Kirjoittaja Aihe: H-Y:n uudet sivut  (Luettu 5164 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
H-Y:n uudet sivut
« : 23.11.06 - klo:12:56 »
Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"

Näköjään on herättäjäyhdistyksen sivut uusittu.


Niinpä näkyy! Viime viikolla ainakin olivat wanhanmalliset, mutta mukavalta näyttää leveä virne

Lainaus käyttäjältä: "seppos"

Kiitos uusista sivuista. Näytti todella hyvältä.

Lainaus käyttäjältä: "jude"

Musta jotenkin toi Herättäjän logo pienenä sivun yläkulmassa (ainakin mun Operassa) vaikuttaa tosi hyökkäävältä, mustalta ja ryppyotsaiselta, kun se on niin tiivistetty. Muuten ovat sivut mainion oloiset!


pieniä yksityiskohtia voisi vielä hioa.

mm. minun selaimellani ja näyttöni resoluutiolla 1440*900 yläotsikoiden alla olevat taustakuvat ovat monilla sivuilla liian lyhyet.

jään myös kaipaamaan sivupalkista linkkiä alkuun tai edelliselle sivulle. (laiska ei jaksa kivuta selaimen paluunapille Laughing )

kokonaisuutena uudistus on mainio ja raikas.

ps. saako keskusteluketjuja perustaa näin... olen näes vasta "körttiläisyyden jäljillä"

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
H-Y:n uudet sivut
« Vastaus #1 : 23.11.06 - klo:13:46 »
Jos ei ole entistä ketjua, niin siitä vaan.  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
H-Y:n uudet sivut
« Vastaus #2 : 23.11.06 - klo:18:07 »
Herättäjä-Yhdistyksen uudet sivut on tosiaan julkaistu, tiistai-iltana tämä tapahtui. En siitä aloittanut tänne silloin aihetta - ajattelin antaa väen ne itse löytää ja jättää samalla paremmin tilaa johdattelemattomille kommentoinneille. Liitänpä tähän nuo muutkin testauspuolelle (eli "höpinäpuolelle") kirjoitetut kommentit, ennen kuin vastaan kysymyksiin.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Näköjään on herättäjäyhdistyksen sivut uusittu. Piristi kummasti, kun tulin taas käymään, nyt vain innolla tutkimaan lisää!

Pääpiirteissään oli äkkiseltään ok, mutta tuo körttifoorumin linkki voisi olla vähän toisella tavalla, kun en meinannut itse ensin löytää sitä. Johtuu varmaan tottumuksesta, mutta kuitenkin piti etsiä sitä vähän aikaa ennen kuin tajusin. Tiesinhän sen jossain olevan. Mietin vain, että semmoinen joka tulee sivuille vierailemaan ekaa kertaa, niin ei äkkiseltään välttämättä löydä linkkiä, sillä ainakin itse katsoisin ensin linkit vasemmalla ja en kiinnittäisi paljoa huomiota tuohon "mainokseen" eli foorumi linkkiin. Se on niin erinäköinen ja eri paikassa kuin kaikki muu. Muuta en osaakaan näin äkkiä sanoa, mutta kiva selata täysin "uusia" sivuja.

Unohtui, mutta onko nuo sivut uusittu kauankin sitten? Mulla on suosikeissa linkki suoraan tänne foorumille, niin vasta nyt tajusin tuon homman. Pitää kysyä, etten nolaa itseäni tyyliin "ne on uusittu jo kesällä...". Wink

Mutta hirmu fiksut sivut kuitenkin. Oli hienoa tehdä uusi tutkimusretki ja huomata, mitä kaikkea sivuilla on.


Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Lainaus käyttäjältä: "jude"
Musta jotenkin toi Herättäjän logo pienenä sivun yläkulmassa (ainakin mun Operassa) vaikuttaa tosi hyökkäävältä, mustalta ja ryppyotsaiselta, kun se on niin tiivistetty. Muuten ovat sivut mainion oloiset!


Ei minun Operassa ole pientä logoa kuin URL:n edessä eikä se haittaa. Expolerer 6 ei näytä sitä merkkiä, jos et halua sitä katsella. Netscape 8 ja Firefox näyttävät sen näin omalla koneella tehdyllä pikavertailulla. Siis ymmärsit, minulla on neljä selainta samalla koneella.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
H-Y:n uudet sivut
« Vastaus #3 : 23.11.06 - klo:18:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Penanpoika"
mm. minun selaimellani ja näyttöni resoluutiolla 1440*900 yläotsikoiden alla olevat taustakuvat ovat monilla sivuilla liian lyhyet.


Tämä ongelma oli tiedossa. Jos taustakuvan leveys on niin suuri, että täyttää suurimmillakin resoluutioilla koko tilan, leikkautuu kuva vastaavasti pienemmillä resoluutioilla niin paljon, että herkästi jää jotain oleellista näkymättömiin. Jos taas kuvan leveys jätetään niin lyhyeksi, että se mahtuu kokonaan näkymään yleisimmillä resoluutioilla, jää isoilla resoilla ympärille ylimäärätilaa, tai kuvaa voidaan toistaa vaakasuunnassa. Päädyttiin jälkimmäiseen; hieman yleisimpiä resoluutioita leveämpi kuva, joka toistuu suurilla resoluutioilla. Pitänee viilata kuvien rajaa.

Lainaus käyttäjältä: "Penanpoika"
jään myös kaipaamaan sivupalkista linkkiä alkuun tai edelliselle sivulle. (laiska ei jaksa kivuta selaimen paluunapille Laughing )


Tähän on ajateltu avuksi ns. murupolkua, joka on kullakin sivulla otsikkopalkin ja sisältöalueen välissä. Siitä voi navigoida aiemmille tasoille. Myös joka sivun otsikkopalkissa toistuva Herättäjän logo vie etusivulle.

Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Pääpiirteissään oli äkkiseltään ok, mutta tuo körttifoorumin linkki voisi olla vähän toisella tavalla, kun en meinannut itse ensin löytää sitä.


Tässä on sitten käytävä rajanvetoa tilankäytön suhteen. Vasen laita on jo aika täysi. Ehkä auttaisi, jos foorumin logolinkin väri vaihdettaisiin?

Lainaus käyttäjältä: "jude"
Musta jotenkin toi Herättäjän logo pienenä sivun yläkulmassa (ainakin mun Operassa) vaikuttaa tosi hyökkäävältä, mustalta ja ryppyotsaiselta, kun se on niin tiivistetty. Muuten ovat sivut mainion oloiset!


Tarkoitat siis selaimen yläpalkissa (tai välilehdissä), sekä suosikiksi/ kirjamerkiksi tallennettaessa kirjanmerkkipalkkiin ilmestyvää kuvaketta, ns. faviconia? Jaa-a, hm, tottuiskohan siihen? Herättäjän logohan se on.

Vielä kerrottakoon, että uudistus on jossain määrin kesken. Materiaalia lisätään sivuilla nyt melko jatkuvalla syötöllä, jahka sitä kertyy.

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
H-Y:n uudet sivut
« Vastaus #4 : 23.11.06 - klo:19:26 »
Saattaa olla, että taideopiskelijana olen visuaalisissa asioissa nipo, mutta en voi uskoa, etteikö sellaista kuvaa tästä maailmankaikkeudesta löytyisi, joka ei tällaisessa yhteydessä toimisi sekä pätkänä että pitkänä. :)

Silloin kuva on luonteeltaan tekstuurinomainen tai muokattu niin, että kuva-aiheen toistumiskohdaassa on sulava ja huomaamaton vaihdos.

seurapenkkiväkirivistö jatkuu suht samannäköisenä esim etusivulla, mutta siionin virret -sivulla rajan jo huomaa.

Toki oudon reson käyttäjänä olen herkistynyt huomaamaan kyseessä olevia tahattomalta vaikuttavia yksityiskohtia. Myös tehdessäni omia vaalisivujani srkvaaleihin törmäsin samankaltaisiin ongelmiin.

tsemppiä päivitysurakkaan!

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
H-Y:n uudet sivut
« Vastaus #5 : 23.11.06 - klo:19:31 »
Penanpoika: totta. Kaipa tässä on lopulta kyse perfektionismin asteesta - meillä se ei ole tainnut olla tässä otsikkopalkkiasiassa aivan korkeimmillaan. Ainoastaan tosiaan etusivun kohdalla rajauskohtaan on tähän mennessä kiinnitetty huomiota. Mutta eiköhän tuota yritellä vielä!

Poissa Liisu

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 53
H-Y:n uudet sivut
« Vastaus #6 : 30.11.06 - klo:18:38 »
Tosi kiva kun heti ekalla sivulla on vähän niinkuin tiivistelmä herännäisyydestä. Uskonnontunnilla piti kertoa herännäisyydestä ja minun tiivistelmästäni tuli vähän vähemmän tiivis =)

Se vain, että onko kuva-galleria missä? tuleeko sitä enää vai enkö ole vain huomannut?

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
H-Y:n uudet sivut
« Vastaus #7 : 30.11.06 - klo:18:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisu"
Se vain, että onko kuva-galleria missä? tuleeko sitä enää vai enkö ole vain huomannut?


On se, ei hätiä. (Sikäli mikäli tarkoitat nuorten kuvasivustoa.) Nuorten sivuilla (www.h-y.fi/nuoriso) on linkki, Ajankohtaista-palstan alla.  Pari päivitystä sinnekin on odottamassa.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
H-Y:n uudet sivut
« Vastaus #8 : 12.12.06 - klo:23:34 »
Kiitos Penanpojan talkooapujen, on sivut taas pikkasen paremman näköiset. Otsikkopalkkeihin saatiin häneltä apuvoimia. Sen siitä saa, kun uskaltautuu kritisoimaan, pääsee itte tekemään!  :wink:

Tänään on uusilla sivuilla julkaistu tuorein päätös herättäjäjuhlajärjestäjäpaikkakunnasta (v. 2012, etsikääpä). Viime aikoina on tullut myös mm. Siionin virsien lisävihkon tekstit lisätyksi hakemistoihin ja Hengellisen Kuukauslehden arkistoja päivitetyksi (lisää tulossa). Piakkoin on tarkoitus julkaista itäisen Suomen aluesivusto.