Kirjoittaja Aihe: Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)  (Luettu 21466 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #30 : 03.07.08 - klo:13:48 »
Lainaus käyttäjältä: "mies valaan vatsasta"
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Ja nyt: Ei kai kenenkään herättäjäjuhlamatka voi olla vaihtelevien lehtijuttujen varassa. Tänäiset sanomalehdet ovat huomenna kalan ja kukkien kääreenä - sanoo Kalistaja, 35 vuotta lehtijuttuja lehautellut maan matkamies. :-?


No, ei kai se minullakaan oikeastaan sen lehtijutun varassa olisi matka ollut. Pikemminkin sen, että mitä siellä pidetään tärkempänä. Jipun konserttia ja sateenkaaritapaamista vai jotain muuta?

Toivotaan, että monta hyvää juttua tulee - sanon mie, kaksi viikkoa lehtijuttuja lehautellut maan matkamies.  :lol:


Näyttää päässeen nämä juhlat ennätys tavalla lehtiin. STT jakeli ne kaikkiin maakuntalehtiin ja useinmiten ne menee muuttamattomina lävitse. Hesari kirjoitti taas tänään, mikä on aivan kummallista.

Niin ja tuohon sinun juttuusi, että toimittajat kirjoittaa mitä kirjoittaa haluttiin tai ei.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #31 : 03.07.08 - klo:17:00 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Hesari kirjoitti taas tänään, mikä on aivan kummallista.


Kuulin huhua, että Hesari tekisi joka päivä heriksistä jutun, jossa seurataan jonkun henkilön päivää. Jää nähtäväksi! Ja jos näin on, niin on kyllä valtavan hieno juttu!

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #32 : 03.07.08 - klo:19:21 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Kuulin huhua, että Hesari tekisi joka päivä heriksistä jutun, jossa seurataan jonkun henkilön päivää. Jää nähtäväksi! Ja jos näin on, niin on kyllä valtavan hieno juttu!


Kyllä näin ilmeisesti on. Perjantaina seurattavana on joku Herännäisnuorten kuoron jäsen. Minä tiedän tästä siksi, että toimittaja on ilmoittanut tulevansa perjantain yhteisharjoituksiin kuvaamaan. Itse olen siis mukana Jyväskylän kuorossa.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #33 : 03.07.08 - klo:19:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Progressor"
Kyllä näin ilmeisesti on. Perjantaina seurattavana on joku Herännäisnuorten kuoron jäsen. Minä tiedän tästä siksi, että toimittaja on ilmoittanut tulevansa perjantain yhteisharjoituksiin kuvaamaan. Itse olen siis mukana Jyväskylän kuorossa.


Ja minä taas kuulin siskoltani joka laulaa Helsingin kuorossa :) Hmm, tunnenko sinut?

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #34 : 03.07.08 - klo:21:08 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Ja minä taas kuulin siskoltani joka laulaa Helsingin kuorossa :) Hmm, tunnenko sinut?


Höm... jaa. En tiedä. Et varmaankaan. Minä en tunne Helsingin kuorosta ketään.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #35 : 03.07.08 - klo:22:23 »
Lainaus käyttäjältä: "mies valaan vatsasta"
Pikemminkin sen, että mitä siellä pidetään tärkempänä. Jipun konserttia ja sateenkaaritapaamista vai jotain muuta?

Se voi tuo sateenkaaritapaaminen suuren herätysliikkeen kesäjuhlassa olla varsin kova juttu monelle.

Lainaus käyttäjältä: "mies valaan vatsasta"
Toivotaan, että monta hyvää juttua tulee - sanon mie, kaksi viikkoa lehtijuttuja lehautellut maan matkamies.  :lol:

Tervetuloa kollegaksi neekerijoukkoon - vaikka eipä enää taida toimittajien käsivarret painomusteesta tuhriintua.

Mt

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #36 : 03.07.08 - klo:23:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Progressor"
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Kuulin huhua, että Hesari tekisi joka päivä heriksistä jutun, jossa seurataan jonkun henkilön päivää. Jää nähtäväksi! Ja jos näin on, niin on kyllä valtavan hieno juttu!


Kyllä näin ilmeisesti on. Perjantaina seurattavana on joku Herännäisnuorten kuoron jäsen. Minä tiedän tästä siksi, että toimittaja on ilmoittanut tulevansa perjantain yhteisharjoituksiin kuvaamaan. Itse olen siis mukana Jyväskylän kuorossa.


On muuten ko. hlö Körttifooruminkin ihkaensimmäisiä jäseniä.
Varsin komeaa tämä mediajulkisuus. Jopa Keskisuomalaisessa on mainittu jo monet kerrat juhlat, vaikka yleensä kun oman maakunnan ulkopuolella ollaan, on maininnat jääneet ehkä yhteen ja sekin on ollut sitä "sopan määrä"-astetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #37 : 05.07.08 - klo:23:32 »
Pappi ja vapaa toimittaja Jaakko Heinimäki, tuo liuhupartainen mies, on upeasti kirjoittanut ja kertonut  ( Metro aiemmin ja HS 5.7. 2008 ) pääkaupunkiseutulaisille sen mistä herännäisyydessä ja herättäjäjuhlissa on paljolti kysymys. Heinimäki on neuvomatta neuvonut tosi taiten miljoonalle sellaiselle ihmisille, jotka eivät välttämättä ole ns. kuusalla herännäisyydestä. Heinimäen mietteiden jälkeen he tietävät enemmän. Kiitos siitä.

  Jos Heinimäki jatkaa yhtä vahvasti, niin hän pääsee toisessa ketjussa olevien herännäisyyden vaikuttajien joukkoon.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #38 : 07.07.08 - klo:21:38 »
Maanantain ( 7. 7 2008 ) Helsingin Sanomien urheiluosastolla kokenut ( muun muassa useat jalkapallon MM- ja EM-kisat sekä iso tukku muita arvokisoja ) urheilutoimittaja Heikki Miettinen liittää FC Honka- Inter - liigapelin otteluselostuksen viereen laittamassaan tiivistelaatikossa herättäjäjuhlat onnistujien joukkoon - vieressä komeilee kullankeltainen voittopokaali.

   Näin aloitti Miettinen: Herättäjäjuhlat onnistui avaamaan Hongan kotiottelun Interiä vastaan. Maamme-lauluja on kuultu silloin tällöin ennen liigapelejä, mutta nyt tuli Tapiolassa annos virrenveisuuta.

   Espoon herättäjäjuhlilta on mitä ilmeiseimmin ja syystä leikattava jokainen Hesarin juhlajuttu irti ja talletettava ne laatikkoon. Olen yhä yhtä lailla iloisesti ymmällä kuin mitä tänän ketjun alussa.  :shock:  :lol:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Demarissakin 8.7.
« Vastaus #39 : 08.07.08 - klo:08:53 »
Demarissa on aukeaman juttu herättäjäjuhlista tiistaina 8.7. Hyvä idea: lapulaista körttisukua oleva ateisti Jussi Pikkusaari ja Jussi Talasniemi keskustelevat herättäjäjuhlilla. Jutussa puhutaan asiaa, käsitellään uskoa. Sävy on myönteinen. "Lopputunnelmaksi jää, että ateistilla ja papilla on valtavan paljon yhteistä. Erilaisesta maailmankatsomuksesta huolimatta molemmista huokuu, että he ovat löytäneet juuri oman paikkansa maailmassa."

Juttua ei ole lehden verkkosivuilla.

Mt

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #40 : 08.07.08 - klo:11:03 »
Pikkusaaren Jussin ( työväenliikkeen veteraani ) edesmennyt isä oli tymäkkä arvokisapainija ja poliisi Pikkusaaren Arvee, joka oli viimeisen päälle rehti mies!

   Arveesta kerrotaan muun muassa seuraavaa juttua ( tosi tai ei, mutta kuvaava).

   Arvee rakensi omakotitaloa ja kuorma-auto toi hänelle talonpohjustuspuuhiin pyydettyä ja välttämätöntä hiekkaa. Arvee ihmettele korkeaa - ylisuurta - kuormaa ja rätkäisi hiekkakuskille sakon.

   Myös Lapuan teillä ja aitovierillä pyöräillyttä vaimoaan Arvee tarinoiden mukaan ehti sakottaa pari kertaa, liikenneturvallisuuden rikkomisen vuoksi.

   Eli että ainakin ennen herännäisyydessä oli viimeisen päälle rehtejä ja lahjomattomia ihmisiä. :wink:  :shock:

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #41 : 09.07.08 - klo:13:55 »
Juhlaketjusta:
Lainaus käyttäjältä: "mies valaan vatsasta"
Lainaus käyttäjältä: "mt"
Missä Panu puhui?

Helsingin Sanomien verkkosivuilla on STT:n välittämä uutinen Vihreiden puoluesihteeri herättäjäjuhlilla: Kirkon siunattava homoparit

Lyhyessä uutisessa todetaan muun muassa;
"Evankelisluterilaisen kirkon olisi noudatettava kristinuskon tärkeintä arvoa, lähimmäisenrakkautta, ja siunattava myös samaa sukupuolta olevia pareja. Heidän hyvinvointinsa ei ole pois keneltäkään muulta", Laturi esitti Espoon herättäjäjuhlilla sunnuntaina.

Juhlien verkkosivuilla ei asiasta ollut mainintaa. Onko PL ollut juhlilla ja antanu haastattelun STT:n toimittajalle? Tekstin muotoilusta saa kyllä sen käsityksen, että hän olisi esiintynyt juhlilla.

Hei Kalistaja, lähdetäänkö Vihreiden puoluekokoukseen? Juodaan kahvit, minä sanon sinulle, että "Kyllä ydinvoima on poikaa" ja sinä lisäät siihen että "...totesi Mt vihreiden puoluekokouksessa" ja laitat uutisen jakeluun...

Mt


Tämän aamun Karjalaisessa oli Juntusen kirjoittama vastine Laturille. En tiedä mikä on tilanne muiden maakuntalehtien osalta.

Juntunen painottaa, ettei Laturi kuulunut juhla organisaatioon, ei ollut puhuja eikä mitenkään liittynyt herättäjäjuhliin. Hänen mielestään on tärkeää muistaa, ettei Laturin esittämä kanta todellakaan ole Herättäjä-Yhditsyksen edustama kanta. Samalla hän muistuttaa antamaan rauhan kirkolle selvitystyössään.

Juntusen mielestä myös Laturin ja Vihreiden tapa käyttää hyväksi juhlien saamaa erityisen hyvää mediajulkisuutta on pöyristyttävä.

Hyvä Juntunen.  =D>

Katson jos tuo löytyisi jostain tuo kirjoitus...



Samaa asiaa muuten uutisoitiin tänään myös Kotimaassa otsikolla: "Herättäjä-Yhdistys närkästyi Vihreiden puoluesihteerille".

Samoja asioita tuo esiin kuin Juntusen mielipidekirjoituskin.

Juttu ei ainakaan vielä löydy verkkolehdestä, mutta jokainen voi sen paperiversiostakin lukea, jos sellaisen omistaa...
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #42 : 09.07.08 - klo:14:40 »
Herättäjäjuhlista sanoin ja kuvin muun muassa tiistaina 8. heinäkuuta ilmestyneessä sanomalehti Suomenmaassa. Aiempina päivinä juhlilta juttuja kuvineen muun muassa seuraavissa sanomalehdissä: Ilkka, Keskipohjanmaa, Pohjalainen ja Savon Sanomat. :lol:

jUHOMA4

  • Vieras
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #43 : 09.07.08 - klo:14:40 »
Kalistaja:  Täytyy suunnata vastaus Sinulle , kun tuo Arveesta kertomasi hauska juttu ei pidä valitettavasti paikkaansa.   Soitin välittömästi serkulleni Jussi Pikkusaarelle ja totesimme asian.  Arveen vaimo , tätini Martta olisi suurena humoristina  kyllä minulle nuo asiat kertonut.  Vierailimme aina Lapuan ohi ajettaessa heidän kotonaan.
Arveesta on paljon juttuja ja arviosi Hänestä , olen kanssasi samaa mieltä.   :D

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Juhlajuttuja (Espoon herättäjäjuhlat lehdissä, mm. HS)
« Vastaus #44 : 09.07.08 - klo:14:47 »
juhoma4: kiitos vaivannäöstä. Näin tämän foorumin pitää elääkin... Antakaamme tänne tulevien asioiden poikia. Kuten sanoin: on juttu tosi tai ei, mutta kuvaava se on. Arveen rehtiydestä ja jämäkkyydestä työssä ja painimatolla ( EM-pronssia 1930-luvun lopussa ) olen kuullut paljonkin.

  Pikkusaaren Esan kanssa puhuin jalkapallosta kerta kerran jälkeen Latomäen Matin huoltoasemalla Lapualla 1970-luvulla. Esa oli aikoinaan kova pelimies vihreällä veralla. :lol: