Kirjoittaja Aihe: Miksi Lähetysseura on mukana mustamaalamassa yrittäjiä  (Luettu 10622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miksi Lähetysseura on mukana mustamaalamassa yrittäjiä
« Vastaus #60 : 18.06.20 - klo:05:15 »
"Verosäädäntömme mahdollistaa verovälttelyn"

Tuolla perusteella vaaditaan korjaustoimenpiteenä kaikkien listaamattomien yritysten verotuksen kiristämistä

Olisiko se peruste kuitenkin se, että tiedostetaan, että joko on kerättävä enemmän veroja tai leikattava niistä palveluista, joita veroilla tuotetaan?

Pelkkiin leikkauksiin ei voitane turvautua. Tuossa olisi yksi tapa kerätä veroja, eli kerätä sitä niiltä, joita nykyään verotetaan vähän kevyemmin.

Ei se silti kaikkeen riitä, ja kyllä muiltakin vielä joudutaan ottamaan. Sitä en tiedä, ymmärtävätkö kampanjan puuhahenkilöt tämän. Minä ajattelisin, että kun kerran muiltakin niin miksi ei myös yrittäjiltä.

Itse tunnen myös yrittäjiä, joilla menee taloudellisesti ihan kivasti. Olisiko sitten jotain toimia, jotka kohdistuisivat yrittäjistä vain heihin?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa athv

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 51
Vs: Miksi Lähetysseura on mukana mustamaalamassa yrittäjiä
« Vastaus #61 : 14.07.20 - klo:17:17 »
Osui silmiin tämän päiväinen kirjoitus Mika Ihamuotilalta Arvopaperi-lehden nettisivuilta. Sopii aika monelle nuhteeksi täälläkin:
Mika Ihamuotilalta voimakas kannanotto sosiaalisessa mediassa kansankapitalismin puolesta - ”Ideologia ei yksinkertaisesti saa olla enää vaurastumisen este. Emme enää elä taistolaisella 1970-luvulla”
Ihamuotila on jakanut kuvan tiistain Dagens Industri -lehden kannesta , jossa ilakoidaan ruotsalaisten ostavan jälleen siivun suomalaista teollisuutta, venttiilivalmistaja Neleksen. Kuvaan liittyvässä kommentissa Ihamuotila toteaa, että ”jollemme tue suomalaista omistajuutta, menetämme yrityksiä ja työpaikkoja”. ”Mitä enemmän suomalaiset instituutiot ja kotitaloudet omistavat yrityksiämme, sitä arvokkaampia ja vaikeammin ostettavia ne ovat. Samalla suomalaiset vaurastuvat. Ideologia ei yksinkertaisesti saa olla enää tämän este. Emme enää elä taistolaisella 1970-luvulla.” Ihamuotilan mielestä tuore esimerkki tällaisesta ideäologisesta kynnyksestä on ”nykyinen poliittinen erittäin penseä suhtautuminen osakesäästötiliin”. ”Osakesäästötili on erinomainen väline kannustaa tavallisia ihmisiä säästämään osakkeisiin - nollakorkoisten talletusten tai vaikkapa Veikkauksen pelien sijaan. Näin turvattaisiin suomalaisten säästöjen inflaatiosuoja tilanteessa, jossa nuoremmille sukupolville ei ole odotettavissa merkittävää eläketurvaa. Samalla tuettaisiin suomalaisten pörssiyritysten omistusta ja arvonmuodostusta.” ”En ole nähnyt yhtäkään osakesäästötilin puolestapuhujaa esimerkiksi nykyhallituksen tai virkamiesten puolelta. Lottomainosten sijasta en ole nähnyt hiljattain yhtäkään osakesäästötilin mainosta tai opetusmateriaalia. Tässä on kyse tabusta, jossa tavallisten ihmisten osakeomistamiseen suhtaudutaan kielteisesti vastoin kuin esimerkiksi Ruotsissa”, Ihamuotila kirjoittaa.
Arvopaperiää

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miksi Lähetysseura on mukana mustamaalamassa yrittäjiä
« Vastaus #62 : 14.07.20 - klo:19:12 »
Näin se voi olla
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi Lähetysseura on mukana mustamaalamassa yrittäjiä
« Vastaus #63 : 14.07.20 - klo:20:02 »
Mitähän tuo Ihamuotilan toivoma 'suomalaisen omistajuuden tuki' sitten olisi? Sen verran epäluuloinen myönnän olevani, että luulen suuromistajien verhoavan omat tavoitteensa puheeseen pienomistajien tukemisesta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Miksi Lähetysseura on mukana mustamaalamassa yrittäjiä
« Vastaus #64 : 22.07.20 - klo:22:12 »
 Aihe, kun lähellä mun sydäntä, vaikkakin tyhmää mietiskely rahasta ja sen liikeistä.

Tieädn, että jos on asiaa ja kysym,
yksiä, niin aina voi mennä Ihamuotilan luo tai muiden isokenkäisten.

Olen käynyt ja ihan tavan kansanmiehiä kun juttelee rehellisesti kysymyksistä kasvokkain, jos haluu.
Tik toc.