon, että hyväksikäyttäjä oli lestadiolainen, voihan siinä joissain tapauksissa tulla sille hyväksikäytetylle kahdenlainen kuorma: omassa yhteisössäni on tehty väärin ja omaa yhteisöä tuodaan huonossa valossa esiin.
Tosin, moni hyväksikäytetty taitaa olla jättänyt yhteisön, joten tällöin kuorma ei ole kahdenkertainen.

Loppujen lopuksi, en taida olla varma omasta näkemyksestäni: eli että onko parempi jättää taustayhteisö kertomatta vai onko se hyvä kertoa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #27 : 31.01.22 - klo:17:49 »
Minä kyseenalasitan näitä patriarkaattisia uskontoja. Miehellä on usein se oma miehisyys koko yhteisön hyvää ajatellessa edellä.

Miehisyys on johtamista, vallalla hallitsemista ja kaiken takana on miehisyyden korostamisen tarve, eli seksuaalisuus hallitsee myös miehen aivoja.

Uutisissa YLEllö kerrottiin ainakin 5000 eronneen. Etupäässä nuoria, mutta myös vanhempaa väkeä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #28 : 31.01.22 - klo:17:55 »
Uutisissa YLEllö kerrottiin ainakin 5000 eronneen. Etupäässä nuoria, mutta myös vanhempaa väkeä.

Avioerot ovat nykyään aika yleisiä.
Olen ollut naimisissa vaimoni kanssa kohta 20 vuotta - molemmilla ensimmäinen avioliitto.
Joskus olemme yrittäneet miettiä, että kuinkahan moni tuttavapariskunnistamme ovat edelleen naimisissa. Tuntuu, että valtaosa on eronnut ainakin kerran.
Tämä ei ole hyvä asia.

Luulisin, että lestadiolaispiireissä avioerot olisivat harvinaisempia, kuin muualla. Tämä on vain veikkaus.

Minulla on aina jonkinlainen kunnioitus sellaisia pariskuntia kohtaan, jotka ovat pysyneet yhdessä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kyselen neuvoja (Raamatun tulkinta)
« Vastaus #29 : 31.01.22 - klo:18:13 »

   Liekö, miten lie. Kultuuritutkijat saattaisivat antaa viitteitä, voisiko patriarkaalisuus kummuta kovista luonnon olosuhteista, joiden selättäminen vaatii fyysistä voimaa, mistä seuraisi miehisyyden arvon korostuminen?
 Pohjoisen karummat olosuhteet täällä Suomessa saattaisivat selittää miesvallan.
Sisäsiittoisuus ja pedofilia sikiävät umpiossa. Ympäristö koetaan uhkana. Vapaan ulospäinsuuntautuneisuuden ilmapiiri suo ihmisen luontaiselle uteliaisuudelle tilaa, jolloin seksuaalisuus toteutuu esteettä ja estoitta.
   Uskonnollisuushan asettaa ehtoja kanssakäymiselle. Ylilyönnit ilmenevät perversioina. Vapautunut hengenviljely, jossa uskonnollisuus on osa, luo pohjan onnelliselle yhteiselolle.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024