Kirjoittaja Aihe: Vähän sitä ja tätä EU:sta  (Luettu 39538 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« : 10.01.07 - klo:21:14 »
Aloitanpa taasen uuden ketjun. Siis tähän saa laittaa kaikkea, mitä tulee mieleen EU:sta. Hyvää ja huonoa. Tai sitten ihan muuten vaan. :-k
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #1 : 10.01.07 - klo:21:24 »
Kun ei ole luonnonvaroja millä pullistella ja elättää kansa niin orpoja oltasiin yksiseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #2 : 10.01.07 - klo:21:48 »
Ja aloitanpa saman tien itse. Siis aloitin ketjun, koska minua sieppasi niin kovasti tänään, kun nykyisin ei saa enää tehdä lakupekkojakaan. Siis lakupakettien kuvat ovat jonkun brittimepin mielestä rasistisia ja on ihme, että Suomessa sallitaan tämmöinen. Voi ihmettä taas tätä touhua!

Minulle ne on lakupekkoja. On muuten lempikarkkeja lakut vielä kaiken päälle. Mikään ei ole parempaa. Tosin nykyisin useimmiten ostan niitä pusseja, niin että pötköjä tulee harvemmin ostettua.

En älyä, mikä tässä nyt on niin "rasistista" ja "vanhanaikaista". Neekerin pusut on vähän sama homma. Huvitti oikein tuo, mitä niille tehtiin. Nimi vaihtui virallisesti joksikin muuksi (mitä ne muuten ovat nykyisin, suukko niissä lukee nykyisin, mutta jonkin muun suukkoja ne ovat), samoin tytölle vaihdettiin kaislahame tavalliseen hameeseen ja huulia pienennettiin. En usko, että kukaan tuosta nyt niin loukkaantui, paitsi EU. Siis samanlainen ihmisryhmä se on kuin muutkin. Onhan siellä apteekkarin salmiakkia ja sitten kippari-kalle tuotteita, joissa yleistetään merimiehiä ja vaikka millä mitalla mitä ihmeellisimpiä tuotteita. Onhan monissa muissakin mainoksissa jotain stereotypioita, vaikkapa elovena-mainos. Vaaleahiuksinen nainen pellon laidassa, suomalaisuuden symboli. Ei se minua haittaa, vaikka suurin osa tuntemistani naispuolisista ihmisistä onkin tummahiuksisia.

Niiden tarkoituksena ei ole halventaa, niin onko tämä nyt joku itsemeininki, että missään tuotteissa ei saisi olla enää mitään vanhoja logoja, saati jotakin ihmisryhmää esittäviä. Ja nimenomaan tietyt ryhmät, kuten vaikkapa juuri tummaihoiset tai juutalaiset ovat sellaisia, jotka saavat erikoiskohtelun historian perusteella. Minulle he ovat täysin samanarvoisia ihmisiä, ovat aina olleet. Sen vuoksi en voi ymmärtää, miksi heidät pitäisi laittaa eri kastiin joissakin asioissa.

Ainakin itse olen sen verran mainonnan uhri, että nappaan ne tutuimmat tuotteet, niin mikä tässä nyt on niin "muutenkin vanhanaikaista" mainonnankin suhteen. Ja jos se on nimestä kiinni, niin pistetään sitten muistakin ihmisryhmistä tuotteita, "valkolaisten pusut" on valkosuklaasta tehtyjä neekerin pusuja ja "savolaisten pierut" vaikkapa ässän muotoisia salmiakkeja. Ei ainakaan minua loukkaisi.  

Itselleni ne tulevat aina olemaan lakupekkoja, sanottiin mitä sanottiin. Ja logot on mielessäni niitä mitä ne ovat aina olleet. Samoin neekerin pusut on neekerin pusuja. Tälle Idols-juontajalle oli sattunut hauska juttu, kun oli ostamassa niitä, niin oli miettinyt mitä hän sanoo, kun ei oikeaa nimeä muistanut, niin oli vain sanonut, että "noita". En muuten tunne ketään, joka ei käyttäisi neekerinpusu nimeä. Ei sillä minun mielestä ole halventavaa merkitystä tässä yhteydessä, kun sitä ei siis käytetä väärin. Se on vain tuotemerkki ja sana on vanha, ollut suomen kielessä pitkään ennen tätä tummaihoinen-termiin siirtymistä. Nimet säilyvät ihmisten mielessä pitkään. Onhan tämä oivariinikin edelleen monille voimariinia. Samoin varsinkin vanhemmille ihmisille (ilmeisesti täällä päin, en tiedä vastaavaa sanaa muualla) lihahyytelö on edelleen alatoopia. Hymyilyttää aina lihatiskillä, kun kuulen tämän sanan. Se on niin pirun yleinen, että ei näytä lihanmyyjillä olevan mitään vaikeuksia sen suhteen, varmaan vanhemmista ihmisistä useampi ostaa alatoopia kuin lihahyytelöä. Sitä se on minullekin aina ollut, kotoa on sana periytynyt. Toivottavasti tämä lakupekka-asia nyt ratkaistaisiin järjen kanssa.. Nimessä tuskin taitaa olla mitään pahaa, mutta se logohan tässä on se ongelma. Kuinkahan moni suomalainen on jättänyt lakut ostamatta rasistisen kuvan takia. Aika harva, ainakin luulen niin.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #3 : 10.01.07 - klo:22:08 »
EU:sta tuloo miälehen maatalouren järiettömät tukiaaset. Vilielijän tyäntuloksella ja laarulla ei oo mitään merkitystä, vaan tukiaasdirektiivit on tärkeen tulostekijä. Järiettömintä oli hampunviliely, jonka sato erellytettiin
poltettavan, jotta tuki maksettaasihin. Kyllä siinä hymy hyytyys jos mulle rakentajana määrättääs, että
 rupia keväällä rakentamahan taloa ja polta se syksyllä kun saat sen valamihiksi, nii sitte saat palakkas. :cry:
EU:n liittymisen alakajaasiksi oli valtiolla kiire päivittää kaikki verotuloa lisäävät direktiivit EU:n vaatimusten mukaasiksi, mutta kaikki päinvastaanen, esim. eurooppalaasittaan vähemmin verotetut tuattehet estettihin siirtymäajoolla ja EU:sta poikkeavilla laeilla.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #4 : 11.01.07 - klo:02:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Järiettömintä oli hampunviliely, jonka sato erellytettiin
poltettavan, jotta tuki maksettaasihin.


No, kyllä minun käsitykseni mukaan juuri siitä poltettavasta hampusta eniten maksetaan.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #5 : 11.01.07 - klo:07:39 »
Minä tiedän yhden pellavanviljelijän, jolla loppuu kohta suot kesken, kun pitää aina sato sinne saada pois pellolta. Pellavasta saa niin isot tuet, että sitä kannattaa viljellä ihan vain näön vuoksi. Ja tottahan maanviljelijöiden kannattaa peltoja vuokrata muilta, sillä tuet (ja yleensä olemattomat vuokrat) takaavat hyvän voiton toiminnalle.

Sinänsä tuet ovat ihan ok, sillä muutenhan ei Suomessa kannattaisi enää mitään viljelläkään. Kuitenkin kannattaisin vähän tarkennuksia jakosysteemeihin. Ja jotakin sellaista, että kaiken ei aina tarvitsisi olla niin suurta ollakseen kannattavaa.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #6 : 11.01.07 - klo:11:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Itselleni ne tulevat aina olemaan lakupekkoja, sanottiin mitä sanottiin. Ja logot on mielessäni niitä mitä ne ovat aina olleet. Samoin neekerin pusut on neekerin pusuja.


Johannes! Lakupekassa on kysymys aivan samasta kuin kuusijuhlien peruuttamisessa, ettei loukattaisi islaminuskoisia maahanmuuttajia.
Acta, non verba.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #7 : 11.01.07 - klo:14:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Itselleni ne tulevat aina olemaan lakupekkoja, sanottiin mitä sanottiin. Ja logot on mielessäni niitä mitä ne ovat aina olleet. Samoin neekerin pusut on neekerin pusuja.


Johannes! Lakupekassa on kysymys aivan samasta kuin kuusijuhlien peruuttamisessa, ettei loukattaisi islaminuskoisia maahanmuuttajia.


No jaahas... minulta loppuu joskus kärsivällisyys, jos kaikki kansalliset aarteet ja perinteet pitää tuhota, koska ne ovat "vanhanaikaisia" ja vain tietyn maan tapoja. Jos itse menisin Amerikkaan, niin en rupeaisi ajamaan halloween-perinnettä alas, vaikken ehkä sitä juhlisikaan. Maassa maan tavalla.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #8 : 11.01.07 - klo:14:52 »
Mikä Lakupekassa viittaa Islamiin? Eihän se ole mikään Taatelihassan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #9 : 11.01.07 - klo:15:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Mikä Lakupekassa viittaa Islamiin? Eihän se ole mikään Taatelihassan.


 :lol:
Acta, non verba.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #10 : 11.01.07 - klo:23:58 »
Mutta minua häirittee sitten ne valakiat lapsoset lauantaipusseissa! Ja toinen on se, että miksi olutta juovasta, ilman paitaa grillaavasta 44-vuotiaasta suomalaismiehestä saa vääntää huumoria, mutta vastaavia stereotypioita ei missään nimessä suvaita, jos kyseessä on mustalainen tahi neekeri.

Noin niinkun yleensäkin EU:ssa kyrsii lähinnä tällainen puuhastelu, tuntuu siltä että on vähän liikaa porukkaa töissä kun on tällaisia asioita aikaa pyöritellä tyhmissä päissä.

Kokonaisuutena kuitenkin täytyy olla tyytyväinen, sen verran on kaikkea hyvääkin tuonut unioni mukanaan.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #11 : 12.01.07 - klo:10:15 »
Brunberg käsittääkseni itse muutti neekerin pusunsa Brunbergin suukoiksi. Kaikesta typeryydestähän tietysti on kätevää syyttää EU:ta, mutta ei sekään ihan niin kaikkivaltainen organisaatio ole.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #12 : 12.01.07 - klo:11:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Brunberg käsittääkseni itse muutti neekerin pusunsa Brunbergin suukoiksi. Kaikesta typeryydestähän tietysti on kätevää syyttää EU:ta, mutta ei sekään ihan niin kaikkivaltainen organisaatio ole.
Niin, koska niitä ei enää olisi saanut neekerinsuukkoina myydä... Kaipa he itse nimenvaihdokseen päätyivät, mahtoi olla hieman ennen kuin direktiivi tjsp. tuli voimaan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #13 : 12.01.07 - klo:13:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Brunberg käsittääkseni itse muutti neekerin pusunsa Brunbergin suukoiksi. Kaikesta typeryydestähän tietysti on kätevää syyttää EU:ta, mutta ei sekään ihan niin kaikkivaltainen organisaatio ole.



...on se. EU:n lainsäädäntö läpäisee hallituksen, kun sula veitsi voissa. :lol:
Acta, non verba.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vähän sitä ja tätä EU:sta
« Vastaus #14 : 12.01.07 - klo:16:06 »
Maataloures EU on jo vahavasti suunnitelmataloures ja siitä ei seuraa hyvää. http://www.tammilehto.info/RUOHES.htm
Oonki jo orottanu, koska suunnitelma- eli komentotalous viisvuatissuunnitelminehen otetahan käyttöhön kokonaasuuressaan Brysselin keskushallinnos. Tämähän on jo tuttua Suamalaasille Moskovan keskushallinnon ajoolta, mutta monasti tuntuu, notta ollahan menty ojasta allikkohon. Sovjetin aikoohin ei tälläästä nykyysenlaasta holhousta ollu, riitti ku poliitikot juhulii ja saunoo yhyres ja taas sai lähärettää 5-vuatta sualakurkkuja neuvostotoveriille.
Uuret köyhät EU- jäsenet saavat osakseen suunnitelmatalouren mannaa päästäkseen direktiivien mukaasehen kuntohon ja tästä ilosta Suamellekin koituu vaan maksajan osa.
http://www.tammilehto.info/
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.