Kirjoittaja Aihe: Jumala, Kristus vai antikristus & körttiläisyys  (Luettu 3279 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Kyselevä asenne kuuluu körttiläisyyteen, (kunhan nyt ei aivan mitä tahansa kysellä).

Körttiläisyydessä puhutaan Kristuksesta.
Vielä enemmän Hänestä kerrotaan Siionin virsissä.

Raamattu kertoo, että itse paholainen pyrkii tekeytymään valkeuden enkeliksi. Ei siis ole kummallista, jos paholainen esiintyy Jeesuksena.
Taitaa tarina kertoa, että Lutheriakin tällainen antikristus joskus yritti harhauttaa.

Vasta suhteellisen vähän aikaa körttiläisena ollessani tulee mieleeni eräs kysymys (jota itseltäni kyselen - tämä itsetutkisteluasia on tärkeä maininta, koska kunnon körttiläisen on tämä itsestään mainittava).
Tämän kysymyksen toisin tänne kirjalliseen muotoon:
Mistä tiedän, kuka körttiläisistä Kristuksesta puhuessaan puhuu Raamatun Kristuksesta ja kenen kristus onkin antikristus?

Tällä on sinällään se merkitys, että oikeasta Jeesuksesta puhuvan elämästä minun on turvallisempi ottaa mallia, kuin antikristuksesta puhuvan henkilön. Oikeaan Jeesukseen uskovan seurassa on turvallista, väärään kristukseen uskovan seurassa ei ole turvallista, kun on kyse näistä uskon asioista.

Pitää mennä, jatkan siitä, mihin jäin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Jumala, Kristus vai antikristus & körttiläisyys
« Vastaus #1 : 12.07.08 - klo:11:17 »
Onko sillä merkitystä, jos sattuu uskomaan väärään Jumalaan?
Vai, ehkäpä jokainen tulee uskollaan autuaaksi?

Vai, pitäisikö sanoa, että kaikki uskovat oikeaan Jumalaan, kukin kuitenkin eri tavalla?

Maailmassa uskotaan (ja historian saatossa on uskottu) useaan erinimiseen jumalaan.
Raamattu (ilmeisesti osittain vanhentunut kirja useiden mielestä) suhtautuu kovin tuomitsevasti tällaiseen toimintaan.
Liekö Raamattu tältäkin osin jo vanhenunut.

Jos joku kertoo uskovansa muslimin lailla (tai minkä tahansa muun ei-ristillisen uskonnon tavoin), olenko minä oikeututtu arvostelemaan häntä taikka kertomaan hänelle mitään, joka saattaa johtaa hänet uskonnolliseen kriisiin?
Eikö hän pelastu siinä, missä minäkin?
Eli onko paras tapa jutella hänen kanssaan kaikesta muusta, kuin Raamatun Kristuksesta?

Entä ihminen, joka ei usko jumaliin ollenkaan - ateisti.
Hänellähän ei ole minkäänlaista uskonnollista ylpeydentunnetta.
Eikö hänen pitäisi pelastua ennemmin sellaista, joka kuvittelee pelastuvansa oman uskontonsa jumalan avulla?

Jos kuka tahansa vaikkapa Zeuksen palvelija osoittaa rakkautta lähimmäisiään kohtaan käytännön tasolla sekä turvaa Zeukseen, eikö minun tule pitää häntä hengellisenä veljenäni/sisarenani?

Onko yhtä ainoata oikeaa pelastavaa uskoa olemassakaan?
Ja jos on, onko sillä väliä, olenko minä tai naapurini siinä mukana?

VAi onko tällainen pelastusaisa edes sen arvoinen, että siitä kannattaa julkisesti keskustella?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Re: Jumala, Kristus vai antikristus & körttiläisyys
« Vastaus #2 : 12.07.08 - klo:11:50 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Mistä tiedän, kuka körttiläisistä Kristuksesta puhuessaan puhuu Raamatun Kristuksesta ja kenen kristus onkin antikristus?
Kaikki körtit puhuvat Raamatun Kristuksesta. Luota siihen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Jumala, Kristus vai antikristus & körttiläisyys
« Vastaus #3 : 12.07.08 - klo:11:54 »
Lainaus
Kaikki körtit puhuvat Raamatun Kristuksesta. Luota siihen.


Mistä tunnistaa antikristuksesta puhuvan henkilön?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Jumala, Kristus vai antikristus & körttiläisyys
« Vastaus #4 : 12.07.08 - klo:11:56 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Lainaus
Kaikki körtit puhuvat Raamatun Kristuksesta. Luota siihen.


Mistä tunnistaa antikristuksesta puhuvan henkilön?

Välttelevästä katseesta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Jumala, Kristus vai antikristus & körttiläisyys
« Vastaus #5 : 12.07.08 - klo:13:46 »
Kovasta metelistä, kielillä puhumisesta, halleluujaahuudoista ja oikeastaan kaikesta muustakin kovasta menosta. ;) Tai sitten ei.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Benkku

  • Vieras
Jumala, Kristus vai antikristus & körttiläisyys
« Vastaus #6 : 12.07.08 - klo:16:18 »
Teme kirjoitti: 12.07.2008 13:46 .
"Kovasta metelistä"   :smt014

Sillä epätoivo jyllää ja häviö häämöttää. Vihta housun kanssa ei passaa lähtee painimaan. Karkuun ja kovaa. :---)

ps.Mittari veljet saa minut henkilökohtaisesti aina vaihtamaan kaduntoiselle puolelle. =;  Sillä sen on aina sydän sanonut että joku asia mättää tämän ihmisen... :-k  Pöh,eipä tuo minulle kuulu, kyselkööt ja piirelkööt mitä piirtelee "fläppi taululle".  :smt083

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Jumala, Kristus vai antikristus & körttiläisyys
« Vastaus #7 : 12.07.08 - klo:17:52 »
Minulla on välttelevä katse - se on minun mielestäni ujoudesta - mutta se saattaisikin olla ylennystä rakkaalle foorumin asiakkaalle... "se on ahvena" :wink: terveisin antikristus
wilhelmi niskasen jäljillä