Kirjoittaja Aihe: homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)  (Luettu 35424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #105 : 23.07.08 - klo:09:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"

Ero taitaakin olla siis siinä, että otetaanko Raamatun sana avioliitosta miten tosissaan.


Tämän takia olisin halunnut tietää, mihin Raamatun sanaan vetoat. Miten Raamattu sanoo, että mies ja nainen vihitään kirkossa avioliittoon?

Itse en ihan rehellisesti ole tällaista ohjetta Raamatusta löytänyt.

Poissa harhailija

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #106 : 23.07.08 - klo:11:37 »
Minä oon asian ymmärtänyt vähä sillai, että nuo miesten väliset ystävyydet, mitä Raamatussa "kielletään", liittyy lähinnä poikaprostituoitujen palveluksien käyttämiseen, ei niinkään kahden rakastavan äijän liittoon...

Tai siis Vanhassa Testamentissa on sitä älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan jne... Ensinkään miehen kanssa ei oo kauheen helppo samalla lailla maata, puuttuu tiettyjä ruumiinosia. No, ihan vakavissaan: vissiin kyse on lähinnä alistamisesta. Mies ja nainen kun ei siihen aikaan ollu mitenkään samalla viivalla niinkuin nykyään. Eli taas päästään tähän epäterveeseen seksuaalisuuteen, joka ei oo hyvä niin heteroilla kuin homoseksuaaleillakaan.

Sitten nää Paavalin jutut. Vissiin, jos nyt muistan oikein, viittaukset liittyy siihen, kun se luettelee millasia kauheuksia seurakuntalaiset ennen teki, ja yksi liittyis jotenkin homouteen. Niin siinä nimenomaan taidetaan puhua joko mieshutsuja käyttävistä tai itse mieshutsuista. Eli epätervettä seksuaalisuutta, joka ei liity seksuaaliseen identiteettiin niinkään kuin ennemmin himon vallassa olemiseen.

Tuli varmaan liian sekava ja puhekielinen teksti, mut Raamatussa ei oikeesti lue että "älkööt menkö naimisiin mies miehen tai nainen naisen kanssa, kun se on ihan tyhmää" tms. Eli mun puolesta saa tykätä vaikka mistä, kunhan ei satuta ketään. Ja mun mielestä se on Laajahkon Kirjankin kanta asiaan.

Et silleen.

Katriina

  • Vieras
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #107 : 23.07.08 - klo:12:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Lainaus käyttäjältä: "Teme"
Näin ollen lopulta Jumalan olisi pitänyt huutaa, että ihmisen olisi parasta elää yksin ja kuolla sukupuuttoon tai samaa sukupuoleta olevien pitäisi elää omassa yhteisössään ja vain vuosittainen paritteluriitti saattaisi yhdeksi yöksi vastakkaiset sukupuolet yhteen. ;) Teme

Voi kun on kaukaa haettu ja jopa surkuhupaisa toteamus.


Jaa jaa. Kun duunaa stadissa alueella jolla tilastojen mukaan on eniten lasten äkillisiä huostaanottoja, unohteluja kapakkaan, avioeroja, perheväkivaltaa (ja semmoista että "sattui tappamistapaus" kun "vaimo alkui vähän v-uttaa") niin Temen kanssa alkaa kyllä samaa kysellä. Samalla psyk.polilla on jostain perheestä (yhtaikaa) kolmas sukupolvi hoidossa....

Poissa Katar

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
"Ne homoseksuaalit"...
« Vastaus #108 : 23.07.08 - klo:14:09 »
En ole lukenut kaikkia tämän viestiketjun kirjoituksia, mutta osassa ainakin näyttää olevan eroteltu hyvin tarkkaan heterot ja homoseksuaalit eri kasteihin. Jokaisessa kansassa, uskonnossa, rodussa ja yhteisössä on aina ollut ja tulee aina olemaan homoseksuaaleja. Moni puhuu ikään kuin homoseksuaalit olisivat eri ihmislaji kuin heteroseksuaalit.
Ihmettelen miten tällaisista pitää edes puhua. Onhan se totta että homoseksuaalit ovat vähemmistöä, mutta itse en ainakaan osaa ajatella niin että homoseksuaaleissa olisi jotain suuresti erilaista kuin heteroseksuaaleissa. Ok, olen itse tähän vähemmistöryhmään kuuluva, mutta minulle heterot ovat lähes aina olleet yhtä luonnollisia taipumuksissaan kuin homoseksuaalit. Sanon lähes, koska pienempänä ajattelin että heterot on omituisia... :oops: Nykyään en kuitenkaan erottele ihmisiä heidän suuntautuneisuutensa perusteella.
Luulisi että on itsestäänselvyys taata Jumalan siunaus kaikille sitä haluaville pareille, mutta eipä tässä maailmassa kaikki aina mene niinkuin pitäisi.Eihän tummaihoisiakaan ole aina pidetty tasa-arvoisina valkoisten kanssa, mikä on yhtä väärin kuin homoseksuaalien syrjiminen.

Poissa harhailija

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #109 : 23.07.08 - klo:14:19 »
Ei kai täs mitään sellasta ole.

Vähemmistöön kuuluvista puhutaan kuiteskin vähän eri tavalla ku enemmistöön kuuluvista. Ihan luonnollinen juttu.

Sitten puoliks toista asiaa...
Itteäni vähän hävettää sanoa olevani kristitty just tän homous-jutun takia. Hävettää myös että hävettää, samalla vähän niinku myöntyy siihen että nykyaikana tää seksuaalinen suuntautuminen on nostettu jonkin sortin jalustalle näis uskonasioissa...

Ei seksijuttujen pitäs olla tärkeimmässä osassa kristinuskoo mun mielestä. Mut ehkä kun ei oo parempaakaan tekemistä, ts. menee liian hyvin, ni kai sitä tartutaan epäolennaisuuksiin. Samal päätänsä nostaa sit tää lapsen moraali, "hyvikset ja pahikset", joita pitää jaotella joka paikkaa. Äh.

Mä en ees oo ikinä tajunnu onks joku hetero/homo/lesbo/bi ennen ku se on kertonu esim. olevansa joku muu ku heteroseksuaali. Eikä mua silleen kiinnostakaa, ku ei sil oo erityisen väliä normaalis kanssakäymisessä.

Nojoo, meni taas aiheen viereen mut kun huvittaa kirjotella ni huvittaa.

Mut kertokaapa nyt hyvät (ja pahat) ihmiset, mikä siinä homoudessa niin kiinnostaa, ainakin kirkonmiehii, kun pitää joka väliin aihetta sivuta?

Poissa harhailija

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #110 : 23.07.08 - klo:14:23 »
Vielä piti sanomani, että itte en ole homoseksuaali, mut oon jotenkin hyvin vahvasti samaistunu kristittyjen homojen kärsimykseen kaikis seurakunnissa ja ihmisten puheissa. Ku tuomitaan hetimiten helvettii kulkematta lähtöruudun kautta vaan siks et jotkut on tulkinnu Raamattua sil tavalla ku ne on sitä tulkinnu...

Oon joskus oikeen ettimäl ettiny kaikkee raamatuntulkintaa siin valossa, että se homous oliskin kristinuskos ihan ok, kunnes päätin sen asian ihan itte omas päässäni et se on ok sitte. Oon jotenkin ollu vähän ahdistunukki siitä suvaitsemattomuudesta, vaikkei asian pitäs mua periaattees mitenkää koskettaa kun en ees tunne yhtää kristittyä homoa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #111 : 23.07.08 - klo:16:41 »
Lainaus käyttäjältä: "harhailija"


Mut kertokaapa nyt hyvät (ja pahat) ihmiset, mikä siinä homoudessa niin kiinnostaa, ainakin kirkonmiehii, kun pitää joka väliin aihetta sivuta?


Etkö ole vielä huomannut, että maailman kiinnostavin asia on se, mitä muiden maakuukamareissa tapahtuu. Miksi näin on sitä en edes yritä selittää. Minä en tiedä mitä se muille kuuluu, jos ei huuto kuulu. Se vaan tuntuu kiinnostavan hallitsemattoman paljon. Jos löytyy jotain erilaista tai kivempaa kuin meillä, niin sen on pakko olla syntiä tai kuolemantuomion arvoinen rikos.

Kirkolle ja lahkoille se on ollut erittäin suuri uteliaisuuden ja vallankäytön kohde, vaikka asiantuntemus on pienin mahdollinen. Historia ja nykypäivä ovat täynnä legendaarisia tyhmyyksiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #112 : 23.07.08 - klo:20:05 »
Jaahas, taitaa mennä aika inttämiseksi tämäkin aihe... Taitas olla fiksuinta, että tehtäs sovinto ja vaihdetaan aihetta? Oli taas tullut niin paljon viestejä, etten jaksanut kahlata läpi, niin astun takavasemmalle ja toiseen keskusteluun...  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #113 : 23.07.08 - klo:22:50 »
Päivän kysymys Hesaris: Hyväksykkö homoparin siunaamisen?

Kyllä 68% Ei 32%
http://www.hs.fi/paivankysymys/1135238065138
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #114 : 24.07.08 - klo:15:48 »
Kyllä, mutta rakas kirkkoni ei hyväksy. :-?
wilhelmi niskasen jäljillä

Lars Mikael

  • Vieras
homoparien siunaaminen, vol. 756 (erotettu hjuhlaketjusta)
« Vastaus #115 : 24.07.08 - klo:21:10 »
Setan entinen puheenjohtaja Jorma Hentilä arvostaa körttiläisyyttä (Kotimaa  30/2008). Että sillee...

Mahjong

  • Vieras
-hoida, neuvo, tietä näytä-
« Vastaus #116 : 25.07.08 - klo:22:15 »
Jätän kirkolliskokouksen ratkaisemaan tämän sivuston asioita ja poistun oman "mattoni alle". Olen siellä täystyöllistetty raamattutunnin kimpussa ja raparperimehun teossa. Moi! :roll:
------------------------------------------------------------------------------------
08.08.2008 Hyvä, rovasti Pentti Simojoki! Onneksi olkoon, homo- ja lesboparit! Olette saaneet tukea arvostetulta körttitaholta!